Poliisi 16-vuotiaan pojan epäillystä murhasta: Vakava teko ”ihan omassa sfäärissään”
Sis ihan järkkyä!!
Rakennusmies havaitsi 16-vuotiaan pojan ruumiin ulkona Koskelan sairaalan lähellä. Poikkeuksellisen vakava teko on poliisin mukaan ”ihan omassa sfäärissään”.
Poliisi epäilee kolmea 16-vuotiasta poikaa 16-vuotiaan pojan murhasta. Uhri löytyi erittäin raa’asti ja julmasti surmattuna ulkoa Koskelan sairaalan lähistöltä Helsingistä maanantaina.
Neljä poikaa juhli yhden epäillyn pojan 16-vuotissyntymäpäiviä sairaalan lähistöllä ulkona. Tutkinnanjohtajan, rikoskomisario Marko Forssin mukaan syntymäpäiväjuhlien epäillään päättyneen erittäin raakaan ja julmaan murhaan.
Sen motiivista ei ole mitään tietoa.
– Meillä ei ole minkäännäköistä hajua, miksi näin on tapahtunut. Nyt ei ole kyse siitä, ettei poliisi haluaisi sitä tutkinnallisista syistä kertoa vaan siitä, että emme ole saaneet epäillyiltä minkäännäköistä selvitystä, miksi näin on käynyt. He eivät ole niin sanottuja poliisin vanhoja tuttuja, Forss kommentoi.
Forssin mukaan kaikki epäillyt ovat opiskelijoita.
Pojat ovat olleet yhteistyöhaluisia ja hyvin katuvia. He ovat avanneet jo tekoa jonkin verran, mutta esitutkinta on vasta alussa, Forss sanoo.
Poliisi epäilee, että uhri joutui pitkäkestoisen väkivallan kohteeksi. Teon jälkeen pojat poistuivat paikalta.
Loput voi luke liniistä kun kaikki ei mahdu!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007671428.html
– Väkivalta on ollut poikkeuksellisen pitkäkestoista ja vakavaa. Joku nainen on mennyt poikien ohi, kun teko on ollut jollakin tasolla tapahtumassa. Toivomme, että tämä nainen ilmoittautuisi poliisille ja kertoisi havainnoistaan. Nainen on huutanut pojille jotakin siihen tyyliin, että mitä siellä oikein tapahtuu. Pojat ovat vastanneet siihen jotakin ja nainen on jatkanut matkaansa, Forss kertoo.
Kommentit (2696)
Vierailija kirjoitti:
"Epäillyt väkivallanteot tapahtuivat poliisin mukaan useammassa eri kohdassa julkista sairaala-aluetta."
Taitavat olla sitten videollakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synttäreillä juotiin alkoholia, mutta poliisi ei koe tarpeelliseksi tälläkään kertaa selvittää mistä se oli saatu."
No alkoholin ikärajahan on tässä maassa ihan yleinen vitsi, ollut jo varmaan 50 vuotta. Sitä on aina ollut saatavilla tavalla tai toisella. Kotibileet, valmistuijaiset, koulujen päättäjäiset.. aina sama ongelma vuodesta toiseen samaan aikaan kun lähikauppa jättää siman myymättä.
Jos rikollinen toimittaisi alkoholia sinua alaikäiselle lapsellesi, se ei sinua siis haittaisi millään tavalla?
Kylläpäs te nyt ymmärsitte väärin ja mielenne pahoititte.
Oletko sitä mieltä, että alkoholia lapsille toimittavat ihmiset eivät ole rikollisia? Kyllä vai ei?
Ei.
Veikkaan että vanhemmat jo kilvan selittelemässä: "ei meidän poika, ne oli ne muut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Synttäreillä juotiin alkoholia, mutta poliisi ei koe tarpeelliseksi tälläkään kertaa selvittää mistä se oli saatu."
No alkoholin ikärajahan on tässä maassa ihan yleinen vitsi, ollut jo varmaan 50 vuotta. Sitä on aina ollut saatavilla tavalla tai toisella. Kotibileet, valmistuijaiset, koulujen päättäjäiset.. aina sama ongelma vuodesta toiseen samaan aikaan kun lähikauppa jättää siman myymättä.
Jos rikollinen toimittaisi alkoholia sinua alaikäiselle lapsellesi, se ei sinua siis haittaisi millään tavalla?
Oletko sitä mieltä, että alkoholia lapsille toimittavat ihmiset eivät ole rikollisia? Kyllä vai ei?
Onhan punaisia päin käveleminenkin rikollista. Sinä et ole ikinä sortunut tuohon rikokseen?
uutisen perusteella vaikuttaisi siltä, että tehokasta ja pitkäaikaista psykiatrista hoitoa mahdollisesti tarvittaisiin...
Vierailija kirjoitti:
Ruumiin löytäpaikassa paljon erilaisia rakennustyömaan astaloita. Metallitankoja.. jos niillä mätkitty menemään niin huhhuh. Kukan ei ole kuullut kun ulkona mätkitään? Asun krstalossa ja tänne ainakin kuuluu jos yöllä hiljaisuudessa ulkona huudetaan
Tuo alue on hyvin "eristynyt", entinen sairaalan puisto, joka on nyt ympäröity puolivalmiilla kerrostaloilla. Öisin alue on pilkkopimeä eikä siellä juuri liikuta, muutamia känniörveltäjiä lukuun ottamatta. Tuskin alueen työntekijätkään paljon mitään kuulevat/näkevät osastoille, varsinkin kun tapahtumat olivat vähän syrjemmässä.
Mua oksettaa ja itkettää. Mun kuopus on 16 vuotta.
On nykyään aina kotona.
Mies haluaisi että liikkuisi enemmän.
Minä taas en koska kyllä se on nähty mitä ryhmässä tehdään. Ainakin alkoholi ja tupakka kuuluu kuvioon.
Kokeili pari kertaa keskustassa oloa ja sanoi että tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret eivät aina käsitä miten hauras ihminen voi fyysisesti olla.
Tästä olen eri mieltä. Nythän on meininkin se, että nimenomaan pyritään vahingoittamaan uhria jopa vaikeasti tai pysyvästi, kun aiempina aikoina on ollut enemmänkin pyrkimys "vain" alistaa. Näin jopa ihan alakouluikäistenkin keskuudessa. Edes kasarin villeimpinä polkupyöräketju ja teräspamppu vuosina ei pyritty saamaan aikaan samanlaista totaalista vahinkoa kuin nykyisin.
Ei kyllä mä luulen että nuoriso matkii teoissaan mitä näkevät väkivaltaisista elokuvista ja tietokonepeleistä, yms., mutta eivät todella tajua, että se toinen ihminen voi kovin pienestä kuolla tai vammautua pahasti.
Mietipä nyt sitä kuinka noissa filmeissä pahistakin joutuu mätkimään luonnottamaan kauan ennen kuin delaa. Tosielämässä pieni huitaisu voi riittää kuolemaan tai pahaankin vammaan.
Lisäksi kuten sanoin, aivot eivät ole vielä kehittyneet niin eivät halutessaan tappaakaan ihan aikuisen oikeasti tajua miten se teko tulee vaikuttamaan sekä heihin itseensä että muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ikärajat ovat mielestäsi vitsi, niin silloinhan sinua ei haittaa lainkaan, että rikolliset myyvät sinunkin lapsellesi alkoholia.
Ihmettelen syvästi miten ihmeessä olet saanut päähäsi syyttää minua tuollaisesta. Omituista miten voikaan ihminen ymmärtää väärin, ja vielä jatkaa jankkaamista. Minä en kannata alkoholin tai päihteiden toimittamista alaikäisille millään tapaa. Valitettavasti käytäntö ja toimintatavat suomessa vain osoittavat, että se mitä lakikirjassa lukee, EI TOTEUDU millään tavoin. SEN VUOKSI nykyinen tilanne on lähinnä vitsi.
Jokainen joka on lukenut edes uutisia ymmärtää että jokavuotinen ongelma alaikäisten alkoholinkäytön kanssa on pysyvä tilanne, josta puhuminen päivänpolitiikassa on jäänyt jonnekin kauas menneisyyteen jos sellaista keskustelua edes ikinä on käyty. Joku saattaa sanoa että hei, lakikirjassa näin on määrätty mutta minä pyydän häntä katsomaan ikkunasta ulos ja katsomaan mitä siellä tapahtuu. Sen takia tilanne on lähinnä huono vitsi.
No kohta selviii että on kuvattu tuo?
Kammottava tapaus. Otan syvästi osaa uhrin omaisten suruun. Mitä ihmettä Suomessa oikein tapahtuu, nuorten äärimmäinen väkivaltaisuus on ollut otsikoissa useamman kerran tänä syksynä. Mistä oikein on kyse?
Emme tiedä, onko poika kuollut väkivaltaan vai lopulta yksin pimeässä hypotermiaan. Pohjattoman surullinen tapaus.
Se alastomuus on täysin huhupuhetta (keksittyä?), samassa viestissä löytöpaikkakin oli väärin.
Ei noista enää taida normaaleja ihmisiä tulla. Kuolemantuomio olisi hyvä saada takaisin, muuten saattavat taas vaarantaa muut kun vapautuvat.
Miksi syyllistä etsitään tässä ketjussa ulkopuolisista tekijöistä? Miksi joku syyttää m ur hasta ohikulkijanaista, joka oli vain iltakävelyllä? Toinen syyttää m ur hasta häntä joka antoi alaikäisille alkoholia, vaikka ei ollut lähelläkään tapahtumapaikkaa ja uhria?
Miksi syylliset eivät vain yksinkertaisesti voi olla nämä pahoinpitelijät, vaan syyllisen on oltava "joku muu" kuin itse tekijät?
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheuttanut nuorisossa tälläisen? Mä väitän et osaksi huono kasvatus. Vanhemmat menevät lapsen ehdoilla, se ei ole hyväksi lapselle
Tai sitten tällaisten vanhemmat eivät voisi vähempää välittää koko jälkikasvustaan. Itsekin päihde- ja elämänhallintaongelmaisia. Veikkaan jälkimmäistä. Uniikeista lumihiutaleista tulee ärsyttäviä narsisteja, mutta ei väkivaltarikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Huom! Poliisi on kertonut, etteivät ole ulkomaalaistaustaisia. Ennen kun taas alotatte...
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007671207.html
Poliisi on myös kertonut, että uhrista on oltu huolissaan.
Järkyttävä juttu.
Mulle tuli heti sellainen tunne että ihan suomalaiset tekijät ja oikeassa olin.
Nainen jatkanut matkaansa? Hänhän on syyllistynyt heitteillejättöön sitten, eikä sen takia varmaan uskalla ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Eli jos sinun lapsellesi toimitetaan laittomasti alkoholia ja hän kuolee siihen, et tule syyttämään rikollista alkoholihuumeen myyjää? Entä jos sama myyjä kauppaakin hänelle myös amfetamiinia, joka myös on kova huume kuten alkoholikin? Muuttaako se ajatteluasi?
Olen minäkin ostanut ja juonut alaikäisenä alkoholia ja jos siihen olisin kuo llut, niin eipä olisi tullut mieleenkään syyttää jotakuta siitä. Itsehän minä sitä litkua kurkusta alas laitoin silloin ja yhä nykyään aikuisenakin. Vastuu on käyttäjällä. Pakko ei ole käyttää.
Ja alaikäisille alkoholia toimittava on aina rikollinen.
https://yle.fi/uutiset/3-11688841
Yle puhui ruumiin löytäneiden rakennusmiesten kanssa. He olivat tulleet töihin hieman seitsemän jälkeen aamulla ja löytäneet ruumiin noin kahdeksan aikaan lavan vierestä nurmikolta. Ruumis oli toisen löytäjän mukaan alasti.
Mukavaa seutua.