Työttömät, montaako työpaikkaa haette viikossa?
Kommentit (57)
Mikä ihme tänne tuli mouhkaamaan?
Sinänsä ihan laadukasta provoilua. Vetää yli, muttei liian yli.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:07"]
Itse on nyt tarkoitus hakea töitä opiskelun ohelle, niin semmoiset viisi hakemusta per päivä tulee vähintään laitettua.
[/quote]Siis onko tää jonkun mielestä liian vähän, vai miksi alapeukkua?
Vittuako tässä jotain töitä hakemaan, olenko muka joku saatanan palvelija? Jos ei työt tule luokseni niin saa olla ilman, minä kun en ole kenellekään mitään velkaa. Muutenkin jokaikinen runkkari jonka elämän päätarkoitus on työnteko ja verojenmaksu voi suksia puolestani vaikka vittuun. Elämässä on muutakin kuin kokoomuksen perhearvot ja rahan perässä juokseminen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:51"]
Työttömyys on tekosyy laiskuudelle. Kuka tahansa joka oikeasti töihin haluaa, pääsee töihin Suomessa. Tämä on fakta. Työttömän tulee jatkuvasti hakea satoihin paikkoihin. Myös esim. jonkinlainen vastikkeellinen työ, vaikka katukivien latojana, olisi hyvä työttömille, Johan alkaisi työnhaku maistumaan!
[/quote]
Mä tein neuleita hyväntekeväisyyteen. Se oli varmaan liian kivaa? En saanut tukiakaan, koska siihen aikaan puolison tulot vaikuttivat. Ei auttanut työn saantiin kumpikaan touhu. Sitten kun luovutin ja suunnittelin, että putoan heikkoihin jäihin, sain töitä. Suunnittelin tosiaan lavastaa onnettomuutta, ettei läheiset syyttelisi itseään. Nahjus kun olen, en saanut sitä aikaan, mutta ei se enää kaukana ollut. Ärsytti kun sun kaltaiset ihmiset, tyhmemmät ja pahemmat ihmiset kuin minä, saivat olla töissä. Työelämässä on paljon suhteilla päässeitä idiootteja, jotka kuka tahansa kadulta reväisty työtön korvaisi hetkessä - paremmin.
[/quote]
Olen akateemisesti koulutettu erikoisasiantuntija. Siksi kukaan kadulta repäisty pummi ei voi minua korvata, idiootti. Cv:ni on sen verran näyttävä, että voin valita mihin menen töihin. Olenkin ollut ahkera, toisin kuin sinä.
[/quote]
Sinä et minun ahkeruudestani mitään tiedä. Olen kyllä töissä. Olen tavannut valtavasti ihmisiä, jotka pitävät helppoja töitään jotenkin erikoisina ja vaikeina. Olen myös tavannut paljon ylimielisiä tomppeleita, jotka kuvittelevat olevansa joku taivaanlahja kaikille työnantajille. Heitäkin on kilometritehtaalla ja ovat joutuneet toteamaan, etteivät olekaan niin ainutlaatuisia kuin ovat luulleet. Minä vaihdoin alaa lennosta, kun entisellä oli niin kova kilpailu. Olen ärsyttänyt vakkareita harjoittelussa tekemällä samat työt nopeammin kuin he ja hoksaamalla itsestään miten ne tehdään. Asioita on yritetty pimittää, mutta olen ottanut selvää. Mutta lopetan tämän itse kehun, sillä vain laiskat töitään luettelee. Hyvää yötä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:07"]
Itse on nyt tarkoitus hakea töitä opiskelun ohelle, niin semmoiset viisi hakemusta per päivä tulee vähintään laitettua.
[/quote]Siis onko tää jonkun mielestä liian vähän, vai miksi alapeukkua?
[/quote]
Tarkoitus hakea? Tarkoitus hakea?! TARKOITUS HAKEA?!! Töitä haetaan, eikä mietitä haetaanko vai ei!
