Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei läskit! Paljonko teillä menee rahaa ruokaan?

Vierailija
26.04.2014 |

Te jotka pidätte yllä 20kg tai jopa siitä yli meneviä liikakiloja, paljonko joudutte sijoittamaan rahaa "muotojenne" pysymiseen? Kuinka monta ulkomaanmatkaa, muotivaatetta, tietokonetta tai puhelinta voisitte ostaa niillä rahoilla?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:57"]

No niin, saitko ap haluamasi vastaukset?

[/quote]

Joo pyhällä hengellä tuntuu monet lihoovan. Ei mene rahaa yhtään ja työpaikkaruokanakin on vain puolikas nektari. Sitten seuraavaan ketjuun valittamaan kuinka ruoka on Suomessa kallista.

Vierailija
2/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tämä kolmenkymmenen ylikilon ylläpitäminen sen verran kallista puuhaa on, ettei tähän köyhällä olisi varaa!

t läski mamma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kuin 10kg ylipainoa, mutta vastaan silti. Rahaa menee viikossa n. 40e jääkaapin ruokiin, mutta olennaisempaa on se että syön töissä kolleegojen tuomia herkkuja "vähäisten muotojeni" ylläpitämiseksi.

Vierailija
4/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla juuri ei mene ruokaan paljon rahaa, koska ruoka on halpaa hiilaripitoista paskaa. Laadukas, monipuolinen ruoka ja ruoanlaitto mausteineen, jossa tavoitteena on makuelämys, eikä mättäminen - se on se mikä maksaa ja mitä hoikat ja hyvinvoivat harrastavat.

ps. Kaikki tuntemani lihavat ovat lihavia jonkun muun ongelman vuoksi, ts. se läski on ongemista kuitenkin pienin, eikä pelkkä laihduttaminen "korjaa" elämää.

Vierailija
5/34 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:57"]

No niin, saitko ap haluamasi vastaukset?

[/quote]

Joo pyhällä hengellä tuntuu monet lihoovan. Ei mene rahaa yhtään ja työpaikkaruokanakin on vain puolikas nektari. Sitten seuraavaan ketjuun valittamaan kuinka ruoka on Suomessa kallista.

[/quote]

No kuule sun pitää tulla ihan ite katsomaan mitä mä syön, jospa sitten uskoisit omia silmiäsi. Kai sinä nyt sen tiedät että lihottava ruoka on halvempaa, ja sen, että ei sitä tarvi kilotolkulla päivittäin syödä että pikkuhiljaa lihoo kymmeniä kiloja? Muutama kilo vuodessa tekee jo kymmenessä vuodessa kymmeniä kiloja. Ei se tarvi olla kuin yksi parin euron suklaalevy päivässä enemmän kuin laihalla, niin johan lihoo, miksi kuvittelet että sen lihottavan ruuan määrä pitää olla jotain hevoskuormallisia?

Onko käynyt mielessä, että ei lihavat liho kymmeniä kiloja joka vuosi, muutenhan kaikki lihavat painaisivat 500kg? Jos söisi niin paljon, että rahaa menisi enemmän kuin laihalla ihmisellä, lihoisi varmaan kilon joka kuukausi, kyllä sitä pian olisi vainaa.

Minäkin olen painanut n. 130kg toistakymmentä vuotta, nyt on tullut taas talven aikana muutama kilo lisää, mutta kesällä ne luultavasti taas lähtee kun liikun huomattavasti enemmän, talvella en liiku ulkona ollenkaan, kesällä teen puutarhahommia.

T: 138kg

Vierailija
6/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yhtä paljon kuin hoikemmillakin? Lihavilla ei ole tosin yhtäläisiä mahdollisuuksia tuhlata rahojaan vaatteisiin.

Vierailija
7/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun sua nyt noin paljon kiinnostaa, niin keskimäärin 10 e/pv.

Vierailija
8/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaisin, että 10 euroa päivässä. Onko se muka paljon? Ylipainoa on 30 kiloa.

Vierailija
9/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilmoitin ketjun asiattomaksi kielenkäytöstäsi johtuen. Mukavaa kevätpäivää Sinulle! Kannattaa käydä ulkona nuuhkimassa keväistä ilmaa ;)

Vierailija
10/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa päivässä täälläkin ja ylipainoa 25 kiloa. Uusinta tekniikkaa en kaipaa ja ulkomaanmatkoja saan tehtyä 2-4 vuodessa muutenkin.

Vierailija
11/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokaan ja muuhun päivittäistarvikkeisiin max 600 e/kk. Tässä on siis kaikki ruoka, siivoustarvikkeet, hammastahnat, vessa- ja talouspaperit, leivinpaperit ynnä muut. Perheessä on kolme aikuista. Ihan kohtuusumma minusta, varsinkin kuin mies ja parikymppinen poika syövät paljon. Tykkään ruuanlaitosta ja leipomisesta, pitsat paistuivat juuri ja nyt uunissa kypsyy suklaakakku. Niin, ja minä olen se läski.

Miten paljon meidän pitäisi pienentää kauppalaskua? Varmaan ne roiskeläppäpitsat olisivat tulleet halvemmaksi kuin omatekemä pitsa, mutta kun ne on niin pahoja.

Vierailija
12/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni läskinä huomattavasti vähemmän ruokaan rahaa kuin nyt. Jos silloin lemppariruokaa oli pakastepizza, keksit ja suklaa, nyt on avokado-lohisalaatti, kuhafileet parsalla ja granaattiomenat. :p

Vierailija
13/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö pelkkiä hiilareita ja rasvaa kympillä päivässä jos tuolla summalla pysyy tuhtina?

Vierailija
14/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ihan tarkkaa summaa, mutta arviolta satanen kuukaudessa.

Vierailija
15/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku varmaan ilmottaa negatiivisen summan: mä saan rahaa siitä että lihoon. :P

Vierailija
16/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 17:29"]

Kohta joku varmaan ilmottaa negatiivisen summan: mä saan rahaa siitä että lihoon. :P

[/quote]

Sossun asiakas? :D

Vierailija
17/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan faktaa. Oon seurannut viimeisen 9 kk rahankäyttöäni ja tehnyt siitä kuukausittaisen laskelmat. Keskimäärin kulutan 130,80€/kk ruokaan ja 27,38€/kk ulkona syömiseen (yhteensä siis 5,27€/päivä). En usko, että montakaan ulkomaanmatkaa tai muuta mainitsemaani asiaa voisin noista rahoista säästää. :D

Vierailija
18/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap:lla menisi rahaa aivotoimintaan?

Vierailija
19/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 8-25 euroa päivässä ruokaan. 1 aikuinen ja yksi lapsi. Herkut tietenkin erikseen. Niiden hintaahan ei ap kysynytkään :)

Voisihan sitä tietenkin syödä pelkästään kaurapuuroa, ja tekisi lopuilla ulkomaanmatkoja. Mielestäni nämä 2-4 ulkomaanmatkaa, joita jo teemme, on jo yllin kyllin.  Minusta vain kun on mukava syödä marjoja, kaliimpiakin hedelmiä, vihanneksia, pähkinöitä päivittäin ja  tuoretta kalaa  vaihdellen 3-4 kertaa viikossa, niin kyllähän sitä rahaa sitten saa menemään.

Minua ei kiinnosta uudet hienot puhelimet tai tietokoneet. Vaatteetkin ostan Stockalta pukeutumispalvelua käyttäen. Tuskinpa vaatteisiinkaan käyttäisin enempää, vaikka sitä kaurapuuroa syötäisiinkin pelkästään.

Vierailija
20/34 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko menee rahaa kahteen juustovoileipään per päivä? Tuskin sillä summalla pitkälle pötkitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi