Yksinasuva, kuinka usein peset pyykkiä?
Mä oon saanut kummasteluja, kun pesen kolme koneellista viikossa. Kerran viikossa lakanat/pyyhkeet ja kaksi kertaa viikossa vaatteet. Vaatepyykkiä ei tule täyttä koneellista, mutta mulla ei ole niin paljon vaatteita että pärjäisin yhdellä viikottaisella pesukerralla.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo aika paljolta kuulostaa, riippuu toki myös koneen koosta. Meitä on kaksi ja kone pyörii kerran viikossa. Lakanat vaihdetaan parin viikon välein, silloin tietysti kahdesti.
Ette vissiin paljon urheile?
Vaikka urheilisi joka päivä niin kuusi paitaa ja housut tai shortsit menevät yhteen koneeseen ja lisäksi muutakin mahtuu. Enemmän kyse on siitä, että usein pesevät eivät omista vaatteita niin paljon, että voisi pestä pyykkiä vain kerran viikossa. He pesevät puolitäysiä koneita, elleivät ole sitten kokoa XXXL
Minä pesen usein puolitäysiä kokeellisia, mutta se ei ole mitään veden ja sähkön tuhlausta, koska silloin käytän nopeampaa pesuohjelmaa. Nopeassa pesuohjelmassa suositellaan vain puolikasta ko
On se silti tuhlausta kun se puoli koneellista käyttää enemmän kuin puolet täyden koneellisen energiasta ja vedestä, vaikka kuinka nopeammalla ohjelmalla pesisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos peset itsesi riittävän usein, ei lakanoita ja pyyhkeitä pidä pestä joka viikko.
Paitsi toki, jos niihin tulee eritteitä...
Hyi h... Sama, pesemätön pyyhe käytössä yli viikon..?
Yksinasuvanakin sitä pyykkiä tulee useampi koneellinen viikossa. Lakanat, pyyhkeet (kylpypyyhe vaihdetaan 2x/viikko, wc käsipyyhe joka päivä), tummat, vaaleat, siivousrätit/mopit. Tuossa jo viisi koneellista, lisäksi satunnaisesti erikseen villapesu ym. erikoisohjelmat.
Peset aivan liikaa. Miksi vaihdat käsipyyhkeet joka päivä, jos asut yksin ja peset kätesi saippualla? Sinulla on varmaan bakteerikammo.
Asun yksin, mutta minulla käy useamman kerran viikossa vieraita joille vaihdan aina puhtaan käsipyyhkeen. Haluan että pyyhe on puhdas ja "pöyheä", eli kuivausrummun jäljiltä pehmeä niin siksi vaihdan pikkupyyhkeet joka päivä vaikkei puhtauden kannalta tarvitsekaan 😘 Bakteerikammoa ei ole, mutta satun nyt vaan pitämään kotini yms. ehkä keskivertoa siistimpänä. Imuroin myös päivittäin ja pyyhin lattiat kahdesti viikossa (lemmikkinä kissa).
Lakanat ja pyyhkeet pesen myös aina erikseen. Lakanoille käytän hajustamatonta huuhteluainetta (helpottaa silittämistä) ja pyyhkeisiin pyykkietikkaa.
Pesen lakanat yleensä viikottain ja joka toinen viikko aina käsipyyhkeet/ison pyyhkeen, mikrokuituliinat, treenivaatteet ja kylppärin matot erikseen, tuleehan tuosta koneellisia. Vaatteista värilliset, valkoiset ja villat erikseen silloin kun tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos peset itsesi riittävän usein, ei lakanoita ja pyyhkeitä pidä pestä joka viikko.
Yksinasuvanakin sitä pyykkiä tulee useampi koneellinen viikossa. Lakanat, pyyhkeet (kylpypyyhe vaihdetaan 2x/viikko, wc käsipyyhe joka päivä), tummat, vaaleat, siivousrätit/mopit. Tuossa jo viisi koneellista, lisäksi satunnaisesti erikseen villapesu ym. erikoisohjelmat.
Niin toki tulee yksinasuvalla puhtausneurootikolla. Tästähän se meidän suomalaisten valtava hiilijalanjälki osittain tulee kun kaiken pitää olla niin puhdasta, niin puhdasta ja pesukoneet pyörii jatkuvasti sähköä ja vettä imien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo aika paljolta kuulostaa, riippuu toki myös koneen koosta. Meitä on kaksi ja kone pyörii kerran viikossa. Lakanat vaihdetaan parin viikon välein, silloin tietysti kahdesti.
Vaikka urheilisi joka päivä niin kuusi paitaa ja housut tai shortsit menevät yhteen koneeseen ja lisäksi muutakin mahtuu. Enemmän kyse on siitä, että usein pesevät eivät omista vaatteita niin paljon, että voisi pestä pyykkiä vain kerran viikossa. He pesevät puolitäysiä koneita, elleivät ole sitten kokoa XXXL
Niinpä ja miksi jotkut omistavat vain tyyliin seitsemät sukat. Minulla on alusvaatteita ja sukkia kuukauden tarpeisiin. Pyykkiä pesen n. kerran viikossa. Niitä lakanoitakin voi vaihtaa ja pestä sitten isomman määrän kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peset aivan liikaa. Miksi vaihdat käsipyyhkeet joka päivä, jos asut yksin ja peset kätesi saippualla? Sinulla on varmaan bakteerikammo.
Asun yksin, mutta minulla käy useamman kerran viikossa vieraita joille vaihdan aina puhtaan käsipyyhkeen. Haluan että pyy
Melkosta energian tuhlaamista. Arvatenkin olet työtön ja joku muu maksaa asumisesi
Viikonloppuisin yleensä kone pyörii ja noin 2 koneellista viikossa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, ihanaa että täällä on joku muukin hygieeninen ihminen!
Teillä menee hygieenisyys ja neuroottisuus sekaisin.
Ei mene. Minä olen se joka kehui itseään superhaistajaksi, ja huhheijaa et uskokaan miten pahalta suurin osa ihmisistä haisee! Se on pieni helpotus, kun nenään tuoksahtaa vaikka kaupassa käydessä mieto laadukas parfyymin tuoksu. Muuten ihmislauman keskellä oleskelu on minulle ihan tuskaa, kun ihmiset haisevat niin ummehtuneilta. No eivät kaikki, mutta sanoisin että enemmistö. Kassajonot ovat pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen usein puolitäysiä kokeellisia, mutta se ei ole mitään veden ja sähkön tuhlausta, koska silloin käytän nopeampaa pesuohjelmaa. Nop
Minua se ei haittaa. Mieluummin raikkaantuoksuiset vaatteet kuin parin sentin säästö.
1-2 koneellista viikossa vaatteita. Lakanat, pyyhkeet yms. pesen taloyhtiön isossa koneessa 3-4 vkon välein, 1-2 koneellista kerrallaan.
Parin viikon välein. Odotan että saa koneellisen täyteen.
keskimäärin koneellisen viikossa. Joskus enemmän, kun ostelen kirpparilta paljon vaatteita.
Kerran viikossa 2 koneellista. Toinen lakanat + pyyhkeet. Toinen perus vaatteet. Harrastan päivittäin hiki liikuntaa niin menee 2 vaatteet pyykkiin päivässä, joskus jopa 3 jos olen tehnyt aamu -ja ilta lenkin.
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon välein. Odotan että saa koneellisen täyteen.
Etkö vaihda vaatteita kuin harva se päivä?
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa 2 koneellista. Toinen lakanat + pyyhkeet. Toinen perus vaatteet. Harrastan päivittäin hiki liikuntaa niin menee 2 vaatteet pyykkiin päivässä, joskus jopa 3 jos olen tehnyt aamu -ja ilta lenkin.
Niin ja siis minä kyllä otan vähintään joka toinen päivä puhtaan pyyhkeen, mulla se haisee sellaiselle kissankuselle jos useamman kerran käyttää. Yök.
Huomasin että pesin eräitä housuja vähän liikaa vaikkeivät olleet välttämättä edes likaiset kun alkoi tulemaan reikiä kummallisiin paikkoihin. Joskus liika pyykkääminen on liiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, ihanaa että täällä on joku muukin hygieeninen ihminen!
Ei mene. Minä olen se joka kehui itseään superhaistajaksi, ja
Ongelma on siis täysin sinun ja neuroottisen nenäsi.
En ymmärrä miten joku yksin asuva voi saada useamman koneellisen pyykkiä. Itse pesen max. koneellisen viikossa, yleensä kahdessa. Noudattavat näköjään näitä pakkokaavoja miten mikäkin "pitää" pestä silloin ja silloin vaikkei olisi edes tarvetta. Tyyliin kerran kuivaa kädet käsipyyhkeeseen ja menee jo pesukoneeseen, ihan naurettavaa.