kemikaalicocktai-blogin ideologia?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 01:19"]
Omaan napaan tuijottelu. Kun muut tekee jotain epäekologista, se on pahasta, kun minä teen, mulla on lieventäviä asianhaaroja ja oon muutenkin niin mahtava tyyppi ja keskimäärin niin paljon parempi kuin te että ei paljon paina!
Noora sanoi julkisessa Facebook-status Pirkko Ruohonen-Lerneriä miehen näköiseksi (oikeasti, koko status meni jotakuinkin näin: "Kylläpä toi Pirkko Ruohonen-Lerner näyttää ihan mieheltä"). Sitten kun joku kommentoi, että onko tuollainen lausunto ihan asiallinen, Nooraa vastaa: "Chillaa". Oikeesti onko tuo tyyppi 13 vai 33?
[/quote]
Ja Noorahan itse ei ole yhtään pojan näköinen... :)
[/quote]
:) Mutta ilmeisesti Nooraa ei haittaa. Kuten hän sanoi tuosta R-L kommentistakin, ei se ollut tarkoitettu kohtelaisuudeksi tai loukkaukseksi, se oli vain huomio ja siksi siitä on kenenkään turha nillittää. Koska se on vain hänen mielipiteensä, olkoonkin että se koskee toisen ihmisen ulkonäköä ja hän näkee järkevänä jakaa sen myös julkisesti kaikille internetin käyttäjille.
Bloggaajan tavoitteena on varmaan päästä elävänä taivaaseen. Tuntuu, että monet hänen allergioistaan ja yliherkkyyksistään on kuviteltuja, jonka taustalla voi nähdä ortoreksiaa ja neuroottisuutta. Nykyään on myös niin hienoa noudattaa jotain erikoista "dieettiä", valtion ruokaympyrä on aivopesua ja niin junttia. Lisäksi ärsyttää bloggaajan ylidramatisoiva sävy tyyliin "syötkö kaupan tomaatit kuorineen? Saat miljoona myrkkyä ja yhdistettä kehoosi".
hipsterismi ja ortoreksia. Luin joskus tota blogia, mutta en todellakaan enää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 00:50"]
Ideologiaan voisi myös kuulua ylipainoisten ihmisten bongailu ja niiden kuvaaminen blogiin, jos ne syö esim. ranskiksia. Näinhän noora on myös tehnyt, tarkoituksena järkyttää muita, että katsokaa näin ylipainoisen syömässä roskaruokaa, ja siitä kliks kuva blogiin.
Sehän kans vastusti ylenmääräistä lihan ja proteiinin tankkausta ja haukkui jatkuvasti ihmisiä, jotka söi lihaa, kunnes itse alkoi käydä salilla, sen jälkeen se on ollut ihan ok tankata proteiinia ja syödä lihaa, tärkeintä, että noora vähän kiinteytyi.
[/quote]
Siis ei oo totta tuo ranskistensyöjän kuvaaminen?! Minä jäin rannalle siinä vaiheessa kun haukkui s- ja k-ketjut, kenenkään ei tulisi asioida niissä, vaan kivijalkakaupoissa Helsingin keskustassa. Ei ole Nooralla käynyt mielessä että kaupan ala työllistää suomessa yli 300 000 ihmistä, ja nämä ketjut ovat siinä isoja tekijöitä.
Asiallista tietoa saa ihan toisesta blogista, eli Kemikaalikimara.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:58"]
Siis ei oo totta tuo ranskistensyöjän kuvaaminen?!
[/quote]
On ikävä kyllä totta, ja se teksti siinä jutussa oli myös tosi törkeää, noora otti sitten sen kuvan pois, kun sai niin paljon kommentteja siitä miten tökeröä ja pimeää sen kuvan julkaiseminen ja ottaminen oli.
Tuli silloin kyllä tosi paha mieli sen naisen puolesta, jota se oli kuvaillut tuohduksissaan siitä miten ylipainoinen kehtaa julkisesti syödä ranskiksia.
Noora on kyllä antanut itsestään niin peräreikä kuvan bloginsa kautta.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:07"]
Omaan napaan tuijottelu. Kun muut tekee jotain epäekologista, se on pahasta, kun minä teen, mulla on lieventäviä asianhaaroja ja oon muutenkin niin mahtava tyyppi ja keskimäärin niin paljon parempi kuin te että ei paljon paina!
Noora sanoi julkisessa Facebook-status Pirkko Ruohonen-Lerneriä miehen näköiseksi (oikeasti, koko status meni jotakuinkin näin: "Kylläpä toi Pirkko Ruohonen-Lerner näyttää ihan mieheltä"). Sitten kun joku kommentoi, että onko tuollainen lausunto ihan asiallinen, Nooraa vastaa: "Chillaa". Oikeesti onko tuo tyyppi 13 vai 33?
[/quote]
[/quote]
:) Mutta ilmeisesti Nooraa ei haittaa. Kuten hän sanoi tuosta R-L kommentistakin, ei se ollut tarkoitettu kohtelaisuudeksi tai loukkaukseksi, se oli vain huomio ja siksi siitä on kenenkään turha nillittää. Koska se on vain hänen mielipiteensä, olkoonkin että se koskee toisen ihmisen ulkonäköä ja hän näkee järkevänä jakaa sen myös julkisesti kaikille internetin käyttäjille.
[/quote]
Sitten ei Nooraakaan varmaan haittaa huomio, että hänellä itsellään on aika pieni leuka, ja epäimarteleva sivuprofiili?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sitten ei Nooraakaan varmaan haittaa huomio, että hänellä itsellään on aika pieni leuka, ja epäimarteleva sivuprofiili?
Näin hän itse kertoo: "Blogini on vuodesta 2008 jakanut ajatuksia arjen kemikaalicocktailiin liittyen
Tunnen paloa monenlaisiin aiheisiin, mutta eniten minua kiinnostavat terveys, ravitsemus, luomuruoka, luonnonkosmetiikka, ympäristöasiat, kestävä kehitys, kirpputorit, muoti, design… Blogissani keskitytään lisäaineettomaan, terveelliseen ja tyylikkääseen elämäntyyliin."
Tuntuu että sisältö on kyllä viime vuosina keventynyt aika lailla sen myötä kun näistä asioista on muutenkin puhuttu, tuolloin 2008 kun Noora bloginsa aloitti se oli aika erilainen ja raikas uutuus. Vaikka toki sanan kemikaali-käyttö blogin nimessä on vähän harhaanjohtavaa... Kannattaa lukea tämä kirjoitus:
http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2010/02/tutkivaa-journalismia-vai-yleista.html