Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätelöpallo 3,50 €, kaksi palloa 4,90 €

Vierailija
22.04.2014 |

Kyse siis tavallisesta Pingviini-kiskasta. Vaikka varaa olisikin ostaa pallo jos toinenkin kun tekee mieli, niin onhan nuo hinnat nyt aivan poskettomia... Kummasti vähenee jäätelöhalut kun parista tuplatuutista saa pulittaa kympin, jos haluaa aitoon vohveliin niin vielä euro lisää.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:57"]

Kyllä. Tämä lasku ei myöskään oleta että myyntipaikkana toimii 400-500 tuhannen ihmisen päivittäin ohittama tori/aukio, vaan keskivertopaikka Helsingissä. Minkälisäksi ei jokainen päivä ole aurinkoinen tai kesäisen lämmin, eikä myöskään asiakkaita välttämättä ole liikenteessä koko aukioloajan verran, kun otetaan huomioon työssäkäyvät, yms.

Sitten kun vielä otetaan huomioon ettei tässä puhuta mistään pehmiksistä vaan ihan tötteröistä - Ap puhui nimenomaan Pingviini-kiskojen hinnoista - ja myös se, että olen aliarvioinut palkan aiempiin kommenttien perusteella, niin päädymme tulokseen, että niillä tötteröillä onkin hieman enemmän hintaa. Ja luulisin, että kovin moni kioskeissa työskentelevä ei itse maksa materiaaleja taikka vuokria, jotenka työnantajallekin on mentävä osa. Ja sitten on vielä erikseen nämä isommat kioskit, joissa on useampi tiski ja työntekijä.

Ja kuten sanottua, kioskipaikka tosissaan vuokrataan joulukuun alkuun saakka, jotenka puolet vuokrasta menee hukkaan, ellei sama yrittäjä myös pyöritä nakkikioskia kyseisessä kohtaa jäätelökauden ulkopuolella (jolloin hän voisi myös pyörittää molempia yhtä aikaa jäätelökaudella, tuottojen maksimoimiseksi).

Jotta tähän saisi oikeasti tarkan selityksen, pitäisi lähteä jututtamaan henkilöä joka pyörittää kioskia itse.

[/quote]

Sinä taidat olla itse juuri sellainen, ja haluat esittää miksi 0,50 euron jäätelö on pakko myydä 3,5 eurolla eikä 1,5 eurolla.

Puhuttiin yrittäjän tulosta, ei siitä että kiskalla on myyjä ja joku pomoporras, joka myös pitää elättää. Tarina muuttuu koko ajan, jotta saisit 3,5 euron jäätelön kuulostamaan entistä halvemmalta. Montako niitä kioskeja sinulla Helsingissä on? Valion franchising päällikkö ja tulospalkkio? Puolen millin asuntolaina ja vankka usko kuumaan kesään ja ihmisten ostovoimaan? Hah hah.

Vierailija
82/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei minä olen se, joka asuu Keski-Euroopassa eli siis Hollannissa. Ja kyllä täällä ALVit sun muut verot maksetaan ihan niin kuin Suomessakin. Yrittäjäverotus on itse asiassa todella korkea täällä. Mutta jos jäätelöpallo maksaa euron, niin se on niin edullinen, että tulee otettua yhden sijasta sitten kaksi tai kolme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:26"]

Törkeen kallista kyllä... Onhan siinä se palvelulisä, mutta silti! 3,50€ saa jo Valion Pingviini jätskipaketin kaupasta. Ja 4,90€:llä saa jo jotain erikoisempaa jäätelöä! Semmosesta syö isompikin perhe jo!

[/quote]

Meillä vaniljakermajäätelö 1,99 € jo 2-3 kuukauden ajan ja muut maut Ingmanilta kuten vanhan ajan vanilja 2,39 €, vanhan ajan trio ja trio-minttu myös 2,39 € litralta. Se vero, joka jäätelöstä peritään on kilolta. Litran paketti ei paina yleensä edes puolta kiloa. Itse tehty 1,25 dl vanhan ajan vaniljapallo, mansikkapallo tai suklaapallo maksaa siis alle 0,30 euroa. 3,5 euroa on siis aika kova hinta pallolta, eikä se kioskijäätelö ole sen parempaa kuin tuo aidolla vaniljalla ja runsaalla suklaalla yms. maustettu laatu.

Kun S-ryhmän kilpailutuskausi vaihtuu, seuraava paljousalennettu laatu lienee taas vuorostaan Valio. Siihen asti Ingmanilla, erinomaisia makuja heilläkin.

Vierailija
84/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:31"]

Hei minä olen se, joka asuu Keski-Euroopassa eli siis Hollannissa. Ja kyllä täällä ALVit sun muut verot maksetaan ihan niin kuin Suomessakin. Yrittäjäverotus on itse asiassa todella korkea täällä. Mutta jos jäätelöpallo maksaa euron, niin se on niin edullinen, että tulee otettua yhden sijasta sitten kaksi tai kolme.

[/quote]

Ei muuten arvonlisäveroa makseta samalla tavalla, kuin Suomessa.

Alankomaissa on EU:n pienin alv.

Suomi kieppuu lukujen kärjessä.

Vierailija
85/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:52"]

"aurinkoisella kelillä pidetään putiikki auki vähintään kellon ympäri."

Aukioloajat ovat Suomessa tietääkseni aika tiukkaan rajatut.

[/quote]

Ei ole kioskeilla.

[/quote]

Jäätelökiskoilla on. Niille on lupia myönnettäessä määritetty hyvin tarkasti koska ja miten kauan ne saa myydä. 

Vierailija
86/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:57"]

No eipä näy jonoja olevan ainakaan tämän kaupungin keskustan jäärtelökioskeille. Eikös hinta ole sopiva silloin kun myyntimäärä on suuri ja katettakin jää vielä hyvin. Musta tuntuu että jäätelökioskin tuotteet ovat luksustuotteita, joita ei yritetäkään kaupata kuin rahakkaille turisteille. Ja juu, periaatteesta en osta. Haen kaupasta ja menen sen kojun viereen penkille syömään...

[/quote]

Niissä on kate todella surkea. Hintoja EI voi laskea tai ne myisi tappiolla

Vierailija
87/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaikki niin saatanan kallista ja olemattomalla palvelulla vielä päälle, että parempi tehdä itse kaikki mahdollinen! Joo, maksan mielelläni vitosen itsetehdystä jätskipallosta jos saan sen tarjoiltuna pöytään kauniisti ystävälliseltä myyjältä. Vaan kun en saa- se tehdasmömmö isketään kertakäyttökuppiin ja sen "tarjoaa" ihminen, joka ei hymyile tai edes katso silmiin (eikä tiedä edes myymänsä jäätelön ainesosia suunnilleen). Istumapaikkaa ei välttämättä ole, ei edes tiskiä jolle laskea jäätelönsä- ehei, painu vittuun siitä kun maksoit jo.

Me säästämme juuri kunnolliseen jäätelökoneeseen edellämainituista syistä.

Vierailija
88/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:52"]

"aurinkoisella kelillä pidetään putiikki auki vähintään kellon ympäri."

Aukioloajat ovat Suomessa tietääkseni aika tiukkaan rajatut.

[/quote]

Ei ole kioskeilla.

[/quote]

Ah, okei.

Mutta työntekijää ei varmaankaan voida kuitenkaan höykyttää miten sattuu sään mukaan?

[/quote]

Aika pitkälle voidaan. 

Vierailija
89/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 19:31"]

[/quote]

Ei muuten arvonlisäveroa makseta samalla tavalla, kuin Suomessa.

Alankomaissa on EU:n pienin alv.

Suomi kieppuu lukujen kärjessä.

[/quote]

Jäätelökiskalla elintarvike myydään mukaan, joten se hinnoitellaan Suomessa tismalleen samalla alv:lla kuin ruoka hinnoitellaan kaupoissa. Arvonlisäveroprosentti on 14. Veroprosentti ei selitä 3,5 ja 1,0 euron välistä hintaeroa. Veroton hinta 3,5 euron jäätelöpallolle on 3,07 euroa ja 4,5 euron pehmikselle 3,95 euroa. Ja sitten pitää muistaa, että myös ostettavasta jäätelöstä, sähköstä, vuokrasta ja muusta saa vähentää vastaavasti alv:n osuuden.

t. yrittäjä

Vierailija
90/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 16:13"]Makeisvero, ALV, franchise-maksut, palkat ja vuokra.

Jos se litra jäätelöä maksaa yrittäjälle 1,70€, ja päälle tulee 11 senttiä makeisverosta, ni me päästää jo 1,81€ per litra jäätelöä jo siitä. Jos se "feikkivohveli" maksaa 10snt, ja siitä litrasta saa semmoset kaheksan palloo, ni hinta on jo 2,61€ sille litralle eli 0,33€ per tuutti. Sähkön hinta on muutamia senttejä vuorokaudessa, joten ne jätetään pois laskuista.

Alin mahdollinen (katu)kioskivuokra näyttäisi Helsingissä olleen 300€/kk viime kaudelle (1.6.2013 - 1.12.2013). Elikkä kolme kuukautta varsinaista myyntikautta, tarkoittaa 1800€ joka pitäisi maksaa näiden kolmen kuukauden tuotoilla. Oletetaan että kioski on auki täydet 8h joka päivä näiden kolmen kuukauden ajan ja siinä on yksi työntekijä koko tämän ajan (omistaja itse). Jos tää omistaja nyt sit haluaa ELÄÄ tolla palkalla niin että jää käteen enemmän ku työttömyyskorvauksesta (perus n. 520€/kk), nii kuukausittaisia kuluja alkaakin olla jo ainakin 2000€ tienoilla. Tää jaetaan 30, nii saadaa paljonko päivässä pitää tienata (67€). Elikkä kaheksalle työtunnille: 8,33€/h. Eli yhelle tötterölle: 1,7€. Nyt tötteröllä on jo hintaa 2,03€. päälle vielä 10 senttiä erinäkösistä juoksevista menoista (välinehuolto, etc.), ni meil onki jo 2,13€ per tuutti.

Kaupanpäälle Pingviini-franchise (ei ne niitä kioskeja ite pyöritä, älkää luulkokkaa) tahtoo omansa pois, sanotaan ny vaikka 10% (21snt) myyntihinnasta ennen ALV. Eli 2,34€ + ALV (14%). 2,67€ per tuutti, ja tää olettaen että vuokra on minimissä ja että on vaan yks työntekijä. Ja älkää luulkokkaa että se olis - esim. hodarikioskeille löytyy kysyntää ympäri vuoden, jotenka ne ihan varmasti suostuu tarjoomaan parempaa vuokraa. Minkälisäks mä en oikeen jaksa uskoo että toi jäätelö on ihan noin halpaa edes niille yrittäjille.

Ja siinä teille selitys että miksi yksi jäätelöpallo maksaa 3,50€.

[/quote]

Jos tunnissa myydään 10 jäätelöä (hiljainen paikka) ja yksi jäätelö maksaa kuluttajalle 3,50€ ja jos päivässä kioski on auki 8 tuntia ja auki 30 päivää kuukaudessa, niin se tekee kuukaudessa 8400€. Jos siitä vähentää jäätelön ja vohvelin hinnan myyjälle eli alle kymmenesosan ja vuokran ja muut kulut, sanotaan pari tonnia, niin yrittäjälle jää käteen 5500€/kk eli aika hyvin. En sit paljonko menee lisenssimaksuihin, bensaan ja kioskin ostoon ja tolla palkalla kannattaa yrittää.

Jos jäätelö maksaisi, sanotaan nyt vaikka 1, 50€ kuluttajalle ja niitä myytäisiin joka toinen minuutti eli 30 tunnissa, niin siitä saisi siltä suunnilleen saman verran palkkaa kuussa. Pitäisköhän kokeilla käytännössä?

[/quote]

Niin, lisenssimaksut, bensat, sähköt, vakuutukset, eläkemaksut, verot jne.

Ja tällä hetkellähän siellä kioskissa on yrittäjä itse, 30 päivää kuukaudessa ilman vapaata. Palkkaapa siihen yksi työntekijä, josta tulee muitakin kuluja, kuin palkka.

[/quote]

Kaikkien pitää maksaa eläkemaksut eikä ne työmatkatkaan ole ilmaisia. Tuota työtä voi tehdä millä koulutuksella tahansa. En tunne edes ketään akateemista joka saisi 5500€/kk. Jos joutuu palkkaamaan yhden työntekijän , niin menekkikin on silloin suurempi.

[/quote]

Ei ole välttämättä isompi. Ei tuollainen kiska montaa tuuttia päivässä myy. 

Vierailija
91/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 15:20"]

ja kohta taas myyjät valittavat että voi voi kun kukaan ei osta !!

Hienoa asua suomessa kun ykis pallo maksaa saman verran kuin koko paketti jäätelöä !!!

Minä ainakin boikotoin ihan periaatteesta.

Pääsisäisenä syötteellä maksoi tuoppi  6.90 e heh heh ja kaupasta saa 1.5 hintaan JA siinä on verot ja kaikki mukana.  ...  yrittäjät HINNOITTELEVAT ITSENSÄ KONKURSIIN

[/quote]

Et näytä ymmärtävän mitään bisneksestä. Se että ostat megamarketista teollisesti valmistettua jäätelö purkin on täysin eri asia kuin että menet ostamaan pienestä palvekukiskasta jäätelön. 

[/quote]

Miten niin? Samaa bulkkijäätelöä noissa kioskeissakin myydään.

[/quote]

Ei muuten ole. On myös täysin eri asia ostaa valmiita paketteja kuin eettä joku tekee niistä tuutteja

Vierailija
92/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 18:27"]

Pitäkööt pallonsa kun kerran ovat ne taivaisiin hinnoitelleet. Toivottavasti mahdollisimman moni äänestää jaloillaan, niin ehkä ja kenties se alkaa yrittäjälläkin järki kasvamaan kuinka paljon on liikaa kun aletaan asiakasta kusettamaan.

[/quote]

Ei niistä voi pyytää vähempää. Muuten niitä myydään tappiolla

Vierailija
93/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:13"]

[/quote]

[/quote]

Riippuu kiskasta. Hyvällä paikalla on jatkuva jono. Jossain paikoissa taas en ole koskaan nähnyt ketään ostoksilla.

Vierailija
94/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, kun yrittäjä maksaa vohvelitkin mukaan hankintakustannuksiin VAIKKA MELKEIN JOKA HELVETIN PAIKASSA SE AITO VOHVELI MAKSAA ERIKSEEN JOPA PUOLI EUROA!! :D

Olkaa vaan ahneita, saatana. Omaa kuoppaanne kaivatte sillä!

Vierailija
95/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:24"]

[/quote]

[/quote]

Riippuu kiskasta. Hyvällä paikalla on jatkuva jono. Jossain paikoissa taas en ole koskaan nähnyt ketään ostoksilla.

[/quote]

Hyviltä paikoilta otetaan paljon enemmän vuokraa

Vierailija
96/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hyviltä paikoilta otetaan paljon enemmän vuokraa

Vierailija
97/116 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 20:30"]

Aika hyvä, kun yrittäjä maksaa vohvelitkin mukaan hankintakustannuksiin VAIKKA MELKEIN JOKA HELVETIN PAIKASSA SE AITO VOHVELI MAKSAA ERIKSEEN JOPA PUOLI EUROA!! :D

Olkaa vaan ahneita, saatana. Omaa kuoppaanne kaivatte sillä!

[/quote]

Perusta oma jäätelökiska kun sillä kerran tienaa niin paljon

Vierailija
98/116 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö muka noin vihaiset ihmiset jäätelöä? Rauhoittukaa...

Vierailija
99/116 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tässä keskustelussa kuulostamaan siltä, että kannattaa avata niitä jäätelökioskeja useampikin, jos kerran yhdestä tienaa yli viisi tonnia ("yrittäjälle jää käteen 5500€/kk" laski joku aiemmin). Hitto, avaan itse mielelläni neljä ja maksan työntekijöille palkkaa vaikka 3000€/kk ja pidän itse sen 10 000€/kkv(4x2500) nostamatta persettäni. Hiivatin tuottavaa tuo jäätelökioski bisnes!

Jumalauta, mikä kultakaivos!

Tai sitten jossain on joku laskenut pikkuisen väärin...

Vierailija
100/116 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä osaa yrittäjät laskea, ahneus sokaissut?

myyt 10 jädeä tunnissa 4.90 e tai 30 jädeä hintaa 3.50 e, kummasta jää enemmän tuloa?

ahneella on paskainen loppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi