Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomalla jää yli tonni huvitteluun

Vierailija
25.04.2014 |

Hesarin keskituloisten kulutustottumuksista kertovassa jutussa on mukana vapaaehtoisesti lapseton nainen, joka päätti luopua omistusasunnosta ja käyttää rahaa mieluummin elämästä nauttimiseen. Vaikka hänen sijassaan laittaisin muutaman satasen sijoituksiin, kyllähän tuo havainnollistaa, miten tällainen keskituloinen lapseton pariskunta voi halutessaan elää hyvinkin leveästi.

http://www.hs.fi/elama/T%C3%A4h%C3%A4n+k%C3%A4yt%C3%A4n+rahani++kolme+keskituloista+perhett%C3%A4+kirjasi+menonsa/a1398227663517

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se keskimääräinen kustannus yhdestä lapsesta ollut se 130 000 euroa?

Vierailija
2/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 800 euroa kuussa, ja siitä pitää vielä maksaa verot. Ei taida tonnia jäädä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:38"]

Mun palkka on 800 euroa kuussa, ja siitä pitää vielä maksaa verot. Ei taida tonnia jäädä...

[/quote]

Älä pilaa palstavelan päivää. Kaikki velat tienaavat suuria rahoja, ovat täydellisessä parisuhteessa täydellisen puolison kanssa,a suvat täydellisesti sisustetussa täydellisessä kämpässä, pystyvät järjestämään elämänsä täysin oman mielihalujensa mukaan, vaikka käyvät töissä ja maksavat lainaa jne. Muunlaisia veloja ei ole.

Vierailija
4/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on rahaa huvitteluun vaikka perheessä on 3 lasta.

Vierailija
5/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:42"]

Kyllä mulla on rahaa huvitteluun vaikka perheessä on 3 lasta.

[/quote]

Shh! Jos jotain rahaa jääkin, olet kuitenkin onneton, joten mitä sillä rahalla...

Vierailija
6/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lapseton + omistusasunto. käteen jää 600/700e, jos asuisin vuokralla käteen jäisi vain n.300e - lapsi = 0e/kk. Onneksi ei lapsia :))

Vierailija
7/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:41"]

[/quote]

Älä pilaa palstavelan päivää. Kaikki velat tienaavat suuria rahoja, ovat täydellisessä parisuhteessa täydellisen puolison kanssa,a suvat täydellisesti sisustetussa täydellisessä kämpässä, pystyvät järjestämään elämänsä täysin oman mielihalujensa mukaan, vaikka käyvät töissä ja maksavat lainaa jne. Muunlaisia veloja ei ole.

[/quote]

Varmasti on muunlaisiakin. Mutta ei voi kiistää, etteikö rahaa jäisi enemmän kaikkeen mukavaan, kun ei ole huollettavia. Parisuhdekin voi keskimäärin paremmin, ja sisustaminen aikuisen makuun on helpompaa. Lapsettomuus on erinomainen valinta, johon monen kannattaisi tarttua. -ap

Vierailija
8/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

Varmasti on muunlaisiakin. Mutta ei voi kiistää, etteikö rahaa jäisi enemmän kaikkeen mukavaan, kun ei ole huollettavia. Parisuhdekin voi keskimäärin paremmin, ja sisustaminen aikuisen makuun on helpompaa. Lapsettomuus on erinomainen valinta, johon monen kannattaisi tarttua. -ap

[/quote]

Miksi siihen pitäisi tarttua?

Vierailija
9/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:47"]

[/quote]

Koska lapsetomassa elämässä on paljon etuja. Se on mukava elämäntapa. Monet olisivat paljo onnellisempia lapsettomina kuin lapsiperheellisinä. Kaikki eivät välttämättä tule edes ajatelleeksi, että lapset voi jättää tekemättä ja silti elää todella antoisaa ja tyydyttävää elämää. -ap

Vierailija
10/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös lapsiperheitä, joilla on maksettu talo ja rahaa jää ylimääräiseen kivaan. Meillä on näin. Tällä palstalla on vastakkain aina pienituloiset perheelliset ja hyvätuloiset velat, ääripäät. En koskaan vaihtaisi elämääni lapsettoman elämään, parasta maailmassa on oma perhe <3

Vierailija
11/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:50"]

[/quote]

Koska lapsetomassa elämässä on paljon etuja. Se on mukava elämäntapa. Monet olisivat paljo onnellisempia lapsettomina kuin lapsiperheellisinä. Kaikki eivät välttämättä tule edes ajatelleeksi, että lapset voi jättää tekemättä ja silti elää todella antoisaa ja tyydyttävää elämää. -ap

[/quote]

Kai olet muistanut painottaa tätä asiaa vanhemmillesi. että heidän elämänsä olisi ollut paljon antoisampaa ja tyydyttävämpää ilman sinua.

