Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hammashoitajaa/lääkäriä paikalla?

Vierailija
13.04.2014 |

Olin puolitoista viikkoa sitten viisaudenhampaan leikkauksessa, joka oli aika iso ja pitkä projekti. Sain tietty tikit ja kirurgi sanoi että ei urheilua kahteen viikkoon. Nyt suuni on kuitenkin jo ihan normaalin tuntuinen ja tikitkin on sulanut, välillä luuta jomottaa, mutta ei paljoa, ja tosiaan hyvin harvoin. Voinko siis oikeasti mennä jo lenkille, en kestä enää istuskelua. vai onko tuo kaksi viikkoa oikeasti hyvä pitää väliä urheilusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennemmin olla peräti kuukausi ilman rankkaa liikuntaa. Ite en malttanut odottaa ja sieltä irtosi joku "limaklimppi" ja jouduin uudelleen tikattavaksi. Arvaa vaan masensiko se toinen odottelujakso vielä enemmän..

Eli, anna parantua kerralla rauhassa niin pääset yhdellä operaatiolla! :)

Vierailija
2/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, kai se on vaan odoteltava. mihin kummaan kaikki ne terveydenalan ammattilaiset on nyt karannut. Silloin kun ei kysytä niin sairaanhoitajat ja lääkärit ilmoittautuvat jonoksi asti mielipiteineen ja tietämyksineen, mutta silloin kun mielipidettä ihan kysytään, ei heikäläisiä näy mailla halmeilla:DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:11"]Olin puolitoista viikkoa sitten viisaudenhampaan leikkauksessa, joka oli aika iso ja pitkä projekti. Sain tietty tikit ja kirurgi sanoi että ei urheilua kahteen viikkoon. Nyt suuni on kuitenkin jo ihan normaalin tuntuinen ja tikitkin on sulanut, välillä luuta jomottaa, mutta ei paljoa, ja tosiaan hyvin harvoin. Voinko siis oikeasti mennä jo lenkille, en kestä enää istuskelua. vai onko tuo kaksi viikkoa oikeasti hyvä pitää väliä urheilusta?

[/quote]

Eli kirurgi joka operoi sinun suusi, sanoi että kaksi viikkoa.

Sitten huutelet täällä tuntemattomien ohjeita joita uskoisit enemmän kuin sinua hoitanutta kirurgia..

Vierailija
4/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on myös leikattu viisaudenhampaat ja kirurgi sanoi että siihen leikkaushaavaan hampaan paikalle tulee joku verihyytymä tai vastaava, en muista enää. Haava voi tuntua parantuneelta, mutta rasituksessa se hyytymä voi irrota.

Vierailija
5/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:11"]Olin puolitoista viikkoa sitten viisaudenhampaan leikkauksessa, joka oli aika iso ja pitkä projekti. Sain tietty tikit ja kirurgi sanoi että ei urheilua kahteen viikkoon. Nyt suuni on kuitenkin jo ihan normaalin tuntuinen ja tikitkin on sulanut, välillä luuta jomottaa, mutta ei paljoa, ja tosiaan hyvin harvoin. Voinko siis oikeasti mennä jo lenkille, en kestä enää istuskelua. vai onko tuo kaksi viikkoa oikeasti hyvä pitää väliä urheilusta?

[/quote]

Sitten huutelet täällä tuntemattomien ohjeita joita uskoisit enemmän kuin sinua hoitanutta kirurgia..

[/quote]

Paraneminen on niin yksilöllistä, siksi kuvailin aloituksessani että suuni tuntuu terveeltä ja särky on lähes lakannut. Olen ollut muissakin leikkauksissa joissa on pitänyt pitää väliä urheiluun, välillä olen pitänyt pidempää taukoa kun aluksi määrättiin ja välillä lyhyempää, mutta näissä leikkauksissa on ollut väli tarkastuksia, eli lääkäri on katsonut sen hetkisen tilanteen ja parantumisen mukaan urheilu taukoa. 

Eli kysymykseni on ihan järkevä minusta, sillä tosiaan aksi viikkoa on yleisohje, jota kuitenkin varmaan sovelletaan parantumis prosessin pituudesta riippuen.

Vierailija
6/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote]

Paraneminen on niin yksilöllistä, siksi kuvailin aloituksessani että suuni tuntuu terveeltä ja särky on lähes lakannut. Olen ollut muissakin leikkauksissa joissa on pitänyt pitää väliä urheiluun, välillä olen pitänyt pidempää taukoa kun aluksi määrättiin ja välillä lyhyempää, mutta näissä leikkauksissa on ollut väli tarkastuksia, eli lääkäri on katsonut sen hetkisen tilanteen ja parantumisen mukaan urheilu taukoa. 

Eli kysymykseni on ihan järkevä minusta, sillä tosiaan aksi viikkoa on yleisohje, jota kuitenkin varmaan sovelletaan parantumis prosessin pituudesta riippuen.

[/quote]

Voithan huomenna käydä näyttämässä suutasi hammaslääkärillä ja siellä sitten kertoa tarkemmin? näkemättä on todella vaikea sanoa uskaltaisiko antaa lupaa hikiliikkumiseen. Mutta edeleen, jos se hyytymä irtoaa niin se sattuu PALJON ja joudut odottamaan kuntoutumista vielä kauemmin.

Vierailija
7/7 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Odottelen nyt siis vielä muutaman päivän. Tuntuu vaan liioittelulta niin "pienen" jutun takia olla liikkumatta, mutta uskotaan, en mene irroittelemaan verihyytymää lenkkipolulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän