Raskaana, mutta testit näyttää edelleen negatiivista? (vko11 olisi menossa)
Mieli ja kroppa on varma että olen raskaana. Testit näyttää edelleen negatiivista ja viime yhdyntä oli ystävänpäivänä. Mitään vauvakuume höperyyttä ei voi olla kun vauva ei suunnitelmissa ole ollut enkä edes ajattele mitään raskautta juurikaan. Yhdynnän (ei niin minkään näköistä ehkäisyä ollut, myöhemmin huomasin että nyt osu ajoitus "nappiin") jälkeen menkat tuli normaalisti, paria päivää aikaisessa ja vain vähän oudommat kuin mitä ne normaalisti minulla hlökohtaisesti on. Kohta alkoikin raskausoireet. Kaiken näkösiä oireita oli, mutta mielessä ei edes käynyt, että olisin raskaana. Ennenkin olen leikkinyt onnella vakikumppanin kanssa eikä ole sattunut yllätyksiä.
No havahduin kun seuraavat menkat eivät tulleetkaan, mikä oli outoa kun ne tulevat melkeinpä kellon tarkasti, heittoa MAX vuorokaudella. No, eipä käynyt vielä mielessäkään. Odottelin muutaman päivän että alkaisivat, pms oireita oli ollut kuin aina ennenkin ja olin varma että menkat olisivat alkaneet ihan ajallaan mutta eipä tulleetkaan.
No sinä kohtaa oltaisiinkin menossa jo 7. viikolla, tein testin ja oli negatiivinen. Uskoin testiä ja unohdin koko asian.
No nyt mentäisiin vko 11, eilen tajusin että maha on tuntunut oudolta. Alavatsa tuntuu yleistilaltaan jämäkältä, juuri siltä kuin alavatsassa olisi jtn 'ylimääräistä'. Kireät vaatteet ahdistaa mahaa ja kuljenkin juoksutrikoissa kaiket päivät. Tiukat paidat ahdistavat varsinkin. Mahan ympärys mitta on tuntunut kasvaneen ja ällöttävä olo kun en ole niin linjakas enään. Ja tosiaan turvotusta on ollut jo monia viikkoja. Tajusin eilen illalla kokeilla häpyluun yläpuolelta ja kovaltahan se tuntui. Kun painoin niin tuntui siltä että en haluaisi painaa siitä kohtaa. Ei sattunut vaan tuntui erittäin outo paine. Ja samasta kohtaa tuntuu koko ajan joku pallo. Olen suht hoikka mahasta, vatsa on lihaksikkaan näköinen naisellisella pehmeydellä joten ylipainosta ei voi johtua..
Mitä ihmettä teen? Vauva sekoittaisi elämän täysin, juuri kun tulevaisuus on alkanut näyttää varmemmalta ja selkeämmältä. Lapsen isä on läheinen ystävä (tietyillä eduilla). Testin tein juuri äsken ja negatiivinenhän se oli. Kuitenkin kun alavatsassa on kova pallo niin en voi nyt vain unohtaa asiaa enää kun vatsakin on pyöristynyt hieman.. Nytkin kun istun kyykyssä kumartuneena läppärilleniin vatsassa tuntuu kiinteä pallo..
Jos tiedättä mystisiä 'varma raskaus pitkällä mutta negaa näyttää' tositarinoita niin olkaa ystävällisiä ja jakakaa ne tänne.. Mitä tahansa osaatte sanoa tai neuvoa tilanteestani niin otan kaiken avosylin vastaan.
Kommentit (22)
No oisko sulla joku kasvain sitten siellä mahassa.
Tai sitten valeraskaus.
Vauva sekoittaisi elämän, mutta ei käytetä ehkäisyä. En ymmärrä. Kohdallasi tulee kyllä mieleen kasvain, joten menepä lääkäriin.
Terveyskeskuksissa on niitä ihan samoja testejä. Jos se kotitesti on tehty oikein niin et ole raskaana.
Mene veritestiin, sillähän se asia sitten selviää 100%:sti.
Ja käytä ehkäisyä, _joka kerta_ jos et kerra raskaaksi halua tulla.
Reptiliaanin kanssa tehty lapsi alkaa näkymään vasta aika myöhään testeissä. itse olisin aika huolestunut lapsen isän suhteen...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:44"]Käy ihan terkkarissa teettämässä se raskaustesti? Niillä on varmaan vähän paremmat vehkeet testata kuin se tikku.
[/quote]
Ainakin meidän terveyskeskuksessa raskaustesti on jokseenkin samanlainen kuin apteekista saatava. Minä kävisin gynekologilla.
