Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna lapsilisät ja pääsee shoppailemaan, JEE!

Vierailija
24.04.2014 |

Taas napsahtaa huomenna lapsilisät tilille ja meikä lähtee shoppaa! Ainakin Seppälästä pitäis käydä farkut ja Vera modasta on katottuna jo pari paitaa ja toppia. Joku kiva neulekkin pitäis saada, mut mistä löytäis sellasen puuvillaisen kivan jossa ois vaikka iso tähti edessä?? Ja kevääks pitäis löytää kengätkin... Illaks sitt koko perheelle pitsat kotipitsasta! Lapset sai onneks siskon lasten vanhoja vaatteita ja kenkiä kevääks ja kesäks pari mustaa säkkiä (kiltti systeri!) ja naapuri anto omiensa vanhat haalarit joten lasten vaate asiat on hoidossa. :):):) MItä aattelitte huomenna tehdä tai ostaa kun rahat tilille napsahtaa???

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:36"]

Meillä rahat menevät lasten säästötileille ja lapset voivat ne sieltä sitten täysi-ikäisinä nostaa ja ostaa esim. auton tai laittaa rahat käsirahaksi omaan asuntoon. Lapsilisät ovat lapsia, ei aikuisia varten!

[/quote]

Samaa mieltä! Lapsilisistä kertyvä pieni pesämuna auttaa nuorta aikuista. Jokaisen vanhemman tulisi tämä huomioida ja säästää lapsilisät lasten tulevaisuuteen.

[/quote]

Lapsilisät ovat lasten elättämistä varten. Lapsilisät kokonaan pois perheiltä, jotka säästävät/on varaa säästää rahat lasten autoihin tai asuntoihin. Ei kai se ole valtion tehtävä rahoittaa teidän mukeloitten autoja ja asuntoja..

[/quote]

Mutta valtion tehtävä on rahoittaa sinun lapsesi vaippaostoksia? Mitä jos rahoittaisit ne aivan itse? Olen opiskelija ja laitamme silti lapsen lapsilisät säästöön hänelle itselleen. Mielestäni ei kannata hankkia lapsia, jos talous on niin tiukka, että se on kiinni 100 eurosta kuussa.

Vierailija
42/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat menevät lasten säästötileille ja lapset voivat ne sieltä sitten täysi-ikäisinä nostaa ja ostaa esim. auton tai laittaa rahat käsirahaksi omaan asuntoon. Lapsilisät ovat lapsia, ei aikuisia varten!

[/quote]

Samaa mieltä! Lapsilisistä kertyvä pieni pesämuna auttaa nuorta aikuista. Jokaisen vanhemman tulisi tämä huomioida ja säästää lapsilisät lasten tulevaisuuteen.

[/quote]

Lapsilisät ovat lasten elättämistä varten. Lapsilisät kokonaan pois perheiltä, jotka säästävät/on varaa säästää rahat lasten autoihin tai asuntoihin. Ei kai se ole valtion tehtävä rahoittaa teidän mukeloitten autoja ja asuntoja..

[/quote]

Lapsilisät ovat  ja kuuluvat olla kaikkien etuus. Täytyy muistaa, että hyvätuloiset maksavat myös korkeita veroja. Myös pienempituloinen voi halutessaan laittaa lapsilisät säästötilille, jos osaa käyttää rahaa oikein. Suomessa ei ole köyhiä, on vain ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää rahaa oikein, kuten saimme lukea aloittajan viestistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät menevät asuntolainaan. Lapset saavat sitten aikanaan nauttia lisistään perinnön muodossa.

Vierailija
44/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Vierailija
45/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta valtion tehtävä on rahoittaa sinun lapsesi vaippaostoksia? Mitä jos rahoittaisit ne aivan itse? Olen opiskelija ja laitamme silti lapsen lapsilisät säästöön hänelle itselleen. Mielestäni ei kannata hankkia lapsia, jos talous on niin tiukka, että se on kiinni 100 eurosta kuussa.

[/quote]

Kuules nyt opiskelija, mulla on kolme lasta ja perheessä kaksi palkkatyössä käyvää vanhempaa. Meidän elämä ei ole lapsilisistä kiinni, mutta kyllä ne lasten harrastuksiin, päivähoitomaksuihin ja elämiseen menee. Mielipiteeni on edelleen, että sinun kaltaisiltasi, joilla on varaa säästää lapsilisät, pitäisi etuus ottaa pois ja antaa se enemmän tarpeessa oleville!

Vierailija
46/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin maksaa lapsilisillä rakennekynnet, joista olen haaveillut jo puolivuotta. se ei minusta ole mitenkään lapsilta pois, koska lasten isä osti tytöille kevätvarusteet ja pyörät jo palkkapäivänään.

Vierailija
47/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus, meillä on kuitenkin satsattu siihen että lasten kanssa vietetään aikaa kun he ovat pieniä. Kun vain toinen vanhemmista on töissä tarvitaan lapsilisiä ihan jokapäiväiseen elämään. 

Alamme säästää lapsille asuntoa varten sitten kun on taas kaksi tienaamassa ja taloudessa enemmän joustovaraa. 

[/quote]

[/quote]

Vierailija
48/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsiperheissä on ainakin ajoittain taloudellisesti tiukkaa. Lapsilisäpäivä on vähän kuin kotiäidin palkkapäivä. Onhan se kiva tehdä jotain pientä mukavaa kerran kuussa jos normaalisti joutuu kiristämään vyötä. 

Itse ainakin kävin kakkukahveilla tai ostin jotain kivaa itselleni. Kun on töissä enemmän rahaa niin sellaista pientä hemmottelua ei kaipaa samalla tavalla. 

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:53"]

Ei mikään ihme että kaveri sanoi lapsilisien maksupäivää kotiäitien shoppailupäiväksi. Ei kannattaisi vähän miettiä rahankäyttöä, niin kuukauden päästä ei tarvitsisi odottaa, että huomenna ne tulee?

[/quote]

Vierailija
49/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan rahaa kaksi kertaa kuussa. Palkan ja lapsilisän

en todellakaan palkkapäivänä osta vain itselleni ja lapsilisillä vain lapsille. Molenmat menee samaan kasaan josta ostetaan mitä milloinkin tarvitaan oli se sitten minulle tai lapselle uudet kengät.

oikeen jaksaa taas naurattaa ja ihmetyttää tämä "lapsilisäpäivänä et saa tehdä muuta kuin lapsellesi ostaa kaikkea. Sinä syöt vain puuroa kunhan se on ostettu pari viikkoa aijemmin äitiyspäivärahasta!"

Vierailija
50/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menee kuukaudessa n. 200 euroa säästötilille, eli kahden lapsen lapsilisän verran. Huomenna on ainoa vapaapäiväni ja täytyy käyttää poika parturissa ja ostaa tytölle mustat kävelykengät. Lauantaina on hautajaiset. 

Hassua, jos joku ajattelee minun olevan tuhlaamassa lapsilisärahojani :) 

Vierailija
51/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa sillä sitten on jos omasta palkasta laitain 200e lapsiin ja kun lapsilisä tulee tilille, ostankin perheelle ruokaa? Ei sitä rahaa ole korvamerkitty ja jos tosiaan kuussa pitäisi laittaa lapsiin vain se 100e/per lapsi niin ei se riitä, ruokaankin menee jo se raha unohtamatta muita ostoksia tai harrastuksia.

Vierailija
52/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:14"]

Itse ajattelin maksaa lapsilisillä rakennekynnet, joista olen haaveillut jo puolivuotta. se ei minusta ole mitenkään lapsilta pois, koska lasten isä osti tytöille kevätvarusteet ja pyörät jo palkkapäivänään.

[/quote]

Todella ajattelematonta laittaa lapsilisät johonkin rakennekynsiin! Mihin niitä muka tarvitaan?

Vierailija
53/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lapsilisät teineille kuukausirahaksi ja voivat sitten itse shoppailla mitä tykkäävät. ;)

Vierailija
54/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhehehee :D Hyvä yritys!

Vierailija
55/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hakemassa Instrusta silmälasit ja varmaan joku 300e menee Prismaan, loput jätän lojumaan tilille kunnes keksin käyttöä. Tarvis kyllä ostaa myös muutamat lenkkarit sekä imuri. Pitää nyt katsoa missä järjestyksessä. Kohta tulee myös kotihoidontuki, jeee! :D

Vierailija
56/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdeksän lasta ja vaikka kolme vanhinta eivät enää tukia saakaan niin kiva summa kuitenkin vielä tulee. Ruokaan ajattelin rahat laittaa ja lapsille ostan jotain kirpparilta. Itse käyn kampaajalla ja mies maksaa auton korjaus laskun. Onneksi isovanhemmat auttaa lasten tarvikkeissa sen verran ettei harrastus välineitä tarvitte itse maksaa. Muuten menisi tosi tiukalle.

Vierailija
57/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:36"]

Meilläkin menee kuukaudessa n. 200 euroa säästötilille, eli kahden lapsen lapsilisän verran. Huomenna on ainoa vapaapäiväni ja täytyy käyttää poika parturissa ja ostaa tytölle mustat kävelykengät. Lauantaina on hautajaiset. 

Hassua, jos joku ajattelee minun olevan tuhlaamassa lapsilisärahojani :) 

[/quote]

Alapeukkuja, MIKSI?!

Vierailija
58/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 12:00"]

Meillä yhdeksän lasta ja vaikka kolme vanhinta eivät enää tukia saakaan niin kiva summa kuitenkin vielä tulee. Ruokaan ajattelin rahat laittaa ja lapsille ostan jotain kirpparilta. Itse käyn kampaajalla ja mies maksaa auton korjaus laskun. Onneksi isovanhemmat auttaa lasten tarvikkeissa sen verran ettei harrastus välineitä tarvitte itse maksaa. Muuten menisi tosi tiukalle.

[/quote]

Minkä ihmeen takia niitä lapsia täytyy tehdä noin monta, jos rahat ovat tiukassa?

Vierailija
59/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 12:00"]

[/quote]

Minkä ihmeen takia niitä lapsia täytyy tehdä noin monta, jos rahat ovat tiukassa?

[/quote]

Jotta sais enempi lapsilisää??

Vierailija
60/72 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:23"]Minäkin haluaisin tietää mistä niitä tähti-kuvioisia neuleita saa? Perhekerhossa ainakin yhdellä äidillä oli sellainen, mutta harmi kun en tullut kysyneeksi mistä se oli ostettu.

[/quote]

Ainakin Aleksilla vai Ois:ko se on nimeltään niin siellä on tähtineuleita. Katsoin että nättejä ovat, mutta itaelleni olivat turhan tyyriitä.