Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei trendilaji juoksun yhteydessä koskaan puhuta siitä kuinka

Vierailija
25.04.2014 |

juoksutrikoot valuu persiistä koko ajan ja pissat on housussa ekan 10min jälkeen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos on sopivat ja hyvät housut, ei valu. Pissahätä ei iske, jos on käyty pisulla ennen lenkille lähtöä ja lantionpohjanlihakset kunnossa.

Vierailija
2/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee hillitön kakkahätä aina :( Usein joutunut menemään puskakakille kesken lenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän todella monta juoksijaa, jotka valittavat tuosta kakkaamisongelmasta :)

Pissat housussa johtuu huonoista lantionpohjalihaksista, tiedän sen liian hyvin :(

Vierailija
4/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään siitä että jos polviin tulee rustovauriot, niitä ei pystytä korjaamaan ja kipu pysyy 24/7. Been there, got the t-shirt. Ja ei, ei ole ylipainoa.

Vierailija
5/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla kyllä noita ongelmia.

Vierailija
6/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:11"]Ei myöskään siitä että jos polviin tulee rustovauriot, niitä ei pystytä korjaamaan ja kipu pysyy 24/7. Been there, got the t-shirt. Ja ei, ei ole ylipainoa.

[/quote]

Miten tulee rustovauriot?

Vierailija
7/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pissata eikä kakata EIKÄ hölsky tissit. Ja en käytä trikoita, koska rikoot on riskillä rumat.

Mutta älkää te hyllyvät/hikoilevat/kjusevat/pjaskovat paskoko sinne puskaan, koska koirani (siniverinen rotukoirani) haluaa pyöriä pjaskoissanne. :(

Vierailija
8/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään noita ongelmia.

Vierailija
10/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustovauriot tulee ihan siitä että juoksu on aika hiton kova rasitus nivelille jotka väistämättä kuluvat. Toisilla nopeammin mutta loppujen lopuksi kuitenkin kaikilla.

Vierailija
11/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seiska jatkaa, siis en hikoile, pissaa, kakkaa, hölsky tai hylly koska en siis harrasta juoksua. :) Sori, unohin mainita ekas viestis. :)

Vierailija
12/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan? :)

Vierailija
13/26 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:29"]

Et koskaan? :)

[/quote]

Oliko kysymyksesi minulle eli nrolle 7 ja 11? Juu, en siis _koskaan_ , ja se onkin selitys sille, miksi vartaloni on samanlainen kuin muumeilla (niillä(kään) kun ei ole pyllyreikää, *askasäkkejä, mitä *askasäkkejä). :)

Vierailija
14/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle kysymys! Juoksetko silti vai oletko lopettanut? Sama vika minulla. Nyt en ole pariin kuukauteen ottanut yhtäkään juoksuaskelta ja polvia ei särje. Järki sanoo, ettei pitäisi juosta, ortopedi sanoo, että leikataan sitten kuntoon kun taas hajoavat. Vaikkei tosin edellisissäkään leikkauksissa mitään muuta tieettykään kuntoon saatu kuin nivelkierukkarepeämät.

Vierailija
15/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla alkaa polvia särkeä, niin muistatteko venytellä kunnolla? Juoksijan polvi on aika yleinen vaiva mutta usein se korjaantuu pelkällä huolellisella venyttelyllä.

Vierailija
16/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rustot ovat mri:n mukaan lähes poiskuluneet, ei venyttely auta, eikä ole ikinä auttanutkaan. Muutama irtokappale molemmissa polvissa tekee omat tuhonsa, siihenkään ei venyttely auta. Olen itse alle 40, aina ollut hoikka eikä mitään sairautta (reuma tms.) ja molemmat polvet tohjona. Kumpikin polvi kertaalleen leikattu kierukkarepeämän vuoksi. olen juossut ala-asteikäisestä alkaen, nyt on juoksut juostu. Edes on-running-cloud-surfer'sta ei ollut avuksi.

Vierailija
17/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 05:25"]

Kun rustot ovat mri:n mukaan lähes poiskuluneet, ei venyttely auta, eikä ole ikinä auttanutkaan. Muutama irtokappale molemmissa polvissa tekee omat tuhonsa, siihenkään ei venyttely auta. Olen itse alle 40, aina ollut hoikka eikä mitään sairautta (reuma tms.) ja molemmat polvet tohjona. Kumpikin polvi kertaalleen leikattu kierukkarepeämän vuoksi. olen juossut ala-asteikäisestä alkaen, nyt on juoksut juostu. Edes on-running-cloud-surfer'sta ei ollut avuksi.

[/quote]

Muistitko venytellä silloin nuorena? Pahahan niitä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä on enää silloin tehdä jos vahinko on jo tapahtunut. 

Vierailija
18/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole kumpaakaan sattunut ikinä!

Vierailija
19/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olisivat polvien kannalta parhaita venytyksiä? Juoksen itse 4-6 kertaa viikossa ja varsinkin oikea polvi on välillä tosi kipeä. Esim askelkyykkyjä ei kärsi tehdä kovin monta, kun tekee niin kipeää. Venyttelen yleensä lonkankoukistajat, pohkeet sekä taka- ja etureidet. Mitat on 171cm/58kg, eli en ole juoksijana kevyimmästä päästä. Olen miettinyt sitäkin, auttaisiko muutaman kilon painonpudotus, jotta polvet eivät kuormittuisi enää niin paljon.

Vierailija
20/26 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rustovaurioiselle polvelle taas juoksu on se kivun poistava lääke (kunhan ei vaan erehdy juoksemaan liian pehmeällä alustalla). Mulla tuli rustovaurio loukkaantuessa 17 vuotta sitten ja juoksun aloitin n. viisi vuotta sitten. Venyttelynkin on lääkäri kieltänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi