Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päivystyksen sairaanhoitaja. Kerro miten minun tulisi palvella sinua.

Vierailija
25.04.2014 |

.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaankaan tee työtäsi palvellaksesi, toivottavasti, vaan hoitaakseen ihmisiä.

Vierailija
2/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:21"]

Et varmaankaan tee työtäsi palvellaksesi, toivottavasti, vaan hoitaakseen ihmisiä.

[/quote]

Kiitos kommentistasi. Olet oikeassa. En palvelekaan siinä mielessä, että tekisin asiat aina niin kuin potilas haluaa, jos se ei ole hoidon kannalta perusteltua. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta vaatimusta kuin normaali, peruskohtelias käytös. Harvoin olen muuhun törmännytkään. Yksi kerta jäi kyllä mieleen, kun olin mieheni kanssa päivystyksessä (vaiva oli siis hänellä) ja mulle tuli ihan tappava päänsärky. Särkylääkettä ei ollut mukana, eikä lähistöllä ollut auki olevaa apteekkia. Kysyin vastaantottohoitajalta, voisinko saada särkylääkettä. Hän kertoi, että se ei käy, koska en ole potilaana eikä hän voi ottaa vastuuta, jos minulle tapahtuu jotain särkylääkkeen otettuani. Olin aika tyrmistynyt, kun kyse oli kuitenkin käsikauppalääkkeestä. Vähän ajan kuluttua toinen hoitaja toi mulle lääkettä, hänkin oli ilmeisen tuohtunut kollegansa käytöksestä.

Mutta joo, tosiaan, mulla on lähinnä positiivisia ja neutraaleja kokemuksia päivystyksessä työskentelevistä sairaanhoitajista. Ei tule mieleen muita kertoja, jolloin ihmettelin hoitajan käytöstä.

Vierailija
4/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poista jonot ja vastaa puhelimeen.

Vierailija
5/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti ja rauhallisesti, se riittää :) Jos lapsen vuoksi olemme siellä, niin pieni rohkaiseva hymy on plussaa.

Vierailija
6/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vain sitä että kun istun tunti toisensa jälkeen odotustilassa, joku edes joskus huikkaisi jotain, parhaassa tapauksessa ehkä antaisi tietoa jonotilanteesta. On orpo olo olla yksin kivuliaana ja huonovointisena, ja silloin sitä pelkää että on unohdettu kokonaan. Alvariinsa en huomiota kaipaa, ehkä kerran puolessatoista tunnissa.

Vierailija
7/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitsä lupaa yhen jutun? Voisitko varoittaa potilasta, jos aiot sen vaatteita alkaa riisua? Ja verhotkin vois sulkea. Ja kaikki ylimääräiset ihmiset siirtää muualle. Ei kai ole tarpeellista että yksi lääkäri, kolme muuta potilasta ja puoli tusinaa sairaanhoitajaa kattoo kun potillaalta otetaan vaatteet pois alueelta mikä ei oedes liktybsiihen alueeseen mitä tutkitaan. Ja jonkinlaista ihmistubtemusta voisitte harjoittaa. Nuoret hiljaiset naiset ei yleensä ol niitä jotka on ihan okei sen kaa. Ei mul muuta. Tuskin kaikissa sairaaloissa toimitaan noin. Mut sanoin varmuuden vuoks.

Vierailija
8/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:25"]

poista jonot ja vastaa puhelimeen.

[/quote]

Taikasauvallako? Vastaan kyllä viranomaispuhelimeen, johon ambulanssit, poliisi, lääkärit jne soittaa, mutta en aina ehdi kiireen keskellä vastata potilastiedustelupuhelimeen, pahoitteluni siitä. 

Pitkistä jonotusajoista toivomme kirjallista palautetta, jotta saisimme päivystykseemme ruuhka-aikoihin lisää lääkäreitä ja hoitajia, jotta jonoja ei paljon syntyisi.

Ap

Vierailija
9/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:30"]Voitsä lupaa yhen jutun? Voisitko varoittaa potilasta, jos aiot sen vaatteita alkaa riisua? Ja verhotkin vois sulkea. Ja kaikki ylimääräiset ihmiset siirtää muualle. Ei kai ole tarpeellista että yksi lääkäri, kolme muuta potilasta ja puoli tusinaa sairaanhoitajaa kattoo kun potillaalta otetaan vaatteet pois alueelta mikä ei oedes liktybsiihen alueeseen mitä tutkitaan. Ja jonkinlaista ihmistubtemusta voisitte harjoittaa. Nuoret hiljaiset naiset ei yleensä ol niitä jotka on ihan okei sen kaa. Ei mul muuta. Tuskin kaikissa sairaaloissa toimitaan noin. Mut sanoin varmuuden vuoks.

[/quote]

Sori typot mut viesti on kai ymmärrettävässä muodossa.

Vierailija
10/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:28"]

Asiallisesti ja rauhallisesti, se riittää :) Jos lapsen vuoksi olemme siellä, niin pieni rohkaiseva hymy on plussaa.

[/quote]

Yritetään :). Olen huomannut, että meissä hoitajissakin usein ainakin ne, joilla on omia lapsia, osaavat suhtautua lapseen sensitiivisemmin, osa taas valitettavasti ei niin ymmärrä huomioida erityisesti lapsen pelkoa jne.

Ap

Vierailija
11/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntevasti. Itse kituutin viikon murtuneen nilkan kanssa kotona, kun päivystyksen hoitsu käännytti minut kotiin, koska pystyin korkean kipukynnyksen ansiosta varaamaan murtuneelle jalalle. "Ei se ole murtunut, jos pystyy kävelemään". Jep, jep...

Vierailija
12/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:28"]

Toivoisin vain sitä että kun istun tunti toisensa jälkeen odotustilassa, joku edes joskus huikkaisi jotain, parhaassa tapauksessa ehkä antaisi tietoa jonotilanteesta. On orpo olo olla yksin kivuliaana ja huonovointisena, ja silloin sitä pelkää että on unohdettu kokonaan. Alvariinsa en huomiota kaipaa, ehkä kerran puolessatoista tunnissa.

[/quote]

Ymmärrän tunteesi ja tiedän, että useimmiten ns. istuvat potilaat ovat "oman onnensa nojassa" siihen saakka kunnes heidän vuoronsa tulee - aluksi toki otetaan mittauksia ja verikokeita. Kiireaikana odotus voi olla tuntikausia, ja itse yritä jo luukulla sanoa jos jonotilanne on hankala, että potilas osaa varautua odottamiseen.

Toivomme, että potilas tulee sanomaan, jos kärsii kivusta, että voimme lääkitä jo odotusaikana. Varsinkin kiireaikana päivystyksessä voi olla kymmeniä potilaita jonossa, niin silloin ei valitettavasti resurssit riitä kuin välttämättömään - esim. taukoja emme aina kiirepäivänä pidä. Toki hunokuntoisia potilaita, jotka eivät kykene itsestään huolehtimaan, tarkkailemme tiheämpään, mutta omatoimiset joutuvat pitämään huolen itsestään. Tässäkin auttaisi palaute, niin saisimme lisäkäsiä päivystykseen :)

Ap

Vierailija
13/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ette hoida, kerro minne pitää mennä. 

Vierailija
14/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kertoa miten paljon ainakin menee?

Vierailija
15/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa psykoosissa olevalle rauhoittava.Kysykää lääkäriltä lupa.Psykoosi edetessään tuhoaa aivoja pysyvästi.

Vierailija
16/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:30"]

Voitsä lupaa yhen jutun? Voisitko varoittaa potilasta, jos aiot sen vaatteita alkaa riisua? Ja verhotkin vois sulkea. Ja kaikki ylimääräiset ihmiset siirtää muualle. Ei kai ole tarpeellista että yksi lääkäri, kolme muuta potilasta ja puoli tusinaa sairaanhoitajaa kattoo kun potillaalta otetaan vaatteet pois alueelta mikä ei oedes liktybsiihen alueeseen mitä tutkitaan. Ja jonkinlaista ihmistubtemusta voisitte harjoittaa. Nuoret hiljaiset naiset ei yleensä ol niitä jotka on ihan okei sen kaa. Ei mul muuta. Tuskin kaikissa sairaaloissa toimitaan noin. Mut sanoin varmuuden vuoks.

[/quote]

Kyllä se on ihan perusjuttu, että ketään ei pidä riisua julkisesti. Olen tosi pahoillani puolestasi, jos sinulle on sattunut noin epäasiallista kohtelua!

Ap

Vierailija
17/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko olla puhumatta potilaiden asioista toisten potilaiden kuullen? Tietosuoja ja silleen...

Vierailija
18/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun soitin päivystyksen numeroon, toimit ainakin juuri hyvin. Kiitos siitä. Vastailit kysymyksiini rauhallisesti ja jämäkästi ja annoit hyvät jatko-ohjeet. Lapsi voi nyt jo paljon paremmin. Ihanaa että on tuonkaltainen palvelunumero.

Vierailija
19/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että kiinnittäisit edes jotain huomiota vanhaan lonkkamurtumapotilaaseen, joka alkaa oksennella, etkä vain neuvoisi huolestunutta omaista hakemaan itse varastosta astiaa oksennusta varten.

Nimimerkki "Vielä muutaman vuodenkin jälkeen katkera sydäninfarktista, joka olisi pitänyt saada nopeammin hoitoon"

Vierailija
20/41 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perustit kerta ketjunkin (vapaa-ajallasi) saadaksesi tietää, mitä voisit tehdä vielä paremmin... olet varmasti ihana hoitaja. :) Vaikea sanoa mitään kehittävää sinua henkilökohtaisesti työntekiijänä tuntematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan