Jos sua ärsyttää joku vhh-ruokavaliossa
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ärsytä itse ruokavaliossa mikään. Sen sijaan minua ärsyttävät ne fanaattiset ruokavaliohurahtaneet, oli kyseessä sitten vhh, keto, pätkäpaasto, gluteeniton tai mikä tahansa, jotka julistavat sitä omaa ruokavalioaan ainoana totuutena ja kaikille parhaana vaihtoehtona ja täysin perättömiin väittisiin uskonsa pohjaten mesovat siitä, miten esimerkiksi ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio on pyllystä ja ta*paa meidät kaikki, vaikkeivät ole ikinä edes avanneet ravitsemussuosituksia, saati että olisivat lukeneet ne.
No hohhoijaa, et taida itse tietää mistään mitään, kun tuollaista väität. Aika ääliö saa olla, jos ei tiedosta, että ravitsemussuositusten taustalla ovat ensisijaisesti maatalouspoliittiset ja taloudelliset syyt. Varmaan luotat sokeasti THL:äänkin.
No voisivatko vhh-ruokavaliota noudattavat sitten ottaa huomioon sen, että ihan samalla tavalla lihan-, munan- ja maidontuottajat haluavat, että ihmiset syövät enemmän heidän tuotteitaan? Ihan samaa propagandaa he suoltavat omien tuotteidensa terveellisyydestä. Samoin ne karppauksesta kirjoja kirjoittavat haluavat rahaa siitä, että heidän kirjojaan ja jotain lisäravinteitaan ostetaan. Mutta näihin tahoihin voi jostain syystä luottaa...
Tai jos THL kääntäisi nyt täysin kelkkansa ja vhh-ruokavaliosta tulisi se virallisterveellinen ja lihantuottajien tuotteita mainostettaisiin terveellisinä, niin huutaisivatko nämä samat tyypit silti siitä, että suosituksiin ei voi luottaa, koska niiden suositusten taustalla ovat ensisijaisesti maatalouspoliittiset ja taloudelliset syyt? Taitaisi sitten ne maatalouspoliittiset ja taloudelliset syyt jäädä unholaan, kun on niin hyvät suositukset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itse ruokavaliossa mikään, mutta se ottaa päähän, että joka kerta kun esim palstalla tulee puheeksi mikään ruokaan liittyvä, joku tulee tuputtamaan vhh-/ketodieettiään ainoana oikeana, kaikille sopivana. Jos joku sanoo poikkipuolisen sanan, niin on vain itse toteuttanut dieettiä väärin.
Totuus on kuitenkin se että niistä hiilihydraateista on vähennettävä jos laihtua aikoo. Ensimmäisenä ravitsemuksellisesti huonoimmat hiilarilähteet pois, esim, sokeri karkit , limsat jne.
En oikein usko, että sellaista ruokavalionäkemystä olisi olemassakaan, että laihtuakseen ei tarvitsi rajoittaa rankasti sokeristen herkkujen syöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itse ruokavaliossa mikään, mutta se ottaa päähän, että joka kerta kun esim palstalla tulee puheeksi mikään ruokaan liittyvä, joku tulee tuputtamaan vhh-/ketodieettiään ainoana oikeana, kaikille sopivana. Jos joku sanoo poikkipuolisen sanan, niin on vain itse toteuttanut dieettiä väärin.
Totuus on kuitenkin se että niistä hiilihydraateista on vähennettävä jos laihtua aikoo. Ensimmäisenä ravitsemuksellisesti huonoimmat hiilarilähteet pois, esim, sokeri karkit , limsat jne.
En oikein usko, että sellaista ruokavalionäkemystä olisi olemassakaan, että laihtuakseen ei tarvitsi rajoittaa rankasti sokeristen herkkujen syöntiä.
Niinpä. Mä syön aamupalaksi hedelmiä ja lounaalla mulla on yleensä pääruokana jotain kastiketta, jossa on papuja ja kasviksia, ja lisäkkeenä jotain hiilaripitoista. Syön siis ihan reippaasti hiilareita, mutta ei minullekaan kukaan ole suositellut karkkeja, limua tai valkoista sokeria.
Olen normaalipainoinen ja kävin juuri raskauden takia sokerirasitustestissä ja eikä tuloksissa ollut mitään vikaa.