Vapaaehtoisesti lapsettomalla jää yli tonni huvitteluun
Hesarin keskituloisten kulutustottumuksista kertovassa jutussa on mukana vapaaehtoisesti lapseton nainen, joka päätti luopua omistusasunnosta ja käyttää rahaa mieluummin elämästä nauttimiseen. Vaikka hänen sijassaan laittaisin muutaman satasen sijoituksiin, kyllähän tuo havainnollistaa, miten tällainen keskituloinen lapseton pariskunta voi halutessaan elää hyvinkin leveästi.
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:16"]
Mietityttää vain, että miksi sinä et voi hyväksyä sitä, että toiset valitsevat toisin.
[/quote]
Mitä ihmettä tarkoitat? Ei kai kenenkään elämänvalinta ole minun hyväksynnästäni kiinni? Minusta lapsettomuus on hieno asia, jota jokaisen lisääntymisiässä oelvan kannattaa vakavasti harkita, mutta päätöksen ja sen seuraukset joutuu jokainen kantamaan itse. -ap
[/quote]
Ainakin viestiesi perusteella tuntuu siltä, että sun on vaikea hyväksyä sitä, että lapsia hankkineet ovat tyytyväisiä valintoihinsa ja elämäänsä. Sulla tuntuu olevan suuri tarve todistella, että lapsiperheen elämä on kamalaa ja vain valitsemalla lapsettomuuden voi todella nauttia elämästä.
[/quote]
Viestit 6 ja 4 olivat jonkun muun kirjoittamaa sarkasmia, eivät minun kommenttejani, jos niihin viittaat. Nautin todella lapsettomasta elämästä ja sen lukuisista eduista, ja lapsiperheen elämä olisi minusta aika kamalaa. Jokaisen on kuitenkin tehtävä valintansa ihan itse sen perusteella, kuinka hyvin itsensä tuntee. -ap
Ap vertailee tässä nyt kahta elämää lapsetonta ja lapsellista vaikka hänellä on kokemusta vain ensimmäisestä. Et siis oikeastaan edes tiedä mistä puhut. Meillä lapsen hankkineilla on kuitenkin se kokemus myös vela-elämästä, itsekin 35-vuotiaaksi saakka. Päivääkään en vaihtaisi pois kummastakaan elämänvaiheesta ja onhan se nyt jännittävää seurata oman lapsen kasvua ja aikuisuutta sitten myöhemmin. ja jos rahasta puhutaan niin vanha työkaveri tapasi sanoa omastaan että " markallakaan en ostais ja miljoonalla en myis".
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:16"]
Ei lapsettoman missään omistusasunnossa kannata asua tai mitään sijoituksia tehdä, vuokralla tietenkin ja pistää rahaakin haisemaan minkä kerkiää. Kun kuolee, kaikki rahat menevät ihan hukkaan kun ei ole ketään kenelle niitä jättää.
[/quote]
Voihan ne testamentata vaikka naapurin Paulille tai jollekin hyväntekeväisyysorganisaatiolle. Eloonjäävälle puolisollehan ne ensiksi menee, tai lähisuvulle.
En mä ainakaan koe että mun rahat menee hukkaan kun testamenttaan ne mulle tärkeälle hyväntekeväisyysjärjestölle.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:58"]
Meillä lapsen hankkineilla on kuitenkin se kokemus myös vela-elämästä
[/quote]
Eipä taida olla. :) -ap
En tajua tätä vastakkainasettelua. Ihan niinkuin jotain kiihkouskovaisia nämä lapsettomat ja lapselliset.