Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinasuva, kuinka usein peset pyykkiä?

Vierailija
06.12.2020 |

Mä oon saanut kummasteluja, kun pesen kolme koneellista viikossa. Kerran viikossa lakanat/pyyhkeet ja kaksi kertaa viikossa vaatteet. Vaatepyykkiä ei tule täyttä koneellista, mutta mulla ei ole niin paljon vaatteita että pärjäisin yhdellä viikottaisella pesukerralla.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin viikon välein. Odotan että saa koneellisen täyteen. 

Etkö vaihda vaatteita kuin harva se päivä? 

Pesetkö vaatteet joka käyttökerran jälkeen? :DD 

Vierailija
82/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pyörii kone koko ajan. Siellä pyörii yhdet koiranpaskalahkeiset collarit.

Lajittelen pyykit pesuohjelmien mukaan ja koneellisia tulee useampia. Lisäksi pesen alkkarit ja sukat erikseen muista vaatteista.

Rintikkapyykki

Sukkapyykki

Alkkaripyykki

Villapyykki

Silkkipyykki

Pyyhkeet

Peitot

Liinavaatteet

Verhot

Pöytäliinat

95

60

40

30

Värit

Pelkkä huuhtelu

Tahrapyykki  erikseen

jne.

Koiran pyykin lajittelen myös ja pesen erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo aika paljolta kuulostaa, riippuu toki myös koneen koosta. Meitä on kaksi ja kone pyörii kerran viikossa. Lakanat vaihdetaan parin viikon välein, silloin tietysti kahdesti.

Ette vissiin paljon urheile?

Vaikka urheilisi joka päivä niin kuusi paitaa ja housut tai shortsit menevät yhteen koneeseen ja lisäksi muutakin mahtuu. Enemmän kyse on siitä, että usein pesevät eivät omista vaatteita niin paljon, että voisi pestä pyykkiä vain kerran viikossa. He pesevät puolitäysiä koneita, elleivät ole sitten kokoa XXXL 

Niinpä ja miksi jotkut omistavat vain tyyliin seitsemät sukat. Minulla on alusvaatteita ja sukkia kuukauden tarpeisiin. Pyykkiä pesen n. kerran viikossa. Niitä lakanoitakin voi vaihtaa ja pestä si

Siksi, koska sukat maksavat rahaa.

Vierailija
84/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita yksinasujia, jotka ei käytä lakanoita?

Nukun päiväpeiton päällä, päänalusena pari koristetyynyä. Nukun olovaatteet päällä, joten ihoa ei päiväpeiton kanssa joudu kosketuksiin, vain vaatetusta. Yö/olovaatteet pesen kahden käyttökerran jälkeen. Koristetyynyjen päälliset vaatteiden seassa n. kerran pari kuussa. Omistan lakanoita vierasvaruiksi, mutta vieraita käy tosi harvoin, milloinkahan viimeksi...  En jaksa lakanapyykkiä, ei niitä tässä yksiössä saisi kuivumaankaan mihinkään. Ei meillä mitään pesutupaa ole.

Nonni, järkyttykää.

Vierailija
85/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos peset itsesi riittävän usein, ei lakanoita ja pyyhkeitä pidä pestä joka viikko.

Paitsi toki, jos niihin tulee eritteitä...

Hyi h... Sama, pesemätön pyyhe käytössä yli viikon..? 

Yksinasuvanakin sitä pyykkiä tulee useampi koneellinen viikossa. Lakanat, pyyhkeet (kylpypyyhe vaihdetaan 2x/viikko, wc käsipyyhe joka päivä), tummat, vaaleat, siivousrätit/mopit. Tuossa jo viisi koneellista, lisäksi satunnaisesti erikseen villapesu ym. erikoisohjelmat. 

Peset aivan liikaa. Miksi vaihdat käsipyyhkeet joka päivä, jos asut yksin ja peset kätesi saippualla? Sinulla on varmaan bakteerikammo.

Asun yksin, mutta minulla käy useamman kerran viikossa vieraita joille

🤣🤣🤣 Ihan kuule käyn töissä, niin kuin olen käynyt 18-vuotiaasta asti. Samalla työnantajalla viimeiset 25 vuotta. Asun omassa täysin velattomassa asunnossa, enkä ole päivääkään ollut työttömänä. Eiköhän ole täysin oma asiani miten "tuhlaan" aikaani tai rahani. En juurikaan lentomatkaile, syö lihaa/maitotuotteita tai ole tehnyt lapsia, niin enköhän näillä elämänvalinnoilla ole kuitannut tuon "tuhlailevan" pyykinpesutapani 😛

Vierailija
86/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo vastaus nro 85 piti mennä ao:lle:

"Melkosta energian tuhlaamista. Arvatenkin olet työtön ja joku muu maksaa asumisesi"

Vierailija
87/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari-kolme kertaa viikossa. Ei viitti hikisiä urheilu- ym. vaaatteita seisottaa korissa. Ajattelen et pysyvät myös sen vuoksi paremmassa kunnossa kun "lika" ei pääse tuhoamaan niitä pinttymällä niihin.

Vierailija
88/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 koneellista viikossa 😁

Samoilla lukemilla ollaan.

Vierailija
89/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme himopyykkäreitä täällä. Mä pesen noin kerran kuussa pyykkiä. Joskus menee kaksikin. Miten vähän teillä on vaatteita? En hikoaa niin vaatteet ei likaannu nopeasti. Makuuhuoneessa käyn vain nukkumassa, lakanatkin riittää kun vaihtaa kerran kuussa, tyynyliinan voi tarvittaessa vaihtaa useammin. Tosin hiuksenikaan ei rasvoitu pahemmin. 

Vierailija
90/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
91/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa puhtaat vaatteet loppumaan. Toisaalta olen kyllä mies että kun puen yhden vaate kerraston niin käytän sen likaiseksi asti kerralla enkä käytä päivän aikana useita eri asusteita niin kuin naiset

Vierailija
92/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pyörii kone koko ajan. Siellä pyörii yhdet koiranpaskalahkeiset collarit.

Lajittelen pyykit pesuohjelmien mukaan ja koneellisia tulee useampia. Lisäksi pesen alkkarit ja sukat erikseen muista vaatteista.

Rintikkapyykki

Sukkapyykki

Alkkaripyykki

Villapyykki

Silkkipyykki

Pyyhkeet

Peitot

Liinavaatteet

Verhot

Pöytäliinat

95

60

40

30

Värit

Pelkkä huuhtelu

Tahrapyykki  erikseen

jne.

Koiran pyykin lajittelen myös ja pesen erikseen

Naiset järjestää omilla vaatinuksillaan itselleen todella paljon kotitöitä samalla kun valittaa että mies ei tee niitä yksin ja vain naisen vaatimia asioita

Vierailija
93/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia veden- ja energiantuhlureita Ap ja jotkut muut.

Itse tuuletan päivittäin pari tuntia vaatteitani, kun tulen kotiin. Pesu vain, jos silti haisevat tai ovat näkyvästi likaisia. Petivaatteitten vaihdossa riittää kerta kuukaudessa, kun yksin asuu, se riittää.

Vierailija
94/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuohjelmassa, jota käytän normaalille sukka-, alkkari- ja paitapyykille, on 2 kg:n täyttösuositus. Eli tummat ja vaaleat ainakin kerran viikossa, lisäksi lakana- ja pyyhepyykkiä, muita kodintekstiilejä ja joskus villaa/käsinpesuohjelmaa. Kyllä se kone aika usein laulaa.

Vierailija
95/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se melkein joka päivä pitää kone pyöräyttää.

Vierailija
96/96 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa viikonloppuna kun silloin sähkö on halvempaa. Lajittelen mustat, valkoiset, vaaleat, tummat ja punaiset. Näistä pesen yhden koneellisen. Kotirytkyistä eikä liinavaatteista ei ole niin väliä, pääasia että muut vaatteet säilyy edustuskelpoisina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme