Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

Vierailija
21/550 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lasketut ajat:

1.1

safia

Sladyx

mammaksi

nooramaria

2.1

anita

3.1

emmik1

nipander

5.1

Sanna Huttunen

mammanen

Vierailija
22/550 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vauvoja! :)

Jos fb-ryhmän perustan, siitä tulisi salainen ryhmä, eli sen näkee vain ryhmän jäsenet, ja jäseneksi pääsisi vain ylläpitäjän kutsumana. Eli missään ei tule lukemaan että "Mammanen2011 liittyi ryhmään Tammikuun 2015 vauvat" ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/550 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä varasin tänään ekan neuvola-ajan. Nyt alkaa jo vähän jännittämään ja tuntua todellisemmalta tämä :)

Neuvola on jo 15.5. edellisen kierron mukaan, mutta olen lähes varma (oletetun ovulaation perusteella), että la on silti tammikuun puolella. Se varmistunee vasta sitten ekassa ultrassa..

Oireita on ollut vasta lievä vatsakipu/nipistely useamman viikon ja rintojen arkuus.

Kovasti jännittää kestääkö tämä loppuun asti.

Täytyy varmaan varata aikaa yksityiseltä varhaisultraan, että saa mielenrauhan onko tuolla mahassa ketään ja millä viikolla sitä elellään.

24/550 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee lisää väkeä! Onnittelut jokaiselle!! :)

Mä en oo vielä ihan varma tosta fb-ryhmästä. Toisaalta tää on niin ihana kun saa olla anonyymina. Voi puhua ja kysellä juttuja mitä ei omalla nimellä välttämättä kehtais ;) Onko noissa ryhmissä niin avointa keskustelua ku täällä vois olla? Uskaltaisko sitä läväyttää naaman kehiin :D 

Toisaalta tän toi suljettuosio ei tunnu oikeen toimivan ja tää puoli ainakin heinäkuisissa mitä ehdin olla hiljeni täysin kun kaikki siirty fb:kiin...

Tietysti ois kyllä mukava tutustua uusiin ihmisiin oikeestikin eikä vaan nimimerkkeihin...

ON: oireena kipeät tissit ei muuta. Odottelen kovasti että pahoinvointi alkais. Tää on siis mun neljäs raskaus. Yksi loppuun asti onnellisesti jatkunut oli alussa pahoinvointinen, mutta kaksi seuraavaa oli lähes oireettomia ja päättyivät rv10 ja rv8. Toivon siis tosissaan että saisin halailla pönttöä :D se tois mielenrauhaa

safia 4+5

25/550 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee aamulla ihan päivänselvä plussa nyt sen eilisen haaleen kaveriksi <3 minä kyllä mielelläni liityn myös FB ryhmään tosiaan ku jos muut ei sitä näe :D ei nyt ihan vielä olla valmiita julkistamaan tietoa kun niitä keskenmenoja kummittelee taustalla. Äidilleni kerroin ja kahdelle hyvälle ystävälle jotka ovat olleet hengessä mukana :)

Ja Safia samaa odotan minäkin! Olin kamalan pahoinvoiva esikoisen raskaudesta ja jotenkin nyt tuntuu että se on sen merkki että on kaikki kunnossa :D

26/550 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heei! Täällä yksi myös. Eilen illalla plussasin kp27/27-33 ja täysi vahva viiva suoraan. Aamulla tarkistin digitestillä ja raskaanahan sitä. Vauvalaskurin mukaan laskettu aika 8.1.2015 eli alkuvaihetta viedään. On tämä jännää! Töissä istun ja tuijotan seinää. En tiedä mitä tehdä nyt? Lääkärillä kai pitäisi käydä? Olen 31v, joulusta asti ollaan yritetty tosin viime kk oli ainoa ensimmäinen yrityskuu. Ensimmäinen lapsi. Ihanaa saada tukea täältä. 

27/550 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pidättehän muuten minutkin ajantasalla fb ryhmästä, voisin olla kiinnostunut. Toki totta on se että keskusteleeko sinne sitten samoja ja yhtä vapaasti kuin tänne? :)

Vierailija
28/550 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun lasketut ajat:

1.1

safia

Sladyx

mammaksi

nooramaria

2.1

anita

3.1

emmik1

nipander

5.1

Sanna Huttunen

mammanen

8.1

Molly

29/550 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! Uskaltaudun myös varovaisesti tähän ketjuun. La 3.1. Toista lasta odotellaan. Ensimmäinen jo 7 v. Ylli vuosi yritystä takana, johon mahtuu myös 1 km joten varovaisin mielin mennään, mutta olo on todella onnellinen!

30/550 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvitamiinit aloitettu, oli vielä puol purkkia jääny :) eilen sai muutama läheinen ystävä tietää koska meillä oli bileet ja alkoholiton sidupullo jäi tiskipöydälle . Hups :D jatkossa tarvin luovuutta kun on tulossa useat kolmikymppiset. Olisko joku tosi pitkä lääkekuuri....viimeksi just kolmikymppisillä raskaus paljastui ja sitten 2 viikkoa myöhemmin piti laittaa viestiä että ei tulekkaan vauvaa. Nyt olis kiva jos ei kaikki kaverit heti tietäis. Hassuja tuntemuksia kyllä alamahassa jotka kaikki sopii alkuraskauteen mutta tää vihlonta on häiritsevää. Alkais vaikka se laattaaminen ni tietäis olevansa perusteellisesti raskaana :D mitäs oireita muilla??

31/550 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi plussalaiset!

Onko jo oireita kellään? Itselläni väsymys..eilenkin jo 19.30 nukkumaan!!! Ei vaan kestä silmät auki, ja haukoittelun määrä on ihan järkky :D Alavatsa on myös jotenki "kireän" tuntunen. Lievää pahoin vointia myös. 

Vitamiinit ollut käytössä jo puoli vuotta, kun söin niitä edellisessä raskaudessa, joka johti km:ään, mutta en koskaan lopettanut niiden syöntiä.

Onko kellään masennuslääkitystä? Ite kerkesin syödän. 2kk miedointa mahdollista, ja kun tein positiivisentestin, niin en ole ottanut enää yhtään nappia. Eilen olo oli kuitenkin aika hiton kurja, tai sellainen niin herkkä, itkunen kaikesta, niin mietin nyt soittoa lääkärille.. Tosin raskauskin noita oireita aiheuttaa, mutta itelläni kun jäi nyt kesken tuo masennuksen hoito..

Tänään olisi läheisen 40v juhlat, mutta olen jo ilmoittanut että pidän silmällä lapsia siellä, niin muut voivat hoitaa sen juomapuolen. :)  Simaa join eilen lasillisen verran..jääkin sitten siihen, mutta piti vaan munkin kanssa ottaa kun äidillä olin, niin se olisi jo herättänyt kyselyitä :D Tuskin siitä haittaa oli. Oon vaan niin varovainen, kun tämä on niin toivottu, ja se km pyörii mielessä aika ajoin..

Mukavaa viikonloppua kanssasisaret =)

Sladyx& Papu 5+1..

Ps. Ens vkolla jos uskaltaisi jo neuvolan tilata.. =)

32/550 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sladyx: Mä oon just alottanu paniikkihäiriöön lääkityksen. Nyt n. kuukauden syönyt niitä. Lääkäri tiesi määrätessään meidän vauvahaaveista ja suunnitelmana on että kun rv12 tulee täyteen aletaan pikkuhiljaa tiputtaa lääkitys pois. Lääkäri sanoi että lääkkeestä ei ole sikiölle haittaa, mutta on hyvä lopettaa ennen synnytystä koska voi aiheuttaa vastasyntyneelle vieroitusoireita. Toisaalta aika pelokkain mielin olin aluksi, mutta koska 40 vuotta (myös neuvolassa) työskennellyt lääkäri sanoo että näin voi tehdä, niin pakkohan se on luottaa :)

Oireita ei vieläkään ole. Mutta esikoisesta ne alkoi muistaakseni joskus 6-7 viikolla. Raskaustestinkin tajusin tehdä vasta 5+3 :) Meillähän oli siis silloin ehkäisynä käytössä varmat päivät ja sattui pieni laskuvirhe, olin viikon päivissä perässä :D Mutta ihana laskuvirhe olikin!

Alan kunnolla huolestus jos nyt viikon-kahen päästä ei oireita ala näkymään...

Onko kukaan menossa varhaisultraan?

Me ei mennä. Käytiin viimeeksi 7+2 ja silloin nähtii jopa syke, mutta silti meni kesken. Se ei siis anna yhtään sen enempää mielenrauhaa niin jätetään tällä kertaa väliin.

Neuvolan varaan tänään

Safia 5+1

33/550 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safia minä meinasin tonne varhaisultraan mutta nyt tajusin että se keskemenohan tuntuu vielä pahemmalta jos ehtii nähdä pienen sykkeen siellä :( kun siis km:n jälkeen on semmoinen olo että koska sitä uskaltaa iloita tästä raskaudesta kunnolla. Olin ajatellut käydä siellä ultrassa mielenrauhan vuoksi mutta taidanpa jättää väliin. Ehkä sinne viikolle 12 jaksaa pyristellä :)

34/550 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin tänä aamuna (ja olipa selkeä viiva). Epäilin raskautta jo viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja kun niitä ei kuulunut, olin 100%: varma: flunssa tuli uudelleen tai nenä meni tukkoon (kärsin nenän tukkoisuudesta koko edellisen raskauden ajan), oli etova olo ja mahaa turvotti. Nyt kovottaa jo koko mahaa ja housujen vyötärö puristaa. Kukaan ei tahtonut uskoa tuota heti alkanutta housujen kiristelyä viimeksikään, mutta näyttää olevan mulle ominaista. Kohta pullahtaa maha näkösälle, ku on noita makkaroita edellisestä raskaudesta. Raskaus oli totaalinen yllätys, eikä siis odotettu, hädin tuskin ehdittiin heittää ilmoille ajatus toisesta ("jos sitten joskus alkusyksystä alkaisi yrittää, kun esikoinen lähemmäs 2 vee"). Tietysti tiedettiin mahdollisuus (kp 10), mutta ei olisi uskonut, että heti kerrasta tärppää (ovulaatio ollut ehkä aiemmin, vaikka kierto erittäin säännöllinen). Kierron mukaan la 7.1., mutta tosiaan voi pari päivää ultrassa aikaistua. Hieman ristiriitaiset fiilikset tässä vielä eli yritetään kovasti sopeutua ajatukseen, että pikkukakkonen syntyisikin jo hieman suunniteltua aiemmin.

Vierailija
35/550 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa varhaisultraan 19.5. Haluan vain varmistua, että raskaana ollaan, vaikka sitten menisikin kesken. Ja en juurikaan tiedä mones viikko on nyt menossa, niin siihenkin haluaisin varmistusta. Jos omat tuntemukset ovat heittäneet kovin pahasti, niin la saattaisi olla jo joulun jälkeen (edel. kierron mukaan). Testitikut eivät näytä kontrolliviivan vahvuisilta (4 päivänä testattu viikon ajan), mutta neuvolatädin mukaan se ei kuulemma merkitsisi mitään. Vatsa on ollut nyt myös pari päivää kipeä (ei kovasti, mutta tuntee kyllä). Tänään huomasin, että vatsa olisi kasvanut :o, mutta voi olla että kuvittelen. Pahaa oloa on ollut vapusta lähtien, mutta vessanpönttöä ei ole tarvinnut kuitenkaan käydä halailemassa. Jatkuva jano kokoajan ja siitä seuraa tietysti vessassa juoksemiset. Toivottavasti kunnon oireet alkaisivat pian :)

6+4 - 4+6 (jotain siltä väliltä)

36/550 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips ja onnea kaikille plussanneille! :)

On tämä aivan ihanaa! Itse plussasin 1.päivä ja selkeä viiva tuli. Vauvalaskurin mukaan laskettu aika on 6.1.2015 eli täälläkin alkuvaiheessa mennään ja jänskättää kovin kun on eka raskaus. Siksi uskalduin liittyä tänne mukaan kun noin moni on samassa tilanteessa ja on ihanaa kuulla muiden kokemuksia ja tuntemuksia. Tammikuussa jätimme ehkäisyrenkaan pois ja kolme kuukautta meni kun sitten tärppäsi, yllätyin että tulin raskaaksi näin nopsaa, kun mielessä pyöri ajatus siitäkin jos ei vaikka saisikaan omia lapsia ikinä, kun eihän sitä ikinä tiedä, mutta on tämä aivan uskomatonta ja sit varmaan vast todella tajuaa odottavansa kun kuulee eka kerran pienen sydämen äänet. 27.5 olis eka neuvola käynti et sitä odotellessa. :)

37/550 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Itse en uskalla enää mennä varhaisultraan, koska viimeeksi kävin, niin kesken meni. Ekalla käynti kerralla epäiltiin tuulimunaa..toisella kerralla viikon päästä sitten, näky hento syke, ja siitä vielä tarkkailuun jouduttani viikon päästä ultrassa kehitys keskeytynyt täysin.

Nyt otan vastaan mitä tulee, vasta sitten vkolla 11-12 ultrassa..

Odottavan aika on tosiaan pitkä.

Sladyx & papu 5+2

38/550 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä vähän harkitsen uudestaan tuota varhaisultraa kun gyne sanoi että jos viikolla 8 saadaan kunnon syke näkyviin niin keskenmenon riski on pieni vaikkakin tietysti olemassa niinkuin Safialla oli surulliesti käynyt. Mutta taidan kuitenkin mennä sillä kun oikein ajattelen niin kyllä tässä aika pitkälle joutuu muuten odottamaan että onko siellä joku oikeasti :) mitäköhän semmonen lysti kustantaa kun yksityiselle on pakko mennä. Täällä Porissa ei ainakaan ihan helpolla sinne pääse kunnallisen kautta. Tarvii olla tosi pätevät syyt. Keskenmeno ei riitä.

39/550 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei Helsigissä ainakaan kovin helposti kunnalliseen varhaisultraan pääse. Yritin kysellä siitä vedoten keskenmenoon jne. mutta ei irronnut. Yksityisellä siis käytiin ja hinta oli kelan korvauksen jälkeen n.120€

Gyne sanoi ennen kuin alettiin ultraamaan että jos syke näkyy niin keskenmenon riski on todella pieni, niimpäniin! Alkio oli kyllä meillä viikkoihin nähden pieni ja gyne perui puheensa. Sanoi että mahikset on jokotai. No viikko siitä alkoi vuoto..

En halua pelotella, sori :)

On tää kyllä ihan kauheeta oottaa sinne np-ultraan. Laskeskelin että se osuis johonkin siihen juhannusviikon tienoille.

Safia 5+2

40/550 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki. Täälläkin saatu plussa tikkuun viime viikolla. Olo on äärettömän onnellinen ja samalla epäuskoinen. En voi uskoa olevani todella raskaana. Kuulostelen koko ajan kehoani ja pelkään kaikkea mahdollista. Yritettiin raskautta kaksi kiertoa aktiivisesti, ovulaatiotikut olivat käytössä. Sitä ennen kuukausia ilman ehkäisyä. Mä olen 31-vuotias, mies vähän vanhempi. Eka odotus kyseessä. Raskausoireita ei ole vielä paljon ollut. Eilen olivat rinnat kipeät ja tänään on nippaillut alavatsasta. Tavallaan toivoisin kunnolla kipeitä rintoja tai mielialavaihteluita tai sitä pahaa oloa, jotta olisi varmempi olo. 

Laskurin mukaan la olisi 3.1 eli nyt mennään luvuissa 5+0. Ei olla vielä kerrottu kenellekään, halutaan hetki pitää asia vielä salassa. Toisaalta haluaisin huutaa onneni koko maailmalle. Hassua. Rekisteröidyn tänne, koska ajattelin että olisi hauskaa jakaa ajatuksia (ja pelkoja) muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Avoimesti ja anonyymisti ;)

Eka neuvolakäynti on 27.5. Sitä odotellessa...

Hellmi la 3.1