Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vaihdat keittiön tiskirätin (siis pöytien pyyhkimisliinan) puhtaaseen?

Vierailija
26.04.2014 |

Mä vaihdan itse päivittäin.

Olisi inhaa pestä pöytiä likaisella haisevalla rätillä. :-/

Oon ostanut niitä sellaisen nipun, että varmasti riittää ja sitten pyöräytän ne pesukoneessa 60°c:ssa pesupussissa pyyhepesun yhteydessä. ;-)

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 95 astetta?

meillä riittänyt 60 astetta. Aina sanotaan, että 60 asteen pesu riittää jopa kakkaisille kestovaipoille.

Vierailija
42/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 12:18"]

Joka ilta heitän pesuun ja joskus parikin tiskirättiä päivässä.

[/quote]

Kuinka paskaisia keittiöitä täällä oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:31"]

60 astetta on liian vähän. Itse käytän pestyt rätit wc:n siivouksessa ja heitän sitten pois. Itse käytän wettexejä ja vaihdan puhtaaseen käytöstä riippuen vähintään kerran viikossa.

[/quote] Missä vaiheessa tarvitset wc:n siivouksessa rättiä? Yök, ei kai kukaan enää pöntön reunoja pyyhi jollakin rätillä...?

[/quote]

Millä ihmeellä sitten peset pöntön ulkopuolelta ja reunoilta

Vierailija
44/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:31"]

60 astetta on liian vähän. Itse käytän pestyt rätit wc:n siivouksessa ja heitän sitten pois. Itse käytän wettexejä ja vaihdan puhtaaseen käytöstä riippuen vähintään kerran viikossa.

[/quote] Missä vaiheessa tarvitset wc:n siivouksessa rättiä? Yök, ei kai kukaan enää pöntön reunoja pyyhi jollakin rätillä...?

[/quote]

Ei aavistustakaan mitä sinä teet, mutta minä pyyhin vessassa räteillä lavuaarin ja hanan, seinäpintoja, joskus pikkuvessan lattian sekä pöntön kannen että muut ulkoreunat. Millä sinä pyyhit nämä jos et rätillä? Voi sen tietty talouspaperillakin tehdä, mutta mikä vika on rätissä?

En ole tuo, jolle kysymyksen esitit, kunhan täältä sivusta huutelen.

Vierailija
45/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kuukauden jälkeen menee roskiin ja uusi tilalle.

Vierailija
46/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cifonet käytössä. Heitän roskiin kun näyttää tarpeeksi likaiselta. En pese niitä. Käytön jälkeen huuhtelen kylmällä vedellä ja laitan kuivumaan. Ikinä ei ole rätti meillä haissut. Jos käsittelen lihaa/kalaa niin laitan leivinpaperia tai voipaperia alle, ei valu veret ja systeemit pöydälle. Siitä sit siististi kaikki roskiin.

Vierailija
47/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei aavistustakaan mitä sinä teet, mutta minä pyyhin vessassa räteillä lavuaarin ja hanan, seinäpintoja, joskus pikkuvessan lattian sekä pöntön kannen että muut ulkoreunat. Millä sinä pyyhit nämä jos et rätillä? Voi sen tietty talouspaperillakin tehdä, mutta mikä vika on rätissä?

[/quote]

Miksi joku alapeukuttaa tätä?

Vierailija
48/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:31"]

[/quote]

En ole tuo, jolle kysymyksen esitit, kunhan täältä sivusta huutelen.

[/quote] Lavuaarin, sen välitilan ja hanan pyyhin toki mikrokuituliinalla, mutta en pöntön reunoja. Kertakäyttökäsine käteen, suihkupullolla suihkuttelen pesuainetta pöntön päälle, sivulle, reunoille, kansipinnoille ja altaaseen. Harjaan vessaharjalla pöntön sisukset, mutta en harjaa reunojen yli. Ja sitten tadaa: vessapaperilla pyyhin pinnat! Paperia käytän tarpeeksi paljon ja heitän pönttöön nuhjaantuneet paperit. Turha on itkeä, että "vessapaperia menee hukkaan", meillä ainakin on kierrätyspaperia ja taatusti tämä on parempi vaihtoehto kuin jonkun rätin käyttäminen. Paperilla lähtee hiukset, pölyt ja kaikki juuri niin tarkkaan kuin ottaa, samalla menee lattia pöntön viereltä. Silloin ei jotakin ällöpaskaista rättiä tarvitse enempää koskea ja kuljetella roskikseen. Ymmärrän jos joku mummo käyttää rättiä pöntön pyyhkimiseen, mutta en nuorempia.

Vierailija
49/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cifonetia käytän minäkin. En kyllä vaihda sitä päivittäin enkä viikottainkaan, vaan huuhdon huolella ja kuivatan ilmavasti. Vaihdan sen sitten kun se vaikuttaa likaiselta. 

Vessan pesuun on tietenkin oma rättinsä, jonka huuhtelen myös hyvin ja säilytän vessassa. 

Vierailija
50/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rättejä ostanut muutamaan vuoteen. Mulla on yksi bambuinen rätti jonka pesen 60C:ssä sitten kun alkaa haiskahtamaan.

