Nyyh, Lidlissä on myynnissä kengurunlihaa. Söisitkö sinä kengurua, jos
olisit kylässä ja emäntä olisi paistanut vieraille mehevät kengurupihvit?
Kommentit (79)
Söisin koska syön muutakin lihaa.
Söisin tietty, ei tässä mitään helvetin viherpiipertäjiä olla!
Syömäni kengurun liha on kyllä ollut liian kuivaa mitä on tullut ravintolassa vastaan, pidän naudasta enemmän.
Krokotiili on toinen meikäläiseltä kannalta eksoottinen otus lautasella, se maistuu hiukan tonnikalalta.
Suosittelen toki molempia kokoilemaan.
Söisin tietenkin, jos olisi vartavasten laitettu. Suomesta en sitä kuitenkaan ostaisi, vaikka olen sitä monet kerrat Australiassa asuessani syönyt. Ostan lihani mieluummin tuoreena.
Australiassakin muuten asenteet kengurun lihan suhteen vaihtelevat. Pohjois-Territoriossa, jossa kenguruja on riesaksi saakka, niitä syödään oikein hyvällä omallatunnolla ja kengurun lihaa on tarjolla monessa muodossa jokaisessa supermarketissa. Sitten taas Sydneyssä (tai yleensä itärannikon isommissa kaupungeissa) saatetaan nyrpistää nenää ihan samalla tavalla, kuin esimerkiksi amerikkalaiset sille, että Suomessa popsitaan Petteri Punakuonoa.
Aika tekopyhää nyyhkiä jotain kengurua, jos syö kuitenkin possua ja lehmää. Kenguru on söpö, sen takia sitä ei saisi syödä vai?
Söisin ja olen syönytkin. Jos syö lihaa, syö lihaa, ei se ole siitä kiinni mikä eläin on söpöimmän näköinen. Karitsatkin on söpöjä, mutta silti niiden lihan syöminen ei varmaan aiheuta ap:lle mitään tunnontuskia?
Ap:n logiikka on muutenkin outo; mainostaa Lidlin lihoja ja nyyhkii samalla...
Australiassa Kenguru on sama asia kuin Suomessa poro.
Kyllä söisin.
Voisin syödä. Voi olla, että on jopa eettisempää kuin sika ja nauta. En kyllä tiedä yhtään millaista kengurunlihan tuotanto on. Ja onhan siinä se kuljetus. Suosisin paikallista - Suomessa sitä nautaa ja kengurua sitten jos satun menemään Australiaan.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 15:15"]Australiassa Kenguru on sama asia kuin Suomessa poro.
Kyllä söisin.
[/quote]
Siksi ymmärränkin brittien kauhun poronlihan osalta. Mulle kenguru on Nalle Puh -eläin (vrt. Kengu ja Ruu). Eli en voisi syödä. Mutta joo, kenguru on tosiaan australialaisten poro ja varmasti muuten ok.
Miksi en söisi? Itse en sitä ostaisi, kun suosin lähilihaa, eli mieluummin vaikka poroa.
Olen syönytkin, aidossa ympäristössä Australiassa. Ihan ok, mutta ei mitään tajunnanräjäyttävää.
Jos söisin lihaa nakertaisin paljon mieluummin kengurua kuin tehotuotettua nautaa tai sikaa, broilerista puhumattakaan.
Tietysti söisin, Kössi vois olla ihan herkullista
Söisin, syönhän minä karitsaakin.
Olisitko AP tehnyt tämän aloituksen, jos kengurua olisi ollut myynnissä vaikka Prismassa? Vai oletko taas se sama Lidl-hullu, joka tekee Lidl-vastaisia aloituksia joka päivä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:50"]
Minun mielessäni kenguru osuu sinne kissa- ja koiraosastoon, eli en söisi. Kiusallinen tilanne olisi kieltäytyä, mutta ehkä muuttuisin päivän ajaksi kasvissyöjäksi tai jotain...
[/quote]
Ja suurin osa läntistä maailmaa on samaa mieltä porosta...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:53"]
Haluaisin kyllä maistaa, mutta en mä järin innostunut ole kengurun lihasta. Yritän vähentää minkä tahansa lihan syöntiä, mutta heikko kun olen...
[/quote]
ennen sitten riistaa kuin teholihaa, eiks je? kuljetuskulut ei ole liialliset kuitenkaan kun kerran kasvatus ei kuluta mitään ja noita on liikaakin. mieluummin ihmisen kuin koiran
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:53"]
Haluaisin kyllä maistaa, mutta en mä järin innostunut ole kengurun lihasta. Yritän vähentää minkä tahansa lihan syöntiä, mutta heikko kun olen...
[/quote]
ennen sitten riistaa kuin teholihaa, eiks je? kuljetuskulut ei ole liialliset kuitenkaan kun kerran kasvatus ei kuluta mitään ja noita on liikaakin. mieluummin ihmisen kuin koiran
[/quote]
...evääksi. karkas ennen aikojaan
Rusakon ostaisin ennemmin, mutta kyllä mä maistaisin.
Kengurut elävät hyvän elämän vapaana ja villinä Australian taivaan alla, ja ne lopetetaan tehokkaasti. Niitä ei voi tarhata, joten kengurunliha on aina riistaa. Paljon mieluummin minä kengurunlihaa syön kuin tehotuotettua Suomi-lihaa, varsinkin, koska se on ravintoarvoltaan erinomaista ja vähärasvaista. On tärkeää paistaa se nopeasti, vähän vaan näytetään pannua, muuten se sitkistyy.
En söisi lihaa vaikka maksettaisiin joten......