Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko pukeutua kirkkoon hieman säädyllisemmin

Vierailija
21.04.2014 |

Ei tarvitsisi niitä minihameita katsella... Eikö ihmiset osaa pukeutua paikan ja tilanteen mukaan?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se Jumala on olemassa sellaisena kuin mitä siellä kirkossakin opetetaan, se näkee meidät myös suihkussa, paskalla ja panemassa, eli ei ole tarpeen pukeutua erityisen siveellisesti kirkkoon, kunhan on vaatetta päällä, kuten julkisella paikalla kuuluukin.

Vierailija
2/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruvetaan rajoittaan naisten pukeutumista eri säännöin niin ennen pitkään täälläkin hiippaillaan burkhassa, ei kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut naiset ovatkin niin mauttomia?

Vierailija
4/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, burkha ja minihame on ne ainoot vaihtoehdot sitten?

Oikeesti eikö teistä mitään mautonta pukeutumista ole olemassakaan?

Miksi siitä pitää pahastua, että tuon sanoo ääneen. Menettekö työhaastatteluunkin paljastavissa vaatteissa? Jos ette, niin miksi kritisoitte mun mielipidettä?

ap

Vierailija
5/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä. Jos sinne kirkkoon on pakko mennä niin laittakaa edes jotain polvipituista ja hartiatkin saisi peittää. En ymmärrä näitä hihattomia häämekkojakaan tänä päivänä...

Itse olen ateisti ja silloin kun kirkkoon menen niin pukeudun kyllä säädyllisesti ihan kunnioituksesta.

Vierailija
6/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:15"]

Jos se Jumala on olemassa sellaisena kuin mitä siellä kirkossakin opetetaan, se näkee meidät myös suihkussa, paskalla ja panemassa, eli ei ole tarpeen pukeutua erityisen siveellisesti kirkkoon, kunhan on vaatetta päällä, kuten julkisella paikalla kuuluukin.

[/quote]

Kirkkoon pukeudutaan ihmisten, ei jumalan takia. Minustakin on tilannetajun puutetta jos ei tunne oman kulttuurinsa etikettiä sen vertaa, että kirkkoon ei tulla vesirajahameessa. Olen muuten ateisti.

Vierailija
7/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ap muualle, jos jonkun ulkonäkö häiritsee. Ei sun tarvitse oikein katsella minihameita, jos et tahdo. Katselet vaan jotain muuta.

Vierailija
8/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:44"]

Miksi siitä pitää pahastua, että tuon sanoo ääneen. Menettekö työhaastatteluunkin paljastavissa vaatteissa? Jos ette, niin miksi kritisoitte mun mielipidettä?

ap

[/quote]

Miksi pistät mielipiteesi julkisesti näkyville jos et kestä kritiikkiä siitä?

Vierailija
9/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:49"]

Katso ap muualle, jos jonkun ulkonäkö häiritsee. Ei sun tarvitse oikein katsella minihameita, jos et tahdo. Katselet vaan jotain muuta.

[/quote]

Ei se maailma kuule sillä tavalla pyöri että aina katsellaan jotain muuta kuin sitä yhtä idioottia.

Vierailija
10/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:19"]Jos ruvetaan rajoittaan naisten pukeutumista eri säännöin niin ennen pitkään täälläkin hiippaillaan burkhassa, ei kiva.

[/quote]

No lopulta tähänhän se menisi jos kansan syvät rivit asioista päättäisi

Vierailija
11/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kieltää pukeutumasta siten että vaipan tupsut ovat leveät sekä siten että ihmiset katselisivat.

Kun Jeesus antoi näitä käskyjä, ei hän tarkoittanut niinkään paljastavaa pukeutumista, vaan sitä että pukeudutaan siten että ollaan olevinaan niin uskovaa, niin uskovaa.

Jeesus tuomitsi sellaiset fariseukset helvettiin.

Vierailija
12/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:47"]Mä olen samaa mieltä. Jos sinne kirkkoon on pakko mennä niin laittakaa edes jotain polvipituista ja hartiatkin saisi peittää. En ymmärrä näitä hihattomia häämekkojakaan tänä päivänä...

Itse olen ateisti ja silloin kun kirkkoon menen niin pukeudun kyllä säädyllisesti ihan kunnioituksesta.

[/quote]

Miks meet kirkkoo?

Miksei kasvojen peittävää kaapua?

Oletko tekopyhä?

Tapakristitty?

Tyypillistä ateistin puhetta

Vierailija
13/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:47"]Mä olen samaa mieltä. Jos sinne kirkkoon on pakko mennä niin laittakaa edes jotain polvipituista ja hartiatkin saisi peittää. En ymmärrä näitä hihattomia häämekkojakaan tänä päivänä...

[/quote]

Miks meet kirkkoo?

Miksei kasvojen peittävää kaapua?

Oletko tekopyhä?

Tapakristitty?

Tyypillistä ateistin puhetta

Vierailija
14/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti täälläkin ja minulle on opetettu, että kirkkoon pitäisi pukeutua sen verran peittävästi, että ainakin polvipituista ja hartiat peittävää. Minäkin olen ihmetellyt näitä häämekkoja, joissa on ryntäät ylväästi tyrkyllä ja olkapäät ja selkä paljaana. Eikö siihen vois laittaa päälle jonkun nätin yläosan kirkkoa varten ja sitten juhlapaikalla ottaa vaikka pois?

Vierailija
15/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan suoraan mene sanomaan niille minihametyypeille, että sinua ei tähän kirkkoon kaivata? Mokomat tyylittömät tantat. Seuraavalla kerralla otat mukaasi läppärin ja näytät kädestä pitäen, miten kirkosta erotaan.

Vierailija
16/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:44"]

ap

[/quote]

Miksi pistät mielipiteesi julkisesti näkyville jos et kestä kritiikkiä siitä?

[/quote]

Kestä kyllä, mistä tuollaista päättelit? Siitä, että pidin oikeuden omaan mielipiteeseeni? Heti kun tänne ilmoittautuu joku, joka perustelee oman kantansa pätevästi, niin olen valmis harkitsemaan näkökulman muutosta, eikö se ole sitä kritiikin sietoa?

Siihen asti odotan vastausta siihen, että eikö nykyään tarvitse mitään pukeutumisetikettiä noudattaa? Onko paljastava pukeutuminen kaikissa tilanteissa ok, koska muuten burkha? Menettekö työhaastatteluun tositosi lyhyissä hamosissa ja antavissa kaula-aukoissa?

Vierailija
17/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketti on todella rapissut. Ei osata enää pukeutua kirkkoon. Eikä kyse ole siitä, miten ollaan Jumalan edessä. Kirkko on uskonnollinen paikka ja esimerkiksi ristiäiset, häät ja hautajaiset merkitsevät heille uskonnollista seremoniaa. Silloin niitä paikan tapoja olisi hyvä noudattaa. En minä ruokakauppaankaan mene biksuissa, vaikka sinne sisään päästettäisiin. Usein ei ole pakko, vaikka rannalla olisi, voi vaikka laittaa huivin lanteille. Samalla tavalla toisten juhlahetkeä voi kunnioittaa pukeutumalla tilanteen mukaan.

Kirkossa pukeutuminen perinteisesti:

Naisilla polvipituinen, ei vesirajapituinen helma. Olkapäät peitossa tai ainakin jotain narutoppiolkaimia enemmän. Kaula-aukko jättää enimmän osan rintavaosta piiloon. Selkä voi olla esim. morsiammella avoin, mutta ei peppuvakoon asti. Hattu saa olla ja tietysti myös housupuvut. Juhlavaa kangasta tärkeämpää on, että paljasta pintaa ei herutella. Puhtaat, siistit vaatteet ovat lähtökohta. Jos seremoniaan osallistuvalla ei kerta kaikkisesti ole sopivaa vaatetta, niin kirkosta voi saada alban lainaan.

Häissä näkee joskus, että ei ole ymmärretty huomioida vihkipaikkaa. Morsiammella saattaa olla hyvin seksikäs puku, jossa pikemmin provosoidaan peittämällä kuin oikeasti peitetään kriittiset kohdat. Näihin ei kuitenkaan puututa, koska ovat lopulta ihmisten omia valintoja, elleivät nimenomaisesti halua kysyä neuvoa. Yleisesti ottaen sanoisin, että seksikkäät morsiuspuvut eivät sovi kirkkoon. Voisi tehdä myös kompromissin ja käyttää huivia harteilla, jos päällä on pitsikorsetti, joka näyttää enemmän hääyötä varten suunnitellulta.

Miehellä tietyisti normaalit pukujutut, mutta kyllä ne shortsit ovat ongelmalliset, jos ne koivet ovat esillä tilaisuudessa. Että ehkä menee just ja just, jos pitää koipensa etupenkin piilossa. Ja pliis, napittakaa paita tai ajakaa rintakarvat siltä osuudelta, jota haluatte paistattaa alttarilla!

Vierailija
18/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meidän omat lätit ole muuta kuin surkean mielikuvituksen tuotetta.

Uskohan lähtee Raamatusta ja siellä Jeeus piti farisealaisena sitä jos näytettiin pukeutumalla oikein uskovaa. Tai jos annettiin almuja sitä korostaen.

Se on Raamatun mukaan tie helvettiin.

Uskohan tulee muovautua Raamatun mukaan eikä siinä seurata mitään sekavia jorinoita.

Vierailija
19/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just juhlat, ja koululaiset paskaisissa collegevaatteissa meillä...jepjep. Vanhemmista äidit olivat ihan kivasti laitettuja tai ainakin siistejä, miespuolisista yksi tuli ilman sukkia sisälle eikä kellään ollut kauluspaitaa. Teinitytöillä oli hihattomat topit, jotka eivät mielestäni sovi nekään (ei juhlavat, ja olkapäät tulisi peittää joka tapauksessa).

En nyt pukua odottanut, mutta en omia lapsiani tai miestäni päästäisi tuollaisissa matonkuteissa juhliin!

Vierailija
20/78 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato laps tarvii sen HUOMIONSA,  VAIKKA KIRKOSTA YM,

KUN EI PÄRSTÄKERTOIMELLA JUHLITA, NIIN SEN AIKAA, KUN NUORENA ON KINTUT VÄHÄN AIKAA OMASTA MIELESTÄÄN ESITTELYKUNNOSSA, NIIN ESITELLÄÄN...    Toiset saa ilman     paljasteluakin katsos huomiota koko elämänsä, toisia et tunnista edes samaksi ihmiseksi 10-20 v päästä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän