Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset vihaavat niin kaupunkeja etenkin Helsinkiä?

Vierailija
07.12.2020 |

Mitä pahaa me ollaan tehty?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on kiva asua, mua ei haittaa se jos muut haluaa asua helsingissä, ei kiinnosta muuten sitten yhtään, mutta muistakaa että teitä ei haluta maalle myöskään, koska aina näiden "stadilaisten" jäljiltä, on metsissä roskaa, puita rikottu, uimarannat roskia täynnä ja näiden jälkikasvu huudattaa yömyöhään musaa rannalla, kun kuulemma maalla saa tehdä mitä huvittaa????? Ihan joka vuosi sama juttu.

Huomannut saman. Kaupunkilaisilla on valitettavasti tapana kohdella maaseutua täällä ollessaan vähän siirtomaaherratyyliin.

Tuosta voitte mietiskellä syitä, miksi heistä, erityisesti helsinkiläisistä, ei näillä main juuri tykätä.

Pitää paikkansa, että tuovat rahaa mökkeilyllä. Mutta häiritsevät naapureitaan mökkeilyllä, naureskelevat paikallisasioille ja mainitsevat joka toisessa lauseessa tuon ylivertaisen kaupunkilaisen alkuperänsä. Jos heitä kritisoi, alkaa hirveä ulina, kuinka "viemme kohta rahamme pois" - monesti tuntuu, että olisi pienempi paha jos oikeasti veisivätkin.

Vierailija
22/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on kiva asua, mua ei haittaa se jos muut haluaa asua helsingissä, ei kiinnosta muuten sitten yhtään, mutta muistakaa että teitä ei haluta maalle myöskään, koska aina näiden "stadilaisten" jäljiltä, on metsissä roskaa, puita rikottu, uimarannat roskia täynnä ja näiden jälkikasvu huudattaa yömyöhään musaa rannalla, kun kuulemma maalla saa tehdä mitä huvittaa????? Ihan joka vuosi sama juttu.

Kyl maalla saa tehä mitä huvittaa. On se vaa nii parasta aurinkoisena kesäpäivänä kävellä pitkin maalaisteitä ja vääntää tortut aaah. Ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta Helsingissä vierailevat näkevät useimmiten vain rautatieasemalta ulos tullessaan makkaratalon. Samoin Kamppi on useimmille heille vain linja-autoasema.

On hieman surullista, että näiden perusteella arvostellaan koko Helsinkiä.

Vierailija
24/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, niin, sillain meidän lehmätkin tekee, sovit hyvin joukkoon !

Vierailija
25/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kesä meidän tuohon lähimetsään tuli muutaman hengen porukka ja laitto leirin pystyyn, olivat kaataneet pari pientä koivua ja repineet kaarnaa isosta. Nuotio oli ja tottakai musaa huudatettiin jne...

Olivat aika ihmeissään kun sanoin että milläs luvilla täällä ollaan, kuulemma jokamiehenoikeudella :)) No voitte varmaan arvata että aika kiire tuli lähteä ja rikosilmoitus lähti puiden tuhoamisesta. 

Vierailija
26/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ison kaupungin naapurikunnan lähiössä syntynyt. Etäisyyttä keskustaan alle 10 kilometriä. Mielestäni käytännössä kaupunkilainen, mutta siellä kaupungissa lapsuutensa asunut voi olla toista mieltä.

Muualle muuttaneena vihaan nykyisessä kotikaupungissani sitä, ettei sieltä löydy minulle töitä. Jos saisin asunnon myytyä, niin voisin muuttaa mieluusti Helsinkiin tai minne tahansa. Inarikin kävisi, kunhan saisi kivan vakityön.

Vierailija
27/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, kyllä mä pidän helsingistä, en sen ihmispaljoudesta.

Vierailija
28/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kaupunkilaiset eivät pidä meitä maalaisia minkään arvoisina. Ollaan jotenkin huonompia.

Vierailija
29/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, älä helvetti Inariin muuta, ei teitä etelän pellejä kaivata siellä !

Vierailija
30/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalta ja muualta muuttaneita siellä on suurin osa. Alle puolet syntyperäisiä helsinkiläisiä.

Minä olen muuttanut pois eikä ikävä takaisin ole.

Vierailija
31/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset vihaavat Helsinkiä  siksi että siellä on vapaampaa, huvitelumahdollisuudet paremmat ja saa elää miten haluaa ilman että kukaan rupeaa moralisoimaan. Saa harrastaa millaisia ihmissuhteita huvittaa ja vaihtaa paria. Ei ole pakko mennä naimisiin ja vietää koko elämä jonkun ällön koulukaverin kanssa. Ei olla riippuvaisia autosta ja voi käydä kapakassa milloin vaan. 

Vierailija
32/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa kaupunkeja, vihaan vain ylimielisiä "mä oon stadiist" -helsinkiläisiä.

Mä vihaan ylimielisiä maalaisia, pysykää landella.

Vierailija
33/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska kaupunkilaiset eivät pidä meitä maalaisia minkään arvoisina. Ollaan jotenkin huonompia.

Tämä ei muuten pidä ollenkaan paikkaansa. Päin vastoin, minusta on kiva tutustua ihmisiin, jotka tulevat muualta Suomesta.

Minua harmittaa, että helsinkiläiset eivät saa olla kotiseuturakkaita. Jos joku on ylpeä vaikka pihtiputaalaisuudestaan, ei stadilaiset saa vastaavasti sanoa rakastavansa kotikaupunkiaan. Heti tulee ylpeän ja leuhkan maine.

T.helsinkiläinen kolmannessa polvessa

Vierailija
34/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, siis MISSÄ AJASSA SÄ ELÄT?? Maalla on vapaampaa,  ei meillä täällä ole pakko mennä naimisiin ja huvittelumahdollisuuksia on vaikka miten, jos kaipaa jotain sellaista mitä kaupungissa on voi aina tulla käymään siellä, mutta että asuakin pitäisi siellä, hyi helvetti, ei ikinä.

Kyllä mä kuitenkin arvostan sitä että naapuri ei ole seinän takana ja naapuri osaa suomea vaikka kauempana olisikin.

Vierailija
35/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D. Yölliset moporallit on myös helsinkiläisten syytä.

Vierailija
36/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksi junan tuoma. hommahan menee niin että maalla vihataan stadilaisia koska he "päättävät" suomen asioista. tosiasiassa stadilaiset eivät mitään päätä ja vihaavat arkadianmäkeläisiä. luoja paratkoon jos tämä asia tulisi maalaisille ilmi.

Vierailija
37/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31, siis MISSÄ AJASSA SÄ ELÄT?? Maalla on vapaampaa,  ei meillä täällä ole pakko mennä naimisiin ja huvittelumahdollisuuksia on vaikka miten, jos kaipaa jotain sellaista mitä kaupungissa on voi aina tulla käymään siellä, mutta että asuakin pitäisi siellä, hyi helvetti, ei ikinä.

Kyllä mä kuitenkin arvostan sitä että naapuri ei ole seinän takana ja naapuri osaa suomea vaikka kauempana olisikin.

Meillä kaupungeissa on sen verran noita käytöstapoja ettei kenenkään kodeista tulla sanomaan, että hyi helvetti. 

Vierailija
38/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 aika moni nuori ajaa täällä traktorilla ja täällä ei ole moporalleja kun saa vapaasti rällätä ihan autoillakin omalla pellolla.

Vierailija
39/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kaupunkeja, en Helsinkiä, mutta en halua käydä Helsingissiä. Tykkään olla ja elää täällä pienessä kaupungissa ja sen maaseudulla. Jokainen tykkää eri asioista. Minä vain en viihdy kaupungeissa. Ei siinä pitäisi olla mitään pahaa.

Vierailija
40/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ;) Älkää ne tulko maalle uhoamaan ja pilaamaan meidän kesäiltoja niin ehkä teidän betonikopeista voisi sitten sanoa, että laittakee se ovi lukkoon ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän