Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minun pelastaa siskoni, joka teki omasta vakaasta harkinnastaan tyhmästi?

Vierailija
26.03.2023 |

Tilanne on tämä. Siskoni, joka on tehnyt lapsen yksin, päätti hankkia talon, jossa on piha. Tämä siksi, koska lapsi tarvitsee pihan. Hän kysyi mielipidettäni (en siis tuputtanut sitä) ja sanoin, että pihassa olisi iso homma ja että kulut voivat olla sellaisia, että kaikkeen on pakko varautua. Että onhan hän ottanut huomioon, että korkotaso ei säily näin matalana. Joo joo, kyllä hän pärjää.

No, ei pärjää. Minun pitäisi juosta auttamassa häntä unelmassaan. Olen itse muuttanut perheeni kanssa keskikokoiseen asuntoon Helsingin keskustassa, koska me halusimme asua kaiken keskellä ja niin helposti kuin mahdollista. Me teimme päätöksen ihan siksi, että vaikka olisikin tosi kiva, jos olisi omenapuita ja lintuja pihalla, piha on kiva tasan kesällä ja muutenkin omakotitalo on helposti työleiri. Ei jaksa, ei pysty, ei halua.

Nyt sitten äitini painostaa minua taas pelastamaan siskoni tilanteesta, johon hän on täysin omalla vakaalla harkinnalla itsensä saattanut. Muistutin tästä sen jälkeen, kun olin pari kertaa käynyt auttamassa lumikuorman kanssa, mutta "kyllähän sitä siskoa".

Sivumennen sanoen tätä on kestänyt kohta 40 vuotta eli minä tylsä, rationaalinen ja ankea sisko (=jaksoin istua vuosia yliopistossa ja sain hyvän työn) olen pelastellut tuota sinänsä rakasta hepsankeikkaa milloin mistäkin.

Ei vaan kiinnosta enää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tutut ostavat aurauspalvelua eikä kukaan kolaa pihaansa. 

Vierailija
2/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo, ei ole sinun asiasi auttaa siskoasi tuollaisessa tilanteessa. Et ole hänelle mitään velkaa eikä äidin syyllistämisestä tarvitse välittää.

Siskosi on jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hetkeäkään usko, ettei joku fyysisesti suhteellisen terve ihminen ihan hienosti pärjää omakotitalon pihatöiden kanssa.

Vierailija
4/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole katkera, mutta kuitenkin.

Vierailija
5/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri asuu yksin omakotitalossa eikä hänellä ole mitään ongelmia hoitaa taloa ja pihaa. Onko siskosi liikuntarajoitteinen?

Vierailija
6/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kadulla kaikki kolaavat itse, muttei se ole ongelma edes naapurin lähes yhdeksänkymppiselle papalle.

Vierailija
7/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kadulla kaikki kolaavat itse, muttei se ole ongelma edes naapurin lähes yhdeksänkymppiselle papalle.

No tutuilla on vähän isommat pihat ja sen takia pitää pyytää kylän traktorimies apuun. 

Vierailija
8/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rakkauden teko vastuuttaa sisko omista valinnoistaan.

Vierailija
9/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä eikä tarvitse pelastaa. Anna olla.

Vierailija
10/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala hyysäämään siskoasi. Kokemuksesta voin kertoa, että tuollaiset siskosi kaltaiset ihmiset eivät yleensä ota vastuuta elämästään ja lopeta huonoja päätöksiä. Kohta koko suku on heidän palvelijoitaan ja rahoittajia.

Jos mahdollistat omalla työlläsi omakotitalon, niin kohta hän ostaa koiran tms., jota joudut hoitamaan tai hankkii lisää lapsia tai aloittaa remontin jne...

Sun pitää vetää omat rajasi.

Vierailija
11/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, kun kirjoitit siskostasi hepsankeikka?

Vierailija
12/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maaseudulta kotoisin ja kyllä vaan traktorilla pihat siivotiin lumesta ja meille lapsille oli sitten isot liukumäet käytössä. 

Vierailija
13/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pihaa tarvitsee edes kolata. Eikö riitä, että on pieni polku talolta pois? 

Vierailija
14/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oma elämä elettävänä. Sanot siskollesi (ja äidillesi), että siskosi on valintansa tehnyt ja sen pitää nyt elää sen kanssa. Ei voi olettaa, että toinen ihminen hoitaa/kantaa toista, vain koska on sukua. Tsemppiä ap! Et ole siskollesi mitään "velkaa"

Vierailija
15/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perhe pitäis olla tärkein, oot itsekäs jos et auta.mieti jos olisit ite samassa tilanteessa.anna rahasi hänelle ja muuta itse vuokralle

Vierailija
16/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalla naapurin mies (vähän yli kilometrin takaa) auraa aikansa kuluksi yksityistiemme ja pihamme aina kun lunta on sattunut tulemaan. Kesällä istuu tuossa grillin vieressä muiden kanssa olutpullo kädessä ja ikinä ei lihat, makkarat, herkkusienet, tomaatit tai mitä nyt grilliin ollaan heitetty ole loppuneet. Raha ei koskaan vaihda omistajaa. Sillä on hyviä juttuja ja jotkut aina (jotka ovat kuskeina) heittävät hänet joskus yöllä omalla autollaan kotia ja tulevat toisella autolla takaisin. Voisi kuulemma itsekin ajaa mutta on poliisi.

Vierailija
17/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikoon jonkun miehen avukseen. Maksu luonnossa.

Vierailija
18/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on munaa hankkia au-lapsi, on munaa huolehtia talostakin.

Vierailija
19/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vain kukaan sukulainen ole velasta vastuussa, takaajana tms?

Vierailija
20/23 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ite viiti kolata niin varmasti joku kylän nuorisolainen käy rahaa vastaan