Naiset. Älkää ikinä kertoko ex-suhteistanne miehille!
Vaikka ei olisi edes mitään tapahtunut niin mies on mustasukkainen vielä 20 vuoden jälkeenkin. Viiituttaa, kun asia ei hänelle kuulu.
Ja miehet, neitsytvaimoja harvemmin löytyy.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus on mielisairaus joka pahimmillaan johtaa siihen, että tästä sairaudesta kärsivä tappaa uhrinsa
👍Samaa mieltä. Mustasukkaisuus on mielisairaus jolla mustasukkainen pilaa oman elämänsä lisäksi myös muiden elämät
👎Haista paska
Onpas mustavalkoinen kuva mustasukkaisuudesta. On aivan normaalia tuntea mustasukkaisuutta, jos vaikka rakastamansa kumppani flirttailee toisen ihmisen kanssa. Se miten reagoit siihen tunteeseen kertoo oletko mielisairas vai et, eli tapatko kumppanisi vai jätätkö vain ja etsit paremman niinkuin täysjärkinen ihminen tekee.
Se haluaa susta eroon. Pitää keksiä joku syy. Ei kukaan oikeasti suuttuisi noin vanhoista jutuista.
Jos ei ole lapsia edellisistä suhteista niin voi esittää neitsyttä. Yhteisten lasten kautta on ikuisesti tekemisissä sen exän kanssa ja se on ikuisesti elämässä. Jos on lapseton niin niistä ex suhteista ei kannata puhua jos ei muuten sitten ole vielä jossain tekemisissä sen exänsä kanssa. Tai jos on ollut niin pitkä vuosikymmeniä jatkunut suhde ettei se ole ollut ihan merkityksetön hairahdus. Mutta niistäkään ei kannata mitään intiimejä yksityiskohtia kertoa. Kertoo että kasvoi vain erilleen ja sillä sipuli. Ei säästele mitään kuvia ja riidan tullen vertaile. Ei palvo sitä exäänsä ja anna huonommuuden tunteita sille uudelle riitojen kärjistettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus on mielisairaus joka pahimmillaan johtaa siihen, että tästä sairaudesta kärsivä tappaa uhrinsa
👍Samaa mieltä. Mustasukkaisuus on mielisairaus jolla mustasukkainen pilaa oman elämänsä lisäksi myös muiden elämät
👎Haista paska
Ei kukaan nyt tahalleen ole mustasukkainen.
Eikä kukaan sairasta tahallaan skitsofreniaa, mutta silti skitsofreenikkojakin on olemassa
Siis mitä? Mie kertosin, et en oo seurustellu aikasemmi, oon neitsyt ja kaikki on uutta, nii sit nainen olis hiljaa? :o Aika reiluu…
Jos yhtäkkiä alkaa syyttää tuollaisia ja vetää jotain iän ikuisia suhdejuttuja keskusteluun jotka ei oo aiemminkaan olleet ongelma, niin aika hyvä mahis on että on itse ihastunut toiseen tai pettänyt ja projisoi nyt näitä omia fiiliksiään suhun :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👎Haista paska
Onpas mustavalkoinen kuva mustasukkaisuudesta. On aivan normaalia tuntea mustasukkaisuutta, jos vaikka rakastamansa kumppani flirttailee toisen ihmisen kanssa. Se miten reagoit siihen tunteeseen kertoo oletko mielisairas vai et, eli tapatko kumppanisi vai jätätkö vain ja etsit paremman niinkuin täysjärkinen ihminen tekee.
Minä en nyt tarkoittanut mustasukkaisuudella sitä, että kumppani pettää vaan sitä, että ollaan mustiasukkia ilman OIKEAA syytä. Mustasukkaisuus ilman oikeaa syytä on kytköksissä narsismiin ja narsistinen persoonallisuushäiriö on nimensä mukaisestikin mielenterveydellinen häiriö
Uusissa suhteissa on ihan normaalia olla epävarma ja jos tulee tunne että vertaillaan ex suhteisiin niin kuka oikeastaan tykkää siitä. Riidan tullen niillä exien hyvillä ominaisuuksilla voidaan ärsyttää. Minulle on käynyt niin ja kerta riitti kun sanoin että mene sitten exällesi takaisin ihan vapaasti. En ole mustasukkainen mutta jos toinen on niin typerä ettei ole exästään päässyt henkisesti eroon niin hän ei ole minua varten. Exä teki niin ja niin paremmin tai niiden intiimi elämästä en halua kuulla ja mitä se minulle kuuluu. En ole mikään laastari ja käsitelköön erokriisinsä ennen kuin alkaa uuteen suhteeseen. Kamalaa jos joutuu parisuhdeteraupeutiksi kun toinen itkee ja suree vielä eroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. - Jos nainen on suunnilleen ikäiseni (40+ vuotias) eikä halua ikinä sanoa yhtään mitään aiemmista mahd. kumppaneistaan tai yleisemmin omasta historiastaan niin hälytyskelloni soivat ja lujaa. - Toki tahdikas ja fiksu nainen osaa valita ajan ja paikan missä kertoo. -En esimerkiski itse haluaisi seksin aikana vältämättä kuulla seikkaperäistä vertailua aiempiin kumppaneihin...
Niin, miten tulkitset vaitonaisuuden? Että ollut useita kumppaneita tai ei kenties yhtään?
Olet hyvin lähellä asain ydintä. Jokaisella meillä on historiamme. Olennaisempaa kuin kumppaneiden määrä on minusta se, kykeneekö nainen (tai mies) olemaan sinut oman historiansa ja menneisyytensä kanssa.
En edes tiedä mitä teksin tiedolla hänen aiempien kumppanidensa määrästä - Ja, jos muutoin tulisimme hyvin juttuun, niin mahtaisko häntä kiinostaa että siitä on kulunut jo hyvän aikaa kun viimeksi harrastin seksiä kumppanin kanssa...
Sinut historiansa ja menneisyytensä kanssa olevan kumppanin kanssa on helpompaa ja luontevamaa olla kuin sellaien josta tulisi, että hän salailee tai peittelee jotain. - Vaikea selittää, mutta, joistain vain tulee tällainen tunne. Mutta en väitä, että minulla olisi, jokin erityinen yliluonnollinen kyky, jolla voisin varmaksi sanoa, etä nyt joku peittelee ja salailee minula jotain.
Ylipääään minusta on kiintoisaa kuunnella, kuinka kumppani(ehdokas) kuvailee muita ihmisiä ja ilmiöitä. Miten hän asettelee heitä ja kuinka hän mahd. peilaa itseään heihin tai muia ihmisiä toisiaan vasten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ainakin yrittää kurkkia menneisyyttäsi, koska historia näyttää usein tulevaisuudenkin🤨
mies52v
Jännää, ettei omalle kohdalleni ole koskaan osunut tällaista miestä. Ex-aviomies ei sanallakaan kysynyt menneistä kuten ei nykyinenkään puoliso tai kukaan niistä, joiden kanssa tapailin/seurustelin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä kerroit Ap nuoruuden poikaystävästäsi, kun nyxäsi kerta tuli mustikseksi? Jotain pano, kimppakiva tai exän jäätävän isosta elimestä tai komeudesta, ihanasta rakkaushuumasta vai miksi nyksäsi otti nokkiinsa? Harva ilman mitään syytä jostain parinkymmenen vuoden takaisesta jutusta saa hepulin? Avaa Ap hieman enemmän tilannetta.
Olimme samassa työpaikassa, kaikki kolme. Nyt mies sai yhtäkkiä päähänsä että minulla ja tällä kolmannella osapuolella on varmasti ollut seksiä. No ei ole.
Ai se siis laukaisi mustasukkaisuuden tunteen? Tietämättä työnne luonnetta ja parisuhteenne normaalia kommunikointia yms, vaikea ottaa kantaa enempää asiaan. Ehkä suhteessanne on tällä hetkellä jotain muuta, mikä luo epäluottamusta välillenne, ja tuo exän ilmestyminen samaan työpaikkaan oli jonkinlainen laukaiseva tekijä, joka ruokkii nyt miehesi luottamuspulaa sinua kohtaan? Voisitteko koettaa joulun ajan keskittyä erityisen paljon parisuhteeseenne, keskustella kaikki asiat lävitse, ja viettää maailman paras joulun aika ja vuodenvaihde yhdessä?
Neuvoni ovat surkeita varmaan, mutta kokeilkaa jotain edes älkääkä luovuttako liian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet ainakin yrittää kurkkia menneisyyttäsi, koska historia näyttää usein tulevaisuudenkin🤨
mies52v
Jännää, ettei omalle kohdalleni ole koskaan osunut tällaista miestä. Ex-aviomies ei sanallakaan kysynyt menneistä kuten ei nykyinenkään puoliso tai kukaan niistä, joiden kanssa tapailin/seurustelin välillä.
En minä ole kysynyt lukuja, eikä mieskään. Silti otti esiin tämän 20 v sitten tapahtuneen. Keskustelimme ja sanoi että halusi loukata mahdollisimman paljon. Mukavaa.
Tapailun alkuvaiheessa jostain tuli puheeksi aikaisempi "säätöni" ja selvisi, että mieheni tuntee hänet. Vielä lähemmäs 20 vuoden jälkeen mies jaksaa kettuilla asiasta, kun tämän miehen nimi tulee jossain yhteydessä esille...
Vierailija kirjoitti:
Tapailun alkuvaiheessa jostain tuli puheeksi aikaisempi "säätöni" ja selvisi, että mieheni tuntee hänet. Vielä lähemmäs 20 vuoden jälkeen mies jaksaa kettuilla asiasta, kun tämän miehen nimi tulee jossain yhteydessä esille...
Tämä juuri. Päivittäisessä arjessa mies ei muista mihin on päänsä jättänyt, mutta sopivissa tilanteissa otetaan 20 v vanha juttu esiin. Tana.
Ap
En kyllä itse haluaisi kuulla tyttöystäväni existä mitään yksityiskohtaista. Yleisellä tasolla voidaan puhua existä mutta seksi on molemminpuolin sovittu kielletyksi puheenaiheeksi. Tyttöystäväni halusi etten ole exieni kanssa viestittelyväleissä (olen parin kans ollut hyvä kaveri vielä suhteen jälkeen) niin sovittii etten viestittele kuin hyvin harvoin heidän kanssaan (tyylii max kerran kuussa). Samaa vaadin häneltä.
Tietyistä entisissä suhteissa olleista ongelmista kylläkin olemme keskustelleet. Ne on syytäki tietää.
Itse myönnän olevani mustasukkainen. Tyttöystäväni myös jonkin verran. Minä olen tyytyväinen tähän tilanteeseen ja haluankin että olemme toisistamme mustasukkaisia.
M35
Kerron AINA uudelle seurustelumppanille, että minulla on ex-poikaystäviä. Kerron myös sen, että olen hyvissä väleissä useimpien ex-poikaystävien kanssa.
Kerron myös sen, että ex-poikaystävät ovat olleet samanikäisiä kuin minä, akateemisesti koulutettuja, älykkäitä (looginen äly ja tunneäly), luotettavia, liikuntaa harrastavia, ulkona luonnossa viihtyä aktiivisia miehiä. Kaikki hyvän parisuhteen vaatimukset siis täyttyivät, MUTTA meillä oli erilaiset tulevaisuudensuunnitelmat. Jotkut miehet halusivat perustaa perheen, mutta minä en halua lapsia. Jotkut miehet halusivat jämähtää kotikaupunkiinsa loppuelämän ajaksi (olla vanhempiensa lähellä "kotiapulaisena") kun taas minä haluan matkustella ja kokeilla asumista eri kaupungeissa ja eri maissa.
Rehellisyys on loistava keino päästä eroon huonoista seurustelukumppaneista. Kun uudelle seurustelukumppanille kertoo heti alussa, millaisia hänen "kilpailijansa" (eli minun ex-poikaystäväni ovat) hän tietää heti, onko hänessä tarpeeksi miestä siihen, että kykenisi täyttämään minun vaatimukseni. Minä en nimittäin aio laskea vaatimustasoa, koska ex-poikaystävät ovat jo omalla käytöksellään todistaneet, että HYVIÄ miehiä löytyy.
Olimme samassa työpaikassa, kaikki kolme. Nyt mies sai yhtäkkiä päähänsä että minulla ja tällä kolmannella osapuolella on varmasti ollut seksiä. No ei ole.