Antaisitko 7v pojan laittaa mekon jouluksi isovanhempien luokse?
Pojalla on sellainen kimaltava koristeellinen mekko jota on käyttänyt kotona leikeissä siskon kanssa. Nyt poika haluaisi laittaa mekon isovanhemmille (anoppilaan) jouluillalliselle. Minä ja mieskin vähän kavahdamme ajatusta koska anoppi ja appiukko ovat hyvin konservatiivisia ihmisiä. Pelkäämme että he nolaavat pojan jotenkin.735
Kommentit (76)
Mekko on tyttöjen vaate (vai myydäänkö niitä nykyään poikien osastoillakin?) joten en antaisi pojan laittaa sellaista ylleen.
Ja ylipäätään kun menee vieraisille, olisi kohteliasta pukeutua asiallisesti ja talon väkeä kunnioittaen.
En antaisi, vaan sanoisin, että poika pukeutuu miesten vaatteisiin. Asiasta ei kannata keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Mekko on tyttöjen vaate (vai myydäänkö niitä nykyään poikien osastoillakin?) joten en antaisi pojan laittaa sellaista ylleen.
Ja ylipäätään kun menee vieraisille, olisi kohteliasta pukeutua asiallisesti ja talon väkeä kunnioittaen.
:D
En tiennyt, että pidät kaupan henkilökuntaa ja heidän päätöksiään noin suuressa arvossa ja auktoriteettina.
Tämä laittaa myös ihmisten kommentit Sanna Marinin työskentelystä kaupassa aivan uuteen valoon.
Leikin aikana saisi käyttää mutta kyläilemään mentäessä vaatisin pukemaan kunnon vaatteet. Oli isovanhemmat miten rentoja tahansa.
Mekot, korot ja meikit oli todella pitkään länsimaisessakin historiassa miesten juttuja. Nykyisin ajateltu "perinteinen miehisyys" on todella lyhyt aika meidän historiassa. Ulkonäköön liitetyt sukupuolimääritelmät muuttuvat ajan saatossa, joten jos väittää mekkojen olevan puhtaasti ja ainoastaan naisten juttu, niin on kyllä aika tietämätön :) Suosittelen katsomaan vaikka kuninkaallisten muotokuvia vuosisatojen takaa ja keskittymään vaatteisiin ja asusteisiin. Aika "naisellisia" ovat meidän nykystandardeilla monet ennen miehekkäinä miehinä pidetyt kuninkaatkin.
Jos haluatte kasvattaa lasta ja tehdä joulusta kivan niin pojalle ei mekkoa. Jos taas vähät välitätte kasvatuksesta, etiketistä ja haluatte luoda kiusallisen tunnelman niin siitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte kasvattaa lasta ja tehdä joulusta kivan niin pojalle ei mekkoa. Jos taas vähät välitätte kasvatuksesta, etiketistä ja haluatte luoda kiusallisen tunnelman niin siitä vain.
Ilmeisesti poika itse, hänen siskonsa tai vanhempansa eivät pahastu siitä, että poika pitää mekkoa yllään.
Isovanhemmat saattavat pahastua, mutta sitä ei tiedetä varmasti.
Kenelle joulusta tulee siis kiva, jos poikaa kielletään pukeutumasta mekkoon?
^ Pitäähän sitä nyt konservatiivilumihiutaleita suojella, ettei vaan tule paha mieli!
Riippuu siitä kuinka "juhlava" mekko on. Meillä on tapana pukeutua joulupötyään juhlavasti, eikä sinne mitään leikeissä ryvettyneitä vaatteita laiteta. Sama sääntö kaikille. Mutta jos pojalle olisi tärkeää pukeutua juhlan kunniaksi mekkoon, ehdottaisin, että kävisikö kyseisen mekon sijasta joku vähän hienompi tilaisuuteen paremmin sopiva mekko.
Jos oon varma että se ei ole isovanhemmille ongelma.
Kuinka vanhoja isovanhemmat ovat? Nuorimmat ovat nykyään vain päälle nelikymppisiä, he ovat jo sitä sukupolvea, joka on kasvanut Sinkkuelämää-sarjan yms. kanssa ja ymmärtävät nykyaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Leikin aikana saisi käyttää mutta kyläilemään mentäessä vaatisin pukemaan kunnon vaatteet. Oli isovanhemmat miten rentoja tahansa.
Meille tulee yhden tutun pojat mekoissa juhliin ihan aina... En pysty katsomaan näitä lapsia , kun huomaan miten ihmiset alkavat heitä tuijottamaan. äiti myös laittaa letit hiuksiin
Antaisin, mutta meidän poika ei kyllä haluaisi. Tuskin suostuisi edes pakotettuna .
Jos ja kun tämä "omaan sukupuoleen kasvamisen tukeminen" tarkoittaa sitä käytännössä, että lapsi painostetaan ja pakotetaan pukeutumaan toisin kuin itse haluaa ja leikkimään sellaisilla leluilla mitä ei itse halua, niin ei ihme, että niin moni haluaa myöhemmin vaihtaa sukupuoltaan.
Minusta lapsen tukeminen tarkoittaa sitä, että ei kehitetä mitään hysteerisiä kohtauksia niin harmittomasta asiasta kuin pukeutuminen tai lelut.
T. Pikkuautoilla ja legoilla leikkinyt tyttö, josta kasvoi nainen, jolla ei ole mitään sukupuoli-identiteettihämmennystä. Sinun kasvattamanasi olisin ehkä nyt siinä uskossa, että olen oikeasti mies ja jonottaisin sukupuolenkorjausleikkaukseen.