Ensi kertaa työttömäksi jäädessä intoa puhkuen hain kaikenlaisia töitä, tosin huonoin tuloksin. Hain siis paikkoihin, joita löytyy mol.fi kautta. Pääsin töihin aiempaan työpaikkaani. Taas uusi työttömyys, jolloin hain muutamaan mol.fi paikkoihin. Ei yhtään henkilökohtaista vastausta, korkeintaan automaatin. Sitten etsin alani työpaikkoja, joihin laitoin mailia. Kaikista tuli vastaukset, yhteen pääsin. Seuraavana työttömyyskautena hain tosi vaisusti työkkärin ilmoituksiin ja aloin hakea vain oman alan ja itse etsimiini paikkoihin. Mutta kyllä Se hakuinto laantuu, kun tajuaa, ettei kukaan useassa hakupaikassa edes vilkaise hakemustasi. Tuntuu, että on työpaikoille ilmaa...
Miksi pitäisi hakea töitä kokopäiväisesti, kun "palkkaa" saa korkeintaan puolesta päivästä?
Kun jäin työttömäksi, hain kahta tai kolmea paikkaa ja yhdessä haastattelussa kävin. En oikeastaan enää halunnut silloin ko. ammatin töihin, koska irtisanoin itseni firmasta, jossa olin ja siellä oli henkisesti niin huono olla, että vaikutti minulla hetkellisesti niin, että ajatuskin samoista töistä ahdisti (vaikka itse työnkuvassa ja työtehtävissä ei ollut vikaa).
Hain yhteishaussa kouluun mentaliteetilla "minähän sinne kouluun pääsen" ja pääsin. Olin siis puoli vuotta "vain" työtön ja aloitin opiskelut ansiosidonnaisella. 1,5v riitti liiton päivät, otin ekan harjoittelunkin hyväksilukuna ja pidin viime kesänä koko kesän lomaa. Reissailin aika paljon Euroopassa ja Suomessa.
Nyt hain ekaa kertaa kahteen vuoteen töitä kesäksi ja uusin cv:n ja hakemukset. Laitoin kahteen paikkaan ne, kaks haastattelukutsua ja toisen paikan sain (toisessa alkoi yt:t mun haastattelukäynnin jälkeen). Kummassakin paikassa sain kehuja työkokemuksesta ja tutkinnoista (ei akateeminen tutkinto, mutta näkee, että oon töitä tehnyt mm. edellisen tutkinnon ohella koko ajan).
Vähän jänittää töihin meno, mutta toiseen ammattiin opiskelu loppusuoralla ja toivon todella, että on niin mieluinen paikka, että tykkäisin itse sitten siitä jatkaa ja ne tykkäis minut siellä pitää :)
Eli hirveesti en ole hakemuksia näin työttömänä täyttänyt, mutta voisin sanoa, että toimeettomana oleminen on kamalinta mitä voi olla ja toivon, että enää ei sellaista aikaa tule.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:37"]
Miksi pitäisi hakea töitä kokopäiväisesti, kun "palkkaa" saa korkeintaan puolesta päivästä?
[/quote]
Voi jumalauta! SAAT VALTIOLTA VASTIKKEETONTA RAHAA SAATANAN LOINEN. ET TUOTA TYÖTTÖMÄNÄLOISENA YHTÄÄN MITÄÄN LISÄARVOA YHTEISKUNNALLE.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:56"]
Voi jumalauta! SAAT VALTIOLTA VASTIKKEETONTA RAHAA SAATANAN LOINEN. ET TUOTA TYÖTTÖMÄNÄLOISENA YHTÄÄN MITÄÄN LISÄARVOA YHTEISKUNNALLE.
[/quote]
Jotkut saa pennosia valtiolta, mutta rikkaat repii rahansa työssäkäyvien selkänahasta. Kyllä rikkaat töitä tekisi jos se kivaa olisi. Yhtään eivät muille jättäisi.
[/quote]
[/quote]
Sinä et vittu maksele kenenkään palkkoja joten pidäpä vaikka se turpasi kiinni ettei tarvitse ruveta väkivaltaiseksi. Mene vaikka ottamaan papalta poskeen.
[/quote]
[/quote]
En saa mitään, kun en ole työttömäksi ilmoittautunut. Ihan omilla säästöillä elelen. Harmittaako?
Huomisen työhaastattelun jälkeen alkaa kunnon spämmääminen. Siis jos ei käy flaksi. :)
Myönnän että olen tehnyt vain tämän yhden hakemuksen + yhden kurssihakemuksen tämän työttömyyden aikana (jota kestänyt noin 3kk). Halusin vähän lomailla ja tehdä muutamat rästihommat pois alta (varaston siivous ym), mutta nyt tosiaan loppuu tää löysäily.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:37"]
Ok. Vain 400 hakemusta?! Työttömyystuet laiskureilta. Siis kirjoittelet 1-2 hakemusta päivässä. Et todellakaan käytä 40h viikossa työnhakuun. Olet laiska yhteiskunnan loinen. Et ole Suomen kansalaisuuden arvoinen.
[/quote]
Voinko viedä lapseni (3 kpl) päiväkotiin hoitoon 40h/viikko, jotta voin tehdä päivätyökseni työnhakua?
[/quote]
VOI JUMALAUTA. PÄIVÄHOITOPALVELUITA ET AINAKAAN LOISI. HOIDAT LAPSET SAMANAIKAISESTI TYÖNHAUN KANSSA. JOILLAKIN ÄIDEILLÄ VOI OLLA KYMMENEN LASTA, JA HE SILTI HOITAVAT NE. LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT. PS. JOS LAPSIA EI OLE VARAA HANKKIA, ON PAREMPI TEHDÄ ABORTTI.
[/quote]
ettekö te provoilijaa tunnista? :D
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:06"]
[/quote]
[/quote]
En saa mitään, kun en ole työttömäksi ilmoittautunut. Ihan omilla säästöillä elelen. Harmittaako?
[/quote]
Käytät yhteiskunnan palveluita saatanan loinen. Kulutat teiden asfalttia, saat poliisi- ja pelastuspalvelut ja terveydenhuollon. Et maksa mitään, olet loinen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:09"]
Huomisen työhaastattelun jälkeen alkaa kunnon spämmääminen. Siis jos ei käy flaksi. :)
Myönnän että olen tehnyt vain tämän yhden hakemuksen + yhden kurssihakemuksen tämän työttömyyden aikana (jota kestänyt noin 3kk). Halusin vähän lomailla ja tehdä muutamat rästihommat pois alta (varaston siivous ym), mutta nyt tosiaan loppuu tää löysäily.
[/quote]
Ääliö. Olet pitkittänyt työttömyyttäsi. Nyt työllistymisesi muuttuu todella vaikeaksi, jos et pian saa töitä! Tuhlasit kolme kuukautta turhaan! Sitä paitsi työnhaku aloitetaan HETI kun tieto irtosanomisesta tulee tai työsuhteen loppuun on enää lyhyt aika.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:51"]
Työttömyys on tekosyy laiskuudelle. Kuka tahansa joka oikeasti töihin haluaa, pääsee töihin Suomessa. Tämä on fakta. Työttömän tulee jatkuvasti hakea satoihin paikkoihin. Myös esim. jonkinlainen vastikkeellinen työ, vaikka katukivien latojana, olisi hyvä työttömille, Johan alkaisi työnhaku maistumaan!
[/quote]
Mä tein neuleita hyväntekeväisyyteen. Se oli varmaan liian kivaa? En saanut tukiakaan, koska siihen aikaan puolison tulot vaikuttivat. Ei auttanut työn saantiin kumpikaan touhu. Sitten kun luovutin ja suunnittelin, että putoan heikkoihin jäihin, sain töitä. Suunnittelin tosiaan lavastaa onnettomuutta, ettei läheiset syyttelisi itseään. Nahjus kun olen, en saanut sitä aikaan, mutta ei se enää kaukana ollut. Ärsytti kun sun kaltaiset ihmiset, tyhmemmät ja pahemmat ihmiset kuin minä, saivat olla töissä. Työelämässä on paljon suhteilla päässeitä idiootteja, jotka kuka tahansa kadulta reväisty työtön korvaisi hetkessä - paremmin.
[/quote]
Olen akateemisesti koulutettu erikoisasiantuntija. Siksi kukaan kadulta repäisty pummi ei voi minua korvata, idiootti. Cv:ni on sen verran näyttävä, että voin valita mihin menen töihin. Olenkin ollut ahkera, toisin kuin sinä.