Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivottoman ihastuksen tarina: mitä hänen käytöksensä tarkoittaa?

Vierailija
26.04.2014 |

Olen opiskelija, ja olen ollut heti alusta asti epätoivoisesti ihastunut miespuoliseen opiskelukaveriini. Se tapahtui heti ensi silmäyksellä kuin tapasimme, ja silloin hän jo harmitteli kavereilleni heti tapaamisemme jälkeen, että on varattu. Tuntuu, että pientä flirttiä on ollut, mutta en ole kuitenkaan varma. Ja hän seurustelee yhä lukioaikaisen tyttöystävänsä kanssa kaukosuhteessa, joten en ole tehnyt aloitetta. Lisäksi hän on todella rehti, kiltti ja velvollisuudentuntoinen poika, hieman ujokin. Ja itsekin aloin lopulta seurustelemaan yhden hänen kaverinsa kanssa.

Äskettäin, kolmen vuoden jälkeen jotain kuitenkin tapahtui. Olimme todella humalassa opiskelijajuhlissa. Törmäsimme vessassa ja hän suuteli minua. Se oli väärin, mutta omalta kohdaltani tunne on niin vahva, etten valittanut. Suutelimme pitkään, kyselin välissä haluaako hän tosiaan tätä, ja hän sanoi, että haluaa vain suudella minua. Päädyimme viettämään yön yhdessä. Sen aikana hän katsoi minua silmiin, kokemus oli todella intohimoinen ja hän nautti siitä selvästi ilman syyllisyydentuntoa. Minulla oli todella rakastettu olo ja hän huomioi minua todella paljon, enemmän kuin voisin jostain "yhden yön jutusta" kuvitella. Hänen torkkuessaan kaiken jälkeen suutelin häntä otsalle ja lähdin. Hän oli edelleen humalassa, ja kysyi vielä vienosti, että enkö muka jää yöksi, mutta nukahti sitten. En ollut varma, tulisiko se olemaan viimeinen kerta, mutta jotenkin halusin jättää hänelle aikaa miettiä. Olin itsekin sekaisin tapahtuneesta, en tiennyt, oliko se oikein vai väärin tai mikä hänen ja tyttöystävänsä tilanne on. Vaikka olen aina tiennyt, että jos valinta olisi tehtävä, valitsisin ehdottomasti hänet nykyiseni sijaan.

Seuraavana aamuna hän laittoi minulle viestin, että on pahoillaan. Vastasin, että ei se mitään. Asiat olivat kuitenkin selvittämättä, ja yritin ottaa hetkeksi etäisyyttä mutta seuraavan kerran kun törmäsimme viikon kuluttua, olin hieman hiprakassa ja otin tapahtuneen puheeksi. Vihjasin, että jos se olisi minusta kiinni, asia olisi nyt selvä ja että tunteeni ovat vahvat. Hän on minun parhaita ystäviäni ja olemme viettäneet aikaa yhdessä intensiivisesti. Hän reagoi vähäsanaisesti, ja sanoi, että "asiat ovat hyvin näin." Sain käsityksen, että asiat tyttöystävän kanssa ovat OK, hänellä on huono omatunto, ja lupasin olla puhumatta asiasta. Tämän jälkeen olemme olleet yhteyksissä huomattavasti vähemmän, ja pelkään vaikuttavani tyrkyltä, jos sanon hänelle jotain.

En pääse yli tästä. Se sattuu todella paljon. Ajattelin, etenkin yhteisen yön jälkeen, että meillä on tulevaisuus. En ole koskaan tavannut ihmistä, joka ajattelee asioista yhtä samankaltaisesti kuin minä. Hänen kanssaan minulla on olo, että voisimme yhdessä muuttaa maailman, ja uskon, että tunne on yhteinen. Mutta hän ei näköjään halua siltikään muuttaa nykyisyyttä ja olla kanssani.

Kannattaako vielä haikailla, vai pitäisikö vain yrittää unohtaa ja etääntyä ystävyyssuhteesta? Onko mahdollista, että tunne on noin vahva ja teot molemminpuolisia, mutta yhtäkkiä, ilman mitään syytä, toinen perääntyy ja se oli sitten siinä? Jättävätkö ihmiset oikeasti koskaan tuttua ja turvallista ottaakseen riskin jonkun todella yhteensopivan kanssa? Porukassa vaikuttaa, ettei hänen ja tyttöystävänsä pitkään jatkunut kaukosuhde mitään tosirakkautta ole, ja hän lähti esimerkiksi minun ja ystävieni kanssa pitkäksi aikaa ulkomaille ilman tätä tyttöä. Johtuuko hänen käytöksensä vain solidaarisuudesta kaveriaan eli poikaystävääni, omaa tyttöystäväänsä ja yhteisöä kohtaan, vai eikö yhteinen aikamme ole todellisuudessa merkinnyt mitään, vaikka olisin niin asiat tulkinnut? Ovatko miehet oikeasti tällaisia: pokaavat humalassa todella läheisiä ystäviään vain saadakseen seksiä, ilman mitään tunteita?

Tilanne on todella piinaava. Olen aika "kova" ihminen ja menestyvä, mutta minulla on todellinen pehmeä paikka häntä kohtaan. Ja se häiritsee kaiken muun ajattelemista. Haluaisin selvittää, mistä tässä nyt on kyse, mutta en haluaisi nolata itseäni ja käydä sitä kiusallista keskustelua uudelleen, mikäli koko homma olikin vain leikkimistä.

Olen todella kiitollinen avustanne.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä apua. Niin paljon asiaan kuin asiaanv**tuilijoita täällä on.

Tekstisi on todella analyyttinen ja näkökulmasi esiintuova. Se on myös hyvin kirjoitettu.

Ymmärtänet, että asiallisia neuvoja tilanteeseesi on täältä enemmän tai vähemmän epätodennäköistä löytää.

En todellakaan osaa sanoa, mitä sinun kannattaisi nyt tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi