Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies petti risteilyllä

Vierailija
22.04.2014 |

En tiedä miten tästä eteenpäin. Olin mieheni ja lastemme kanssa risteilyllä Pääsiäisenä. Lapset ala-asteikäisiä ja miehen kanssa oltu yhdessä jo 13 vuotta luullakseni onnellisesti. Mies lähti parille illlalla kun me muut jäätiin hyttiin. Lapset söivät namujaan ja nukahtivat aika pian ja päätin käydä hieman kävelemässä laivalla ja löysin mieheni pussailemasta jonkun sutturan kanssa käytävällä eräästä nurkasta, kamala riita ja mies väitti kaiken johtuvan humalasta eikä mitään kuulemma tapahtunut. Miten tästä pääsee yli kun en nyt luota enää yhtään ja vielä teki tuota kun perhe on mukana. Tekeekö miehet tätäkin vaikka perhe mukana. En jaksa!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaargh,alkoi vituttamaan sun puolesta ap! :/ voimia tosi paljon <3

Vierailija
22/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on jo se, että antaa itsensä ihastua johonkin toiseen ihmiseen saati tekee tollasta. Hyi hyi. En pystyisi jatkamaan tuollaisen kanssa yhdessä. Kammottavaa ajatella että olette muun perheen kanssa ollut hytissä tyytyväisenä mukavalla matkalla ja äijä nuoleskelee jonkun muun kanssa, yök! Tulee mieleen oma kokemus kun äijä oli paneskellut muutamaakin eri mimmiä meiän yhteisessä kodissa sillävälin kun olin yövuorossa tekemässä meille rahaa. Paras oli kun kerran yks näistä tytyistä käveli kämpästä ulos samaan aikaan kun mä tulin töistä kotio. Jollain se äijä sai tämänkin seliteltyä, minä tietysti rakkauden sokaisemana uskoin vaikka jälkeenpäin semmonen olo että kyllä olis hälytyskellojen pitäny soida..

Lapsettomana on helppo sanoa että jätä se, mutta itse en ikinä pystyisi enää luottamaan mieheen. Vahtisin joka menoa ja puhelinta, kävisi itselle älyttömän raskaaksi. Eikä ole kai lapsillekkaan terve ympäristö sellainen. On varmasti minua parempia ihmisiä jotka pystyvät tälläisen unohtamaan ja antamaan anteeksi, mutta itse en ikinä. Ennemmin olisin yksin kun petturin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:14"]

Pettämistä on jo se, että antaa itsensä ihastua johonkin toiseen ihmiseen

[/quote]

Hetkinen, whot? Keskuudessamme on aivokemiansa supressoimaan pystyvä yli-ihminen?! Mestarirotu vaeltaa keskuudessamme!

Ihan oikeesti...nyt on aika fundamentalistinen pettämisen määritelmä.

Vierailija
24/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:25"]

[/quote]

Hetkinen, whot? Keskuudessamme on aivokemiansa supressoimaan pystyvä yli-ihminen?! Mestarirotu vaeltaa keskuudessamme!

[/quote]

Ihan oikeesti nyt...Miksi mielipidettään ei voi sanoa ilman ivaa ja helkilökohtaista pilkkaa?!

Vierailija
25/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsien kans lähetään reissuun pitäisi molempien olla selvinpäin, mikä miehiä vaivaa, ku pitää heti mennä kaikkiin houkutuksiin, eikö perheen luulisi olevan etusijalla.

Vierailija
26/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti parille ja sitten pistää humalan syyksi? Kuinka kamalaan kuntoon se oli itsensä ehtinyt juomaan?

Oikeasti uskollinen ihminen ei petä vaikka kuinka kännissä, kyllä humalatila on aina tekosyy.

Vierailija
27/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Ihan oikeesti nyt...Miksi mielipidettään ei voi sanoa ilman ivaa ja helkilökohtaista pilkkaa?!

[/quote]

Jos mielipide on ylimielistä, ihmisvihamielistä ajatusfasismia, niin pieni henkilökohtainen pilkka siinä yhteydessä varmaan menee?

Vierailija
28/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 11:43"]

En tiedä miten tästä eteenpäin. Olin mieheni ja lastemme kanssa risteilyllä Pääsiäisenä. Lapset ala-asteikäisiä ja miehen kanssa oltu yhdessä jo 13 vuotta luullakseni onnellisesti. Mies lähti parille illlalla kun me muut jäätiin hyttiin. Lapset söivät namujaan ja nukahtivat aika pian ja päätin käydä hieman kävelemässä laivalla ja löysin mieheni pussailemasta jonkun sutturan kanssa käytävällä eräästä nurkasta, kamala riita ja mies väitti kaiken johtuvan humalasta eikä mitään kuulemma tapahtunut. Miten tästä pääsee yli kun en nyt luota enää yhtään ja vielä teki tuota kun perhe on mukana. Tekeekö miehet tätäkin vaikka perhe mukana. En jaksa!

