Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät, montaako työpaikkaa haette viikossa?

Vierailija
21.04.2014 |

?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään: Ansiosidonnainen rauhoittaa. Talvi meni Portugalissa, kevät Japanissa kirsikkapuiden kukkiessa.

Kohta voisi harkita töitä tuon uusimiseksi. Jos en sitten purjehdi etelään. Miksi vain rikkailla olisi oikeus relata ja loisia?

Vierailija
22/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Vain 400 hakemusta?! Työttömyystuet laiskureilta. Siis kirjoittelet 1-2 hakemusta päivässä. Et todellakaan käytä 40h viikossa työnhakuun. Olet laiska yhteiskunnan loinen. Et ole Suomen kansalaisuuden arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:37"]Ok. Vain 400 hakemusta?! Työttömyystuet laiskureilta. Siis kirjoittelet 1-2 hakemusta päivässä. Et todellakaan käytä 40h viikossa työnhakuun. Olet laiska yhteiskunnan loinen. Et ole Suomen kansalaisuuden arvoinen.

[/quote]

Kaivopuistossa ja Eirassa on pilvin pimein ansiotuloja vailla olevia syrjäytyneitä, jotka eivät edes ilmoittaudu työkkäriin. Kansalaisuus pois näiltä loisilta?

Vierailija
24/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:37"]

Ok. Vain 400 hakemusta?! Työttömyystuet laiskureilta. Siis kirjoittelet 1-2 hakemusta päivässä. Et todellakaan käytä 40h viikossa työnhakuun. Olet laiska yhteiskunnan loinen. Et ole Suomen kansalaisuuden arvoinen.

[/quote]

Kun olin työttömänä, en laskenut paljonko hain. Mutta ei se hakeminen pelkkää hakemusten kirjoittamista ollut. Katsos kun aikaa meni myös haastatteluissa ja työpaikkojen etsimisessä. Se etsiminen vei enemmän aikaa kuin hakeminen. En hakenut työpaikkoja sokkona, vaan tarkistin firman taustat. Tämäkin firma, mistä sain töitä, oli itselleni outo ennestään. Ennen haastattelua katsoin kyllä tarkasti läpi, mistä on kyse ja löytyykö mitään epämääräisiä häiriömerkintöjä jostain. Sitten päälle vielä kurssi- ja koulutusmahdollisuuksien etsiminen. Myös venäjän opiskelun katson kuuluneen työllistymismahdollisuuksien parantamiseen, itä-Suomessa kun silloin asuin. Ex-työtön. 

Vierailija
25/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin montaa kun löydän avoimia paikkoja,joita voin hakea.

Vierailija
26/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:41"]

[/quote]

Kun olin työttömänä, en laskenut paljonko hain. Mutta ei se hakeminen pelkkää hakemusten kirjoittamista ollut. Katsos kun aikaa meni myös haastatteluissa ja työpaikkojen etsimisessä. Se etsiminen vei enemmän aikaa kuin hakeminen. En hakenut työpaikkoja sokkona, vaan tarkistin firman taustat. Tämäkin firma, mistä sain töitä, oli itselleni outo ennestään. Ennen haastattelua katsoin kyllä tarkasti läpi, mistä on kyse ja löytyykö mitään epämääräisiä häiriömerkintöjä jostain. Sitten päälle vielä kurssi- ja koulutusmahdollisuuksien etsiminen. Myös venäjän opiskelun katson kuuluneen työllistymismahdollisuuksien parantamiseen, itä-Suomessa kun silloin asuin. Ex-työtön. 

[/quote]

Työttömän tulee käyttää väh. 50h/viikko työnhakuun. Muuten ei ansaitse ruokaansa.

Vierailija
27/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:41"]

[/quote]

[/quote]

Työttömän tulee käyttää väh. 50h/viikko työnhakuun. Muuten ei ansaitse ruokaansa.

