Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset vihaavat niin kaupunkeja etenkin Helsinkiä?

Vierailija
07.12.2020 |

Mitä pahaa me ollaan tehty?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla on kiva asua, mua ei haittaa se jos muut haluaa asua helsingissä, ei kiinnosta muuten sitten yhtään, mutta muistakaa että teitä ei haluta maalle myöskään, koska aina näiden "stadilaisten" jäljiltä, on metsissä roskaa, puita rikottu, uimarannat roskia täynnä ja näiden jälkikasvu huudattaa yömyöhään musaa rannalla, kun kuulemma maalla saa tehdä mitä huvittaa????? Ihan joka vuosi sama juttu.

Huomannut saman. Kaupunkilaisilla on valitettavasti tapana kohdella maaseutua täällä ollessaan vähän siirtomaaherratyyliin.

Tuosta voitte mietiskellä syitä, miksi heistä, erityisesti helsinkiläisistä, ei näillä main juuri tykätä.

Pitää paikkansa, että tuovat rahaa mökkeilyllä. Mutta häiritsevät naapureitaan mökkeilyllä, naureskelevat paikallisasioille ja mainitsevat joka toisessa lauseessa tuon ylivertaisen kaupunkilaisen alkuperänsä. Jos heitä kritisoi, alkaa hirveä ulina, kuinka "viemme kohta rahamme pois" - monesti tuntuu, että olisi pienempi paha jos oikeasti veisivätkin.

Mulla ollut mökki 40 vuotta . Kertaakaan en ole ilmoittanut olevani helsinkiläinen. Kenelle mä sitä huutelisin ? Minulla on yhden paikallisen asukkaan puh.nro ,muita en tunne edes nimeltä.

Olin tänä vuonna 6 kk mökillä, noudin ruokaostokset paikallisesta marketista. Kaupan työntekijä nosti ostokseni autoon siirtomaatyyliin, ei kysellyt kotikuntaa,

Paikallisista asioista luen paikkakunnan lehden ilmaisotsikoista, huvittamampia ovat täkäläisten poliitikkojen aivoitukset, useimmiten lähes itkettäviä. Ja jälleen kenen naamaa päin mä nauraisin ?

Ja kun joku kuitenkin julistaa " no niin olet juuri sellanen ylimielinen helsinkiläinen k*sipää,joka ei alennu landepaukkujen kanssa seurustelee" niin tiedoksi , en mä seurustele kotonakaan naapurieni tai satunnaisten vastaantulijoiden kanssa.

Muuten ,ne kaikkeen syylliset helsingin herrat ym.päättäjät on kotoisin ihan sieltä teidän naapurista , harvempi Pitäjänmäeltä, Konalasta tai Jollaksesta.

Vierailija
62/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla on kiva asua, mua ei haittaa se jos muut haluaa asua helsingissä, ei kiinnosta muuten sitten yhtään, mutta muistakaa että teitä ei haluta maalle myöskään, koska aina näiden "stadilaisten" jäljiltä, on metsissä roskaa, puita rikottu, uimarannat roskia täynnä ja näiden jälkikasvu huudattaa yömyöhään musaa rannalla, kun kuulemma maalla saa tehdä mitä huvittaa????? Ihan joka vuosi sama juttu.

Huomannut saman. Kaupunkilaisilla on valitettavasti tapana kohdella maaseutua täällä ollessaan vähän siirtomaaherratyyliin.

Tuosta voitte mietiskellä syitä, miksi heistä, erityisesti helsinkiläisistä, ei näillä main juuri tykätä.

Pitää paikkansa, että tuovat rahaa mökkeilyllä. Mutta häiritsevät naapureitaan mökkeilyllä, naureskelevat paikallisasioille ja mainitsevat joka toisessa lauseessa tuon ylivertaisen kaupunkilaisen alkuperänsä. Jos heitä kritisoi, alkaa hirveä ulina, kuinka "viemme kohta rahamme pois" - monesti tuntuu, että olisi pienempi paha jos oikeasti veisivätkin.

Edelleen, kuinka usein tällainen ihminen on oikeasti seisonut nenäsi edessä ja sanonut noin? Palstailua ei lasketa, täällä ihmiset nyt puhuvat mitä vaan, mikä herättää tylsisityineiden kanssapalstailijoiden huomion.

Kolmesti.

Helsinkiläisten nenäkkyyttä ja ylemmyydentuntoa on välillä vaikea uskoa, tiedän.

Tiesit sanojat paljasjalkaisiksi helsinkiläisiksi...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on kirjoittanut aikaisemmin, en minäkään vihaa kaupunkeja/kaupunkilaisia. Vihaan vain ja ainoastaan ylimielisiä helsinkiläisiä, ja ahdasta Helsingin keskustaa. 

Vierailija
64/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa, mutta ärsyttää Helsingissä oleva tyyli lähes juosta keskustassa.

Ärsyttää myös liialliset ruuhkat ja vaikeus kulkea siellä henkilöautolla.

Puhetapa kuulostaa töykeältä. Tampereella puhetapa on mukava ja leppoisa. Sitä Ihailen. (Itse olen Turusta, joten en ole oikea henkilö kylläkään haukkumaan)

Epäystävällinen palvelukulttuuri pikkuliikkeissä. (oltiin ostamassa vanhojentanssimekkoa vuosi sitten. Toisessa liikkeessä oli erittäin töykeä omistaja. Ehkä kiinalainen. Raivostui, kun emme ostaneet ja työnsi pois liikkeeestään saatesanoilla ulos, ulos ulos. Englanniksi tosin. Tyttäremme järkyttyi. Toisessa liikkeessä oli kyllä asiallinen omistaja, mutta siellä hoputettiin ja kiirehdittiin. Osa oli ostamassa hääpukua ja kun kello soi, oli poistuttava liikkeestä ja seuraava erä morsiamia sisälle. Kuka tuollisest ostaa hääpukunsa.)

Vierailija
65/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin ketju meni Helsingin haukkumiseksi, vaikka aloitus nimenomaan perää yleistä keskustelua kaupunkien vihaamisesta? Helsinki oli vaan yksi esimerkki.

Hyvinkäältä

Vierailija
66/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vihaa, mutta ärsyttää Helsingissä oleva tyyli lähes juosta keskustassa.

Ärsyttää myös liialliset ruuhkat ja vaikeus kulkea siellä henkilöautolla.

Puhetapa kuulostaa töykeältä. Tampereella puhetapa on mukava ja leppoisa. Sitä Ihailen. (Itse olen Turusta, joten en ole oikea henkilö kylläkään haukkumaan)

Epäystävällinen palvelukulttuuri pikkuliikkeissä. (oltiin ostamassa vanhojentanssimekkoa vuosi sitten. Toisessa liikkeessä oli erittäin töykeä omistaja. Ehkä kiinalainen. Raivostui, kun emme ostaneet ja työnsi pois liikkeeestään saatesanoilla ulos, ulos ulos. Englanniksi tosin. Tyttäremme järkyttyi. Toisessa liikkeessä oli kyllä asiallinen omistaja, mutta siellä hoputettiin ja kiirehdittiin. Osa oli ostamassa hääpukua ja kun kello soi, oli poistuttava liikkeestä ja seuraava erä morsiamia sisälle. Kuka tuollisest ostaa hääpukunsa.)

Mekko asiaan, että kai te olitte varanneet ajat etukäteen?

Meillä on vastaava tilanne nyt ja kaikkialla on oltu ystävällisiä. Elokuussa, kun pyörittiin erilaisissa liikkeissä sen puolentunnin ajan per liike, joka varattua saatiin. Sitten löytyi se oikea ja sinne varattiin uusi tunnin aika mitotuksineen yms. ensi viikolla on sitten ompelijan kanssa aika, että mitä muutoksia pitää vielä tehdä..

maalainen helsingissä.

