Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko (millilitroissa) 2 vkon ikäiselle maitoa yöllä?

Vierailija
26.04.2014 |

Yhden yösyötön aikana siis, pullosta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:53"]

No eikös nyt kaksiviikkoista sietäisi vielä imettää? Vai joko äidin on pitänyt päästä vähän vapaalle?

[/quote]

Sussa toi ilkeys ja tyhmyys on sellaisessa täydellisessä kombinaatiossa, ettei sun aivotoimintaa ja emotionaalista kehitystä ois pelastanut edes kymmenen vuoden täysimetys.

Vierailija
2/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun poika 1,5 vk syö 120 ml maitoa/syöttö kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:21"]Mun vauva joi kuulemma 40 ml alle tunnin syntymästään. Itse olin heräämössä...

[/quote]

Vastasyntyneen vatsalaukku on kehittymätön, vähän hernettä isompi.

Vierailija
4/14 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, minä en ollut paikalla,  maidon antoi isä hoitajan ohjeiden mukaan. Lapsi oli kyllä suht kookas, 55 cm ja  4020 g. itse olin joko vielä kursittavana kokoon sektioon jälkeen tai heräämössä.

Vierailija
5/14 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:21"]Mun vauva joi kuulemma 40 ml alle tunnin syntymästään. Itse olin heräämössä...

[/quote]

Vastasyntyneen vatsalaukku on kehittymätön, vähän hernettä isompi.

[/quote]

Niin. Ja entä sitten. Jos se 40 ml ois tullut rinnasta niin kellään ei ois ollut asiaan mitään sanomista, vaan kaikki olisivat hurranneet iloissaan siitä, että maitoa riitti. Tuo maito oli todennäköisesti myös äidinmaitoa, ja eikä sillä ole väliä vaikka ei olisikaan ollut. Korvike ei ole mitään myrkkyä. Vauvat eivät reagoi siihen mitenkään eri tavalla kuin äidinmaitoon, jos vauva ei ole sille allerginen, ja harva vauva on. Kukaan ei voi vauvan voinnista ja kasvusta nähdä, mistä vauvan saama maito on peräisin.

Eli eiköhän tälläkin tarinalla ollut onnellinen loppu, vauva ollut tyytyväinen kun sai ruokaa ja kasvoi ja kukoisti.

Vierailija
6/14 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:53"]

No eikös nyt kaksiviikkoista sietäisi vielä imettää? Vai joko äidin on pitänyt päästä vähän vapaalle?

[/quote]

Ööö, en oikein ymmärrä. Missä vaiheessa puhuin korvikkeesta???

ap

Vierailija
7/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kun menee alas. Laita varalta 40 ml?

Vierailija
8/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienen vauvan syömä maitomäärä vaihtelee runsaasti eri syöttökerroilla. Iltaisin vauva voi syödä enemmän kuin päivällä, ja yölläkin se määrä voi olla yllättävän iso. Tuon ikäinen syö korviketta vuorokaudessa viidesosan painostaan (näin nyrkkisääntönä.) Itse olen laittanut pulloon ihan reilusti maitoa öisin, että varmasti tulee vatsa täyteen. Kun muistaa röyhtäyttää vauvan heti kun hän lakkaa imemästä (mikä on vauvan viesti siitä että ilmaa on vatsassa) ja syöttää röytäyttämisen jälkeen vielä, jos vauvalla on nälkä (usein on) niin silloin lapsella ainakin on vatsa täynnä. Mitään millimääriä en osaa sanoa, koska meillä lapset on syöneet hyvin erikokoisia annoksia. Olen mieluummin heittänyt vähän korviketta hukkaan kuin jäänyt miettimään että jäikö lapselle sittenkin nälkä.

Vierailija
9/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva joi kuulemma 40 ml alle tunnin syntymästään. Itse olin heräämössä...

Vierailija
10/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että vatsa on pohjaton kaivo kun syötetään syöttämiseltä. Korvike sulaa jo hitaammin mitä äm niin saat varmasti nukuttua kun teet saamiesi ohjeiden mukaisen täystyrmäyksen. Tutustu edes tahdistettuun pulloruokintaan.

Vierailija
11/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että vatsa on pohjaton kaivo kun syötetään syöttämiseltä. Korvike sulaa jo hitaammin mitä äm niin saat varmasti nukuttua kun teet saamiesi ohjeiden mukaisen täystyrmäyksen. Tutustu edes tahdistettuun pulloruokintaan.

Vierailija
12/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vauva syö 200 ml/painokg/vrk

3,5 kg painoinen vauva syö 700 ml/vrk

Jos syöttökertoja on 8/vrk eli 3 h välein -> vajaa 90 ml/syöttökerta.

Mutta riippuu tietenkin siitä kuinka paljon vatsalaukkukin on venynyt...

Vierailija
14/14 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 21:53"]No eikös nyt kaksiviikkoista sietäisi vielä imettää? Vai joko äidin on pitänyt päästä vähän vapaalle?

[/quote]

Eipäs lähdetä nyt trollailemaan. Ap:lla voi olla ihan hyvä syykin siihen ettei imetä esim. lääkitys.