Vauvaonnea varjostaa toisten kateellisuus :(
Meidän vauva syntyy kesän tienoilla. Se on ensimmäinen lapsenlapsi ja kaikki on tosi innoissaan. Paitsi eräät. Mun siskoni ei ole. Tiedän, että hän on toivonut lasta jonkin aikaa, mutta ei mun vauvani ole häneltä pois. Luulisi, että hän olisi kaksinverroin iloinen, koska perheeseen tulee vauva ja se on mun, hänen pikkusiskonsa lapsi. Hän ei kysele vointiani, ei osallistu suunnitelmiin ja haaveiluihin, ei yhtään mitään. Päinvastoin hän on huomautellut pilkallisesti siitä, että mä olen omalle tyylilleni uskollisesti jopa raskaanakin, kun en liho enkä turpoa enkä ole saanut raskausarpia. Hyvänen aika! Mä olen nähnyt vaivaa sen eteen ja kysynyt koko ajan asiantuntija-apua. Kyllä täällä vatsassa silti ihan oikea vauva on. Surullista.
Toinen on yksi ystäväni, joka sai lapsen loppuvuodesta. Hän uskoo olevansa se oikeaoppinen äiti ja sivulauseissa opastaa ja vihjailee, miten raskasta ja yllättävää lapsen hoito voi olla, ja että mun pitää varautua siihen, että elämä muuttuu. Niinhän mä olenkin varautunut ja tehnyt kaikkeni, että se muuttuisi mahdollisimman vähän. Jännä juttu, miten tämä mun raskauteni tuo ikäviä puolia esiin ihmisistä. Varmaan moni muu on havainnut samanlaisen ilmiön?
Kommentit (57)
Muru, ei kukaan ole sulle kateellinen. Kaikki on vaan tyytyväisiä että sun kaltainen horo on nykyään lahtivalas johon miehet ei koskisi pitkällä tikullakaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:33"]
Ettehän te ole siskosi kanssa muutenkaan kovin lämpimissä väleissä, muru..
[/quote]
Ootko muru muuten bylsinyt siskosikin miestä, "tyylillesi uskollisena"?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:33"]
Ettehän te ole siskosi kanssa muutenkaan kovin lämpimissä väleissä, muru..
[/quote]
Ootko muru muuten bylsinyt siskosikin miestä, "tyylillesi uskollisena"?
[/quote]
En todellakaan, en kenenkään ystävän.
ap
Ystäväsi kommenttia elämän muuttumisesta ei ole varmastikaan tarkoitettu loukkaavaksi, joten en ymmärrä miksi vedät siitä herneen nenään. Kyllä elämä muuttuu ainakin vähäsen lapsen saamisen jälkeen vaikka jatkaisikin hyvin aktiivista elämää.
Ymmärrän kyllä, että olet pettynyt siihen että siskoasi ei vaikuta kiinnostavan raskautesi. Kyllä varmasti melkein kaikki toivoisivat että heidän sisaruksensa osoittaisivat kiinnostusta heidän lapsiaan kohtaan. Itsekin miettisin mikä olisi vialla jos kumpikaan veljistäni ei olisi iloinen raskaudestani.
Sinun raskautesi ei ole tosiaan siskoltasi pois ja jos siskosi käyttäytyisi kuten aikuinen niin hän pystyisi iloitsemaan puolestasi omasta lapsettomuudestaan huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:30"]
Pitkävihainen, koska sä nait hänen poikaystäväänsä heti kun hänen silmä vältti? Ihmekös tuo.
[/quote]
Mikäs tää juttu on ollut?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:33"]Ettehän te ole siskosi kanssa muutenkaan kovin lämpimissä väleissä, muru..
[/quote]
Vittu miten ärsyttävä vastaus tapa itsesi muru..
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:47"]
Ei muru, sä ET ole varautunut siihen että elämä muuttuu. Sun ystäväkin asiasta huomauttaa, joten emme ole täällä palstalla ainoita jotka tietävät että tuskin tajuat miten paljon elämäsi todella muuttuu.
Lisäksi, minusta on outoa että oikein näet vaivaa ettei painosi nouse raskauden aikana.
Vauvan hyvinvointi on tärkein, ei sinun kroppasi.
[/quote]
No olen kyllä eri mieltä tuosta vaivannäöstä painon suhteen. Minun ainakin olisi kannattanut enemmän kiinnittää huomiota mitä syön ja tarkkailla, ettei paino olisi päässyt kovin nousemaan. Mitä en tehnyt ja eiköhän saanut insuliinihoitoisen raskausajan diabeteksen =( Et kyl se vaan on tärkeetä huolehtia omasta kropastaan, ettei vauvalle tule ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:47"]
Ei muru, sä ET ole varautunut siihen että elämä muuttuu. Sun ystäväkin asiasta huomauttaa, joten emme ole täällä palstalla ainoita jotka tietävät että tuskin tajuat miten paljon elämäsi todella muuttuu.
Lisäksi, minusta on outoa että oikein näet vaivaa ettei painosi nouse raskauden aikana.
Vauvan hyvinvointi on tärkein, ei sinun kroppasi.
[/quote]
No olen kyllä eri mieltä tuosta vaivannäöstä painon suhteen. Minun ainakin olisi kannattanut enemmän kiinnittää huomiota mitä syön ja tarkkailla, ettei paino olisi päässyt kovin nousemaan. Mitä en tehnyt ja eiköhän saanut insuliinihoitoisen raskausajan diabeteksen =( Et kyl se vaan on tärkeetä huolehtia omasta kropastaan, ettei vauvalle tule ongelmia.
[/quote]
No joo-o, mutta tämän aloittajan tuntien.. Hän on äärimmäisen pinnallinen ja tekee sen vain itseään ajatellen.
Vauvalle riittää yleisterveellinen ruokavalio ja perusliikunnat.
Siis eihän tätä murua ole olemassakaan?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:42"]
Tässä ketjussa on tosiaan ainakin ekalla sivulla tosi huono sävy. Tulee väistämättä mieleeni sanonata, että nainen on naiselle susi.
Raskaana ollessa moni on herkässä mielentilassa, joten ehkä ap sen takia huomaa ikävät asiat tavallista helpommin. Itselläni tosin se herkkä mielentila tuli vasta lapsen synnyttyä, mutta ihmisethän ovat erilaisia.
[/quote]
Nainen on trollille susi.
Muru teki eilen aloituksen, jossa kyseltiin vaunuista, mutta kukaan ei vastannut. Nyt piti ottaa kovemmat aseet kehiin :)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:08"]
Muru teki eilen aloituksen, jossa kyseltiin vaunuista, mutta kukaan ei vastannut. Nyt piti ottaa kovemmat aseet kehiin :)
[/quote]
Odotan mielenkiinnolla, mitä jatkossa seuraa. Ainakin pettymys mieheen, joka viihdekäyttää varpajaisissa ja jatkaa tietysti muutenkin juhlimista. Lisäksi pettymys innokkaisiin isovanhempiin, jotka eivät enää olekaan niin innokkaita eivätkä suostu hoitamaan koko perheen yhteistä vauvaa. Pikaisen töihinpaluun jälkeen Muru myös päätynee ihan vahingossa harrastamaan vähän seksiä pomonsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 22:08"]
[/quote]
Odotan mielenkiinnolla, mitä jatkossa seuraa. Ainakin pettymys mieheen, joka viihdekäyttää varpajaisissa ja jatkaa tietysti muutenkin juhlimista. Lisäksi pettymys innokkaisiin isovanhempiin, jotka eivät enää olekaan niin innokkaita eivätkä suostu hoitamaan koko perheen yhteistä vauvaa. Pikaisen töihinpaluun jälkeen Muru myös päätynee ihan vahingossa harrastamaan vähän seksiä pomonsa kanssa.
[/quote]
Aiemmin olikin mielenkiintoista, mutta musta Murun juttujen taso on laskenut kuin lehmän häntä. Lukijoiden mielenkiinnon ylläpitämiseksi on pakko vetää hommat överimmäksi, mutta se ei vaan toimi. Esim. tämä avaus on todella säälittävä yritelmä. Ilmeisesti kirjoittaja on jotenkin jäänyt koukkuun saamaansa huomioon. Olisi keksinyt uuden hahmon.
Millon muru taas pettää?! En malta odottaa sitä vinisemistä.
...palstalaisille taisi monelle osua aloitus omaan nilkkaan. tiedän mistä puhut, minulla on samanlainen isosisko, joka kokee minut "uhkana" ja vähättelee minua joka tilanteessa. ja todellakin siskon ensimmäisestä raskaudesta kuuluu olla innoissaan, itse olen ainakin ollut! :) Oli sitten minulla poikaystävä (hän on sinkku), ulkomaanmatka tulossa (hänellä ei yhtä joustavat työajat), mukava viikko töissä (hänen työnsä on tietenkin raskaampaa) hän nälvii ja kieltäytyy kommentoimasta, ei sano edes "kiva". tee kuten hänen muidenkin juttujensa kanssa eli annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. tietty voit kokeilla miten hän reagoi jos sinä lakkaat kiinnostumasta hänen asioistaan, mutta luultavasti ei osaa yhdistää sitä omaan käytökseensä. onnea raskaudesta :)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 06:59"]
...palstalaisille taisi monelle osua aloitus omaan nilkkaan. tiedän mistä puhut, minulla on samanlainen isosisko...
[/quote]
Oletko sinäkin fiktiivinen hahmo, kuten aloittaja?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 18:31"]
Kuulostat ylireagoivan. Miksi siskosi pitäisi olla erityisen innoissaan?
[/quote]
Koska muutkin ovat. Hän on viileä ja torjuva, eikä osallistu vauvajuttuihin muiden kanssa. Mutta harmi jos hänestä tuntuu pahalta. Uskomaton sävy tässä ketjussa muuten...
ap
[/quote]
Eikö sinulla muka tosiaankaan olen edes käynyt mielessä, että lapsettomuus saattaisi olla siskollesi henkisesti raskasta ja että sinun raskautesi saattaisi olla hänelle kuin märkä rätti vasten kasvoja?
Luoja, miten ihminen voi olla noin itsekeskeinen?
[/quote]
Tottakai, mutta meidän perheeseen, johon siskonikin kuuluu, tulee ihan kohta vauva. On se vähän hänenkin :)
ap
[/quote]
Ei se ole vähän hänenkin vauvansa, vaan se on sinun vauvasi ja siskollesi elävä muistutus siitä, että hän ei ehkä pysty saamaan lapsia.