Miksei trendilaji juoksun yhteydessä koskaan puhuta siitä kuinka
juoksutrikoot valuu persiistä koko ajan ja pissat on housussa ekan 10min jälkeen?
Kommentit (26)
Maalaisjärki tässäkin asiassa! Juoksu on monille mainio laji, muttei sovi kaikille. Jos polvet on kehon heikko lenkki, niin juoksu ei ehkä ole järkevä laji. Samoin juoksu rasittaa lantionpohjaa, joten ne jumpattava kuntoon. Ja juostakin voi niin erilailla, lyhyttä tai pitkää, spurttia tai tasasta, kovalla tai pehmeellä. Vessahätä on tuttu vaiva, todistaa sen, että liikkuminen helpottaa ummetusta ja edistaa suolen toimintaa :)
Mulla ei ole ap:n ongelmia, mutta sen sijaan mulla on tämä kakkaongelma. Juoksu pitää ajoittaa niin, että olen just käynyt vessassa, muuten pitää taatusti poiketa puskassa. Toinen vaihtoehto on sitten päästää housuun, joten valitan, koiranomistajat:/
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:16"]Rustovauriot tulee ihan siitä että juoksu on aika hiton kova rasitus nivelille jotka väistämättä kuluvat. Toisilla nopeammin mutta loppujen lopuksi kuitenkin kaikilla.
[/quote]
Tätä on vastikään tutkittu ja ei muuten pidä paikkansa. Juoksu kuluttaa niveliä/aiheuttaa vaurioita vain siihen taipuvaisilla, ei ajan kanssa kaikilla.
Ks vaikka tästä: http://www.examiner.com/article/exercise-scientists-dispel-common-belief-that-running-damages-joints
Mulla jotkut housut valuu takapuolesta. Joskus vahingossa juoksutauon jälkeen taas puen jotkut niistä (käyvät kotihousuina ja kävellessä) ja käytännössä joudun palaamaan takaisin. Täytyy olla tarpeeksi kireät vyötäröltä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 06:42"]
Mitat on 171cm/58kg, eli en ole juoksijana kevyimmästä päästä. Olen miettinyt sitäkin, auttaisiko muutaman kilon painonpudotus, jotta polvet eivät kuormittuisi enää niin paljon.
[/quote]
Herran pieksuthan on rouvan jalaas!! Tuollaanen kuivan kesän rotta ja vieläkö pitäs tiristellä? Minoon 162 pitkä ja painan 66 kilua. Hyvin pystyy juoksemahan. Älä hyvä ihiminen enää laihruta - häviät näkyyvistä.