Olen nuori ja typerä, sen tiedän itsekkin. Pyytäisin että, vastaukset liittyisivät aiheeseen, eivätkä ehkäisyvalistukseen. Mieltäni en pahoittanut ku tiedän teidän olevan oikeassa, mutta tilannettani auttaisi nyt enemmän tämän tilanteen selvitys..
Riskit tiedostin, ja tein valinnan että jos vahinko sattuu niin vastuuni kannan ja kasvatan lapsen kaikella rakkaudellani jos sellainen tulee.
Kyselet täältä sen sijaan että menisit gynelle?
Taidat olla hieman yksinkertainen.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 13:54"]Reptiliaanin kanssa tehty lapsi alkaa näkymään vasta aika myöhään testeissä. itse olisin aika huolestunut lapsen isän suhteen...
[/quote]
Mikä on reptiliaani?
Tosiaan, veritestillä se selviää nopeasti, marssit yksityiselle lääkäriasemalle (jos tk ei tee, soita ensin sinne, tosin se yksityisellä ei maksa kuin muutaman kympin) ja otatat veritestin, odottelet tovin ja saat kuulla tuloksen. Ei tarvitse miettiä asiaa, siis raskauden mahdollisuutta.
Noilla oirein varaisin itse saman tien gynelle ajan.
Jos vatsassa tuntuu pallo, niin asia pitää tutkia hetimmiten. Vauva ei välttämättä ole pahin mahdollinen vaihtoehto, vaikka se tuntuukin olevan ap:n suurin pelko. JOS olisi kuitenkin kyse raskaudesta, niin ultralla näkyy hyvin jo noilla viikoilla.
Ne jutut, että "tuttavallani raskaustesti näytti negatiivista vielä viikolla 26", ovat lähinnä urbaanilegendaa. Hormonipitoisuuksissa ja niiden virtsaan erittymisessä on yksilöllisiä eroja, mutta jos teet nykyaikaisen herkän testin ohjeiden mukaan ja mieluummin vielä aamuvirtsasta, niin tulos on ihan alkuviikkoja lukuunottamatta lähes 100% varma, etenkin jos tekee useamman testin kuten ap on jo tehnyt.
Otit itse esiin ehkäisyn käyttämättömyyden, joten ota vastaan myös siihen liittyvät kommentit.
Et ole raskaana, mutta mahdollisesti sulla on jokin kasvain, eli tilaat ajan gynelle.
Sun pitää varata gyneaika jo ihan sen ehkäisyasiasi kanssa. Suosittelen käsivarteen ihon alle asennettavaa kapselia. Käyttäjävirheen riski on käytännössä olematon, joten idioottikin voi käyttää.
Tiedän erään henkilön, jolla raskaudet eivät näy testissä, tai ainakaan yhtä nopeasti kuin muilla. Mene veritestiin.
mulla kolme raskautta takana. useita testejä tein kunkin odotuksen alussa, koska olin aina varma raskaudesta oireiden perusteella. yksi testi näytti plussaa vasta viikolla 9, yksi viikolla 11 ja yksi viikolla 14. sitten vasta jäi menkatkin pois. lasketut ajat on aina ensin neuvolassa laskettu viimeisten menkkojen perusteella, mutta korjaantuneet ultrassa.
Gyne aikaa en siksi ollut heti varaamassa ennenkuin kysyn neuvoa, sillä kävin alle 1,5kk sitten perustarkastuksessa ja kaikki oli täysin kunnossa. Sain reseptin ehkäisyrenkaisiin, mutta kun ei ole kuukautisiakaan ollut sen jälkeen niin paha niitä on aloittaakkaan.
Sinähän sanoit, että kasvatat lapsesi rakkaudella. Jos siis olet raskaana niin sinähän vastasit jo itsellesi.
Ja on ihan mahdollista, että se testi näyttää negaa. Minunkin oireita hoidettiin antibiootin jälkeisenä vatsabakteerien sekoittumisella, kun pissasta tehty testi näytti negaa. Kun ei olo parantunut millään, lopulta ultrattiin, ettei ole siellä ole mitään ylimääräistä. Oli siellä sikiö, vastas viikkoja 10+2. Edelleen rv 12 testi on nega. Tää on neljäs lapsi ja jokaisesta aiemmasta on ihan saman merkin testi näyttänyt plussaa heti alusta.
Mutta nyt sun täytyy mennä sinne lääkäriin selvittämään mistä on kyse. Toivotan onnea, ettei siellä ole mitään vakavaa.
Mene gynelle, hän voi katsoa ultralla, ettei kohdussa ole mitään ylimääräistä (esim. tulehdusta).
Käy ihan terkkarissa teettämässä se raskaustesti? Niillä on varmaan vähän paremmat vehkeet testata kuin se tikku.