Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyyh, Lidlissä on myynnissä kengurunlihaa. Söisitkö sinä kengurua, jos

Vierailija
23.04.2014 |

olisit kylässä ja emäntä olisi paistanut vieraille mehevät kengurupihvit?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi lihaa vaikka maksettaisiin joten......

Vierailija
22/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin koska syön muutakin lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin tietty, ei tässä mitään helvetin viherpiipertäjiä olla!

Syömäni kengurun liha on kyllä ollut liian kuivaa mitä on tullut ravintolassa vastaan, pidän naudasta enemmän.

Krokotiili on toinen meikäläiseltä kannalta eksoottinen otus lautasella, se maistuu hiukan tonnikalalta.

Suosittelen toki molempia kokoilemaan.

Vierailija
24/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin tietenkin, jos olisi vartavasten laitettu. Suomesta en sitä kuitenkaan ostaisi, vaikka olen sitä monet kerrat Australiassa asuessani syönyt. Ostan lihani mieluummin tuoreena.

Australiassakin muuten asenteet kengurun lihan suhteen vaihtelevat. Pohjois-Territoriossa, jossa kenguruja on riesaksi saakka, niitä syödään oikein hyvällä omallatunnolla ja kengurun lihaa on tarjolla monessa muodossa jokaisessa supermarketissa. Sitten taas Sydneyssä (tai yleensä itärannikon isommissa kaupungeissa) saatetaan nyrpistää nenää ihan samalla tavalla, kuin esimerkiksi amerikkalaiset sille, että Suomessa popsitaan Petteri Punakuonoa.

Vierailija
25/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää nyyhkiä jotain kengurua, jos syö kuitenkin possua ja lehmää. Kenguru on söpö, sen takia sitä ei saisi syödä vai?

Vierailija
26/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin ja olen syönytkin. Jos syö lihaa, syö lihaa, ei se ole siitä kiinni mikä eläin on söpöimmän näköinen. Karitsatkin on söpöjä, mutta silti niiden lihan syöminen ei varmaan aiheuta ap:lle mitään tunnontuskia?

Ap:n logiikka on muutenkin outo; mainostaa Lidlin lihoja ja nyyhkii samalla...

Vierailija
27/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa Kenguru on sama asia kuin Suomessa poro.

Kyllä söisin.

Vierailija
28/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin syödä. Voi olla, että on jopa eettisempää kuin sika ja nauta. En kyllä tiedä yhtään millaista kengurunlihan tuotanto on. Ja onhan siinä se kuljetus. Suosisin paikallista - Suomessa sitä nautaa ja kengurua sitten jos satun menemään Australiaan.

Vierailija
29/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:15"]Australiassa Kenguru on sama asia kuin Suomessa poro.

Kyllä söisin.

[/quote]

Siksi ymmärränkin brittien kauhun poronlihan osalta. Mulle kenguru on Nalle Puh -eläin (vrt. Kengu ja Ruu). Eli en voisi syödä. Mutta joo, kenguru on tosiaan australialaisten poro ja varmasti muuten ok.

Vierailija
30/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en söisi? Itse en sitä ostaisi, kun suosin lähilihaa, eli mieluummin vaikka poroa.

Vierailija
31/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönytkin, aidossa ympäristössä Australiassa. Ihan ok, mutta ei mitään tajunnanräjäyttävää.

Vierailija
32/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin lihaa nakertaisin paljon mieluummin kengurua kuin tehotuotettua nautaa tai sikaa, broilerista puhumattakaan.

Vierailija
33/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti söisin, Kössi vois olla ihan herkullista

Vierailija
34/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin, syönhän minä karitsaakin.

Vierailija
35/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko AP tehnyt tämän aloituksen, jos kengurua olisi ollut myynnissä vaikka Prismassa? Vai oletko taas se sama Lidl-hullu, joka tekee Lidl-vastaisia aloituksia joka päivä?

Vierailija
36/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:50"]

Minun mielessäni kenguru osuu sinne kissa- ja koiraosastoon, eli en söisi. Kiusallinen tilanne olisi kieltäytyä, mutta ehkä muuttuisin päivän ajaksi kasvissyöjäksi tai jotain...

[/quote]

Ja suurin osa läntistä maailmaa on samaa mieltä porosta...

Vierailija
37/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:53"]

Haluaisin kyllä maistaa, mutta en mä järin innostunut ole kengurun lihasta. Yritän vähentää minkä tahansa lihan syöntiä, mutta heikko kun olen...

[/quote]

ennen sitten riistaa kuin teholihaa, eiks je? kuljetuskulut ei ole liialliset kuitenkaan kun kerran kasvatus ei kuluta mitään ja noita on liikaakin. mieluummin ihmisen kuin koiran

Vierailija
38/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:53"]

Haluaisin kyllä maistaa, mutta en mä järin innostunut ole kengurun lihasta. Yritän vähentää minkä tahansa lihan syöntiä, mutta heikko kun olen...

[/quote]

ennen sitten riistaa kuin teholihaa, eiks je? kuljetuskulut ei ole liialliset kuitenkaan kun kerran kasvatus ei kuluta mitään ja noita on liikaakin. mieluummin ihmisen kuin koiran

[/quote]

...evääksi. karkas ennen aikojaan

Vierailija
39/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakon ostaisin ennemmin, mutta kyllä mä maistaisin.

Vierailija
40/79 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengurut elävät hyvän elämän vapaana ja villinä Australian taivaan alla, ja ne lopetetaan tehokkaasti. Niitä ei voi tarhata, joten kengurunliha on aina riistaa. Paljon mieluummin minä kengurunlihaa syön kuin tehotuotettua Suomi-lihaa, varsinkin, koska se on ravintoarvoltaan erinomaista ja vähärasvaista. On tärkeää paistaa se nopeasti, vähän vaan näytetään pannua, muuten se sitkistyy.