Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Whatsapp viimeksi paikalla tieto hävisi, jatkoon vai ei?

Vierailija
07.12.2020 |

Olen viestitelly pari viikkoa romanttisessa mielessä erään miehen kanssa. Tarkoituksena olisi tavata ja katsoa, onko jatkolle edellytyksiä. Olemme soitelleet lähes joka päivä ja viestitelleetkin useasti. Nyt kuitenkin lauantaina ei kuulunut mitään. Sunnuntaiaamuna lähetin viestin. Silloin huomasin, että tyypin Whatsapp:ista oli kadonnut "viimeksi paikalla"-tieto. Vastaus viestiini tuli myöhään illalla.
Mitä tyyppi teki? Jatkoon vai ei?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi paikalla olo tieto katoaa silloin, jos se toinen on poistanut sun numeron puhelimestaan. Se näkyy vain omille yhteystiedoille Eli ei jatkoon.

Höpsistä heijaa. Minulla on whatsappissa myös asiakkaiden numeroita, joten en halua kenenkään seurailevan tekemisiäni, mutta sen paikalla olon tiedon voi helposti asetuksista poistaa muiden näkyvistä ilman numeron poistamista.

Vierailija
42/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi numeroani tuntemattomalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen piilottanut sen juurikin kyylien takia.

Oletko sinä siitä tietoinen, että joku on sinua kyylännyt? Minä en edes ole ajatellut asiaa ja on edelleen ihan alkuperäiset asetukset käytössä. En ole mitenkään vainoharhainen, että uskoisin jonkun kyyläävän minua WhatsAppissa!?

Lapsikulta, kuset nyt omiin muroihisi. :D

Mitä tarkoitat?

Vierailija
44/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan että itsestäni näkyy mahdollisimman vähän ylimääräisiä tietoja muille. Siksi laitan tiukimmat mahdolliset tietosuoja-asetukset kaikkiin someihin/viestintäsovelluksiin. Ei liity keneenkään yksittäiseen ihmiseen eikä tarkoita mitään muuta.

Jos ette ole edes tavanneet vielä, niin suosittelen laittamaan jäitä hattuun nyt.

Vierailija
45/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo viimeksi paikalla -tiedot on kyllä ihan täyttä paskaa ja mahdollistaa just tuollaisen turhan stressaamisen. Harvemmin kukaan tahallisesti loukkaa ketään sillä, ettei vastaa viestiin juuri sillä sekunnilla kun sen näkee (tai jos vaikka vastaa jollekin kiireelliseen asiaan ja jättää toisen viestin vastaamatta), mutta paikallaolotietojen ja lukukuittausten ansiosta on mahdollisuus pahoittaa mielensä tai epäillä vilpillistä toimintaa silloin, kun näin tapahtuu.

Mun äiti on sellainen, että se saattaa lukea viestin ja vastata siihen vasta monen tunnin päästä. Se ei halua pahaa kenellekään eikä toimi niin ilkeyttään. Mun yks kaveri on poistanut paikallaolotiedot käytöstä, vaikka sillä ei ole keneltäkään mitään salattavaa - se vaan vastaa mieluiten niihin viesteihin silloin, kun sillä on siihen hyvä hetki. 

Vierailija
46/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltä katosi järki päästä, kun piti heti hyökätä viattoman kysyjän kimppuun. Viimeksi paikalla -tieto häviää myös, jos luuri menee pois netistä.

Ap, sinä nyt vain olet ongelmien aiheuttaja ja juuri sinunlaisten kyttääjien takia ihmiset joutuvat piilottamaan tekemisiään ja olemista muilta. Yritä rauhoittua ja keskittyä vain siihen omaan napaasi.

Mies pärjää ilman sinua hyvin.

Vierailija
47/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä siitä tietoinen, että joku on sinua kyylännyt? Minä en edes ole ajatellut asiaa ja on edelleen ihan alkuperäiset asetukset käytössä. En ole mitenkään vainoharhainen, että uskoisin jonkun kyyläävän minua WhatsAppissa!?

Olen eri, mutta kyllä. Tulee viestiä miksi et vastaa vaikka olet ollut paikalla. No eipä ollut aikaa vastata just siihen aikaan. Lopulta poistin sen viimeksi paikalla olon.

Onpa kumma. Kukaan ei ole koskaan minulle laittanut mitään tuollaista. Joskus saatan hyvin nopeasti lukea viestit ja vastaan, kun ehdin. Yleensä, jos on oikeasti kiire, niin en tosiaan edes vilkaise puhelinta tai saatan vetää vain yläpalkista ja vilkaista keneltä viesti on. Kyllä minäkin vähän ihmettelen sitä, jos jollain on aikaa roikkua WA:ssa pitkin päivää, mutta ei ehdi nopeasti näpyttämään "vastaan, kun ehdin" -viestiä... Ettei pidä ko. henkilöä kovin tärkeänä.

Tuossa tapauksessa katoin viestin pari sekuntia ennen kokouksen alkua eikä siinä tosiaan ollut aikaa näpytellä yhtään mitään. 

Vierailija
48/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toivottavasti mies ei pistä sinua jatkoon, jos olet noin vahtiva."

Mut miksi pitää piilottaa "viimeksi paikalla"-tieto? En sitä erityisesti vahtinut, mutta näin sen kun lähetin viestin. Ei mun tarvi mitään omia tietojani piilotella keneltäkään, eikä ketään vahtia.

Olen myös kätkenyt sen paikallaolotiedon. Itseni takia, koska mulla on takertuva kiintymyssuhdetyyli ja saatan lähteä sellaiseen vellomiseen, että se on kyllä ollut paikalla, mutta ei ole lukenut viestiäni tms. Käyn myös ahdistuksissani toisinaan ihan liian usein whatsupissa, enkä halua sitäkään tietoa julki, että jaa, se käy täällä kolmen minuutin välein. 

Vierailija
49/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo viimeksi paikalla -tiedot on kyllä ihan täyttä paskaa ja mahdollistaa just tuollaisen turhan stressaamisen. Harvemmin kukaan tahallisesti loukkaa ketään sillä, ettei vastaa viestiin juuri sillä sekunnilla kun sen näkee (tai jos vaikka vastaa jollekin kiireelliseen asiaan ja jättää toisen viestin vastaamatta), mutta paikallaolotietojen ja lukukuittausten ansiosta on mahdollisuus pahoittaa mielensä tai epäillä vilpillistä toimintaa silloin, kun näin tapahtuu.

Mun äiti on sellainen, että se saattaa lukea viestin ja vastata siihen vasta monen tunnin päästä. Se ei halua pahaa kenellekään eikä toimi niin ilkeyttään. Mun yks kaveri on poistanut paikallaolotiedot käytöstä, vaikka sillä ei ole keneltäkään mitään salattavaa - se vaan vastaa mieluiten niihin viesteihin silloin, kun sillä on siihen hyvä hetki. 

Miksi sinä kirjoitat vaikka kavereiden tekemisistä? Mistä sinä tiedät heidän asioistaan ja "salaamisistaan"? Ei tsiisus taas miten tämä av jaksaa aina vain naurattaa!

Vierailija
50/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut miksi pitää piilottaa "viimeksi paikalla"-tieto? En sitä erityisesti vahtinut, mutta näin sen kun lähetin viestin. Ei mun tarvi mitään omia tietojani piilotella keneltäkään, eikä ketään vahtia.

No kaikki ei välttämättä halua että tollaset asiat näkyy muille. Itsekin laitan välillä pois sijainnin kartalla Snapchatista ettei kaikki näe missä liikun. 🤷🏼‍♀️

Vierailija
51/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kyllä. Tulee viestiä miksi et vastaa vaikka olet ollut paikalla. No eipä ollut aikaa vastata just siihen aikaan. Lopulta poistin sen viimeksi paikalla olon.

Onpa kumma. Kukaan ei ole koskaan minulle laittanut mitään tuollaista. Joskus saatan hyvin nopeasti lukea viestit ja vastaan, kun ehdin. Yleensä, jos on oikeasti kiire, niin en tosiaan edes vilkaise puhelinta tai saatan vetää vain yläpalkista ja vilkaista keneltä viesti on. Kyllä minäkin vähän ihmettelen sitä, jos jollain on aikaa roikkua WA:ssa pitkin päivää, mutta ei ehdi nopeasti näpyttämään "vastaan, kun ehdin" -viestiä... Ettei pidä ko. henkilöä kovin tärkeänä.

Tuossa tapauksessa katoin viestin pari sekuntia ennen kokouksen alkua eikä siinä tosiaan ollut aikaa näpytellä yhtään mitään. 

Juu ja omia tekemisiä ei tarvitse selitellä yhtään kenellekään. Ei kenellekään. Koskaan.

Vierailija
52/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki ei välttämättä halua että tollaset asiat näkyy muille. Itsekin laitan välillä pois sijainnin kartalla Snapchatista ettei kaikki näe missä liikun. 🤷🏼‍♀️

En ymmärrä snapchatin sijaintitietoa yhtään. Ehkä treffien edellä se on hyvä, mutta muuten täydellisen outo.

Vierailija
53/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavia vastauksia. Eihän sitä tarvi kyylätä, kun se näkyy kyyläämättä. 

Mutta vastatakaa kysymykseen: miksi joku haluaa piilottaa "viimeksi paikalla" -tiedon yhtäkkiä, kun se on ennen ollut näkyvissä?

Juuri sinun kaltaistesi ihmisten vuoksi. Minua ärsyttää ihmiset jotka kyttäävät milloin olen paikalla/lukenut viestin ja sitten vetävät herneet nenään jos en vastaa saman tien. Ihmisillä on omakin elämä ja jos kyse ei ole mistään hätätapauksesta niin ihmisellä voi olla parempaakin tekemistä kun alkaa samantien naputtelemaan vastausta johonkin ei-tärkeään.

Vierailija
54/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vastatakaa kysymykseen: miksi joku haluaa piilottaa "viimeksi paikalla" -tiedon yhtäkkiä, kun se on ennen ollut näkyvissä?

Juuri sinun kaltaistesi ihmisten vuoksi. Minua ärsyttää ihmiset jotka kyttäävät milloin olen paikalla/lukenut viestin ja sitten vetävät herneet nenään jos en vastaa saman tien. Ihmisillä on omakin elämä ja jos kyse ei ole mistään hätätapauksesta niin ihmisellä voi olla parempaakin tekemistä kun alkaa samantien naputtelemaan vastausta johonkin ei-tärkeään.

Tämäpä tämä. Vaikka ystäväni ja perheeni ovat ihania, niin tuttavissa on pari ihmistä, joilla liikaa aikaa miettiä ja liian vähän ymmärrystä. Käytän puhelintani myös työasioiden hoitamiseen ja whatsapp toimii siinäkin hyvin, mutta omat tietoni piilotan muilta. Ihan niin kuin pidän fb:ssakin vain muutamaa ihmistä ja olen muutamassa ryhmässä, mutta vain pari ihmistä näkee päivityksen ja tykkäämiseni.

Vierailija
55/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä snapchatin sijaintitietoa yhtään. Ehkä treffien edellä se on hyvä, mutta muuten täydellisen outo.

Minä koen tuon olevan jopa vaarallista. Jos ventovieras "snäppikaverisi" näkee melko tarkkaan missä liikut.

Vierailija
56/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapaukseen... Jospa kyseinen mies onkin varattu ja naisensa on alkanut ihmetellä miehen WA:n käyttöä tai pyörittää monta naista samaan aikaan ja haluaa tehdä sen rauhassa.

Vierailija
57/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen tuon olevan jopa vaarallista. Jos ventovieras "snäppikaverisi" näkee melko tarkkaan missä liikut.

Olen miettinyt onkohan tästä snäppijutusta koskaan koitunut kellekään jotain ikävää? Joku hullu lähtenyt sen perusteella seuraamaan tai saanut tietää missä asuu ja lähtenyt oven taakse..?

Vierailija
58/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä virka niillä viimeksi paikalla -tiedoilla on, jos niitä ei saa seurata?

Vierailija
59/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
60/65 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni kyseli lapsen vaihtotilanteissa, että miksi roikun puhelimellani yökaudet. Olin ymmälläni, kunnes tajusin yöllä heränneeni ja huomanneeni illalla tulleen viestin. Luin sen ja jatkoin unia.

Minä en tee mitään sillä tiedolla, onko joku paikalla nyt vai milloin. Ylimääräistä ja täysin tarpeetonta tietoa.