Vierailija
51/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet ns. Märkäpaperia? Mahtava juttu vessan pesuun.

Vierailija
52/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]  tadaa: vessapaperilla pyyhin pinnat! Paperia käytän tarpeeksi paljon ja heitän pönttöön nuhjaantuneet paperit. Turha on itkeä, että "vessapaperia menee hukkaan", meillä ainakin on kierrätyspaperia ja taatusti tämä on parempi vaihtoehto kuin jonkun rätin käyttäminen. Paperilla lähtee hiukset, pölyt ja kaikki juuri niin tarkkaan kuin ottaa, samalla menee lattia pöntön viereltä. Silloin ei jotakin ällöpaskaista rättiä tarvitse enempää koskea ja kuljetella roskikseen. Ymmärrän jos joku mummo käyttää rättiä pöntön pyyhkimiseen, mutta en nuorempia.

[/quote]

Tässä nyt ei ole päätä ei häntää.

Vierailija
53/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:50"]"pesen n. Joka toinen päivä. 95 asteessa tietenkin"

No en kyllä jatkuvasti rättejä pyöritä koneessa, ihan turhaa ja kallistakin.

Noin kerran kuussa pesen tai vaihdan rätin uuteen, ei se ole niin tarkkaa.

[/quote]

Meilläpä on 6 lasta ja pyyhitään rätillä ruokailujen päätteeksi aina ensin suu, kädet, pöytä ja sitten lattia (joo on pieniä lapsia). Yhtään paperia ei tuohon mene, puhdasta tulee ja tosiaan tuolla taittelulla on monta puhdasta pintaa. No tämän pyyhinnän jälkeen pesen tiskiaineella ja kuumalla vedellä, huuhtelen huolella ja jätän kuivauskaappiin kuivumaan. On kuiva tunnissa, kun ei viikkaile. Illalla pesuun ja aamulla uusi rätti käyttöön.

Vierailija
54/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää korkeintaan pidän yhtä keittiörättiä, sitten menee pesuun ja uusi tilalle.

Käytän bambu-tiskirättejä, jotka ostan täältä: 

http://puoti.susannantyohuone.net/

Vierailija
55/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wettex kestää vuoden verran. Pari kertaa tulee pestyä koneessa sinä aikana.

Vierailija
56/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambu on muuten luonnostaan bakteereja tappavaa. Meillä siis bambuliinat, itse virkattu.

Rätin voi pestä 60 asteessa, ja se kestää pesuja lähes loputtomasti. Bambu on materiaalina luonnostaan antibakteerinen, mistä johtuen rätti ei märkänäkään toimi bakteerien kasvualustana, eikä ala helposti tuoksumaan tunkkaiselle.

Vierailija
57/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaapa vähän vessanpesua rättikammoiset tapaukset. Ei siinä likaa levitellä kun yksi pinta pyyhitään yhdellä osalla rättiä ja sitten käännetään rätistä puhdas taitos seuraavaa pintaa varten. Hanat eri rätillä, allas harjalla, pönttö omalla rätillään jne. Tulisipa tänne joku siivooja kertomaan, miten homma hoidetaan. Vai oletteko nähneet heidän suhraavan vessapaperien kanssa kohteissaan? 90 asteen pesu koneessa kaikille siivousräteille lopuksi ja siinä samalla puhdistuu se pesukonekin pesuainejäämistä. Ja pyykinpesuainettahan siihen koneelliseen ei sitten tarvitse laittaa.

Vierailija
58/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 18:11"]

[/quote]

[/quote]

No katsos kultaseni, kun pyyhin esim. vauvan sotkuja lattialta sillä rätillä, niin en todellakaan sen jälkeen vaan huuhtaise sitä ja pyyhi sillä pöytää :D miten paskainen ihminen sitä pitäs olla, että tavat sulle kelpais?

Vierailija
59/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:26"]

[/quote]

[/quote]

No katsos kultaseni, kun pyyhin esim. vauvan sotkuja lattialta sillä rätillä, niin en todellakaan sen jälkeen vaan huuhtaise sitä ja pyyhi sillä pöytää :D miten paskainen ihminen sitä pitäs olla, että tavat sulle kelpais?

[/quote]

Meilläkin on vauva, mutta ei sen jäljiltä ole mitään pyyhittävää lattialla. Me syötetään sitä nätisti ja sillä on ruokalappu, joka kerää ne sapuskat, jotka menee ohi suun. Naama pyyhitään märkään talouspaperiin.

Vierailija
60/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Meilläkin on vauva, mutta ei sen jäljiltä ole mitään pyyhittävää lattialla. Me syötetään sitä nätisti ja sillä on ruokalappu, joka kerää ne sapuskat, jotka menee ohi suun. Naama pyyhitään märkään talouspaperiin.

[/quote]

Jaa, meidän vauva saa katsos harjoitella syömistä itsekin :D välillä lentää lusikkakin lattialle siinä touhussa. Mutta parempi se kai olis jättää ruuat sinne kovettumaan kivilattiaan kiinni, kuin pyyhkäistä rätillä... Silleenkö teillä tehtäisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi