Työttömät, montaako työpaikkaa haette viikossa?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:09"]
Huomisen työhaastattelun jälkeen alkaa kunnon spämmääminen. Siis jos ei käy flaksi. :)
Myönnän että olen tehnyt vain tämän yhden hakemuksen + yhden kurssihakemuksen tämän työttömyyden aikana (jota kestänyt noin 3kk). Halusin vähän lomailla ja tehdä muutamat rästihommat pois alta (varaston siivous ym), mutta nyt tosiaan loppuu tää löysäily.
[/quote]
Ääliö. Olet pitkittänyt työttömyyttäsi. Nyt työllistymisesi muuttuu todella vaikeaksi, jos et pian saa töitä! Tuhlasit kolme kuukautta turhaan! Sitä paitsi työnhaku aloitetaan HETI kun tieto irtosanomisesta tulee tai työsuhteen loppuun on enää lyhyt aika.
[/quote]
(vaikka oletkin provo, niin)
En tuhlannut, en suinkaan. Sain nukuttua univelkani pois ja siivottua varaston ja autotallin. :)
Voi mennä kuukausiakin ennen kuin on oman alan paikkoja haussa..eli silloin tällöin
Mä en hae enää ollenkaan. En usko kuitenkaan saavani.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:37"]
Miksi pitäisi hakea töitä kokopäiväisesti, kun "palkkaa" saa korkeintaan puolesta päivästä?
[/quote]
Voi jumalauta! SAAT VALTIOLTA VASTIKKEETONTA RAHAA SAATANAN LOINEN. ET TUOTA TYÖTTÖMÄNÄLOISENA YHTÄÄN MITÄÄN LISÄARVOA YHTEISKUNNALLE.
[/quote]
En saa mitään, kun en ole työttömäksi ilmoittautunut. Ihan omilla säästöillä elelen. Harmittaako?
[/quote]
Käytät yhteiskunnan palveluita saatanan loinen. Kulutat teiden asfalttia, saat poliisi- ja pelastuspalvelut ja terveydenhuollon. Et maksa mitään, olet loinen.
[/quote]
No enpä ole tarvinnut poliisia enkä terveyspalveluita kertaakaan työttömyyden aikana. Asfalttia olen kuluttanut jonkin verran kävellen, mutta eiköhän tuo kuittaannu jo arvonlisäveroilla. Ostan paljon makeisia.
Sua nyt selvästi harmittaa, ettei kaikkien elämäntehtävä ole raataa niska limassa koulunpenkiltä eläkkeelle saakka. Viisas selviää vähemmällä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:51"]
Eiköhän se ole lähinnä työkkärin homma järjestää niitä töitä hakemattakin. Siitä juuri tulee se nimitys työnVÄLITYStoimisto. Siellä välitetään työpaikkoja ihmisille.
[/quote]
apua mikä asenne! Työkkärin tehtävänä on vähän jeesata, ei todellakaan järjestää työtä tai toimeentuloa nenän alle. Hemmetti, toivon todella että oli provo.
Eiköhän se ole lähinnä työkkärin homma järjestää niitä töitä hakemattakin. Siitä juuri tulee se nimitys työnVÄLITYStoimisto. Siellä välitetään työpaikkoja ihmisille.
[/quote]
Tarkoittamasi toimiston nimi on Työ- ja Elinkeinotoimisto, eikä se todellakaan ole heidän tehtävänsä järjestää kenellekään töitä. Itse en ole saanut himpunvertaa apua kyseisestä instituutiosta, lähinnä se on ihmisten kiusaamista.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:52"]
Kun jäin työttömäksi, hain kahta tai kolmea paikkaa ja yhdessä haastattelussa kävin. En oikeastaan enää halunnut silloin ko. ammatin töihin, koska irtisanoin itseni firmasta, jossa olin ja siellä oli henkisesti niin huono olla, että vaikutti minulla hetkellisesti niin, että ajatuskin samoista töistä ahdisti (vaikka itse työnkuvassa ja työtehtävissä ei ollut vikaa).
Hain yhteishaussa kouluun mentaliteetilla "minähän sinne kouluun pääsen" ja pääsin. Olin siis puoli vuotta "vain" työtön ja aloitin opiskelut ansiosidonnaisella. 1,5v riitti liiton päivät, otin ekan harjoittelunkin hyväksilukuna ja pidin viime kesänä koko kesän lomaa. Reissailin aika paljon Euroopassa ja Suomessa.
Nyt hain ekaa kertaa kahteen vuoteen töitä kesäksi ja uusin cv:n ja hakemukset. Laitoin kahteen paikkaan ne, kaks haastattelukutsua ja toisen paikan sain (toisessa alkoi yt:t mun haastattelukäynnin jälkeen). Kummassakin paikassa sain kehuja työkokemuksesta ja tutkinnoista (ei akateeminen tutkinto, mutta näkee, että oon töitä tehnyt mm. edellisen tutkinnon ohella koko ajan).
Vähän jänittää töihin meno, mutta toiseen ammattiin opiskelu loppusuoralla ja toivon todella, että on niin mieluinen paikka, että tykkäisin itse sitten siitä jatkaa ja ne tykkäis minut siellä pitää :)
Eli hirveesti en ole hakemuksia näin työttömänä täyttänyt, mutta voisin sanoa, että toimeettomana oleminen on kamalinta mitä voi olla ja toivon, että enää ei sellaista aikaa tule.
[/quote]
Sinä et siis mistään työttömyydestä mitään tiedä. Ja toisekseen, miksi työtön olisi toimeton? Kyllä sitä voi tehdä samoja asioita työttömänä kuin töissä ollessakin, ehtii tehdä vielä enemmän kun ei ole töissä. MIkä kummallinen ajatus, että kun jää työttömäksi, pitäisi jättää kaikki tekeminen, lasten hoito, kotityöt, harrastukset, yhdistystoiminta, politiikka ym. Työ on vain yksi osa elämää, ei koko elämä. Töissä ei käydä siksi että olisi jotain tekemistä, vaan sen takia että saa rahaa elämiseen, ja on sitten varaa tehdä jotain muutakuin sitä työtä.
Työttömyys on tekosyy laiskuudelle. Kuka tahansa joka oikeasti töihin haluaa, pääsee töihin Suomessa. Tämä on fakta. Työttömän tulee jatkuvasti hakea satoihin paikkoihin. Myös esim. jonkinlainen vastikkeellinen työ, vaikka katukivien latojana, olisi hyvä työttömille, Johan alkaisi työnhaku maistumaan!
[/quote]
Lopeta jo pahan olosi purkaminen muihin, idiootti työtön-aloituksia tehtaileva narsku.
Hain pari vuotta sitten noin kymmentä per viikko, ympäri Suomea. Jaksoin tuota tahtia puolisen vuotta, hain siis ihan jotain Lidl-hommiakin mutta mistään ei tullut vastausta. Työkkäri osoitti sitten puhelinmyyntifirmaan koska en ollut aktiivinen työnhaussa (???) ja pääsin sisään, ylläri. Täällä sitä lusitaan naurettavalla tonnin kuukausipalkalla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 21:07"]
Itse on nyt tarkoitus hakea töitä opiskelun ohelle, niin semmoiset viisi hakemusta per päivä tulee vähintään laitettua.
[/quote]Siis onko tää jonkun mielestä liian vähän, vai miksi alapeukkua?
[/quote]
Tarkoitus hakea? Tarkoitus hakea?! TARKOITUS HAKEA?!! Töitä haetaan, eikä mietitä haetaanko vai ei!
[/quote]No eikö tuossa nyt aika selkeästi lue, että niitä hakemuksia lähtee vähintään se 5 per päivä...
En ole työtön, mutta olen joskus ollut työttömänä. Miten niitä paikkoja hakee kun ei ole avoimia työpaikkoja? Samat työpaikat tarjolla työkkärissä, myyntineuvottelijan paikkaa tarjolla (puhelinmyyjä tai oriflame tms. Palkattomiin työelämävalmennuspaikkoihin (tai saahan siitä sen 9 euroa päivässä) tuli ehdotuksia ja niitä olenkin tehnyt aina eri nimikkeellä jo sellaiset pari vuotta. Useista palkattomista paikoistakin oli kova kilpailu ja moneen vaadittiin alan koulutusta ja erityisosaamista sekä joustavuutta työaikoihin. Sitten kun ei enään työkkärin puolesta saa olla "töissä" niin hakevat uuden palkattoman harjoittelijan tilalle eivät todellakaan ole oikeasti palkkaamassa ketään kun saavat ammattitaitoisen työntekijän täysin ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 22:52"]
Kun jäin työttömäksi, hain kahta tai kolmea paikkaa ja yhdessä haastattelussa kävin. En oikeastaan enää halunnut silloin ko. ammatin töihin, koska irtisanoin itseni firmasta, jossa olin ja siellä oli henkisesti niin huono olla, että vaikutti minulla hetkellisesti niin, että ajatuskin samoista töistä ahdisti (vaikka itse työnkuvassa ja työtehtävissä ei ollut vikaa).
Hain yhteishaussa kouluun mentaliteetilla "minähän sinne kouluun pääsen" ja pääsin. Olin siis puoli vuotta "vain" työtön ja aloitin opiskelut ansiosidonnaisella. 1,5v riitti liiton päivät, otin ekan harjoittelunkin hyväksilukuna ja pidin viime kesänä koko kesän lomaa. Reissailin aika paljon Euroopassa ja Suomessa.
Nyt hain ekaa kertaa kahteen vuoteen töitä kesäksi ja uusin cv:n ja hakemukset. Laitoin kahteen paikkaan ne, kaks haastattelukutsua ja toisen paikan sain (toisessa alkoi yt:t mun haastattelukäynnin jälkeen). Kummassakin paikassa sain kehuja työkokemuksesta ja tutkinnoista (ei akateeminen tutkinto, mutta näkee, että oon töitä tehnyt mm. edellisen tutkinnon ohella koko ajan).
Vähän jänittää töihin meno, mutta toiseen ammattiin opiskelu loppusuoralla ja toivon todella, että on niin mieluinen paikka, että tykkäisin itse sitten siitä jatkaa ja ne tykkäis minut siellä pitää :)
Eli hirveesti en ole hakemuksia näin työttömänä täyttänyt, mutta voisin sanoa, että toimeettomana oleminen on kamalinta mitä voi olla ja toivon, että enää ei sellaista aikaa tule.
[/quote]
Sinä et siis mistään työttömyydestä mitään tiedä. Ja toisekseen, miksi työtön olisi toimeton? Kyllä sitä voi tehdä samoja asioita työttömänä kuin töissä ollessakin, ehtii tehdä vielä enemmän kun ei ole töissä. MIkä kummallinen ajatus, että kun jää työttömäksi, pitäisi jättää kaikki tekeminen, lasten hoito, kotityöt, harrastukset, yhdistystoiminta, politiikka ym. Työ on vain yksi osa elämää, ei koko elämä. Töissä ei käydä siksi että olisi jotain tekemistä, vaan sen takia että saa rahaa elämiseen, ja on sitten varaa tehdä jotain muutakuin sitä työtä.
[/quote]
olisi kai ollut tarpeen lisätä, ettei ollut/ole lapsia eikä puolisioa ja lisättäköön, että jäin työttömäksi n.6h päätöksestä lähteä, että ihan heti ei ollut käsittänyt tuota melko isoakin elämänmuutosta. kyllä mä ihan "hyvän" kuvan työttömyydestä sain puolessa vuodessa sain, kiitos kysymästä vaan. lähinnä yritin viestittää, että itse tein tällaisen päätöksen (johon ei sisältynyt satojen hakemusten lähettäminen) ja sen tässä kerroin. rajota sen pipon kireyttä.
Haettavista paikoista riippuen 0-5kpl/vko. Nyt reilun vuoden aikana päässyt kaksi kertaa haastatteluun asti, yleensä ei tule mitään vastauksia. Toisinaan tulee sähköpostia tyyliin "kiitos hakemuksestasi, niitä tulikin yli 200kpl joten et tällä kertaa päässyt valinnoissamme etenemään". Koulutusta on sekä ammatillinen että akateeminen tutkinto, työkokemustakin kertynyt yli 10v.
Yhtä hain helmikuussa. Olen ollut työtön melko tarkkaan päivälleen vuoden.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 20:58"]
Yhtä hain helmikuussa. Olen ollut työtön melko tarkkaan päivälleen vuoden.
[/quote]Miksi näin vähän?
Itse on nyt tarkoitus hakea töitä opiskelun ohelle, niin semmoiset viisi hakemusta per päivä tulee vähintään laitettua.
Mulla on jatkuva haku oman alan paikkoihin, muita haen satunnaisesti miten sattuu olemaan tarjolla
Keskiarvo pyörii 400-500 hakemuksen vuositasolla. Työtön tai ei niin haluamaani en ole pysyvänä vielä saavuttanut. Kokemusta ja koulutusta on joten voi hakea montaa alaa.
[/quote]
Millä vuosituhannella sinä elät? Ei se ole ollut työnvälitys enää vuosikymmeniin.
Kansalainen saa olla aivan varmasti työtön loppuikänsä, jos vain työkkärin kautta luulee työtä saavansa. Eivät ne auta siellä kuin aivan epätoivoisimpia tapauksia, kuten nuoria ja pitkäaikaistyöttömiä. Eikä heillekään oikeita töitä tarjota, vaan palkattomia harjoitteluja ja sellaisia.
Itse haen 0-5 paikkaan, vuodenajasta riippuen. Tällä alalla kun paikat ilmoitetaan hakuun yleensä tiettyyn aikaan vuodesta, ja sitten toiseen aikaan haetaan epätoivoisesti työntekijää sellaisiin, jotka ovat vielä silloin täyttämättä.