Vierailija
67/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantavarpaat voi pysyä poissa Stadista.

Vierailija
68/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikeskusteluissa minua ihmetyttää ihmisten into leimata jopa yksittäisen kirjoittajan kommentit koskemaan kaikkia oletettuun ryhmään kuuluvien kommenteiksi. Toinen mikä ihmetyttänyt, ettei usein nettikeskusteluissa helsinkiläisille ole sallittua kokea kotiseuturakkautta. Yleisin perustelu tuntuu olevan, ettei kukaan oikeasti voi tykätä asua Helsingissä.Siispä helsinkiläisten kotiseuturakkaus on huijausta ja/tai ylemmyydentunnetta.

Kuinkahan paljon eripuolella Suomea asuminen oikeasti eroaa jostain toisesta paikasta? Vapaa-ajanviettomahdollisuuksien osalta alueet eivät ole tasavertaiset, mutta muuten ihmiset käyvät töisttä ja kuluttavat vapaa-aikaansa eri tavoin. Mikäli itse on omiin mahdollisuuksiinsa tyytyväinen, niin mitä merkitystä muiden mahdollisuuksilla on?

Yläklikit vissiin hesalaisilta mutta siis kyllä tietyt ilmiöt voi ihan havaita kuka tahansa. Olen itse hesalainen mutta koen hesalaiset tosi töykeiksi. Törmäsin kadulla vastikään mistähän hän olisi tullut Loimaalta tai jostain ja olin ihan asiallinen ja hän rupesi ihmettelemään että miten ihan oikea inhimillinen ihminen voi tulla Helsingissä vastaan.

Toisaalta työn puolesta joskus matkustelen Uusimaan ulkopuolella niin kyllä todellakin huomaa meiningin ihan erilaiseksi kun lähtee rajan ulkopuolelle. Ihmiset ovat jotenkin normaaleja sillä tavalla kuin ehkä vielä lapsuudessa oli ennen kuin kaikki alkoi kulminoitua täälläkin. Ei ole sellaista perseenheilutusidentiteettitöykeyttä niin kuin pääkaupunkiseudulla vaan ihan että moikka onkos sulla nälkä haluatko kupin kahvia ja vaikka lörtsyn päälle. Hesassa joku heittäisi vai että voi yääk ei mä otan kantaaa!

Vierailija
69/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pelottaa.

Vierailija
70/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kesä meidän tuohon lähimetsään tuli muutaman hengen porukka ja laitto leirin pystyyn, olivat kaataneet pari pientä koivua ja repineet kaarnaa isosta. Nuotio oli ja tottakai musaa huudatettiin jne...

Olivat aika ihmeissään kun sanoin että milläs luvilla täällä ollaan, kuulemma jokamiehenoikeudella :)) No voitte varmaan arvata että aika kiire tuli lähteä ja rikosilmoitus lähti puiden tuhoamisesta. 

Ja tämä liittyi aiheeseen miten?

Vierailija
71/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa kaupunkeja enkä maaseutua, en kaupungissa asuvia enkä maalla asuvia. Mutta vihaan maaseudun ja kaupunkien keinotekoista vastakkainasettelua.

Kaupungit eivät tule toimeen ilman maaseutua, mutta maaseutu pärjää kyllä ilman kaupunkeja. Tämän johtopäätöksen olen tehnyt siitä, että maaseutu oli olemassa jo paljon ennen ensimmäisenkään kaupungin muodostumista.

Vierailija
72/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, kuinka usein tällainen ihminen on oikeasti seisonut nenäsi edessä ja sanonut noin? Palstailua ei lasketa, täällä ihmiset nyt puhuvat mitä vaan, mikä herättää tylsisityineiden kanssapalstailijoiden huomion.

Kolmesti.

Helsinkiläisten nenäkkyyttä ja ylemmyydentuntoa on välillä vaikea uskoa, tiedän.

