kemikaalicocktai-blogin ideologia?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 13:36"]
Voihan pettymys! Mä olen lukenut ko. bloggaajalta vain joitakin nimenomaan kemikaaleihin liittyviä kirjoituksia. Ikävää, jos on oikeasti tuollainen tuuliviiri mielipiteiden suhteen ja selittelee asiat aina oman kantansa mukaiseksi.. Höh.
[/quote]
Sekoitatko kenties Kemikaalikimaraan?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:59"]Asiallista tietoa saa ihan toisesta blogista, eli Kemikaalikimara.
[/quote]
Kemikaalikimara on asiallinen, kirjoittajalla taitaa olla ihan joku kemian alan koulutuskin. Häneltä on ilmestynyt pari kirjaakin, joissa asiat on esitelty mielestäni kiihkottomasti, suhteellisuudentajuisesti ja tutkimustietoon nojaten.
Erityisesti Lapsiperheen kemikaalikimaraa suosittelen aiheesta kiinnostuneille.
Olen saanut sieltä monia hyviä ohjeita ruokavalioon. Kaikkea ei tarvitse orjallisesti noudattaa.
Kiitokset hyvästä blogista!
Olen pitkään ihmetellyt, miksi Kemikaalicocktailia ja etenkin Nooraa pidetään jonain auktoriteettina. "Tietämys" perustuu ihan fiilikseen ja mutuiluun ja silti Nooralla on asiantuntijan status kemikaali- ja ekoasioissa.
Tiesin kyllä, että kritiikinsietokyky bloggaajalla on huono ja analyyttinen ajattelu vieras käsite, mutta tuon linkin takaa paljastui todella inhottava ja ilkeä ihminen. Minä en esimerkiksi kehtaisi alkaa aukoa päätäni aiheesta, josta en tiedä kuin pintapuolisesti (=kemikaalit) alan asiantuntijalle. No, Noora on päättänyt että hän on se asiantuntija ja alan koulutuksen saaneet ovat ilmeisesti harhaoppisia.
Koska mielestäni Noora blogeineen edustaa ekoilun ja kriittisen kuluttamisen uskomustiedepuolta, vältän hänen liputtamiaan tuotteita ja asioita. Meni maku Madarastakin sen jälkeen, kun itse ekomessias teki yhteistyötä heidän kanssaan. Blääh.
Nooran blogista aikoinaan kovasti pidin, mutta nyt olen vähitellen jotenkin pettynyt antiin ja jättänyt lukemisen vähemmälle. Esim. ekoilun ja vähän kuluttamisen puolesta puhutaan, mutta kuitenkin näyttäisi siltä, että kuluttaa saa niin paljon kuin jaksaa kunhan vaan tavaraa saa ilmaiseksi tai se on kovassa alessa. Kuten ruotsinlaivan postauksessa, jossa kehuttiin laivan butiikkeja, joista farkkutakki ja kello lähti halvalla.
oisko noora taas antanut juttuvinkkiä, jotta menisi asunto paremmin kaupaksi? http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288683301728.html
kuten silloin viimeksi, kun kauppasivat edellistä asuntoaan. silloinhan hän mainosti sitä ylen tuottamassa ja maksamassa blogissa.
No just juu. Muovi on pahasta ja myrkyttää koko maailman!! Mutta sitten se on ihan ok, kun se on siellä "puukengän" pohjassa eikä suoraan ihoa vasten.
http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/08/vahan-kevyemmat-puukengat/
Seurasin blogia alussa innolla ja pidin Nooraa suurenakin asiantuntijana. Mutta kuten monella muullakin, vähitellen hänen juttujensa sävy ja tekstistä paistava ylimielisyys ja tuomitsevuus alkoi ärsyttää, eikä se asiantuntemuskaan enää oikein vakuuta. Kaikkein räikein ristiriita on ollut kun hän todella vahvana geenimanipulaation vastustajana lähtee Islantiin bioeffect-nimisen kosmetiikkafirman sponssaamalle matkalle ja hehkuttaa näiden tuotteita täysin kritiikittömästi. Kyseiset tuotteet perustuvat geenimanipuloituun ohraan. Joku viattomasti kysyi näkeekö hän mitään ristiriitaa siinä että meuhkaa geenimanipuloidusta ruuasta mutta kosmetiikan ainesosana se on tosi jees. Eipä tainnut tulla vastausta.
