Vaikeaa uusperheessä :(
Asun yhdessä avopuolisoni kanssa ja suhteemme on melko tuore eikä hänen edellisestä avioerostaan ole kulunut kovin kauaa. Mies on minua jokseenkin vanhempi ja miehen lapset ovat teini-iässä. Vanhin lapsi ei ole minua kymmentä vuottakaan nuorempi ja ei siitä syystä tunnu kunnioittavan minua. Tytöllä on hankala teini-ikä ja vanhempiensa ero on hänen mielestään minun syytäni. Isänsä toivoisi että lapset tykkäisivät viettää aikaa meidän luona ja lapset ovatkin meille tervetulleita koska tahansa. Nuorempi käy meillä mielellään, mutta vanhempi ei suostu olemaan kanssani enää missään tekemisissä.
Ongelmia aiheuttaa myös miehen katkera ex, joka nuoremman kertoman mukaan mustamaalaa isäänsä ja etenkin minua lapsille. Vanhempi lapsi on sen takia todella vihamielinen minua kohtaan ja se vaikuttaa hänen ja isänsäkin suhteeseen. Mies tietysti kärsii siitä että ajautuu erilleen omista lapsistaan exänsä puheiden vuoksi. Olen yrittänyt voittaa tuota esikoista puolelleni olemalla mukava ja yrittämällä ymmärtää, mutta mikään ei tunnu auttavan. Tyttö latelee ehtoja, kuten että tulee isänsä luo jos minä en ole paikalla jne. Mies on kuin puun ja kuoren välissä ja tilanne aiheuttaa kitkaa meidänkin välille.
Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (36)
Antakaa tytölle tilaa ja aikaa. Ei tyttö sinua vielä hyväksyisi, vaikka olisit 35-vuotias. Tilanne on hänelle uusi ja outo. Älä leiki hänen uutta äitipuoltaan vaan pikemminkin kaveri
"eikä hänen edellisestä avioerostaan ole kulunut..." - mies on siis eronnut jo ainakin kahdesti? Vai enteilet, että eroaa sinusta?
En näe teitä uusperheenä vaan on sinun ja miehen muodostama parisuhde ja sitten miehen ja lastensa muodostama perhe, johon sinä et kuulu (eikä ole syytäkään kuulua, nypi rusinoita pullasta ja nauti miehestä, joka voi tajota sinulle kaiken nyt, mutta joka 20 vuoden kuluttua on auttamatta vanha).
Teinin ei koskaan tarvitse pitää sinusta, koska olet vain yksi etappi miehen pitkässä naissuhteiden jonossa.
Eiköhän sitä exää risoisi, vaikka olisit 50-vuotias, jos ero on tuore
Miksi sun pitää olla läsnä, kun vanhempi tytär tulee isäänsä tapaamaan? Miksi tyttären pitäisi haluta viettää aikaa sun kanssa?
Mä olen eronnut ja mulla on lapsia. En missään nimessä halua, että uusi miesystäväni on täällä kun mun lapset on mulla. Mä haluan olla lasteni kanssa. Lapset haluaa olla mun kanssa. Uusi mies ei liity heihin mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:36"]
"eikä hänen edellisestä avioerostaan ole kulunut..." - mies on siis eronnut jo ainakin kahdesti? Vai enteilet, että eroaa sinusta?
[/quote]
Kiinnitin samaan huomiota. Tyttöparkaa viedään kuin litran mittaa.
Miten tästä eteenpäin?
[/quote]
Näethän että suuurin osa vastaajista ei näe suhdettanne kovinkaan vakavana ihan oman kertomasi perusteella.
Mitä jos pohtisit myös vaihtoehtoa että suhteenne ei tule olemaan kovin pitkäikäinen...
Jos vain änkkäät vastaan et selvästikään kykene vastaanottamaan muiden mielipiteitä, miksi edes kyselet mitään..
Ajatusvirhe, miehellä on siis vain yksi avioero takana. Ja käytin kieltämättä uusperhe -sanaa vähän väärässä yhteydessä mutta itse toivoisin että miehen lapset kokisivat että meidän asuntommekin olisi heille koti.