[/quote]

Minä hain älyttömästi vaikka mitä. Nykyiseen työpaikkaan pääsin hakematta, pyydettiin. Mitä hyötyä kellekään niistä hakemuksista oli? 

Vierailija
28/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk aikana olen hakenut 2 vakipaikkaa. Muita en siksi koska olen kokoajan tiennyt, että joka tapauksessa pääsen töihin taas toukokuusta lokakuuhun.

Vierailija
29/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole lähinnä työkkärin homma järjestää niitä töitä hakemattakin. Siitä juuri tulee se nimitys työnVÄLITYStoimisto. Siellä välitetään työpaikkoja ihmisille.

Vierailija
30/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on tekosyy laiskuudelle. Kuka tahansa joka oikeasti töihin haluaa, pääsee töihin Suomessa. Tämä on fakta. Työttömän tulee jatkuvasti hakea satoihin paikkoihin. Myös esim. jonkinlainen vastikkeellinen työ, vaikka katukivien latojana, olisi hyvä työttömille, Johan alkaisi työnhaku maistumaan!

Vierailija
31/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työnvälitystoimisto? En o kuullutkaan.

Vierailija
32/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin nyt työttömäksi, niin todennäköisesti hakisin ehkä 4-5 paikkaa vuodessa ja tuokin on melko optimistinen arvio sisältäen koko Etelä-Suomessa mahdollisesti avoimeksi tulevat toimet, myös määräaikaiset. Olen nimittäin erittäin kapean alan asiantuntija, tyäkokemusta on ainoastaan yliopistosta. Tämän alan työpaikkoja on koko maassa ehkä 30, joten voin vaan kuvitella kuinka työkkäristä kilvan soittelisivat minulle paikkoja, joita hakea :D

Vierailija
33/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voinko viedä lapseni (3 kpl) päiväkotiin hoitoon 40h/viikko, jotta voin tehdä päivätyökseni työnhakua?

Vierailija
34/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae sellaisia paikkoja, joihin minulla ei ole soveltuvaa koulutusta, saati pätevyyttä. Lisäksi sen paikan pitää olla sellainen, että olen hakijana uskottava siihen hommaan. Ei kukaan työnantaja palkkaa sellaista, jonka arvelee vain kärkkyvän parempaa paikkaa. Omaa koulutustani vastaavaa ja kaikkea läheltä liippaavaa haen sitä mukaan kun paikkoja tulee auki. Näitä paikkoja haen ilman kummempaa oman alan työkokemusta ja samoja paikkoja hakee sadoittain samalta alalta juuri irtisanottuja, joilla on takanaan pitkä työkokemus. En ole ihan pystynyt hahmottamaan, mikä minun kilpailuvalttini näitä kokeneita työntekijöitä vastaan olisi, ei sillä pelkällä koulutuksella tunnu olevan mitään virkaa.

Vierailija
35/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:58"]

Yhtä hain helmikuussa. Olen ollut työtön melko tarkkaan päivälleen vuoden. 

[/quote]Miksi näin vähän?

[/quote]Opiskelen parhaillaan korotetulla ansiosidonnaisella ja ylläpitokorvauksella.

Vierailija
36/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:51"]

Työttömyys on tekosyy laiskuudelle. Kuka tahansa joka oikeasti töihin haluaa, pääsee töihin Suomessa. Tämä on fakta. Työttömän tulee jatkuvasti hakea satoihin paikkoihin. Myös esim. jonkinlainen vastikkeellinen työ, vaikka katukivien latojana, olisi hyvä työttömille, Johan alkaisi työnhaku maistumaan!

[/quote]

Mutta minähän teen vastikkeellista työtä mm. vauva-palstalle kirjoittelijana. Itse asiassa tästä pitäisi saada korotettua päivärahaa ja likaisen työn lisää.

Vierailija
37/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama työpaikka on yleensä vuoden aikana joita voi hakea. Yksi hyvä paikka meni sen takia ohi kun mulla on ollut aikoinaan oma firma, ja sen jouduin lopettamaan ja työttömänä en ole voinut velkoja maksaa, eli luottotietomerkintä esti työpaikan saannin. Toinen hyvä paikka meni kun se täytettiinkin konsernin sisältä. Olen tällä kertaa ollut pari vuotta työttömänä, sitä edelsi 3 vuotta lasten kanssa kotona.

Nyt olen luultavasti ensi kuussa pääsemässä töihin, ja sitä en hakenut perinteisesti, sitä työpaikkaa ei ole vielä olemassakaan, vaan soitin johtajalle muissa asioissa ja tuli puhetta että olent työtön, ja minulla on alan ammattitutkinto, ja he tarvitsisivat jonkun kehittämään sitä puolta firmassa.

Tässä kaupungissa on yli 2000 työtöntä, ja avoimia työpaikkoja on n. 50-100, sisältäen provikkapaikat ja yritäjänpaikat. Vähintään 90% avoimista työpaikoista on sellaisia joihin pitää olla alan koulutus ja työkokemus, eli ei voi kuka tahansa hakea. Jos tekisin päivässä 57 hakemusta, ehtisin hakea vuoden aikana joka ikistä työpaikkaa jotka tässä kaupungissa on, kaupunginjohtajasta paskakuskiin.

Vierailija
38/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:00"]

[/quote]

Voinko viedä lapseni (3 kpl) päiväkotiin hoitoon 40h/viikko, jotta voin tehdä päivätyökseni työnhakua?

[/quote]

VOI JUMALAUTA. PÄIVÄHOITOPALVELUITA ET AINAKAAN LOISI. HOIDAT LAPSET SAMANAIKAISESTI TYÖNHAUN KANSSA. JOILLAKIN ÄIDEILLÄ VOI OLLA KYMMENEN LASTA, JA HE SILTI HOITAVAT NE. LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT. PS. JOS LAPSIA EI OLE VARAA HANKKIA, ON PAREMPI TEHDÄ ABORTTI.

Vierailija
39/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:00"]

[/quote]

[/quote]

VOI JUMALAUTA. PÄIVÄHOITOPALVELUITA ET AINAKAAN LOISI. HOIDAT LAPSET SAMANAIKAISESTI TYÖNHAUN KANSSA. JOILLAKIN ÄIDEILLÄ VOI OLLA KYMMENEN LASTA, JA HE SILTI HOITAVAT NE. LIFE IS WHAT YOU MAKE OF IT. PS. JOS LAPSIA EI OLE VARAA HANKKIA, ON PAREMPI TEHDÄ ABORTTI.

[/quote]

Juujuu. Mulla on ollut varaa hankkia lapset ja on varaa hoitaa ne itse kotona ja olla työtön. Emmä rahasta tässä valittanut.

Kysyinpä vaan, jos oletus on, että 40h/viikko on tehtävä työnhakua. Hoitoon lapsia ei kuitenkaan saa viedä. :) Pystytkö itse hoitamaan 40h/viikko työsi niin, että lapsesi eivät ole päivähoidossa? Emmä ainakaan pystyisi.

Vierailija
40/57 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:51"]

[/quote]

Mä tein neuleita hyväntekeväisyyteen. Se oli varmaan liian kivaa? En saanut tukiakaan, koska siihen aikaan puolison tulot vaikuttivat. Ei auttanut työn saantiin kumpikaan touhu. Sitten kun luovutin ja suunnittelin, että putoan heikkoihin jäihin, sain töitä. Suunnittelin tosiaan lavastaa onnettomuutta, ettei läheiset syyttelisi itseään. Nahjus kun olen, en saanut sitä aikaan, mutta ei se enää kaukana ollut. Ärsytti kun sun kaltaiset ihmiset, tyhmemmät ja pahemmat ihmiset kuin minä, saivat olla töissä. Työelämässä on paljon suhteilla päässeitä idiootteja, jotka kuka tahansa kadulta reväisty työtön korvaisi hetkessä - paremmin.