Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ole normaalia, että aikuisella on alakulttuurityyli.

Vierailija
25.04.2014 |

En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Aikuisen ihmisen kuuluu käyttäytyä todella hillitysti, puhua kirjakielta ja pukeutua äärimmäisen konservatiivisesti. Harrastuksiksi sopii liikunnan lisäksi ainoastaan esim. korkeakulttuuri tai sisustaminen. Ainoa sallittu musiikki on klassinen. Liikuntaharrastuksenkin tarvitsee olla tarpeeksi sofistikoitunut, esim. jooga tai pilates ovat vielä hyviä. Joku kuntonyrkkeily tai punttis taas aivan liian vulgaaria.

Vierailija
2/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, että aikuinen arvostelee toisten pukeutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

[/quote]

Olen 32 vuotias mies ja hevari. En tosin pukeudu enään kuin pändipaitoihin ja minulla on pitkätukka, sekä huoliteltu parta. Korviksia, enkä noita muitakaan heavykuteitakaan en enään käytä. Siksi minulla on mm housut myynnissä.

http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/789378

Vierailija
4/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

[/quote]

Olen 32 vuotias mies ja hevari. En tosin pukeudu enään kuin pändipaitoihin ja minulla on pitkätukka, sekä huoliteltu parta. Korviksia, enkä noita muitakaan heavykuteitakaan en enään käytä. Siksi minulla on mm housut myynnissä.

Vierailija
5/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lienee provo, mutta ainakin Helsingin kantakaupungissa on monentyylisiä ihmisiä. Jokainen pitäköön tyyliään, kunhan on muuten mukava ja asiallinen sekä töissä hoitaa hommat hyvin. Itse oon jotain harmaahiirulaisen ja klassisesti pukeutuvan välimaastosta, mutta mun mielestäni on hieno juttu, kun ihmiset pukeutuvat omalla tyylillään, oli se sitten jonkun alakulttuurin mukaista tai täysin originellia. Antaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
6/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tunnen monta aikuista miestä, jotka on "hevareita". Tuntuu, että suomalaisilla miehillä on joko hevarityyli tai sitten sellainen peruskeijotyyli.

Vierailija
7/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

[/quote]

[/quote]

36-vee ja sama. Tosin kalju, mutta pitkä pukinparta löytyy. Arkiasusteina tiukat farkut bändipaidat ja nahka -ja farkkurotsit. Soitan metallia myös bändissä. Harmi kun töissä ei voi pukeutua ihan niin kuin haluaisi. Olenko ihmisten mielestä lapsellinen? Ihan sama.

Vierailija
8/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se aikuinen sitten ap:n mielestä tarkoittaa? Onko se iästä kiinni vai kuuluuko siihen jotain meriittejä, esimerkiksi vaikka pukeutuminen?

Vierailija
9/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]

En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

[/quote]

Sinäkö sen päätät mikä on "normaalia" tai "selkeästi aikuinen"? :)

Antaa ihmisten olla sen tyylisiä kun haluavat,ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
10/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Sofi Oksanenkin gootti ja yli 35v on

Vierailija
11/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tästä enää jankkaamaan kun ei ap koskaan vastaa ketjuihinsa. Yritetään silti:

Ikis, onko eksäsi nykyinen vaimo kenties jokin näiden tyylien edustaja?

Vierailija
12/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut montakin, ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, ulkonäkö vain ilmentää harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita paremmin.

Se taas ei ole kovin normaalia, että pitää tästäkin asiasta tehtailla aloituksia keskustelupalstoille, kuka jaksaa pohtia pukeutumisen normaaliuden rajoja eri ikäkausina (paitsi ap).

Vierailija
13/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:53"]En ole koskaan tavannut ketään selkeästi aikuista ihmistä, joka olisi esimerkiksi punkkari, hipsteri, hevari tms.

[/quote]

[/quote]

36-vee ja sama. Tosin kalju, mutta pitkä pukinparta löytyy. Arkiasusteina tiukat farkut bändipaidat ja nahka -ja farkkurotsit. Soitan metallia myös bändissä. Harmi kun töissä ei voi pukeutua ihan niin kuin haluaisi. Olenko ihmisten mielestä lapsellinen? Ihan sama.

[/quote]

Niin, ja asun Kalliossa. Täällä samanlaisia kundeja, kuin minä kolmetoista tusinassa, joten täällä olen "normaali". Tosin nykyään on alkanut ilmaantua paljon myös hipstereitä. Paikalliset punkkarit ja hevarit eivät oikein heistä pidä, koska hevareiden ja punkkareiden sydäntä lähellä olevat asiat ovat hipstereiden maailmassa alistettu lähinnä ironiaksi ja vitseiksi.

Muutenkin ns. "normaalien" ihmisten seura on minulle äärimmäisen tylsää. Ainoastaan töissä olen heidän kanssaan vapaaehtoisesti tekemisissä. Esim. bändiharrastuksen kautta on tullut tutustuttua niin paljon mielenkiintoisempiin tyyppeihin.

Vierailija
14/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiset miehet on hevareita sillon kun ne haluaa erottua. En jummara.

Vierailija
15/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:08"]Kaikki suomalaiset miehet on hevareita sillon kun ne haluaa erottua. En jummara.

[/quote]

Suomi on metallimaa ja se näky katukuvassa. Ei siinä mistään erottumisesta ole kyse. Heavy Metal on voimakasta musiikkia ja kaikki eivät sitä ymmärrä. Muuta vaikka Keski-Eurooppaan, jos ei kelpaa, siellä on pitkätukkaisia tai kaljuja hevareita paljon vähemmän.

Vierailija
17/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:30"]

http://www.gislounge.com/map-of-heavy-metal-bands-by-country-per-capita/

[/quote]

Melkein ainoa asia, minkä takia voi ylpeä siitä että on suomalainen :D

Vierailija
18/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:08"]Kaikki suomalaiset miehet on hevareita sillon kun ne haluaa erottua. En jummara.

[/quote]

Suomi on metallimaa ja se näky katukuvassa. Ei siinä mistään erottumisesta ole kyse. Heavy Metal on voimakasta musiikkia ja kaikki eivät sitä ymmärrä. Muuta vaikka Keski-Eurooppaan, jos ei kelpaa, siellä on pitkätukkaisia tai kaljuja hevareita paljon vähemmän.

[/quote]

No ei nyt nokkiinsa tarvi ottaa.

Vierailija
19/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:13"]

[/quote]

[/quote]

Kaikki metallia kuuntelevat eivät kuitenkaan pukeudu heavytyyliin. Mun pukeutumiseni on aika tavanomaista farkut ja pikkutakki -tyyliä, mutta kuuntelen lähinnä industrialia tai black metalia. En sitten tiedä, pitääkö musiikkimaun näkyä ulkoisessa habituksessa, jotta voi sanoa olevansa hevari.

Vierailija
20/32 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kyllä aika paljonkin aikuisia (30-40 v) hipstereitä. Mutta asunkin hipsterien paratiisissa, Käpylässä :) Töissä meillä on myös pari hevarityylistä ihan aikuista miestä. Minusta siinä ei ole mitään vikaa että noudattaa aikuisenakin omaa tyyliään, vaikka se olisikin alakulttuurityyli.