Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajatteko ison mahan kans autoa?? entä onko airbag vaarallinen vauvalle?

29.07.2006 |

ja jos viel istukkakin etuseinässä.. mua pelottaa,ku eiks se oo sit aika varma et vauva kuolee jos kolari tulee,ku masu rutistuu ja jos viel istukka irtoaa airbagin takia..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan töihin joka päivä 42 kilometriä, ja aion ajaa vastaisuudessakin. Käypä ostamassa itsellesi turvavyön alennin, lastentarvikeliikkeet ainakin myy niitä. On suolaisen hintainen (yksi kankaanpala ja pari pätkää turvavyötä.30-40 euroa) mutta ajaa asiansa. Eli laitetaan ohjeiden mukaan, ohjaa turvavyön tuohon reisien päälle, alavyö ei tule sitten vatsan päälle ollenkaan...

Kävin ostamassa kun kaverini joutui kolariin, vielä ihan taajama-nopeudessa, ja joutui moneksi päiväksi kätilöopistolle tarkkailuun, vauvalle ei onneksi käynyt kuinkaan.

t. Dirah 27+2

Vierailija
2/13 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lopetin autolla ajamiset siinä rv 30, kun alkoi mahaakin olla. Mutta tietysti, jos on pakko ajaa, niin on pakko ajaa.

Autossa oli muutenkin hankala istua puolta tuntia pidempään, joten istuskelin takapenkillä pidemmät matkat. Meillä ei ole takapenkillä airbagia.

Nalle ja poika 1,5v.

Vierailija
4/13 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on käytännön mahdottomuus asua maalla ja olla ajamatta 9kk ajan.

Tottakai se on vaarallista jos airbag posahtaa auki. Samoin jos tulee nopea jarrutus niin turvavyö voi tehdä mahalla aika tavalla pahaa jälkeä.

Taisin lukea joskus jostakin että raskaana olevan olisi hyvä istua takapenkillä.

Itse olisin siis ajamatta jos mahdollista olisi.

Vierailija
5/13 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessa jouduin töissä ajamaan äippäloman alkuun asti pakosta (rv 35). Sen jälkeenkin ajoin, vikan kerran ollessani rv 39+4, silloin jouduin hepatoosin johdosta osastolle. Kuten joku jo laittoikin, maalla ei pääse liikkeelle ilman autoa. Nyt kakkosta odottaessa ajan todennäköisesti taas " loppuun asti" , muuten en pääse kotoa mihinkään.

Enkä minä jaksa murehtia mahdollista kolaria, todennäköisemmin sitä kompastuu rappusissa ja kaatuu mahalleen. Ei se mielestäni ole yhtään " turvallisempaa" .

Vierailija
6/13 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla vaarallista, jos airbag aukeaisi, mutta eikö kolariin joutuminen yleensäkin ole vaarallista. Äiti voi kuolla ja syntymätön lapsikin voi. En voi jäädä kotiin istumaan raskausaikanakaan, pakko elää. Ja voihan sitä kotiinsakin kuolla (ainaski nälkään, jos ei edes kauppaan lähde).

Vierailija
7/13 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt menossa raskausviikon 37 alussa, ja suunnitelmissa on ajaa niin kauan, kun mahdun penkin ja ratin taakse, eli näillä näkymin loppuun asti. Ajan tosin suht harvoin, kun meillä se on mies, joka hoitaa sen ajamisen. Tosin sehän riippuu autosta, että ajaako, koska jokaisessa autossa on erilainen tila, että mahtuu penkin ja ratin väliin, ja yltää vielä polkimille.

Parhaimmathan meistä ajavat itse synnytykseenkin.. =)

Vierailija
8/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on autossa airbag. Todennäköisesti ajan ihan loppuun asti ellen sitten joudu vuodelepoon ym.

Vierailija
9/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laskettu aika on ensi viikolla, joten viime metreillä mennään. Kieltämättä airbag arveluttaa minuakin jonkin verran.

Asun kaupungissa, jossa pääsisi kyllä liikkumaan ilmankin autoa. Vika on vain siinä, että hellepäivinä en yksinkertaisesti jaksa kävellä kahden lapsen kanssa mihinkään, eli olen joutunut kauppa- ja puistoreissuja tekemään autolla. (Puistot ja kaupat eivät ole ihan lähellä, vaikka kaupungissa ollaankin). Jokseenkin koko lähipiiri on ollut lomailemassa, joten apua ystäviltä ja sukulaisilta on ollut turha odottaa moisiin arkipäivän juttuihin, eikä kahta leikki-ikäistä voi pelkästään kotonakaan pitää.

Jos mies ajaa, olen silloinkin kyllä istunut yleensä etupenkillä - taakse on tosi hankala mahtua mahan ja kahden turvaistuimen kanssa. Turhaa autoilua pyrin välttämään ts. oleilemme etupäässä kotosalla.

t. Hiirenvirna rv 38+4

Vierailija
10/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion ajaa niin pitkälle, kun tuntuu hyvälle. Meillä on auto vuosimallia 2005, josta ainakin pelkääjän puolelta saa kytkettyä airbagit pois päältä. Muuten kyllä auton ohjekirjasessa varotellaan siitä, että airbag saattaa aiheuttaa vaaraa lapselle mahassa. Sen vuoksi esim. penkki on säädettävä mahd. alas, että voima bagistä sen puhjetessa kohdistuisi mahdollisimman ylös. Eli täysin vaarattomia ne ei ole.

-e-

Vierailija
11/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin äitiysloman alkamiseen saakka, koska työmatka on pitkä. Suosittelen kyllä tuota turvavyön alenninta!! Tuntuu tosi mukavalta, ja myös mieltä rauhoittavalta, kun ei se alempi turvavyön hihna ole mahan päällä. Kolareita useammin voi kuitenkin tulla äkkijarrutuksia!

Vierailija
12/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin ihan loppuun asti (itse ajoin synnytykseenkin ;)), koska oli käytännön mahdottomuus olla ajamatta.

M+Pojat 1v ja 5v

Vierailija
13/13 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisesti eli maha haittaa ohjaamista,ja penkkiä en voi siirtää taakse päin koska olen niin lyhyt että en yletä polkimiin...