Mistäs sinä tiedät meidän parisuhteemme laadusta ja että olen vain "yksi etappi miehen naissuhteiden joukossa?" Olen korkeakoulutettu, itseni elättävä ihminen eikä meillä ole mikään sugar daddy -suhde. Emme ole ensimmäinen emmekä varmasti viimeinen pariskunta hieman reippaammalla ikäerolla ja en ymmärrä että miksi kahden aikuisen suhde tuntuu olevan av-mammoille niin iso pala. T: ap
Miksi olet ottanut noin vanhan seniilin ukon joka on aivan eri elämäntilanteessa kuin sinä.... etkö saanut nuorempaa? :D taidat olla aika rupsahtanut ikäiseksesi kun täytyy tuollaiseen b-luokan eronneeseen mieheen tyytyä tuossa iässä :D
Olen saman ikäinen kuin sinä eikä tulisi mieleenkään ottaa noin vanhaa äijää riesoikseni, jolla lapsetkin samaa ikäluokkaa mitä minä olen...... ei ihme että miehen tytär ei sinua hyväksy. Onko järkeä tuossa iässä sotkeentua noihin uusperheongelmiin jos voisi saada omaa ikäluokkaa enemmän olevan miehen jonka kanssa myöhemmin perustaa oman perheen jne? Et kuulosta miltään penaalin terävimmältä kynältä, sori vaan.
Ap:n asemassa en jatkaisi tuollaista suhdetta. Nopiaanpa mennään yhteen asumaan eroprosessien vielä kesken ollessa ja etenkin lasten erokriisi on vasta alkutaipaleessaan. Ottakaa nyt hyvät aikuiset tai siis ap ainakin jarruja mukaan. Asu omillasi, anna miehen käydä eronsa läpi ja rakentaa luottamusta lapsiinsa. Puntaroikaa sitten, onko miehen ja sinun välisesi suhde se oikea. Aina tolkutaan lasten parasta ja aikuisten kypsää tapaa lopettaa suhteet, mutta tässä esimerkissä ei kumpikaan ole onnistunut. Jos mies on fiksu tapaus, hän keskittyy nyt nimenomaan lapsiin ja korjaa suhdetta heihin. Älä missään tapauksessa käy kiilaksi tuohon väliin. Teidän rakkautenne kyllä kestää tuon korjausvaiheen, mikäli niin tarkoitettu on.
Vaikea tilanne. Voit tietenkin vaatia, että teillä sinua kunnioitetaan ja kohdellaan hyvin. Teini-ikäsitä ei saa enää pitämään itsestä, mutta voi vaatia asiallista käyttäytymistä sinua kohtaan.
Uusioperheet ovat usein vaikeita vaikka et olisi edes nuori. Ex voi mustamaalata lapsille sinua ja lähettää sitten lapset "taistelemaan" omasta puolestaan ( ala-arvoista).
Voit kuvitella miltä sinusta tuntuisi lähettää omat lapset vieraan ihmisen luokse.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:41"]Miten tästä eteenpäin?
[/quote]
Näethän että suuurin osa vastaajista ei näe suhdettanne kovinkaan vakavana ihan oman kertomasi perusteella.
Mitä jos pohtisit myös vaihtoehtoa että suhteenne ei tule olemaan kovin pitkäikäinen...
Jos vain änkkäät vastaan et selvästikään kykene vastaanottamaan muiden mielipiteitä, miksi edes kyselet mitään..
[/quote]
No ap.....?
Ajatuksena siis olisi että tytöt viettäisivät viikonloppuja kuukausittain isänsä luona ja luonnollisesti kun asumme saman katon alla niin minäkin tulen olemaan samassa huushollissa vaikkei mitään varsinaisesti yhdessä tehtäisikään.
En koe "ottaneeni vanhaa ukkoa riesakseni" vaan satuin rakastumaan tuohon ihmiseen enkä mitenkään suunnitellut sitä. T: ap
Ilmeisesti olet syytön tilanteeseen, mutta koska olet siihen joutunut, koita olla aikuinen ja hyväksyä se että sinua vihataan, et voi vaatia että teini pitää sinusta tai edes sietää sinua, mietipä omaa murkkuikääsi ja lisää siihen vanhempiesi avioero ja isän uusi hoito kaiken sen elämäntuskan lisäksi, niin paljon vaaditaan nuorelta.
Turha sinun on leikkiä nuorelle äitiä tai ystävää, luultavasti hän osaa inhota sinua ihan omin avuin ilman äitinsä mustamaalausta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:33"]
Asun yhdessä avopuolisoni kanssa ja suhteemme on melko tuore eikä hänen edellisestä avioerostaan ole kulunut kovin kauaa.
[/quote]
Mun mielestä jo tämä kertoo kaiken olennaisen lapsen suhtautumisesta. PIenellä aikavälillä vanhempien ero, uusi nainen ja jo asutte yhdessä.
En ole toinen nainen tai syyllinen avioeroon. En myöskään ole kieltänyt lapsia/miestä tapaamasta vaan päinvastoin toivoisin että heidän välinsä paranisivat. Ainoa ihminen jota kohtaan minä kannan kaunaa on mieheni ex, joka suhtautuu minuun vihamielisesti täysin ilman syyttä. Tai kyllä minä osaan laskea yksi plus yksi että häntä risoo kun miehellään on häntä nuorempi nainen nykyään. T: ap