Suomi on liian kallis maa meille suomalaisille
Ostetaan lapsille Bangladeshissa tehtyjä haalareita, ruokapöytään Puolassa kasvatettua tai ainakin jalostettua ruokaa ja käydään kampaamossa ja hakemassa juhlajuomat Tallinnasta.
Ketkä voisi muuttaa Suomeen niin, että heillä olisi varaa asua täällä? Kun meillä suomalaisilla ei enää ole varaa maksaa toinen toisillemme suomalaisten tekemästä työstä.
Kommentit (16)
Ebola-afrikkalaisille rahaa kyllä riittää tyhjäntoimittamisesta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:58"]
Ebola-afrikkalaisille rahaa kyllä riittää tyhjäntoimittamisesta.
[/quote] Minkälaista rakentavaa työtä itse teet? Et suinkaan nosta mitään tukia? Montako ebolapotilasta on hoidossa Suomessa?
Tuntuu, että somaleilla ja muilla sossumamuilla on hyvinkin rahaa tehdä ostoksia jne. Lastemme koulussa somppulapsosilla kaikki pelit ja rensselit, ipadit, iphonet jne. Meillä ei todellakaan ole varaa moisiin, mutta me olemmekin töissä kun tämä porukka makoilee kotona.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:16"]
[/quote]
Kiitä siitä sosiaalidemokraatteja ja Ay-liikettä. Ne tämän maan ovat tuhonneet
[/quote]
Kuinka niin? Perustele.
Valivalivalivali... Mä en jaksa enää kuunnella tätä alakuloista "Suomi on paska maa!" vikinää. Olen elänyt koko lapsuuteni köyhyysrajan alapuolella. Nyt olen vihdoinkin töissä. Palkka on surkea ja vuokra kohtuuttoman suuri. Kohta olen taas opiskelija, ja tekee taas tiukkaa. Mutta ei mua kiinnosta kuunnella tätä surkutusta! Keksikää muitakin aiheita!
Lisäisin vielä, että onko se oikeasti niin kauheata, jos on vähän köyhä? -9
Nykyiset 90-vuotiaat on kovien ponnistelujen ja verenvuodatuksen jälkeen jättämässä meille upeata, vapaata maata. On loukkaus heitä kohtaan sanoa että paska maa. Suomi on HYVÄ maa. Aina voisi olla paljon pahemminkin asiat.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:46"]Nykyiset 90-vuotiaat on kovien ponnistelujen ja verenvuodatuksen jälkeen jättämässä meille upeata, vapaata maata. On loukkaus heitä kohtaan sanoa että paska maa. Suomi on HYVÄ maa. Aina voisi olla paljon pahemminkin asiat.
[/quote]
Niinpä. Nää surkuttelijat on jääny jumiin 80-luvulle. Onneksi mä en elänyt vielä tuohon tuhlaaja-aikaan. Ihan hyvä maa tämä on. -9
Sen takia ostan vain ruoat suomesta. Ulkomailta tilaan halvemmalla. On myös käynyt maasta muutto mielessä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:41"]
Valivalivalivali... Mä en jaksa enää kuunnella tätä alakuloista "Suomi on paska maa!" vikinää. Olen elänyt koko lapsuuteni köyhyysrajan alapuolella. Nyt olen vihdoinkin töissä. Palkka on surkea ja vuokra kohtuuttoman suuri. Kohta olen taas opiskelija, ja tekee taas tiukkaa. Mutta ei mua kiinnosta kuunnella tätä surkutusta! Keksikää muitakin aiheita!
[/quote]
Kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen valittaa joka asiasta, vaikka menisi oikeasti ihan hyvin. Auta armias, jos menet kuitenkin kehumaan vierasta maata tai ulkomaalaisia, niin samat valittajat haukkuvat sinut maanrakoon.
Mä käyn kampaajalla Suomessa suomalaisella kampaajalla. Samoin lapsieni parturi on suomalainen. Alkoholia käytän niin vähän, että mulla on varaa hakea tarvitsemani Alkosta. Toisaalta 10 euroa viinipullosts silloin tällöin ei ole paljon. Ja on mulla ollut varaa ostaa myös siideripullo silloin tällöin.
Ruokaa ostaessani kotimaisuus on kriteeri, en esim osta ulkomaista lihaa tai tomaattia / kurkkua. Joitakin tuotteita ei saa kotimaisena, eli välillä joutuu tekemään valintoja.
Vaatteiden osalta tilanne on se, että tuotantoa Suomessa ei juurikaan ole, lisäksi se, mitä on, ei miellytä silmääni. Ompelijan palveluita mulla ei ole varaa käyttää.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:21"]
Ostetaan lapsille Bangladeshissa tehtyjä haalareita, ruokapöytään Puolassa kasvatettua tai ainakin jalostettua ruokaa ja käydään kampaamossa ja hakemassa juhlajuomat Tallinnasta.
Ketkä voisi muuttaa Suomeen niin, että heillä olisi varaa asua täällä? Kun meillä suomalaisilla ei enää ole varaa maksaa toinen toisillemme suomalaisten tekemästä työstä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin? Perustele.
[/quote]
Jokohan saisi perusteluja? Peukkuja osataan kyllä klikata alaspäin, muttei vastata kysymykseen?
Up