Tiesit sanojat paljasjalkaisiksi helsinkiläisiksi...?

Tiesin helsinkiläisiksi.

Puolustelu on kyllä vähän outoa, teidän asenteistanne on paljon näyttöä maalla. Tietenkään kaikki teistä eivät ole huonotapaisia juntteja. Mutta tarpeeksi osa on, että maine on muodostunut ja sitä voi olla oikeastikin vaikea pyyhkiä pois.

Vierailija
73/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisenä ymmärrän että on minun  etuni että on ihmisiä jotka kaatavat metsäänsä ja kuskaavat sitä paperitehtaaseen ja valmistavat siitä minun lähikauppaan vessapaperia. Käytän sitä joka päivä. Kiitos siitä.

Hienoa että ihmiset tekevät töitä minun hyvinvointini eteen, eli hoitavat lehmiä ja tekevät maidosta juustoa ja jogurttia jota laitan leivälleni jokaisena aamuna. Kiitos siitä.

Ja hieno että joku viljelee turvesuolla kauraa jotta saan sitä kauramaitoa ja nyhtökauraa lähialepasta. Kiitos siitäkin.

ja upeaa että jossain hoidetaan kanoja ja saan tehdä munakasta perheelleni. Ja viljellään pottuja ja porkkanoitakin.

Kiitos kaikeasta terveellisestä ruuasta, en pysy helsinkiläisenä  hengissä muuten.

Vierailija
74/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa Helsinkiä, käyn siellä ainoastaan hoitamassa erikoissairaanhoitooni liittyviä asioita. Elämäni on muualla, en näe syytä muuttaa.

Vierailija
75/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan vihaa kaupunkeja. Ihanaa käydä joskus tuossa lähikaupungissa Oulussa, vaikka teatterissa, syömässä kivassa ravintolassa, kierrellä kirppareita, piipahtaa taidenäyttelyyn. Ja Helsinkihän on meikäläiselle kuin lähtis ulkomaille. Aivan ihana paikka, varsinkin kauppahallit ja pienet putiikit. Ja ne kauniit vanhat rakennukset! Mutta jo parissa päivässä alkaa tuntumaan, että pitäsköhän sitä kotia kohti lähteä, alan kaipaamaan kanasiani, savusaunan löylyjä, metsää ja hiljaisuutta. 

Tuo on kyllä ainakin osittain totta, että jotkut kaupunkilaiset ovat sitä mieltä, että maalta pitää muuttaa töiden perässä kaupunkeihin, mutta itse eivät ole valmiita muuttamaan sen paremmin töiden kuin halvemman asumisen perässä maalle. Täälläkin on tosi halpoja vuokrakämppiä tyhjillään ja puoli-ilmaiseksi voisi ostaa pienen talon. Naapurista myytiinkin vanha n. 100 neliön talo hintaan 39 000e. Ja oli ihan siisti ja kaikki mukavuudet, senkun alkoi asumaan. 

Mutta siis, en todellakaan vihaa sen paremmin kaupunkeja kuin kaupunkilaisiakaan. Jos ei olisi ihmisiä, jotka haluaa asua kaupungeissa, eihän meillä olis kaupunkejakaan, jossa voi välillä käydä nauttimassa kaupungin viihdykkeistä. Minä ainakin kaipaan muutaman kerran vuodessa niitäkin. Olis kiva, jos voitais elää sovussa keskenämme. Kun toisaalta maallakaan ei olisi sitten esim. kohtuullista tieverkostoa, ruokakauppoja tms. ilman meitä maalaisia ja olishan ne lomareissut kaupunkilaisilla sitten aika hankalia. 

Vierailija
76/76 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vaikka maalta tai isosta maailman kaupungista, mutta totuus on, että Hesassa ei voi parkkeerata autoaan. Maalla on vapaus parkkeetata ja vielä ilmaiseksi.

Pysäköintimaksut on myös hurjat, 50 senttiä päivää kohti kohtuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän