Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilma/ Opet! Pääsevätkö opettajat yläkoulussa katsomaan Wilmassa kaikkien

Vierailija
23.04.2014 |

oppilaiden tiedot?

Mielenkiinnosta kysyn pääsevätkö opettajat Wilmassa koulun kaikkien oppilaiden tietoihin? Vai ainoastaan omien oppilaidensa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näe muuta kuin omien oppilaiden, oman aineen tiedot.

Vierailija
2/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen omien oppilaiden tärkeimmät tiedot ja erikoismerkinnät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukion ope mut vastaan silti. Riippuu ihan millaiset asetukset koulussa on Wilmaan laitettu. Meillä kaikki opet näkee kaikkien meidän lukion opiskelijoiden (n. 400) kaikki mahdolliset tiedot.

Vierailija
4/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:31"]

näen omien oppilaiden tärkeimmät tiedot ja erikoismerkinnät

[/quote]

Ok  :))

Kiitos! 

Et siis näe naapuriluokan "villen  ja vilman" tietoja?

Entä jos luokassa sijaisia,pääsevätkö he Wilman tietoihin?

ap

Vierailija
5/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenope peruskoulussa, näen kaikkien 650 oppilaan ihan kaikki tiedot vaikken heitä kaikkia opetakaan.

Vierailija
6/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenope peruskoulussa, näen kaikkien 650 oppilaan ihan kaikki tiedot vaikken heitä kaikkia opetakaan.

Vierailija
7/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Oikeinkirjoitus ainakin tällä opella kateissa.  Onko yleistäkin?

Vierailija
8/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan omat näkee, ja niistäkin siis ne, keitä opettaa parhaillaan. Todistuksen arvosanat näkee vain omasta aineestaan, ei muista. Luokanvalvoja näkee enemmän tietysti.

Sijaiset ei yleensä käytä Wilmaa. Tai jos käyttää, niin ei näe mitään tietoja, mutta voi lisätä poissaoloja ja kirjoittaa viestejä. Samoin muuten terkkari ja kuraattori ei näe melkein mitään tietoja, mikä on harmi!

Vierailija
9/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen koulunkäyntiavustaja n 800 oppilaan koulussa ja näen wilmasta kaikkien oppilaiden tiedot, vaikk työskentelen vain yhden luokan kanssa.

Vierailija
10/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on ollut kaikenlaista tässä viimeisen vuoden aikana, ja luulin heidän pystyvän lukemaan aina selvitykseni asioista Wilmasta. Mutta eivät ole niitä nähneet, ja  myöskin yksi opettaja kysyi saako hän sitten puhua asioista luvallani toiselle opettajalle, ettei riko salassapitovelvollisuutta.

Vierailija
11/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aineenopettaja. Näen niiden oppilaiden tiedot, joita opetan. Minun tapauksessani lähes kaikkien koulumme oppilaiden. Jos oppilaalle on tehty tukipäätöksiä, pedagoginen selvitys yms., ne voin (ja minun pitää) lukea. Niiden liitteissä on joskus kaikenlaista tietoa perheen tilanteesta. Sitten tiedoissa ovat tietysti ihan normaalit huoltajien yhteystiedot sun muut.

Vierailija
12/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma-viestin näkee vain se, jolle se on osoitettu. Kuin sähköpostin.

Vierailija
13/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa näkee kaikkien oppilaiden tiedot.

Taitaa olla koulukohtaista millaiset asetukset.

Vierailija
14/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen kaikkien tiedot (huoltajat, osoitteet, tuntimerkinnät, todistukset...), paitsi opettajien tekemät kirjoitukset tuntimerkintöihin ja hojks- ja hops-päivitykset.

Vierailija
15/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:29"]

[/quote]

Miten pystyt esim välituntivalvonnassa ollessasi ja vieraan oppilaan jotain tehdessä antamaan hänelle jälki-istunnon tai merkitsemään asian wilmaan tiedoksi vanhemmille? Eikö ole käytännössä tosi hankalaa jos ei näe kaikkien tietoja?

Vierailija
16/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:29"]

[/quote]

Miten pystyt esim välituntivalvonnassa ollessasi ja vieraan oppilaan jotain tehdessä antamaan hänelle jälki-istunnon tai merkitsemään asian wilmaan tiedoksi vanhemmille? Eikö ole käytännössä tosi hankalaa jos ei näe kaikkien tietoja?

[/quote]

Kyllä sinne voi itse tehdä merkinnän, mutta ei nää mitä muut on kirjoittanut. 

Vierailija
17/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Oikeinkirjoitus ainakin tällä opella kateissa.  Onko yleistäkin?

[/quote]

Mikä tuossa oli väärin kirjoitettu? Kysyy ohis 

Vierailija
18/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosi monessa koulussa rikotaan salassapitovelvollisuutta. Kysykäähän koulustanne, ketkä tietoja pääsevät lukemaan, ennen kuin annatte lupaudutte sitä kautta viestimään.

Vierailija
19/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kaikista yhtenäiskoulumme oppilaista osan tiedoista, mm. poissaolot ja tuntimerkinnät. Arvosanoista näen vain itse antamani ja valvontaluokkani tiedot. Tukipäätökset, esim hojks, näen opettamistani oppilaista.

Vierailija
20/28 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen löytyy wilmaohjeistuksesta, ehkä sitä  pitäisi palstan opettajienkin lukea

"
Opettaja ei saa paljastaa Wilmassa näkemäänsä tietoa muille henkilöille, ei edes kollegoille. Toisella opettajalla ei välttämättä ole oikeus tietää tietystä opiskelijasta sitä asiaa, jonka opettaja itse näkee Wilmassa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme