Muita naisia jotka eivät ole poteneet missään vaiheessa minkäänlaista vauvakuumetta?
Ei ole ollut pienintäkään vauvakuumetta, ei sitten ollenkaan. Ei minkäänlaista kiinnostusta lapsiin.... Muita?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen jo yli 40-v, äitinikin alkaa vihdoin tajuamaan että olin ihan tosissani silloin parikymppisenä kun ilmoitin että emme tee miehen kanssa ikinä lapsia. Olen tiennyt jo vielä itsekin lapsi ollessani että en koskaan halua äidiksi.
Samoin minä tiesin jo joskus lapsena, noin 10-vuotiaana, etten tahdo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, äijämäisten naisten kokoontumisajot menossa tässä ketjussa. On tieteellistä pohjaa väittämälle, että lapsia haluamattomat naiset ovat maskuliinisempia kuin lapsia haluavat naiset. Heillä on nimittäin matalammat estrogeenitasot ja korkeammat testosteronitasot kuin lapsia haluavilla naisilla.
Kuulostaa hyvältä. Korkeammat testosteronitasot tarkoittavat myös suurempia seksihaluja, mikä on ainakin minulle kumppanissa hyvin tärkeä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, äijämäisten naisten kokoontumisajot menossa tässä ketjussa. On tieteellistä pohjaa väittämälle, että lapsia haluamattomat naiset ovat maskuliinisempia kuin lapsia haluavat naiset. Heillä on nimittäin matalammat estrogeenitasot ja korkeammat testosteronitasot kuin lapsia haluavilla naisilla.
Linkki tutkimuksiin?
Eihän siinä mitään pahaa ole, jos on maskuliininen, ei tosiaankaan.
Ei ole ollut vauvakuumetta, koska en ole kohdannut miestä, jonka kanssa voisi ajatella perustavansa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki tutkimuksiin?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/30/e-pillerit-sotkevat-parinvalin…
"Mitä naisellisempi nainen, sitä enemmän hän haluaa lapsia"
"– Tutkimuksessa todettiin, että sekä kasvojen naisellisuus että se, kuinka monta lasta nainen haluaisi, ovat yhteydessä estrogeenitasoihin. Naisilla, jotka haluavat saada enemmän lapsia, oli korkeammat estrogeenitasot.
– Toisissa tutkimuksissa on puolestaan havaittu, että naisilla joilla on korkea testosteronitaso, on pienempi halu hankkia lapsia, Rantala lisää."
Täällä! Nyt yli 40v ja kiitollinen siitä etten myöskään taipunut kumppanieni painostukseen ja tehnyt lasta toisen mielestä. Näin on paljon parempi.
Ainoa minkä tekisin toisin on, että hankkisin sterilisaation aiemmin. En nuorempana tajunnut, mutta vaikka olin todella tarkka ehkäisystä, niin silti stressi raskautumisesta oli aina mukana. Sen huomasti vasta kun se katosi.
Ehkäisy on ollut saatavilla jo yli 50 vuotta, oikeastaan hämmentävää että naisilla vasta nyt alkaa olla myös henkistä tilaa päättää jäädä lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki tutkimuksiin?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/30/e-pillerit-sotkevat-parinvalin…
"Mitä naisellisempi nainen, sitä enemmän hän haluaa lapsia"
"– Tutkimuksessa todettiin, että sekä kasvojen naisellisuus että se, kuinka monta lasta nainen haluaisi, ovat yhteydessä estrogeenitasoihin. Naisilla, jotka haluavat saada enemmän lapsia, oli korkeammat estrogeenitasot.
– Toisissa tutkimuksissa on puolestaan havaittu, että naisilla joilla on korkea testosteronitaso, on pienempi halu hankkia lapsia, Rantala lisää."
Hienoa että naiselliset naiset hankkivat lapsia ja testonaiset vain sekstaavat onnellisina. Jokaiselle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. En mitenkään inhoa lapsia, mutta en erityisesti myöskään viihdy lasten seurassa. Sukulaislapsia on ihan kiva nähdä pari kertaa vuodessa, mutta lapsenvahdiksi en ryhdy. Jotenkin ärsyttää, että ihmiset olettavat minun haluavan pidellä heidän vauvojaan sylissäni vain koska satun olemaan nainen. Tietysti voin auttaa ja pidellä vauvaa sylissä hetken, että äiti/isä pääsee vessaan, voi syödä tms, mutta en mä niitä lapsia HALUA syliini.
Minä en koskaan halua pitää kenenkään lasta sylissäni, en edes hetken aikaa. Jos joku työntää vauvaa syliin, pidän vain kädet sivuillani ja sanon "Kiitos ei". Pudottakoon lattialle sitten, jos ei voi itse pidellä.
Lasten pitelyä ei kyllä koskaan odoteta minulta, koska olen mies. Mukavaa arkipäivän seksismiä tällainen.
Mulla on ollut vauvakuumeita. Ihan pikkutyttönä jo, vaikken kovin työttömäisesti leikkinyt tms, muistan haaveilleeni omista lapsista. Viattomat vauvat olivat ehkä rakastettavinta koko maailmassa, pienet lapset ihan hirmusöpöjä. En kestäisi olla töissä esim. päiväkodissa tai harrastuskerhossa, jossa olisi paljon lapsia kerralla, en nauti kaaoksesta. Muutaman lapsen kuitenkin halusin ja hoidan mielelläni muidenkin lapsia lyhyitä aikoja. Enempää lapsia en itse halua koska ei minusta silti täydellistä äitiä tullut vaikka lapsia rakastankin, rimaa hipoen on joissain asioissa menty enkä kyllä jaksa enempää sotkua, kotitöitä, paapomista ja passaamista. Kyllä aina kun pienen lapsen näen tukee ikävä omien lasten vauva-aikoja ja ihan pikkaisen tekisi mieli tehdä vielä yksi lapsi. Nykyään tunnen kyllä kuuluvani johonkin erilaiseen vähemmistöön sillä yhdelläkään kaverillani, sisarillani, kellään ikäiselläni ei tunnut olevan lapsia. Työkavereille on mrlkein kaikilla, mutta ovatkin eri sukupuolta, kyllähän ysärillä vielä tehtiin lapsia. Ja no naapurissa toki on, mutta nämäkin vanhemmat ovat saaneet lapsensa lähemmäs 40-vuotiaina, aikaisintaan 30. Eikä siinä mitään, kunhan olen tehnyt tällaisen havainnon, että aika harva haluaa lapsia ollenkaan. Kummatkaan sisareni eivät halua eikä miehen sisko. Sukulaisilla pohjoisessa on kaikilla muksuja, mutta täällä etelässä tuntuu olevan harvinaista haluta lapsia ollenkaan tai varsinkaan ennen 35 ikää. Vaikka tilastollisesti niitä lapsia kyllä on tietty, muttei omassa tuttavapiirissä näy.
Sukupuolta, siis sukupolvea, miten tän tekstin korjauksen saa pois...
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako lastenhankinta noin paljon? :D Mä oon mieluusti ÄIJJÄ kunhan ei tarvi lapsia hankkia.
En pidä lapsista enkä osaa yhtään olla niiden kanssa. Mitään vauvakuumetta ei ole koskaan ollut. Eläimiä taas rakastan valtavasti eikä mikään ole ihanampaa kuin kissan- tai koiranpentu ja niitä voin hoivata vuorokauden ympäri. Mielestäni olen ihan feminiininen kasvoiltani ja kropaltani ja pidän kaikesta kauniista ja feminiiniseksi mielletystä, mutta hormonitasojani en ole mittauttanut (tuossa kun oli puhetta hormoneista). Ikää 41.
Mulla ei ollut koskaan vauvakuumetta ennen esikoisen syntymää, mutta vauva oli niin mielettömän ihana että tullessaan vauvakuumeen. Nyt meillä on 3 lasta ja äitiys on parasta.
T: nelikymppisenä äidiksi
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelun kannalta olennaista...niin, miten?
Minulle on ihan sama mikä testotaso on niin kauan kuin olen terve ja voin hyvin. Vientiäkin on ollut ihan tarpeeksi, joten mikä on ongelma?
Sama. Pikemminkin inho ja ällötys lapsia kohtaan nousee vuosi vuodelta enkä voisi olla enempää varma päätöksestäni olla ikinä lisääntymättä. En ymmärrä enkä tule koskaan ymmärtämään ihmisiä jotka haluavat lapsia. N32
Täällä koko ikänsä lapseton ja vauvakuumeeton N52. Vaihdevuodet tulivat ja menivät minulta leppoisasti ohi keskivertoa nuorempana, mutta silloin kun vielä olin hedelmällisessä iässä, ihmettelin kun toistuvasti tuli vastaan tietoa, että naisen seksihalut olisivat ovulaation aikaan korkeimmillaan. Eivät olleet minulla, vaan vasta pari päivää ennen kuukautisten alkua (jolloin raskaaksi tuleminen on huomattavasti epätodennäköisempää kuin heti ovulaation aikana tai jälkeen). Jopa hormonitoimintani oli juonessa mukana :D
Ei kiinnosta eikä ole koskaan muidenkaan kakrut kiinnostaneet. En pidä lapsista, mutta olen silti ajatellut, että ehkä se oma vauva tuntuu erilaiselta itselle, kuin toisten. Että ehkä siitä sitten pitää. Tosin ei mua kiinnosta seksi eikä todellakaan miehet, joten jos lapsen haluaisin niin joutuisin klinikalle menemään. Se taas tuntuu liian vaivalloiselta enkä halua sinne puhumaan asioista, joten annan muiden hankkia ne lapset minunkin puolesta.
Olen 49v enkä ole ikinä halunnut lapsia. Onneksi en aikoinani suostunut kumppanin painostukseen ja hankkinut lapsia hänen kanssaan. Nyt olen ollut vuosikymmenen sinkkuna eikä harmita.
Vierailija kirjoitti:
Täällä koko ikänsä lapseton ja vauvakuumeeton N52. Vaihdevuodet tulivat ja menivät minulta leppoisasti ohi keskivertoa nuorempana, mutta silloin kun vielä olin hedelmällisessä iässä, ihmettelin kun toistuvasti tuli vastaan tietoa, että naisen seksihalut olisivat ovulaation aikaan korkeimmillaan. Eivät olleet minulla, vaan vasta pari päivää ennen kuukautisten alkua (jolloin raskaaksi tuleminen on huomattavasti epätodennäköisempää kuin heti ovulaation aikana tai jälkeen). Jopa hormonitoimintani oli juonessa mukana :D
Minä en ole koskaan edes huomannut mitään ovulaatioita. Seksiä tekee kyllä aina mieli.