kuinka nopeasti laihdun tällä ruokavaliolla 10kg normaalipainon sisällä
aamupala: appelsiini
lounas: lohta 100g ja salaattia (tomaattikurkkupaprikasalaatti)
päivällinen 100g kanaa ja keitettyjä pakastevihanneksia 400g
iltapala:: 200g viinirypäleitä ( ja vielä mahd 2 omenaa)
Kommentit (17)
Normaalipainoisena laihduttaminen on ihan paskaa ja tuskaa, nimim. kokemusta on. Laihdutin itse 73 kilosta 63 kiloon, aikaa meni viisi kuukautta. Millään kitukuurilla en ollut, söin n. 1300-1600 kcal päivässä ja treenasin viisi kertaa viikossa - juoksin, spinnasin, kävin salilla.
Mutta joo, lisää ruokaa ja muista käydä salilla, lähtee vähemmän lihasta läskin seurana.
Liikaa hiilihydraatteja suhteessa kaloreihin. Liian vähän kaloreita, kuituja, hyviä rasvoja ja proteiinia. Sinuna lisäisin liikuntaa ja opettelisin syömään laadukkaasti pienellä energiavajeella, jotta rasva lähtisi, etkä laihduttaisi lihaksiasi jA tuloksena olisi laihaläski. En laittaisi aikarajaa. Paljonko on pituutesi ja painosi nyt?
kyllä ne anorektikotkin laihtuu niin miksi ei tuollakin ruokavaliolla laihtuisi? ajasta en osaa sanoa kauanko menee
170cm/70kg
reilu kilon lihomisen jälkeen olisin lievän ylipainon puolella.
ap
Mites sitten sen jälkeen kun olet tavoitepainosi saavuttanut? Kuinka meinasit pitää ne kilot poissa? Aiotko kituuttaa tuolla ruokavaliolla koko loppuelämäsi?
Liian vähän rasvaa olipa ruokavalio mikä hyvänsä. Viinirypäleet eivät kuulu laihduttajalle olipa ruokavalio mikä hyvänsä. Itse suosin laihduttamista vähentämällä hiilihydraatteja ja syömällä proteiinia ja rasvaa. Ei tartte olla nälissään. Toi sun kitukuurisi olisi minulle kauhistus. Nälkäähän tuossa näkee väistämättä. Ymmärrä sinäkin nyt se että tie pysyviin tuloksiin on pysyvät muutokset ruokavaliossa, olipa se ruokavalio millainen vain. Et varmaan voi syödä noin lopun elämääsi eli hidasta tahtia jos haluat laihduttaa perinteisesti ( vähän rasvaa, kytätään kaloreita). Mä valitsin vähähiilarisen ja en kadu, myös koska siinä on kerrankin sellainen ruokavalio jota voin ylläpitää lopun elämää. Jos haluaa nopeita tuloksia aloittaa ketoosilla, mutta ei välttämättä tarvitse. Tsemppiä valitsemallesi tielle!
Kyllä tuolla laihtuu, toki laihtuu. Jos säästöliekki toimisi kuten moni luulee ("et laihdu jos et syö mitään"), ei anorektikot ja keskitysleiriläiset olisi (olleet) sairaan laihoja. Se on vain mitä haluaa - laihtua mahdollisimman nopeasti ja suhteessa turhan paljon lihaksista, vai mieluummin ottaa vähän hitaammin? Tuossa on noin 750 kcal, joka voi myös helposti johtaa repsahteluihin, alakuloisuuteen, huimaukseen, rytmihäiriöihin, kuukautishäiriöihin ja yleiseen vittuuntuneisuuteen. :P
Kasi jatkaa: liikunta mukaan, tekee hyvää kaikin puolin. Parasta painonpudotukseen minusta on pitkäkestoinen aerobinen. Kävin äsken hölkkä/juoksulenkin, reipas puolitoista tuntia, kaloreita mittarin mukaan paloi 807, tosin rasvaa vain 21 % eli jos oisin pysytellyt pk-sykkeellä olisi palanut prosentuaalisesti enemmän. Reipas kävely olisi paras, mutta mä en malta kävellä :(. Vaikka en niitä kaloreita laskekaan. Mutta ainakin täytyisi malttaa pysyä pk-tasolla, korkeilla sykkeillä rasvaa palaa prosentuaalisesti vähiten. Nyt mulla oli molempia (pk ja korkea), mittari tuumi että max.suorituskyky ja kunto paranemassa. Harmittavasti jäi 700 metriä uupumaan 10:sta kilometristä. Kerran meni vahingossa yli, pikkusen eksyin 11 km ja kaksi tuntia :) Pitää hommata se juoksusensori niin mittaa matkaakin toi vekotin.
ulkomaanmatka 2kk päästä ja tahdon olla rantakunnossa! juuri nyt näytän aivan valaalta.
Laihdutan ensiksi näin ja sitten rupean ylläpitämään lihaksia (jos huvittaa). kyllähän se vaatekoko pienenee vaikka laihtuisikin osan lihaksista jos se nyt niin menee.
maitotuotteista tulee iho-ongelmia ja viljoista maha turpoaa, siksi välttelen niitä.
mitä sitten suosisitte viinirypäleiden/ hedelmien tilalle laihduttaessa? marjoja pelkästään?
ap
Mä olen syönyt normaalisti n 1300 kaloria päivässä ilman että paino putosi mihinkään. Nyt nostin 1500-1600 kaloriin ja pidän pari vähän tiukempaa päivää - tavallaan siis 5:2. Paino on pudonnut kuukaudessa 67>64 kiloon eli normaalipainon sisällä. Eli söin siis liian vähän aiemmin. Nykyinen ruokavalio sallii herkuttelun ja silti paino putoaa noiden 2 kevennetyn päivän vuoksi hitaasti mutta varmasti. Vielä -3 kiloa ja vaihdan 6:1 malliin. Kiva tietää että yhdenkin päivän kevennyksellä pysyy turvotukset poissa:)
Ja siis minäkin laihdutan normaalipainon sisällä, tavoite on noin kahdeksan kiloa, riippuu vähän miltä peilissä näyttää. t. 8.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:02"]Mutta ainakin täytyisi malttaa pysyä pk-tasolla, korkeilla sykkeillä rasvaa palaa prosentuaalisesti vähiten.[/quote]
No mutta, rasva palaa liikunnan jälkeenkin, ja mitä kovemmin on pannut juosten, sitä enemmän ja kauemmin palaa. Jaksamisen kannalta tietty voi olla fiksua pysytellä alemmissa sykkeissä.
ruokavaliolla on PALJON suurempi merkitys kun liikunnalla laihtumisessa, siksi keskityn ensisijaisesti ruokavalion kuntoon laittamiseen ja sen jälkeen vasta liikuntaan.
ap
Lisää vihanneksia ja jonkin verran marjoja. Sinuna ottaisin maidottoman proteiinin lähteen kehiin (hera ei siis käy, joten vaihtoehtoja on hamppu, riisi, liha, soija). Soijasta on liikaa ristiriitaista tietoa ja siinä on kasvisestrogeeneja joten en suosi sitä. Riisiproteiini on kai pahaa, hampusta en tiedä. Mulla on ollut carnivor nimistä, maku suklaa tai vanilla-caramel, jälkimmäinen parempaa. Mutta voin käyttää heraa onneksi selvisi, tuo carnivor on kallista.
ok, yritän vähentää hedelmiä ja lisätä marjoja ruokavalioon! toivottavasti lähtee paino laskemaan, ainakin turvotus on kadonnut nyt muutamassapäivässä. :)
ap
14, tarkoitatko yleensä vai lenkin aikana? Ei korkeella sykkeellä kannata mennä viikon aikana liikaa, mutta tuo lenkki minkä heitin oli ihan fifty fifty ja ei ollut mitään jaksamisongelmia. Mulla on kuitenkin hyvä pohjakunto. Kukahan oli antanut alapeukun ja ennenkaikkea miksi. Ap olet oikeassa jos syö mitä sattuu ei liikunnalla ole juuri merkitystä. Minusta on kiva tuo liikunta se tekee hyvää muutenkin ja voi syödä vähän juttuja joita muuten ei, treenin jälkeen tosin ja lähinnä vain treenipäivinä. Juoksussa/hölkässä on keskivartalo mukana myös, tulee pientä kiertoliiketta koko ajan ja pyrin pitämään "pakin" kasassa. Juoksun jälkeen pitääkin venytellä koipien lisäksi alaselkä ja vatsa :)! Mutta ei liikunnasta enempää. Kasi
Et laihdu. Liian vähän ruokaa, kroppas pitää kiinni niistä kiloista mitä vielä on. Syö enemmän niin tuloksia voi tulla.