Minkä hintaisia vaatteita ostat itsellesi?
Minkä hintaluokan, minkä merkkisiä vaatteita ja mistä ostat vaatteesi? Paljonko esim. mekko saa enimmillään maksaa?
Kommentit (52)
17 lisää: Osta ihmeessä, kun olet unelmamekon löytänyt! :)
Tottakait voit ostaa. Kerranhan täällä eletään niin miksei voisi joskus vähän hullutellakin.
Mä pyrin pitämään rajan kympissä, viimeksi tosin oli pakkotilanne ja jouduin maksamaan housuista pari euroa päälle ja kengistä yli kaksikymppiä. Ai niin ja toppirintsikoillekin tuli liikaa hintaa, joku 14e.
Ostan mm. NoaNoa:n ja gudrun Sjödenin vaatteita. Ostan korkeintaan yhden päällysvaatteen kuukaudessa. Mekko saa maksaa enintään 150e.
Noi Desigualit ja Gudrunit on ihan järkkyjä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:01"]
[/quote]
No kerroppa sit mistä itte tykkäät?
[/quote]
Jokaisella on makunsa. Itse en tykkää Gudruneista, vähän hippejä minulle, mutta desigualilta minulla on monia vaatteita. En tykkää niistä kaikken kuviollisimmista ja kirjavimmista, mutta kun tykkään vahvoista väreistä muuten niin aika usein niiden mallistosta on jotain ostettavaa löytynyt. Viimeksi tuli ostettua fuksianpunainen kuviokirjailtu tunika.
päällystakit max. 200 e
mekot, jakut max. 150 e
housut, hameet max. 80 e
paitapuserot yms. max. 50 e
T-paidat, topit ym. max. 30 e
Tuossa vähän osviittaa minkä hintaisia vaatteita yleensä ostan, merkkeinä useimmiten Mexx, Esprit, Comma, S.Oliver, H&M tai mistä sattuu milloinkin jotain kivaa löytymään.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:03"]
[/quote]
No kerroppa sit mistä itte tykkäät?
[/quote]Numero 18 on minun vastaukseni. Aika hillityistä/klassisista vaatteista tykkään yleensä. Jokainen tosin pukeutukoon siihen mikä omaa silmää miellyttää.
Ostan yleensä vaatteita katsomatta hintalappuun tai merkkiin. Eli hintahaitarilla 1-1000e. Ostan vaatteita yhtälailla kirppareilta kuin merkkiliikkeistä. Käytän boheemeja, huomiota herättäviä vaatteita.
Ostan niin halpoina kuin saan, paidat max 10 e, housut ja hameet myös. Ostan paljon netistä suoraan Kiinasta, joskus Koreasta. En halua maksaa välissä oleville vaatekaupoille mitään täällä Suomessa ja aasialainen maku on lähempänä omaani joka tapauksessa.
Piheilyn vastapainoksi ostan joskus, ehkä kerran kuussa, jonkun tosi hienon jutun. Talvitakin 400 e, laukun 300 e tai mekon 200 e. Nämäkin yleensä netistä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:27"]
Kysyn siksi, että haaveilen ostavani mekon, joka maksaa yli 600e. Olen keskipalkkainen, perheellinen, enkä ole aiemmin raaskinut ostaa itselleni mitään niin kallista vaatetta. Onko se liian kallis tavalliselle virkanaiselle? Ap
[/quote]
Jos mekolle tulee paljon käyttöä, niin osta (jos siis varaa eikä tarvitse ruuasta tinkiä), mutta yksiä juhlia varten ehkä aika kallis.
Itse pyrin ostamaan laadukkaita ja ajattomia vaatteita ja mekosta voisin varmaan maksaa 200-500€. Äskettäin maksoin jakusta 400€. Farkuista olen maksanut 70-200€ ja kasmirneuleesta ehkä enimmillään 300€, paitapuserosta 50-150€, "talvi"saappaista enimmillään 900€, laukusta 200€, talvitakista yli 1000€, jne., mutta ostan myös esim h&m:stä vaatteita ja joskus Stockan omia edullisia merkkejä. Tärkeintä on, että uskon käyttäväni vaatetta 150% varmasti! se sopii olemassa oleviin vaatteisiini ja elämääni sekä materiaali (koostumus, ulkonäkö) ja ompelujälki.
Minun periaatteeni on, että ostan tyyliini sopivia ja mielestäni kauniita vaatteita - mahdollisimman edullisesti. Eli aina alennusprosentteja ja vaatteen laatua kyttäilen, ostopaikalla ei niin väliä.
Pyrin ostamaan harvoin ja tarpeeseen, kun ikää on jo 40 ja vaatekaappi on täynnä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 11:27"]
Kysyn siksi, että haaveilen ostavani mekon, joka maksaa yli 600e. Olen keskipalkkainen, perheellinen, enkä ole aiemmin raaskinut ostaa itselleni mitään niin kallista vaatetta. Onko se liian kallis tavalliselle virkanaiselle? Ap
[/quote]
On liian kallis. Viet perheeltäsi mahdollisuuden moneen muuhun asiaan vain oman etusi vuoksi. Varmasti 50 eurolla löytyy kelpo mekko.
Ostan lähestulkoon kaiken nettikaupoista ja AINA alennuksesta. Maanantaina tilasin French Connectionilta juhlamekon 80£, ovh 200£ ja toisen mekon jonka alennettu hinta oli 35£. Tykkään just French Connectionin vaateista, sopivat mitoitukseltaan ja tyyliltään minulle just. Muita kivoja ovat Banana Republic, DKNY, Alice San Diego, See by Chloe...
Laadusta voi maksaa, mutta hinta ei sitä takaa. Yleisesti ottaen samoilla tehtailla ne vaatteet tehdään, merkki vaan maksaa. Mistään hikipajassa tehdystä vaatteesta en maksa muutamaa kymppiä enempää (niitä ovat myös ne Bossit ym). Eettisesti ja laadukkaammin tuotettuihin vaatteisiin voin käyttää rahaa, kuitenkin max 500.
Yleensä minulla on käytössä muutamia vaatteita, jotka käytän ihan loppuun.
Ihan järjetön hinta mekosta! Mieti: suomessa on paljon köyhiä, joilla ei ole varaa edes kunnon ruokaan!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 12:55"]
Ihan järjetön hinta mekosta! Mieti: suomessa on paljon köyhiä, joilla ei ole varaa edes kunnon ruokaan!
[/quote]Olen niin samaa mieltä! Jos on noin paljon ylimääräistä rahaa sen voisi oikeasti laittaa hyväntekeväisyyteen ja ostaa satasen mekon. Ihan oikeasti, jonkinlaista eettistä vastuuta hei varakkaammmat!
Mieluummin kalliita, joita käyttää paljon ja pitkään, kuin halpoja jotka lentää roskiin parin pesun jälkeen.
t. nimim. "700 euron talvitakki, jota aion pitää 7–10 talvea"
17 lisää: Osta ihmeessä, kun olet unelmamekon löytänyt! :)