Vierailija
12/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Joo, ja voi myös elää niin, että tekee lapsia, ja elää todella antoisaa ja tyydyttävää elämää. Mun mielestä lapsiperhe-elämässä on paljon etuja, enkä usko, että monikaan lapsiperheellinen loppujen lopuksi olisi onnellisempi lapsettomana kuin lapsiperheellisenä.

Vierailija
13/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Anteeksi :D

On mulla sentään itseäni rikkaammat vanhemmat, joilta saa roposen silloin tällöin.

Ja mitä tulee nr. 8:n kommenttiin "rahaa jäisi enemmän kaikkeen mukavaan, kun ei ole huollettavia", niin en voisi olla enemmän eri mieltä. Olen siis itsekin vapaaehtoisesti lapseton, mutta minulle raha ei ole koskaan ollut motiivi mihinkään. Mutta eipä sille mitään voi, että vela-keskustelut kääntyvät aina siihen, mitä rahalla saisi enemmän, jos ei olisi lapsia. Minusta sellainen ei ole keskustelun arvoista ollenkaan.

Vierailija
14/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien hankkiminen on yleensä myös tietoinen valinta ja siihen kannattaa sellaisen tarttua, joka sitä oikeasti haluaa :)

Vierailija
15/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sillä ylimääräisellä rahalla voi loputtomasti sisustaa ja sisustaa ja ostaa itselleen vaatteita ja matkustaa. ja jos on perhe niin sittenkin sillä ylimääräisellä rahalla voi sisustaa ja ostaa vaatteita ja matkustaa yksin tai perheen kanssa. Mä en oikein ymmärtänyt tätä? Kannattaa olla vela jos on köyhä materiaalisesti ja henkisesti? Jää ainakin enemmän rahaa siihen materiaan? Tässä elämänvaiheessa on ihan kiva että käy töissä ja ansaitsee rahaa jotakin muutakin kuin vain itseään varten. Että on mies ja lapsi joiden onni on tässä meidän perheessä. Se pyytetön rakkaus, ei sitä voi rahassa mitata.

Vierailija
16/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja hauskuuksia. Minulla on lapsia, mutta jos ei olisi, nauttisin enemmänkin iankaikkisen huolen ja vanhempana epäonnistumisen tunteen puuttumisesta.

Vierailija
17/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Huvittavaa,tämä paasaus lapsiperheiden/lapsettomien perheiden hyvistä puolista.Vähän samaa tapaanhan hihhulit vakuuttavat,että usko Jeesukseen on sellainen asia,joka väistämättä tekee jokaisen onnelliseksi. Kyllä varmaan aikuinen ihminen osaa tehdä itselleen sopivat valinnat :)

Vierailija
18/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Monet olisivat paljo onnellisempia lapsettomina kuin lapsiperheellisinä.  -ap

[/quote]

Otanko taas esille sen seikan, että omat vanhempasikin olisivat paljon onnellisempia, jos sinua ei olisi? Niinhän niissä tutkimuksissa on todettu.

Vierailija
19/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:52"]

Kai olet muistanut painottaa tätä asiaa vanhemmillesi. että heidän elämänsä olisi ollut paljon antoisampaa ja tyydyttävämpää ilman sinua.

[/quote]

Eipä sitä tarvitse erikseen painottaa. Äitini on sanonut, että vaikka hän rakastaa minua ja siskoani tavattomasti, hän olisi todennäkköisesti ollut vähintään yhtä onnellinen myös ilman lapsia. Hän on aina tukenut päätöstäni olla hankkimatta omia lapsia ja ollut sitä mieltä, että jokaisen kannattaa pohtia asia omalla kohdallaan hyvin tarkkaan. Hieno nainen. -ap

Vierailija
20/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä vaihtaisi lapsiani tonniin ylimääräistä rahaa kuukaudessa. Velahan ei voi tätä varmaankaan ymmärtää, mutta se rakkaus, mitä lapsiltani saan, ei ole millään rahasummalla kompensoitavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi