Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entiikö "kävelykunto" kohota 5 viikossa?

Vierailija
25.04.2014 |

Apua! Mies varasi meille tänään lomamatkan. Ihanaa! Lähden tosi mielelläni, MUTTA... Mulla on ihan surkea kunto! Lomalla tulee kuitenkin käveltyä ihan järjettömästi ja mies haluaisi varmaan lähteä jollekin pikku "vaelluksellekin" (ei siis mitään vaikeaa, pientä maastossa kulkemista vain). Jos nyt heti aloitan käymään (sauva)kävelylenkeillä, pyöräilemään ja vesijuoksemaan (tolkun rajoissa kuitenkin), ehtiikö kävelykuntoni parantua yhtään 5 viikossa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii! :)

Vierailija
2/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii. Turha kuitenkaan alkaa reuhtomaan tai innostus lopahtaa todella lyhyeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii!

Käyt nyt vaikka kolme kertaa viikossa kävelyllä, joista kaksi noin 30min lenkkiä ja yksi pidempi, yli tunnin lenkki. Pidennät vielä vähitellen tuota pitkää lenkkiä, niin kuukauden päästä jaksat jo paljon paremmin. Jos sulla ei ole ylipainoa, voit myös juosta pieniä pätkiä lenkeillä, se jos mikä parantaa peruskuntoa!

Olen muuten itse huomannut, että nykyään kun kunto on lisääntyneen liikunnan takia parempi, saan matkoista paljon enemmän irti. Jaksaa katsella nähtävyyksiä eikä ole reissupäivän jälkeen "puhki" niin kuin ennen. Hyvästä kunnosta on tietysti hyötyä myös ihan arjessakin!

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
4/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet päästänyt itsesi rapakuntoon? Terveen aikuisen ihmisen pitäisi ainakin 10-20 kilometrin vaellusretki tehdä päivässä, ruokatauot välillä. Itse olen tehnyt näitä 25 kilon rinkan kanssa.

Vierailija
5/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmisen hommaa :/

Vierailija
6/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii ja erittäin paljon ehtiikin, jos nollista lähdet :)

Vierailija
7/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Päätin aloittaa heti ja kävin puolen tunnin kävelyllä. Vauhti ei päätä huimannut, mutta lähdin kuitenkin :) Jostain on aloitettava! Ap

Vierailija
8/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:13"]

Terveen aikuisen ihmisen pitäisi ainakin 10-20 kilometrin vaellusretki tehdä päivässä, ruokatauot välillä. 

[/quote]

Miten niin pitäisi? Kuka sen määrää? Koskaan kuullut, että ihmiset on erilaisia?

Vierailija
9/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii! Nyt on vielä mahtavat ilmat lenkeille, eli tsemppiä ja hyvää tulevaa matkaa :)

Vierailija
10/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tee tiukkaakaan. Nyt on vieläpä mitä mahtavimmat kävelyilmat! Pystytkö hyödyntämään vaikka työmatkoja tai kauppareissuja? Rohkeasti vain auto/bussi takavarikkoon, niin kunto kohoaa ihan huomaamatta :) Ja kävelysiedon kohotusta saadaan nimenomaan kävelyllä, ei tarvita punttisaleja/uimahalleja. Ja siis sanon vain siksi, ettei motivaatio laske liiallisen rehkimisen takia.

Reipasta musiikkia soittimeen ja menoksi!

Vierailija
11/11 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:13"]

Miksi olet päästänyt itsesi rapakuntoon? Terveen aikuisen ihmisen pitäisi ainakin 10-20 kilometrin vaellusretki tehdä päivässä, ruokatauot välillä. Itse olen tehnyt näitä 25 kilon rinkan kanssa.

[/quote]

Tämä nyt taisi olla provoilua, mutta näitä vastauksia oikeasti näkee, jossa ei kannusteta ja olla iloisia siitä, että toinen yrittää päästä parempaan kuntoon, vaan sätitään siitä, ettei olla jo valmiiksi kunnossa. Onko näillä ihmisillä itsellään enää minkäänlaisia tavotteita ja kunnianhimoa elämässään, jos kaikessa täytyy olla jo valmis? Onhan se siis ihan kamalaa, jos täytyy jossakin asiassa olla aloittelijan tasolla, oli se sitten hyväkuntoiseksi tuleminen, uuden kielen oppiminen tai sosiaalisten taitojen parantaminen. Vai oliko se hyvä liikunta tässä jotenkin poikkeus ja juuri siinä ei saisi olla aloittelijan tasolla? Ehkä parempi luovuttaa vaan suoraan yrittämättä, kun kerran on päästänyt itsensä rapakuntoon.

Multa lähtee ainakin tsempit AP:lle ja toivon sulle hyvää kävelykuntoa lomalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi