G: Ketä äänestät eurovaaleissa?
Gallup pystyyn!
Kommentit (153)
Halla Ahoa tietysti. Tuo tyyppi on erittäin fiksu ja perustelee asiansa hyvin sekä lisäksi kannattaa minulle tärkeitä asioita.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 05:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:57"]
Mikä tekee Korholasta takinkääntäjän?
T. aina äänestänyt Eija-Riittaa, niin nytkin
[/quote]
Etkö muista, että Eija-Riitta Korhola on poliittinen loikkari?
Loikkasi Kristillisdemokraateista itsekkäiden ihmisten Kokoomukseen, joka oli monelle varmasti aikamoinen shokki!
[/quote]
Ymmärrätkö mistään mitään?? Selkärangasta kertoo se että jos huomaa että arvot ja ajatukset ei enää mene yksiin vanhan porukan kanssa, pystyy lähtemään. Suomi on täynnä poliittisia broilereita, jotka ei ole niin tehneet vaikka olisi pitänyt, paras esimerkki on demareiden oikeistosiipi, jotka todellisuudessa ovat kokoomuslaisia.
Vassareiden yksi kulunut fraasi (*oikeudenmukaisuuden* ohella) on syyttää kokoomuslaisia itsekkäiksi. Mutta mitäpä käy kun tätä väitettä tarkastellaan lähemmin: kumpi on itsekästä; vaatia muiden rahoja itselleen vai vaatia sitä että saa pitää omat rahansa /työnsä hedelmät itsellään?
-Vastausta odotellen, tosin sitä tuskin tulee
[/quote]
Et sitten ottanut huomioon, etteivät kaikki ole itsekkäitä ihmisiä, kuten te ahneet kokoomuslaiset.
Minä esimerkiksi maksan ilomielin veroja, koska sillä taataan tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta.
Ja samaa mieltä on enemmistö suomalaisista mielipidetiedustelujen mukaan!
Terv. Pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan - maailman parhaaseen yhteiskuntamalliin - tyytyväinen veronmaksaja, joka tienaa 10 000 /kk ja maksoi ilomielin veroja viime vuonna yli 50 000 euroa
PS. Ainoa mikä suomalaisessa yhteiskunnassa mättää ovat kaltaisesti itsekkäät ja ahneet minä-minä-valittajat. Teistä ja persuista kun pääsisi eroon, niin Suomi olisi oikein hyvä paikka elää!
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:40"]
Hesarin vaalikone on avattu, sen ehdotuksen perusteella vihreille menee mun ääni.
[/quote]
Mitä muuta voi propagandakoneiston ykkösäänitorvelta odottaa? Eiköhän se väännä punavihreäksi kaiken mikä liikkuu. Todennäköisesti kysymykset on älyllisesti epärehellistä sontaa jolla on hellpo viilata linssiin varsinkin alle 25-vuotiaita eli vihreiden ja vasemmiston pääkohderyhmää.
[/quote]
Koittakaa nyt persut päättää onko se hesari punavihreiden vai kokoomuksen vai pelkästään EK:n asialla. Sen kyllä tiedän, että persujen asialla se ei ole ja luojalle kiitos siitä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:26"]
[/quote]
Loikkasi Kristillisdemokraateista itsekkäiden ihmisten Kokoomukseen, joka oli monelle varmasti aikamoinen shokki!
[/quote]
Ymmärrätkö mistään mitään?? Selkärangasta kertoo se että jos huomaa että arvot ja ajatukset ei enää mene yksiin vanhan porukan kanssa, pystyy lähtemään. Suomi on täynnä poliittisia broilereita, jotka ei ole niin tehneet vaikka olisi pitänyt, paras esimerkki on demareiden oikeistosiipi, jotka todellisuudessa ovat kokoomuslaisia.
Vassareiden yksi kulunut fraasi (*oikeudenmukaisuuden* ohella) on syyttää kokoomuslaisia itsekkäiksi. Mutta mitäpä käy kun tätä väitettä tarkastellaan lähemmin: kumpi on itsekästä; vaatia muiden rahoja itselleen vai vaatia sitä että saa pitää omat rahansa /työnsä hedelmät itsellään?
[/quote]
Et sitten ottanut huomioon, etteivät kaikki ole itsekkäitä ihmisiä, kuten te ahneet kokoomuslaiset.
Minä esimerkiksi maksan ilomielin veroja, koska sillä taataan tasa-arvoinen hyvinvointiyhteiskunta.
Terv. Pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan - maailman parhaaseen yhteiskuntamalliin - tyytyväinen veronmaksaja, joka tienaa 10 000 /kk ja maksoi ilomielin veroja viime vuonna yli 50 000 euroa
PS. Ainoa mikä suomalaisessa yhteiskunnassa mättää ovat kaltaisesti itsekkäät ja ahneet minä-minä-valittajat. Teistä ja persuista kun pääsisi eroon, niin Suomi olisi oikein hyvä paikka elää!
[/quote]
Höpö höpö sinä mitään tuollaisia rahoja tienaa tai maksa veroja. Pelkkä vasemmiston provokirjoitus "iloisesta veronmaksajasta".
Sarvamaa on ainakin täysin vajakin oloinen tomppeli. Tuskin tajuaa paljoakaan mistään. Sopii hyvin Korholan partneriksi.
Mepit tekevät työnsä europarlamentin valiokunnissa, ja osa valiokunnista on painavampia kuin toiset. Lakeja säädetään esimerkiksi teollisuus-, ympäristö- ja sisämarkkinavaliokunnissa. (Tämä lista ei ole tyhjentävä.) Myös budjettivaliokunta on painava. Ja viime vuosina meppien päätösvalta on kasvanut etenkin maatalousasioissa. Monilla valiokunnilla ei ole mitään tekemistä ns. painavan lainsäädännön kanssa.
Minun mielestäni on tärkeää, että suomalaisia meppejä olisi mahdollisimman paljon painavissa valiokunnissa eli tekemässä sitä kovaa lainsäädäntöä. Jos ajattelet samoin ja aiot äänestää jotakuta istuvaa meppiä, niin tsekkaa, missä valiokunnissa hän on nyt eli mihin asioihin hän aikansa käyttää. Jos aiot äänestää jotakuta ei-istuvaa ehdokasta, niin kiinnitä huomiota siihen, mistä asioista hän on kiinnostunut. Esimerkiksi ihmisoikeusasiat ovat toki tärkeitä, mutta jos kaikki suomalaismepit istuisivat ihmisoikeusvaliokunnassa, niin... No, minä nyt vain satun arvostamaan sitä varsinaista lainsäädäntötyötä.
Esimerkiksi Eija-Riitta Korhola, joka on mainittu tässä ketjussa monta kertaa, on käsittääkseni istunut meppiurallaan pitkälti juuri painavissa valiokunnissa. (Itse en häntä äänestä, väärä puolue.)
Mepit istuvat parlamentissa puolueryhmittäin, eli he eivät ole siellä "ajamassa Suomen etua" vaan esimerkiksi vihreiden agendaa jne. Suomen hallitus on se, jonka tehtävänä on ajaa ministerineuvostossa Suomen etua. Komission puolestaan kuuluu ajatella koko unionin etua.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinä typeys oletat ihmisistä näkemättä, kuulematta, tietämättä. Tyypillinen vassari olet. Maksat mielelläsi veroja? Veroja on kuule niin monenlaisia ja monensuuruisia. Paljonko on vuosipalkkasi? En ole koskaan kuullut että kun oma vuosipalkka ylittää tietyn tason, suomalaista palkkaveroa pidettäisiin oikeudenmukaisena. Minäkin maksaisin mielelläni kohtuullisia veroja, mutta kun vasemmistolle ei riitä mikään, vaan eniten työtätekevältä palkkatuloillaan eläviltä nyhdetään kaikki mikä elävänä saadaan. Tämä yhteiskunta on menestyvien ja yrittävien ihmisten helvetti. Myös ilmapiiriltään, josta olet hyvä esimerkki. Tyhjäntoimittajille, rikollisille ym. ei-nettomaksajille varmaan paremmat oltavat kuin missään maailmankolkassa. Maksaisin minäkin mielelläni kohtuullisia veroja jos rahat käytettäisiin edes jotenkin järkevästi ja oikeudenmukaisesti, mutta kun niin nyt ei vaan tapahdu. Ja suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on nykyisin yksi iso vitsi. Katso esim. Bulgarin tasolla olevaa terveydenhoitoa, josta ei keskiluokkainen saa mitään, ei itselleen, ei lapsilleen. Katso vanhustenhoitoa, nämä suomalaiset vanhukset tehneet töitä ja maksaneet verot tänne, vaan mitä on vastineena kunnallisissa vanhainkodeissa? Järkytys. Katso mamubisnestä ja politikkojen sisäpiirikähmintää. Suomi on mätä ja köyhä, ja aivan eri veneessä muihin pohjoismaihin verrattuna, sen tajuaisit jos jotakin jostakin ymmärtäisit. Mutta kun selvästi olet vassareiden silmään pissaamisen uhri ja luulet että Suomi on verrattavissa Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan. Ei muuten ole, jos tutustut faktoihin.
Tästä " Terv. Pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan - maailman parhaaseen yhteiskuntamalliin - tyytyväinen veronmaksaja, joka tienaa 10 000 /kk ja maksoi ilomielin veroja viime vuonna yli 50 000 euroa" huomaa heti että provoat ja valehtelet. Et tiedä millä summalla veroja maksetaan yli 50 000€. Et määrittele mistä tulosta ja mistä verosta on kysymys. Kiinni jäit, sori vaan luuseri, oikeat tulot on jossain max 30t/v, et siis ole nettomaksaja.
Välillä mua huvittaa ihmisten yksinkertaisuus. Sana "loikkari" ja heti sen pitää olla jotakin itsekästä ja väärää.
Mites esimerkiksi juuri se rohkeus, kun huomaa että omat mielipiteet eivät osu kohdilleen puolueen linjan kanssa? Silloin lähdetään pois, eikö? Mitä pahaa siinä nyt on?
Sitäpaitsi muistan joskus lukeneeni Korholan syyn tähän loikkaukseen, hän ei pitänyt siitä että silloin KD sekoitti uskonnon ja politiikan väärin periaittein yhteen (esim. Jumalan mielestä olen hyvä ehdokas - äänestä siis minua) jota hän ei halunnut tukea ja loikkasi Kokoomukseen. Ja tuo väite, että olisi ollut Vihreillä, on väärä. En ainakaan itse löytänyt mitään todistetta tällaisesta väitteestä.
Myönnetään, hän on melko kärkkäin mielipitein tuominnut joitakin Vihreiden ajamia asioita, mutta perustellut erittäin hyvin asiansa. Kirjoitti juuri väitöskirjan ilmastopolitiikasta ja ilmastotieteestä, joten hänellä varmasti on sanottavaa Vihreiden ajamien hetkellisten ratkaisuiden pitävyydestä.
Itse aion häntä äänestää, sillä koen että hän on oikeasti hyvä työssään, ja tietää mitä tekee. Hänellä on niin vankka kokemus alalta ja saa aikaan paljon ja hyviä tuloksia.
Itse en edes seuraa politiikkaa mitenkään orjallisesti, mutta tietysti äänestän eurovaaleissa ja haluan ottaa selvää kenelle ääni kannattaa antaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:55"]
Mepit tekevät työnsä europarlamentin valiokunnissa, ja osa valiokunnista on painavampia kuin toiset. Lakeja säädetään esimerkiksi teollisuus-, ympäristö- ja sisämarkkinavaliokunnissa. (Tämä lista ei ole tyhjentävä.) Myös budjettivaliokunta on painava. Ja viime vuosina meppien päätösvalta on kasvanut etenkin maatalousasioissa. Monilla valiokunnilla ei ole mitään tekemistä ns. painavan lainsäädännön kanssa.
Minun mielestäni on tärkeää, että suomalaisia meppejä olisi mahdollisimman paljon painavissa valiokunnissa eli tekemässä sitä kovaa lainsäädäntöä. Jos ajattelet samoin ja aiot äänestää jotakuta istuvaa meppiä, niin tsekkaa, missä valiokunnissa hän on nyt eli mihin asioihin hän aikansa käyttää. Jos aiot äänestää jotakuta ei-istuvaa ehdokasta, niin kiinnitä huomiota siihen, mistä asioista hän on kiinnostunut. Esimerkiksi ihmisoikeusasiat ovat toki tärkeitä, mutta jos kaikki suomalaismepit istuisivat ihmisoikeusvaliokunnassa, niin... No, minä nyt vain satun arvostamaan sitä varsinaista lainsäädäntötyötä.
Esimerkiksi Eija-Riitta Korhola, joka on mainittu tässä ketjussa monta kertaa, on käsittääkseni istunut meppiurallaan pitkälti juuri painavissa valiokunnissa. (Itse en häntä äänestä, väärä puolue.)
Mepit istuvat parlamentissa puolueryhmittäin, eli he eivät ole siellä "ajamassa Suomen etua" vaan esimerkiksi vihreiden agendaa jne. Suomen hallitus on se, jonka tehtävänä on ajaa ministerineuvostossa Suomen etua. Komission puolestaan kuuluu ajatella koko unionin etua.
[/quote]
Pieleen meni, valiokunnat vaihtuvat vaalien jälkeen, eli et voi tietää missä valiokunnissa meppisi tulee istumaan. Mepit eivät sitä itse päätä.
Keskustaa tietenkin ja turvaudun Väyrysen Pateen monessa liemessä keitetty.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:57"]
Jyrki Kasvi osaa asiansa ja on niitä harvoja, jotka ymmärtävät tietoverkkoja ja tietotekniikkaa.
[/quote]
Äänestin Kasvia kauan sitten, mutta vihreitä en äänestä.
#20: Ei se Korhola kovin kaukana neutraalista ole poliittisella akselilla, vai miten tätä vaalikoneen tekemää kuvaa poliittisesta kartasta tulisi tulkita?
Piirsin ruksin Korholan vastauksiin, omani ovat siinä keskellä se punainen pallo eli en näytä kovin kokoomuslaiselta.
SDP, Persut ja Vihreät ovat väärät puolueet. Vasurit ja SKP ovat sitten vielä oma lukunsa. Kepu pettää aina, mutta Sipilän aikana sitä voisi äänestää ennemmin kuin muita. Halla-aho on väärässä puolueessa, muuten voisin äänestää. Kokoomuksessakin on idiootteja seassa, mutta silti neutraalimpi vaihtoehto kuin PS.
[/quote]
Sulle käy näköjään kaikki, siis tuohon origoasemaasi kuvassasi viittaan!
Äänestän Juho Eerolaa (ps), vaalinumero 82! Tosiaankin Halla-aho menee heittämällä läpi, joten annan ääneni Jussin itse suosittelemalle ehdokkaalle.
En ainakaan yhtäkään nykyhallituksessa olevaa puoluetta. Kepu tai persut, valitettavasti. Toivottavasti löytyy edes hyvä henkilöehdokas.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:55"]
[/quote]
Pieleen meni, valiokunnat vaihtuvat vaalien jälkeen, eli et voi tietää missä valiokunnissa meppisi tulee istumaan. Mepit eivät sitä itse päätä.
[/quote]
On totta, että valiokunnat vaihtuvat vaalien jälkeen. Kirjoitin kuitenkin, että kannattaa katsoa, missä valiokunnissa istuvat mepit NYT istuvat eli mihin käyttävät aikansa NYT. Kyllä se jotain kertoo siitä, mihin ovat pyrkineet tai sitten joutuneet. Mepit saavat esittää toiveensa, mihin valiokuntiin haluavat, ja jonkun toiveet sitten toteutuvat paremmin kuin jonkun toisen, palapeliähän se on. Oman ryhmänsä silmissä pätevä meppi päässee aika hyvin sinne, minne haluaa. Että ei heitä nyt ihan mielivaltaisestikaan sinne tänne heitellä.
T. Vastaaja nro 100
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 11:14"]
Tuolla logiikallahan vasemmistoliittolaiset pyrkivät olemaan riistäjiä ja kokoomuslaiset riiston kohteita.
Niin tai näin, äänestän ehdottomasti tohtori Halla-ahoa!
[/quote]
Tulihan se sieltä. Juuri niin tyhjentävä argumentti kuin osasin odottaa. Suurkiitokset! Pikkuvinkkinä että parempi varmaan olisi jos jättäisit äänestämättä kokonaan.