Onko Atrian joulukana ostamisen arvoinen tuote?
Sairauden vuoksi en pysty enää yhtään syömään porsasta, joten ajattelin jouluksi ostaa otsikossa mainitun kokonaisen kanan. Onkohan millainen tuote? Kokemuksia? Asun yksin, enkä tee muille jouluruokaa, joten ruokailussa ei tarvitse ottaa muita huomioon.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Joulukana? Eikö kana ole aika arkinen. Osta kalkkuna.
Possuko sitten on oikein juhlava?
Mun mielestä se n älyttömän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
En pidä kalkkunasta ja harvoin tulee ostettua kokonaista kanaa. Tylyä komennella toisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä kalkkunasta ja harvoin tulee ostettua kokonaista kanaa. Tylyä komennella toisia.
Ap
Sinun parastasihan tässä ajateltiin.
Olisin järkyttynyt, jos läheiseni ostaisi joulukanan.
Näyttää hyvältä ja paljon kokkailen eli uskallan suositella.
Ennen syötiin paljon kokonaista kanaa.
T.55v.
Vierailija kirjoitti:
Olisin järkyttynyt, jos läheiseni ostaisi joulukanan.
Mikä sua vaivaa? Ap ei possua voi syödä.
Ainakin sitä myytiin viime jouluna kaikki mitä kauppaan tuli.
Sehän on ihan normikana, minkä valmistat haluamallasi tavalla. Jokainen ihminen saa syödä joulunakin, ihan sitä mitä haluaa. Jos haluat syödä hampurilaisen tai roiskeläpän, niin syö.
Sairastuin reumaan ja saan porsaasta järjettömät kivut ja turvotuksen käsiin. Ilmeisesti joillekin menee tunteisiin, kun kaikilla ei ole sikaa pöydässä. Taidanpa rohkaistua ja ostaa tuon joulukanan.
Ap
Oli ihan hyvää. Syötiin sitä tässä perheen kanssa äskettäin. Paistaessa tuli mukava jouluinen tuoksu. Toki se on kanaa eikä mitään supergourmeta, mutta kanaksi ihan Ok. Ap:n tilanteessa voisin hyvinkin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan normikana, minkä valmistat haluamallasi tavalla. Jokainen ihminen saa syödä joulunakin, ihan sitä mitä haluaa. Jos haluat syödä hampurilaisen tai roiskeläpän, niin syö.
Se on maustettu jouluisilla mausteilla, siksi se on joulukana. Ei sille tartte tehdä muuta kuin laittaa uuniin.
Voithan ostaa sen muuten vain testiksi, kyllä siitä yksi ihminen pari päivää syö. Ja jos maistuu hyvälle, raportoi tännekin ja osta toinen jouluksi.
Vähän kiinnostaisi itsekin, mutta eipä nuo valmiiksi maustetut ole kovin hyviä tähän mennessä olleet.
En tiedä vielä, mutta ilta-alesta ostettiin pari 60 prossan alennuksella.
Katsoin joulukanan tiedot, kiva ajatus tuollainen joulumausteita sisältävä kokonainen kana.
Mutta mutta. Lopetin lukemisen jo tämän jälkeen: kokonainen broileri (89 %), vesi, jodioitu suola...
Kun mihin tahansa lihaan on pumpattu lisää suolaa niin lihan maku ja varsinkin suutuntuma (rakenne) muuttuu sellaiseksi etten pidä siitä yhtään. Itse varmaan ostaisin siis ihan vaan naturellin maustamattoman kanan jostain hallista ja etsisin netistä jonkin kivan jouluisen mausteohjeen sille.
Jos olet Helsingissä (tai Pk-seudulla) ehdottaisin myös katsomaan ehkä Annan Villilihan sivuja (löytyy kotiinkuljetus). Juuri itse lueskelin sitä aamupäivällä kun tuli Fb:ssa vastaan ja voisin ottaa jonkun näistä ap:n tilanteessa:
Kokonaiset kotimaiset kalkkunat, pientilalta 16,00 €/kg (n.4-6kg)
Kotimainen hanhi (3,5-5kg) 26€/kg
Maissikana, Ranska 16,50€/kg
Helmikana, Ranska 16€/kg
Bressenkana, Ranska
Saako ihminen syödä sitä mitä haluaa? Kiitos. Tulin autuaaksi. Pidän savustetusta kalkkunasta. Syön siis sitä Jouluna.
Ei se ole kanaa, vaan broileri. Kana on ihan eri tuote ja on tosi hyvää, vaatii enemmän kypsennystä vain. Kanaa ei niin helposti nykyään löydä. Ero on huomattava.
Tykkäsin, tulee ihanat joulun tuoksut paistettaessa. Oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kalkkuna voisi olla varteenotettava vaihtoehto kinkulle ja olen itse ostanut varsin usein kinkku- ja kalkkunarullat jouluksi. Vanhempani paistoivat useampanakin jouluna sekä kinkun että kalkkunan ja niitä syötiin eri jouluaterioille.
Kana on vähän turhan arkinen ruoka, sitä tulee syötyä läpi vuoden eri tavoin valmistettuna.