Jotenkin masentavaa kun kukaan ei huomaa että olen laihtunut
Olen nyt kuukauden ollut dieetillä (en ole mainostanut sitä kenellekään), ja kiloja on lähtenyt 5. aika hyvin siis mielestäni, ja olen ylpeä kun vihdoin ja viimein olen saanut jotain aikaiseksi ja pystynyt hillitsemään mielitekoni ja syöpöttelyni.
Itse huomaan jo laihtumiseni, mulle mahtuu jopa yhdet lempifarkut, jotka on olleet käyttämättöminä vuoden ajan kaapissa, kun ovat puristaneet ihan liikaa. Nyt ovat sopivat taas :) Takistakaan eivät hihat enää purista niin paljoa kuin aiemmin. Ja vyötä on saanut laittaa kolme reikää tiukemmalle!
Mutta kukaan ei ole huomannut yhtään mitään, no, tiedän, ei tämä kauhea pudotus vielä olekaan, mutta luulisi että viisi kiloa jo jotenkin näkyisi, edes kapeampina kasvoina tai jotain. Eräskin ystävä oikein ihmetteli, kun kerroin hoikistuneeni 5 kiloa, katseli minua pitkään ja totesi hämmästyneenä että "ai oot vai?!"
Koskakohan laihtumisen huomaa muut... mä laihdutan pääasiassa terveyssyistä, mutta täytyy myöntää että isona motivaattorina toimii myös se, että haluaisin näyttää paremmalta muiden silmissä...
Niin ja siis paino alentunut 75 -> 70. Olen 163 cm pitkä.
Kommentit (29)
5 kiloa on kyllä niin pieni määrä, että sitä tuskin huomaa muut kuin itse. Kymmenen kilon kohdalla todennäköisesti jo aletaan huomaamaan. Ainakin itsellä oli näin.
No älä välitä, eikö se nyt oo tärkeintä että sulla on parempi olla? :) ja mua henk.koht. ärsyttää kaikki ennen ja jälkeen kuvat missä hehkutetaan laihduttamista. Joskus laihtuneista tulee aika itsekeskeisiä. Pyri säkin olemaan vain iloinen saavutuksestasi ja keskity jatkoon!
Useesti ihmiset jotka näkee sinut joka päivä ei välttämättä huomaa tollasia asioita, mutta joku joka ei ole nähnyt sinua aikoihin saattais noteerata heti että olet laihempi.
Juu, 5 kg on pieni määrä. Varsinkin jos on sitä tyyppiä että kilot lähtee tasaisesti vähän kaikkialta, eikä esim. naamasta, ei sitä juurikaan huomaa.
Olen laihtunut kevään aikana 81 kg -> 71 kg ja olen 170 cm pitkä. Pari ihmistä on vain huomannut, mutta he ovat sellaisia, jotka näkevät minua harvemmin. Jos näet esim. päivittäin/kerran viikossa (esim. työkaverit), asiaa ei huomaa niin helposti. Ja mitä väliä sillä on, huomaako kukaan? Itsehän sen huomaa ja siitä voi iloita.
Oot yhä niin pullee, ettei sitä laihtumista huomaa. T samat mita , synnyttämään kohta lähdössä...
Toiset 5 kiloa kun pudotat, oot normaalipainoinen, joten tsemppiä!
Ajattele niinpäin, että ihmiset luulevat sun olleen koko ajan sen kokoinen kuin nyt olet :)
Mielestäni on hyvin epäkohteliasta kommentoida kenenkään painoa suuntaan tai toiseen.
Samaa mieltä, että viisi kiloa ei vielä välttämättä näy. Minulla on ollut päinvastoin, että olen lihonut alipainosta ja viisi kiloa ei vielä oikein näkynyt, mutta sen yli aloin tuntea itseni vähän lihavammaksi tai liiankin kanssa, kun olin tottunut olemaan laiha.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:13"]
Ehkä sun tutut ei vain ole tarkkailijatyyppiä? Minä en huomaa ikinä mitään, en laihtumista, lihomista, uusia kenkiä, kampaajakäyntiä enkä silmälaseja.
[/quote]
Hihii. Mä olen kans just tuollainen. En kiinnitä lainkaan huomiota kenenkään ulkomuotoon. No, jos hiukset muuttuu vaaleista tummiksi tai lyhenee 30cm, niin sitten kyllä.
Mitään vaatteita tai kenkiä en katsele myöskään ja joskus työkaverit kertovat yllään olevan uutta. Totean, että näyttää hyvältä ja sanon senkin, etten kiinnitä itsessäni huomiota tuollaisiin. Kyllä he minut tuntevat :)
Ap, mitä väliä muitten kommenteilla. Ketä varten elät.
Naisen painosta ja iästä ei puhuta.
Kiitos kommenteista.. ja siis joo, en mä nyt tähän masennu, iloitsen itse toki keveämmästä olosta ja pienemmistä vaa'an lukemista :)
Tavoitteeni on pudottaa vielä 5-10 kg.
ap
Äiti on opettanut, että ulkomuotoa ei sovi kommentoida.
5kg ei näy juuri kellään, eikä ainakaan mainittavaksi asti, sori.
Loukkaannutsä facessakin kaikesta pienestä?
Ja sitten on ne, jotka ei uskalla kommentoida: mä laihduin 77 -> 58 kg ja nopeasti. Työkaveri totesi myöhemmin, ettei uskaltanut kommentoida, kun luuli että olen vakavasti sairas =). No onneksi en ollut. Laihduin nopeasti sen takia, kun olin lihonutkin nopeasti (tupakoinnin lopetuksen jälkeen), kilot lähti ihan silmissä, ymmärrän toki että oikeasti ei ole tervettä laihtua kauheeta vauhtia, vaan hitaasti parempi.
Aikoinani paljon laihtuneena ymmärrän, että tuntuu tylsältä ap.
Tärkeintä on kuitenkin, että olet itse ylpeä itsestäsi ja nautit omasta olostasi. Itsesi takiahan sinä laihdutat, et sen takia mitä muut ajattelevat. Vai? Onko muiden mielipide sinusta muutenkin tärkeä tai ratkaiseva?
Voi myös olla, että arvosi muiden silmissä ei ole ollut kiinni ulkonäöstäsi/ vartalostasi, vaan siitä millainen kaveri sinä olet, miten hoidat työsi jne.
Päättelenkö oikein, jos päättelen että olet sinkku? Ellet, ja sinulla on elämänkumppani, niin saat kyllä potkaista häntä kipeästi polveen ja sanoa asiasta, ellei hän ole sinua kehunut ja kannustanut :)
Älä odota muiden kehuja ja hyväksyntää, kehu itseäsi ja nauti vanhoista, päälle menevistä vaatteista ja itsestäsi. Ja uusista vaatteista, tietysti. Hoikempana voit noudattaa omaa tyyliäsi eikä sinun tarvitse ajatella kilot kätkeviä vaatteita. Kävele selkä suorassa kaupunkisi pääkatua, pitkällä askeleella, nauti siitä miten kevyeksi askeleesi on muuttunut.
(Laihduin liki 30 kg n. kahdessa vuodessa elämäntapoja muuttamalla ja kilot ovat pysyneet poissa.)
Varmasti on huomattu, mutta kaikilla ei ole tapana kommentoida toisten ulkonäköä.
Ei lihavasta huomaa noin pientä painonlaskua
Naiset on niin huonoja ottamaan vastaan kehuja, vaikka niitä odottaakin. Olet laihtunut...ai, olinko ennen...
Ehkä sun tutut ei vain ole tarkkailijatyyppiä? Minä en huomaa ikinä mitään, en laihtumista, lihomista, uusia kenkiä, kampaajakäyntiä enkä silmälaseja.