Vihertely aina silloin, kun se sopii blogin pitäjän ideologiaan, ja muiden tuomitseminen silloin, kun sekin sopii kyseiselle henkilölle.
Sitten, kun sille sopii jokin asia (auton hankkiminen), niin vihertelyssä voi joustaa, mutta muuten kaikki, jotka ei elä samalla tavalla ovat paskapäitä (blogistin itsensä käyttämä sana niistä "muista").
Kyseinen henkilöhän siis intohimolla haukkui auton omistavia ihmisiä ties kuinka monta vuotta, kunnes hankki itse auton, ja totesi vain sen sopineen sen elämäntilanteeseen. En tiedä, jaotteliko se itsensä sitten "paskapäihin", yleensä se kyllä viherpesee aina tilanteen mukaan asiat niin, että se on aina oikeassa ja eettisin/ekologisin.
Ideologiaan voisi myös kuulua ylipainoisten ihmisten bongailu ja niiden kuvaaminen blogiin, jos ne syö esim. ranskiksia. Näinhän noora on myös tehnyt, tarkoituksena järkyttää muita, että katsokaa näin ylipainoisen syömässä roskaruokaa, ja siitä kliks kuva blogiin.
Sehän kans vastusti ylenmääräistä lihan ja proteiinin tankkausta ja haukkui jatkuvasti ihmisiä, jotka söi lihaa, kunnes itse alkoi käydä salilla, sen jälkeen se on ollut ihan ok tankata proteiinia ja syödä lihaa, tärkeintä, että noora vähän kiinteytyi.
Omaan napaan tuijottelu. Kun muut tekee jotain epäekologista, se on pahasta, kun minä teen, mulla on lieventäviä asianhaaroja ja oon muutenkin niin mahtava tyyppi ja keskimäärin niin paljon parempi kuin te että ei paljon paina!
Noora sanoi julkisessa Facebook-status Pirkko Ruohonen-Lerneriä miehen näköiseksi (oikeasti, koko status meni jotakuinkin näin: "Kylläpä toi Pirkko Ruohonen-Lerner näyttää ihan mieheltä"). Sitten kun joku kommentoi, että onko tuollainen lausunto ihan asiallinen, Nooraa vastaa: "Chillaa". Oikeesti onko tuo tyyppi 13 vai 33?
Onko blogin tarkoitus siis esitellä hyviä luomutuotteita ja palveluita?
Kaikkien alojen asiantuntija. Tai ainakin luulee olevansa. Kertoi blogissaan mm. että hevosenliha on vahva allergeeni.... lopetin lukemisen.
Voihan pettymys! Mä olen lukenut ko. bloggaajalta vain joitakin nimenomaan kemikaaleihin liittyviä kirjoituksia. Ikävää, jos on oikeasti tuollainen tuuliviiri mielipiteiden suhteen ja selittelee asiat aina oman kantansa mukaiseksi.. Höh.
Se tekee asiat kuten Nooralle sopii. tilanteen mukaan joustetaan.
On vähän hassua että kemikaalicocktailista puuttuu sisältö kokonaan, ellei erilaisten luomumerkkien ja vaatevalmistajien esittelyä lasketa. Kysyin tätä aikaisemminkin, mutta yritän vielä. Onko kemikaalicocktail siis blogi jossa esitellään kemikaalittomia asoita joita voi ostaa, vai onko siinä ollut ennen joitain muitakin kirjoituksia?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 01:19"]
Omaan napaan tuijottelu. Kun muut tekee jotain epäekologista, se on pahasta, kun minä teen, mulla on lieventäviä asianhaaroja ja oon muutenkin niin mahtava tyyppi ja keskimäärin niin paljon parempi kuin te että ei paljon paina!
Noora sanoi julkisessa Facebook-status Pirkko Ruohonen-Lerneriä miehen näköiseksi (oikeasti, koko status meni jotakuinkin näin: "Kylläpä toi Pirkko Ruohonen-Lerner näyttää ihan mieheltä"). Sitten kun joku kommentoi, että onko tuollainen lausunto ihan asiallinen, Nooraa vastaa: "Chillaa". Oikeesti onko tuo tyyppi 13 vai 33?
[/quote]
Ja Noorahan itse ei ole yhtään pojan näköinen... :)
Mua on aina ärsyttänyt Nooran mustavalkoisuus ja se miten hän huutelee tota viherpesu-termiään, vaikka harastaa ihan samaa omien epäekologisten valintojensa kohdalla.