mikä vaivaa valittavaa vauvaa
Vauva 4kk on valittanut koko päivän. Vauvan saa kyllä hassuttelemalla nauramaan mutta kesken kaiken nauru muuttuu valitukseksi. Nukkunut on hyvin, ei piere. Voiko hampaat vaivata näin?
Kommentit (14)
Meillä syy oli kuume 7 viikkoisella. Mentiin tietty päivystykseen.
Meillä syy oli kuume 7 viikkoisella. Mentiin tietty päivystykseen.
Kantaminen auttaa vähäksi aikaa. Vaikuttaa ihan kuin vauva muistaisi että ainiin minun piti valittaa kun saattaa tosiaan aloittaa tuon metakan ihan yllättäen. Ei kuitenkaan itke.
Ap
Johonkin sattuu. Ei vauva huvikseen valita. Voi olla vaikka korvat kipeät tai mitä vaan, eli lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 19:43"]Vauvaa vituttaa.
[/quote]
Siltä se ihan totta kyllä kuulostaa! :D
Ap
Onko muuten jäntevä ja voimissaan? Jos ei niin lääkäriin vielä tänään. Jos on muuten virkeä niin kipulääkettä vois kokeilla.
On virkeä ja jäntevä.. annan panadol supon
Ap
Hampaat oireili meillä noin ja mietin että missä mun säteilevä vauva on kun viikon jatkui, mutta sitten tunsin ikenessä terävän reunan niin "mysteeri" ratkesi.
Meillä esikoinen oli kaikkein kitisevimmillään just 4kk iässä. Itse en kitinälle keksinyt muuta syytä kuin "tylsistymisen". Nelikuinen ei vielä oikein lainkaan osannut viihdyttää itseään, mutta toisaalta pikkuvauva-ajan "sisäänpäinkääntyneisyys" oli ohi ja olisi kaivannut jatkuvasti uutta ja kiinnostavaa virikettä. Totesinkin, että voltteja ja muita sirkustemppuja olisi saanut heitellä sitterin edessä, jotta olisi jaksanut olla tyytyväinen hetkeä pidempään. :-)
Meillä tämä haastava ja kärsimätön temperamentti kyllä näkyi muissakin ikävaiheissa, ja näkyy edelleen (4v). Toki tilanne on koko ajan helpottanut kun lapsi on oppinut viihdyttämään enemmän itseään ja käyttämään mielikuvitustaan. Tsemppiä ap, olipa vauvasi valituksen syy mikä hyvänsä!
Nälkä. Anna lisä maitoa mikäli vielä imetät... Täällä oli syy kitinään nälkä, kovasti yritti imeä rintaa, mut ei vaan maitoa tullu. Lisämaidon jälkeen loppu kitinät
No just tuo mitä 13 ehdotti. Nelikuinen herää tähän maailmaan ja haluaa huvitusta. Tavarat ei vielä pysy kädessä eikä osaa istua, joten muiden pitää hoitaa se homma. Eli "viekää minut paikkoihin ja näyttäkää minulle tavaroita mutta ei liian kauan samaa". Se ainakin meidän vauvoja on nelikuisena vaivannut. Lääkäriin ei oikein voi vauvaa viedä vain siksi että se "valittaa", eri asia jos oikein itkee kipua mutta sehän on aivan eri kuuloista sitten.
Tietysti voi olla nälkäkin, joku tiheän imun kausi voi yllättää että on nälkä koko ajan vaikka tuntuu että vastahan se söi.
Meillä poitsu valitteli (ja valittelee muuten vieläkin) joka päivä jotain. Kun on yhdestä päästy, niin toinen valituksen aihe on jo valmiina :D Auttaako kantaminen? Hampaiden teko tekee myös tuota kitinää.. Onko sulla vauvojen särkylääkettä? Sillähän voi koittaa jos auttaisi hanpaisiin (Lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa n. Puoli tuntia ottamisen jälkeen). Oletteko muuttanut ruokavaliota? Voiko olla väsynyt? :P