[/quote]

Kaikella ystävyydellä: Onko teillä miten aktiivinen seksielämä? Ei tee teosta hyväksyttävää, mutta käytännössä kaikkia miehiä nyt vaan huumaa muiden naisten huomio silloin, kun seksielämä on yhtä vähäistä kuin se monella pariskunnalla on 13 vuoden jälkeen. Ei siis mikään hyväksyttävä perustelu, mutta tästä se kokemukseni mukaan useimmiten oikeasti johtuu. :(

Voimia sinulle.

Vierailija
29/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti parille ja sitten pistää humalan syyksi? Kuinka kamalaan kuntoon se oli itsensä ehtinyt juomaan?

Oikeasti uskollinen ihminen ei petä vaikka kuinka kännissä, kyllä humalatila on aina tekosyy.

[/quote]

Sori, piti yläpeukuttaa. Samaa mieltä olen, humala on tekosyy. Jos pettää kännissä, niin kyllä jotain on vialla jo. Känni kun ei ole mikään ihmeasia, joka saa toimimaan perusluonteen vastaisesti...

Vierailija
30/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos mielipide on ylimielistä, ihmisvihamielistä ajatusfasismia, niin pieni henkilökohtainen pilkka siinä yhteydessä varmaan menee?

[/quote]

Heh, täällä siis tuon ensimmäisen lausahduksen kirjoittanut. Kieltämättä olen aikamoinen yli-ihminen kun pystyn olemaan pitkässä parisuhteessa ihastumatta kehenkään muuhun (?). En puhunut esimerkiksi siitä että tuntee vetoa johonkin ihmiseen hetkellisesti, vaan siitä että antaa jonkin tuttavuuden edetä siihen pisteeseen että on ihastunut toiseen. (Ja kyllä, oli tähän aiheeseen vähän OT kun eiollut mistään ihastumisesta kyse, halusin vaan tuoda esiin oman linjaukseni kun edellinen kirjoittaja oli käyttänyt ilmaisua "VAIN pussailua") Ei samaan aikaan voi rakastaa yhtä ja olla ihastunut toiseen. Ja kyllä, tämä on omaa putkimallista ajattelutapaani. :D Omia ajatuksiani - ei ne kaikilla samanlaisia ole, senpä vuoksi ihan rauhassa saa kritisoida (varsinkin kun sen tekee hienoilla sanoilla joista en ymmärrä puoliakaan, sivistymätön kun olen :D) :)

Vierailija
31/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:00"]

Meillä kävi samoin, mies petti yhteisellä laivareissulla. Luulin että olen ainoa.

[/quote]

Miten mies paljastui ja kertoiko miksi noin teki?

ap

[/quote]

Mies lietsoi riitaa koko menomatkan ja kiukutteli,enkä älynnyt miksi. Laivassa oli jo ihan kyrpä otsassa ja mä päätin sitten mennä hyttiin ja sanoin että senkus menee itsekseen. Sitten tuli aamulla hyttiin ja itki hysteerisesti. Oli mennyt joidenkin naisten hyttiin ja jotain säätöä ollut, ei yhdyntää kuitenkaan (tai mistäs mä tiiän, mut oletan että samaan konkurssiin ois senkin kertonut kun muutkin yksityiskohdat tuli). Pettämistä kuitenkin. Siinäpä olikin ihana päivä Tallinassa ja yö hotellissa reissu, petti meinaan menomatkalla heti. :( Jätin sen kun päästiin kotiin, mutta yritti sitten itsemurhaa ja joutui sairaslomalle. Paljastui että sillä oli töissä mennyt helvetin huonosti ja mies sai hermoromahduksen. Psykoterapiassa ne diagnosoi vakavan masennuksen ja loppuunpalamisen. Irtisanoutui työstään. Tilanne oli siis jatkunut vuosia, mä en vaan sitä älynnyt. Eikä mies puhunut mitään. Se pettäminen ja sitä seurannut morkkis/itsemurhayritys olivat siis "oireita" jostain vakavammasta. En mä varmasti olisi antanut anteeksi pettämistä jos se ei olisi ollut osa suurempaa tragediaa, mutta ymmärsin että ei siinä mulla ollut muutenkaan väliä. Mies koki että parisuhde, työ ja ystävät ovat yhdentekeviä ja kun asiaa alettiin puimaan, mies oli katkaissut tietämättäni välit myös kavereihinsa jo aiemmin (käyttäytymällä kuin mielipuoli). Mutta psykoterapia ja sairasloma, ja työpaikan vaihdos pelasti miehen. Ja on kyllä tänä päivänä "maailman paras mies",mutta olihan sen meno sillon aika kamalaa nyt kun ajattelee. En soisi kenellekään naiselle tuollaista kokemusta, siinä menee kyllä ilmat pihalle henkisesti ja fyysisesti. :(

Vierailija
32/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä mitä tapahtui sen jälkeen kun näit miehesi suutelemassa toista naista? Missä te riitelitte?

Vierailija
33/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapyhien nimet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella lauseen keskellä.

Vierailija
34/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:00"]

Meillä kävi samoin, mies petti yhteisellä laivareissulla. Luulin että olen ainoa.

[/quote]

Miten mies paljastui ja kertoiko miksi noin teki?

ap

[/quote]

Mies lietsoi riitaa koko menomatkan ja kiukutteli,enkä älynnyt miksi. Laivassa oli jo ihan kyrpä otsassa ja mä päätin sitten mennä hyttiin ja sanoin että senkus menee itsekseen. Sitten tuli aamulla hyttiin ja itki hysteerisesti. Oli mennyt joidenkin naisten hyttiin ja jotain säätöä ollut, ei yhdyntää kuitenkaan (tai mistäs mä tiiän, mut oletan että samaan konkurssiin ois senkin kertonut kun muutkin yksityiskohdat tuli). Pettämistä kuitenkin. Siinäpä olikin ihana päivä Tallinassa ja yö hotellissa reissu, petti meinaan menomatkalla heti. :( Jätin sen kun päästiin kotiin, mutta yritti sitten itsemurhaa ja joutui sairaslomalle. Paljastui että sillä oli töissä mennyt helvetin huonosti ja mies sai hermoromahduksen. Psykoterapiassa ne diagnosoi vakavan masennuksen ja loppuunpalamisen. Irtisanoutui työstään. Tilanne oli siis jatkunut vuosia, mä en vaan sitä älynnyt. Eikä mies puhunut mitään. Se pettäminen ja sitä seurannut morkkis/itsemurhayritys olivat siis "oireita" jostain vakavammasta. En mä varmasti olisi antanut anteeksi pettämistä jos se ei olisi ollut osa suurempaa tragediaa, mutta ymmärsin että ei siinä mulla ollut muutenkaan väliä. Mies koki että parisuhde, työ ja ystävät ovat yhdentekeviä ja kun asiaa alettiin puimaan, mies oli katkaissut tietämättäni välit myös kavereihinsa jo aiemmin (käyttäytymällä kuin mielipuoli). Mutta psykoterapia ja sairasloma, ja työpaikan vaihdos pelasti miehen. Ja on kyllä tänä päivänä "maailman paras mies",mutta olihan sen meno sillon aika kamalaa nyt kun ajattelee. En soisi kenellekään naiselle tuollaista kokemusta, siinä menee kyllä ilmat pihalle henkisesti ja fyysisesti. :(

[/quote]

Lisään vielä siis että mies veti kyllä ihan tolkuttomat perseet. Jälkikäteen ajatellen sen alkoholin käyttö oli kammottavaa jo paljon ennen reissua, ja isoimmat riidat tuli juomisesta. Mies oli passiivisagressiivinen kännissä, sellainen "vainoajan" katse oli aina muhun ja vahti mua, ja sitten kuitenkin puhui tosi rumasti. Ihanhan se on eri ihminen nykyisin. Ainakin nyt mä osaan tunnistaa masennuksen ja loppuunpalamisen oireet, ihminen ei tosiaankaan ole oma itsensä silloin. Miehellä oli burn out jo alulla kun tavattiin alunperin, mutta se oli siinä yli-innokkaassa vaiheessa kun työnteko ja ylityöt oli kivaa kun sai rahaa, ja rahalla sai ostettua kaikkea. Myös vastuu ja pomon kehut kantoivat. Mutta sehän se vaarallisinta onkin, kun työnteko on niin kivaa ettei ymmärrä pitää edes taukoja. Mies teki 10h töitä ilman kahvitaukoja, ja lounaan ajankin luki papereita. Sen kun yhdistää vapaa-ajan alkoholinkäyttöön niin ei voi tulla muuta kun tragedia.

Vierailija
35/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau...nopea otteinen mies sinulla. Ehti lyhyessä ajassa vetämään kännit ja vielä emännäkin löytämään.

Vierailija
36/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksiä kyllä. Minä jotenkin järkytyin ja sain vain huudettua saatanaa ja juoksin hyttiin, en tajunnut mitä oli tapahtunut olin ihan sokissa. Mies tuli hyttiin ja sen tajusin ettei siinä aleta riidellä vaan mentiin käytävälle ja kumma kyllä en huutanut vaan kyselin ja kyselin: Mies ei osaa selittää vieläkään. Turta olo.

Vierailija
37/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pitkä ja komea, joten en yhtään ihmettele jos seuraa löytää, mutta en ole ennen huomannut moista taipumusta ja nyt en tajua kun tunteet vaihtelee eli välillä vihaa ja välillä turta olo ja vaikka mitä.

ap

Vierailija
38/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinuna selvittäisiin miehen motiivit ja mahdolliset aiemmat pettämiset (?) pohjiaan myöten. Laita mies pohtimaan kuinka paljon rakastaa sinua, ja selvitä hänen käsityksensä parisuhteenne tilasta. Ja nämä kaikki vasta muutaman päivän päästä kun krapula ja ensijärkytys ovat ohi.

Vierailija
39/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 12:58"]Meillä on seksiä kyllä. Minä jotenkin järkytyin ja sain vain huudettua saatanaa ja juoksin hyttiin, en tajunnut mitä oli tapahtunut olin ihan sokissa. Mies tuli hyttiin ja sen tajusin ettei siinä aleta riidellä vaan mentiin käytävälle ja kumma kyllä en huutanut vaan kyselin ja kyselin: Mies ei osaa selittää vieläkään. Turta olo.

[/quote]

Ei kai siinä paljon selityksiä tarvita: mies luuli ettei rouva ole näkemässä, joten voi rauhassa käyttää tilaisuuden hyväkseen. Tuskin oli eka tai ainakaan ainoa kerta. Ajattele mitä miehesi olisi tehnyt jos olisi ollut risteilyllä yksin...

Vierailija
40/41 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2014 klo 13:01"]

Mies on pitkä ja komea, joten en yhtään ihmettele jos seuraa löytää, mutta en ole ennen huomannut moista taipumusta ja nyt en tajua kun tunteet vaihtelee eli välillä vihaa ja välillä turta olo ja vaikka mitä.

ap

[/quote]

Mä niin ymmärrän sua. Sanoisin kuitenkin, että kuuntele sydäntäsi. Et ole miehelles mitään velkaa, itsellesi vaan. Jos tiedät jo nyt että et voi unohtaa ja antaa anteeksi, eroaminen sattuu vähemmän. Pettäminen vaurioitti meidän suhdetta siten että vaikka tiedän sen johtuneen miehen omista ongelmista, niin mun toipuminen alkoi vasta sen jälkeen. Nyt mulla on "oma elämä" vaikka yhdessä ollaankin, mutta ei se ole enää samaa. Se ei ole enää pyhää. Pärjäisin ilman miestänikin, ja kieltämättä mietin että noinkohan ollaan loppuikämme yhdessä. Jotenkin sitä "paatui" eikä enää välitä. Jos nyt pettäisi uudelleen, en varmastikaan enää ottaisi sitä niin raskaasti. Ymmärsin että kaikki voivat pettää, ja vika on AINA pettäjässä, ei suhteessa eikä puolisossa. Pettävä ihminen tekee tietoisen päätöksen olla toisen kanssa vaikka on parisuhteessa, joten aika tosi paljon pitää muuttua petoksen jälkeen että suhde palautuu. Meillä kyllä mies muuttui terapian myötä täysin, mutta jotenkin tuntuu välillä että rakastankohan minä oikeasti tuota "muuttunutta" miestä. Sekin piti opetella. Minä kun valitsin alunperin miehen joka on tietynlainen, ja joka ei pettäisi koskaan. Sitten se petti ja muuttui, mutta se rakkaus pitää löytää petetyn taholta uudelleen. Se ei ole itsestäänselvää että niin käy. Avioliitto ei kuitenkaan toimi jos toiselle ei anna mahdollisuutta muutokseen, en voi olettaa että mies on samanlainen ikuisesti. Se on sitten minun valinta että rakastunko häneen uudelleen, vai vaadinko häntä olemaan se johon rakastuin. Vaikeita asioita.