Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö yläasteelaisenne pipoa? Tänään kylmä päivä, mutta meillä ei suostunut panemaan pipoa. Sanoo,

Vierailija
09.12.2020 |

ettei muillakaan yläasteelaisilla ole pipoa. Kun olin nuori, oli tällaista pipottomuutta, mutta luulin, että nykyisin pipot ovat muotia. Ja pojilla olen kyllä nähnyt pipoja! Meillä tyttö. Miten teillä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne haluu panna pipoja

Vierailija
2/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti pipoa koko yläasteen ja käyttää edelleen lukion ekalla. Toivoo oikein, että tulisi pakkasia, että pääsisi käyttämään uutta pipoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten ei pidä pipoa. Kyllä yläasteikäisellä pitäisi olla jo sen verran vastuuta itsestään, että huolehtii asianmukaisesta pukeutumisesta tai sitten kärsii.

Vierailija
4/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pipo on liian löysä?

Vierailija
5/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se pipo on liian löysä?

Tai pipo kiristää?

Vierailija
6/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää näyttää menevän aina kapinoiden edellistä polvea vastaan. Kun itse olin yläasteella pipoa ei todellakaan käytetty. Seuraava sukupolvi taas ei halunnut ottaa pipoa päästä edes sisällä. :) Nyt ollaan ilmeisesti taas pipottomassa sukupolvessa.

Vierailija
7/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää näyttää menevän aina kapinoiden edellistä polvea vastaan. Kun itse olin yläasteella pipoa ei todellakaan käytetty. Seuraava sukupolvi taas ei halunnut ottaa pipoa päästä edes sisällä. :) Nyt ollaan ilmeisesti taas pipottomassa sukupolvessa.

Kesälläkään

Vierailija
8/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään. Itsekin en tyhmyyksissäni aikoinaan juuri käyttänyt yläkoululaisena pipoa, ainakaan koulussa. Lisäksi liian usein kuljin takki auki. Ihmekös, kun oli niskakipuja...

Vierailija
9/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteeee

Vierailija
10/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma yläkouluikäinen poikani käyttää pipoa. Ongelma on, jos tulee tosi kovat pakkaset, koska ulkohousut on niin nolot... Pitkät alushousut laittoi kyllä tänään collegehousujen alle. Saapa nähdä, miten monet pitkät alushousut niiden alle voi tarvittaessa tunkea... Omassa nuoruudessani 80-luvulla pipot olivat tosiaan noloja. Muistan, että silloin oli sellaisia neulottuja huppuja, joita tytöt käyttivät. Sen saattoi laskea alas kaulan ympärille "rullaksi" ja sitten nostaa siitä osan hupuksi pään päälle. Se oli jostain syystä ok :)

Vierailija
11/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pipoa pannaan?

Vierailija
12/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kouluuuuulaisen tulisi käyttää pipoa.

Vierailija
13/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakan käytä.

Eikä mua haittaakaan

Ei myöskään 10 vuotias on kulema noloa.

En jaksa tapella niin turhasta asiasta

Vierailija
14/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käyttävät.

Vierailija
15/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutosluokkalainen tunkee pipon kassiin piiloon, sanoo ettei kukaan muukaan käytä ja et on noloa.

Ennen vanhaan oli kouluissa pipopakko, nyt ei sellaista varmaan voi määrätä kun joku pahoittaisi mielensä?

Vierailija
16/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voinut yläasteella käyttää pipoa omana aikananikaan kuin korkeintaan koulumatkalla. Sitten oli olemassa jotain pantoja, joita sai vedettyä korvien suojaksi. 

Kyllä meillä pojat käyttää pipoa mutta tytölle se ei tietenkään käy

Vierailija
17/17 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 70-luvun nuori, enkä edelleenkään käytä pipoa.  Joskus joku huivi tai panta, jos on oikein kylmä.

Aikoinaan kotona lähti pipo päässä, mutta sitten heti nurkan takana se pantiin laukkuun.

Oma tyttäreni sen sijaan käyttää pipoa, tosiaan hyvä ettei kesälläkin:)