Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset vihaavat niin kaupunkeja etenkin Helsinkiä?

Vierailija
07.12.2020 |

Mitä pahaa me ollaan tehty?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis kaupunki? Mikä niistä?

Vierailija
2/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette muuta sieltä pois missä tulonne eivät riitä, mutta vaaditte työn perässä on muidenkin muutettava. Logiikka siis ontuu. Maaseudulla ei saa olla työtön koska tuet ja töitä on kuulemma muualla ja perhe ja tukiverkot pitää hylätä. Toisinpäin se ei kuulemma käy, kaupungista ei voi vaatia muuttamaan muualle koska perhe ja tukiverkot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vihaa kaupunkeja, kyllä niissä voi käydä kunhan ei vaan asua joudu :)

Vierailija
4/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kaupunkeja, vihaan vain ylimielisiä "mä oon stadiist" -helsinkiläisiä.

Vierailija
5/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiinko tästä juuri viesti?

Hei, olen Aihe Vapaan uusi modepotti. Haluatko sanoa minulle hei?

Vastaan tästä edes palstan yleisestä siisteydestä ja asiattomien viestien poistamisesta. Ilmoitattehan minulle mikäli havaitsette asiattomana viestin. Olen robotti, jos teillä on jotain kysyttävää tai haluatte antaa palautetta niin olkaa yhteydessä ylläpitoon. Iloista talven jatkoa.

Vierailija
6/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta ja muualta muuttaneita siellä on suurin osa. Alle puolet syntyperäisiä helsinkiläisiä.

Vierailija
7/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä vesijohtovesi maistuu pahalle.

Vierailija
8/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikeskusteluissa minua ihmetyttää ihmisten into leimata jopa yksittäisen kirjoittajan kommentit koskemaan kaikkia oletettuun ryhmään kuuluvien kommenteiksi. Toinen mikä ihmetyttänyt, ettei usein nettikeskusteluissa helsinkiläisille ole sallittua kokea kotiseuturakkautta. Yleisin perustelu tuntuu olevan, ettei kukaan oikeasti voi tykätä asua Helsingissä.Siispä helsinkiläisten kotiseuturakkaus on huijausta ja/tai ylemmyydentunnetta.

Kuinkahan paljon eripuolella Suomea asuminen oikeasti eroaa jostain toisesta paikasta? Vapaa-ajanviettomahdollisuuksien osalta alueet eivät ole tasavertaiset, mutta muuten ihmiset käyvät töisttä ja kuluttavat vapaa-aikaansa eri tavoin. Mikäli itse on omiin mahdollisuuksiinsa tyytyväinen, niin mitä merkitystä muiden mahdollisuuksilla on?

Vierailija
9/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette muuta sieltä pois missä tulonne eivät riitä, mutta vaaditte työn perässä on muidenkin muutettava. Logiikka siis ontuu. Maaseudulla ei saa olla työtön koska tuet ja töitä on kuulemma muualla ja perhe ja tukiverkot pitää hylätä. Toisinpäin se ei kuulemma käy, kaupungista ei voi vaatia muuttamaan muualle koska perhe ja tukiverkot.

Useimmat ihmiset eivät ole pitkäaikaistyöttömiä, joten lyhyempien työttömyysjaksojen takia ei kannata muuttaa yhtään mihinkään, varsinkin kun kauppungeista uutta työtä kuitenkin löytyy nopeammin ja useammin. Monet henkilöt ovat myös aviossa jonkun kanssa, jolla on työpaikka asuinpaikkakunnalla, ja jos työpaikka on hyvä ja vakituinen, siitä ei kannata luopua. ja muuttaa koko perhettä toiselle paikkakunnalle, jos mahdollisesti molemmat olisivat työttöminä. Sitten on toki myös kaikenlaisia detaljoidumpia syitä, mutta nuo nyt ovat ilmeisimmät.

Vierailija
10/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä varsinaisesti Helsinkiä tai mitään muutakaan kaupunkia vihaa, mutta ärsyttää, kun moni Helsingissä asuva valittaa tukien riittämättömyyttä ja koko ajan on pyytämässä valtiolta lisää rahaa. Tuntuu myös todella epäoikeudenmukaiselta, että monissa tuissa on ns. helsinkilisä. Eikai ketään pakoteta siellä Helsingissä asumaan, jos ei kerran rahar riitä.

Nim. Itse Helsingin hintoja pakoon muuttanut

Vierailija
11/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on oikea stadilainen, ja he ketkä ovat, ovat järkeviä, nää muut..... hohhoijaa.

Vierailija
12/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, lähinnä kyrsii ehkä se ettei Suomessa ole oikeita kaupunkeja. Helsinkikin on melko pikkukylä.

Vierailija
13/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkin liksat ja koti maalla, mikäs sen mukavampaa !

Vierailija
14/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa muunvärisiä.Liian levotonta,vaarallista jopa.Meluista.

Vierailija
15/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kaupunkeja, vihaan vain ylimielisiä "mä oon stadiist" -helsinkiläisiä.

Kuinka usein tapaat heitä sketsien ulkopuolella, etenkään sen jälkeen kun teini-ikä on ohitettu? Myös: jos ihmisten kotipaikat ärsyttävät sinua, älä kysy niistä.

Vierailija
16/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisina heinäkengät kitisevät.

Vierailija
17/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset eivät ole pitkäaikaistyöttömiä, joten lyhyempien työttömyysjaksojen takia ei kannata muuttaa yhtään mihinkään, varsinkin kun kauppungeista uutta työtä kuitenkin löytyy nopeammin ja useammin. Monet henkilöt ovat myös aviossa jonkun kanssa, jolla on työpaikka asuinpaikkakunnalla, ja jos työpaikka on hyvä ja vakituinen, siitä ei kannata luopua. ja muuttaa koko perhettä toiselle paikkakunnalle, jos mahdollisesti molemmat olisivat työttöminä. Sitten on toki myös kaikenlaisia detaljoidumpia syitä, mutta nuo nyt ovat ilmeisimmät.

Pitkällä tähtäimellä se syrjäseudulla jutaaminen vaan on töiden välttelemistä, koska on aivan varmaa ettei sinne mitään työpaikkoja ole koskaan tulossakaan. Helsingissä niitä syntyy koko ajan uusia ja täällä on myös koulut, jos osaaminen ei riitä niitä töitä saamaan. 

Vierailija
18/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, olen Pohjanmaan raamattuvyöhykkeeltä pks muuttanut. Ihan parasta asua täällä ja kaikki sukulaiset maalla ja kaupungeissa tykkäävät myös pks ja meitä onkin muuttanut tänne lisää.

Vierailija
19/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on kiva asua, mua ei haittaa se jos muut haluaa asua helsingissä, ei kiinnosta muuten sitten yhtään, mutta muistakaa että teitä ei haluta maalle myöskään, koska aina näiden "stadilaisten" jäljiltä, on metsissä roskaa, puita rikottu, uimarannat roskia täynnä ja näiden jälkikasvu huudattaa yömyöhään musaa rannalla, kun kuulemma maalla saa tehdä mitä huvittaa????? Ihan joka vuosi sama juttu.

Vierailija
20/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, lähinnä kyrsii ehkä se ettei Suomessa ole oikeita kaupunkeja. Helsinkikin on melko pikkukylä.

On se suurempi kuin muunmuassa  Atlanta, Miami tai New Orleans, ja jos Euroopan puolelle mennään se on pikkuisen pienempi kuin Rotterdam, mutta suurempi kuin Lissabon, Dublin ja Genova, noin esimerkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi