Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain apteekista allergialääkettä, valitsin farmaseutin

Vierailija
22.04.2014 |

suosituksesta telfast-tabletteja. Kotona luin pakkausselosteen ja nyt en uskalla ottaa niitä. Sivuvaikutuksena mm. hengenahdistusta, unihäiriöitä ja jopa rytmihäiriöitä. Pöh, miksei se farmaseutti noista varoitellut mitään? Vai olenko mä nyt vaan vainoharhainen, ikinä en ole lääkkeistä pahemmin mitään sivuoireita saanut, enkä ole millekään lääkeaineelle allerginen. Olen siis pölyallergikko ja tuntuu että setiritsiini jota olen tähän asti käyttänyt ei auta tarpeeksi. Siksi ajattelin kokeilla muuta lääkettä. Onko sulla kokemusta tosta telfastista tai muusta allergialääkkestä? Voitko suositella jotain?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan lukenut minkään muun lääkkeen tuoteselostetta?

Vierailija
2/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Buranan??

KAIKKI ilm.sivuvaikutukset on pakko sinne sivuvaikutuslistaan laittaa, ne harvinaisemmatkin.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 14:08"]

Älä nyt ihmeessä noita sivuvaiktuuksia pelkää, niitä tulee todella harvalle, ja jokaisella lääkkeellä on harvinaisena myös vakavia sivuvaikutuksia...

Itse tykkään eniten Kestine Lyo -nimisestä allergialääkkeestä (saa ilman reseptiäkin nykyisin), on tehokkainta ja alkaa vaikuttaa vartissa siitä kun ottaa tabletin kielelle sulamaan. Paljon tehokkaampi kuin setiritsiinit ja vastaavat.

[/quote]

Mä olen kokeillut kestineä ja se ei sopinut mulle. Nuhan se piti loitolla, mutta silmät kutisi sen kanssa. Setiritsiini piti sekä nuhan että silmät kunnossa. Paitsi nyt, en tiedä onko katupölyä nyt tavallista enemmän vai mikä on, mutta nenä vuotaa vaikka ottaa lääkettä. Ja muutenkin on kovin tukkoinen olo. No, kokeillaan tota telfastia ensin ja jos se ei auta niin sitten seuraavaa. Noita lääkkeitä näkyy olevan monta erilaista, joten kaipa sitä löytyy sekin joka sopii just mulle. Tai sitten tää pölykausi ehtii mennä ohi :) ap

Vierailija
4/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 14:20"]

Esim. Buranan??

KAIKKI ilm.sivuvaikutukset on pakko sinne sivuvaikutuslistaan laittaa, ne harvinaisemmatkin.....

[/quote]

Olen lukenut. Tuota telfastia myös googletin ja huomasin, että se on ihan oikeastikin aiheuttanut tuota hengenahdistusta ja unihäiriöitä (painajaisia) sekä huimausta. Eli ne ei ole vain paperilla olevia haittavaikutuksia, vaan niitä on ihan oikeasti esiintynyt. ap

Vierailija
5/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko lopetti tämän telfastin käytön kahden pillerin jälkeen. Suu kuivui niin ettei pystynyt nielemään kunnolla :( 

Vierailija
6/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa se Telfast vei yöunet. En vaan saanut unta. Kun vaihdoin vanhaan lääkkeeseen, nukahdin taas normaalisti.

Vierailija
7/15 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras allergialääke, mikä toimii ja ei väsytä tuo telfast..

Nyt jouduin vaihtamaan zyrteciin (setiritsiini) kun olen raskaana ja voi itku miten tuo ei tehoa millään.

Lääke otettava illalla ennen nukkumaan menoa kun muuten nukahan pystyyn.

Vierailija
8/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa noissa on nuo varovarovaromerkinnät

Vierailija
9/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista lääkettä ei olekaan missä ei ole merkintöjä sivuvaikutuksista.

Vierailija
10/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, kaikissa noissa tosiaan on noita varoituksia. Tässä esim. Zyrtecin (setiritsiini) mahdolliset haittavaikutukset:

leiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä 1 potilaalla 10:stä

uneliaisuus
heitehuimaus, päänsärky
nielutulehdus, nuha (lapsilla)
ripuli, pahoinvointi, suun kuivuminen
uupumus.

Melko harvinaiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä 1 potilaalla 100:sta)

levottomuus
harhatuntemukset (parestesiat)
vatsakipu
kutina (kutiava iho), ihottuma
voimattomuus (äärimmäinen uupumus), huonovointisuus.

Harvinaiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä 1 potilaalla 1 000:sta)

allergiset reaktiot, joista osa voi olla vaikeita (hyvin harvinaista)
masennus, aistiharhat, aggressiivisuus, sekavuus, unettomuus
kouristukset, liikehäiriöt
sydämen tiheälyöntisyys
poikkeava maksan toiminta
urtikaria (nokkosihottuma)
turvotus
painonnousu.

Hyvin harvinaiset haittavaikutukset (saattaa esiintyä 1 potilaalla 10 000:sta)

verihiutaleiden vähyys (trombosytopenia)
nykimishäiriö (”elohiiri”)
pyörtyminen, pakkoliikkeet, lihasjänteyshäiriö (pitkittyneet epänormaalit lihassupistukset), vapina, makuhäiriö
näön hämärtyminen, silmien mukautumishäiriöt (kohdistusvaikeudet), silmien hallitsematon kiertoliike
vakava allerginen reaktio, joka aiheuttaa kasvojen ja kurkun turpoamista (angioedeema), lääkeihottuma
poikkeavuudet virtsatesssa (yökastelu, kipu virtsatessa ja/tai virtsaamisen vaikeutuminen).

Tuntematon (koska saatavissa oleva tieto ei riitä arviointiin)

muistinmenetys, muistin heikkeminen.

Vierailija
11/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihmeessä noita sivuvaiktuuksia pelkää, niitä tulee todella harvalle, ja jokaisella lääkkeellä on harvinaisena myös vakavia sivuvaikutuksia...

Itse tykkään eniten Kestine Lyo -nimisestä allergialääkkeestä (saa ilman reseptiäkin nykyisin), on tehokkainta ja alkaa vaikuttaa vartissa siitä kun ottaa tabletin kielelle sulamaan. Paljon tehokkaampi kuin setiritsiinit ja vastaavat.

Vierailija
12/15 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, taidan siis olla vainoharhainen sillä en ole setiritsiinistäkään saanut noita haittavaikutuksia mitä listassa on. Ehkäpä mä uskallan vaihtaa lääkkeen huomenna. Kiitos vastaajille :) ap

Vierailija
13/15 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee karhea ja kuiva kitalaki joksikin aikaa. Onneksi ei tarvitse joka päivä ottaa. Mieluummin se kuin jatkuva pärskiminen.

Vierailija
14/15 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telfast - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTgzNzYzMiZhaWQ9MjQ1ODMyNTI Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan etenkin, jos on sama tilanne kuin minulla, eli setiritsiinivalmisteet eivät helpota oireita ollenkaan ja/tai väsyttävät liikaa.

Vierailija
15/15 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile miten käy. Tuskin nyt kuolema kuitenkaan heti korjaa. Saattavat hyvinkin sopia sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi