SISARVAIMOT tv5 nyt
Mitä mieltä?Pystyisitkö itse jakamaan miehesi 3 muun naisen kanssa?
Itseäni kyseisen perheen isäntä jotenkin etoo. Enkä henkilökohtaisesti kestäisi tuollaista elämää. Jo kolme muuta akkaa samassa taloudessa saisi pääni räjähtämään.
Kommentit (47)
Lastenhoidossa on tukea toisistaan.Muuten tuntuu kyllä oudolta miestä jakaa.Tuleekohan koskaan draamaa nyt olit tuon luona 5 tuntia ja eilen minun kanssa vain 2 tuntia. Entä jos isää tarvittaisiin monessa paikassa yhtä aikaa.
Milläköhän nuo tienaa rahat, jolla elättää kaikki? USA:ssa kun ei mitään lapsitukia sun muita tukia taida olla. Käykö nuo naiset ollenkaan töissä vaan vain tuo mies?
Käytännössä yksi niistä on "vaimo" - muut jalkavaimoja. Ja kuka on kukin voi päätellä vyötäröindeksistä. Yksi hehkuu onnea (kun on voittanut itselleen "kultakimpaleen") ja kolme muuta selittelee ääneen, kuinka mahtavaa on olla sisarvaimo. Varsinaisina kärsijöinä myös valtava lauma lapsia. Kuten ap totesi, ohjelmassa sellainen ällöttävän tahmean omahyväinen pohjavire.
Osa lapsista vaikuttaa kypsyneen touhuun.Joskus tulee vaikutelma ,että isä on yksinvaltias ja sanelee lähes kaiken. Toisaalta voi olla, että neuvotteluun kuluisi liikaa aikaa ja olisi loputon suo.
Varsinaisen alkuasetelman ohessa (moviavioisuus) ohjelmassa ei olekaan mitään sanottavaa sisältöä. Yleensä näytetään kohtaus jostain "perhekokouksesta", jossa taas suunnitellaan seuraavaa perhekokousta... Tätä loppumattomiin.
Osalla vaimoista on jotakin korufirman tapaista tekeillä. Vaalea vaimo oli jossakin vaiheessa asuntokaupoissa tai esittelytehtävissä käsittääkseni lopetti kuitenkin.
Isoimmista tyttäristä yksi aikoo itsekin alkaa sisarvaimoksi. Toinen taas ei usko alkavansa.
http://www.etonline.com/news/176414_sister_wives_star_meri_brown_talks_…
Yksi vaimoista retkahti johonkin nettihuijariin. Kertoo karua kieltä siitä, kuinka onneton on ollut tuossa liitossa kolmen muun vaimon kanssa. Kaiken muun pahan lisäksi ilmeni, että netti-ihastus osoittautui naishenkilöksi, joka esiintyi miehenä. Aika hirveää olla monen lapsen kautta sidoksissa mieheen, joka ei rakasta tai jonka huomio pitää jakaa kolmen muun kanssa.
Onko tuosta tullut nyt uusia jaksoja, vai ovatko uusintoja?
Yksinhuoltajiahan noi käytännössä on.
Niin se tumma hoikka voisi olla tuon ainut vaimo, joka sai sen vauvan. Ei tuossa ole mitään järkeä todellakaan ja mustasukkaisuutta vastaan joutuvat varmaan taistelemaan, vaikka näyttävätkin olevan kavereita keskenään.
Seuraan sarjaa, vaikka samalla minua oksettaa heidän touhu. Parasta on se, miten he silmät säkenöiden kertovat, että tämä on joku ylemmän herran käsky? Siihen en tosiaan usko. Heidän usko tonsahan on mormoneista lähtenyt haara. Parasta tässä on, että heidän profeetallallaan Joseph Smithillä oli jtn 30-40 vaimoa ja nuorimmainen 14-vuotias. Tästähän LDS kirkko eli mormonit eivät halua puhua :-) kerran keskustelin LDS kirkon jäsenen kanssa, oli jäsen hämillään ja melkein itku kurkussa, kun kerroin tästä eikä halunnut uskoa. Kirkon nettisivuiltakin löytyy aiheesta "tunnustus". Vähän OT mut joo :D
Seuraan ja tykkään sarjasta, voisin ajatella itsekin asuvani samanlaisessa yhteisössä yhtenä vaimona. Vaimot tukevat toisiaan ja kaikki ovat yhtä perhettä, ei erotella kuka on kenenkin lapsi, vaan kaikki ovat äitejä kaikille lapsille, ja isäkin vaikuttaa hyvältä ja vastuulliselta perheenisältä.
Taloudellisesti tekee varmaan tiukkaa, mutta olisiko se yksi syy miksi ovat lähteneetkin mukaan tähän realityohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuosta tullut nyt uusia jaksoja, vai ovatko uusintoja?
Minun mielestäni nyt friillä menossa olevat jaksot ovat sellaisia, joita ei ole ennen Suomen tv:ssä näytetty. Siis aluksi tuli ne TV5:lla? aiemmin tulleet ja jatkui siitä uudemmilla heti perään.
Miksei ikinä toisinpäin? "Veljesaviomiehet"?
4 miestä talossa ja 1 vaimo. Kiltisti saisivat odottaa vuoroaan....
Sairasta either way!!
Minusta on mielenkiintoinen sarja kyllä. Pohdituttaa monikin asia. Esim. jos uskonnon mukaan moniavioisuus on tavoiteltava asia, siis niinpäin, että yksi mies ja monta vaimoa, kun naisiahan ei synny niin paljon enempää kuin miehiä, niin naisistahan globaalissa koko ihmiskuntaa ajatellen, tulisi äkkiä pulaa.
Toinen asia on se, että tuon uskonvakaumuksen mukaan vain naimisissa oleville on olemassa se ikuinen elämä. Tökkii pahasti tuollainen, että mistä ovat siihen kehittäneet perusteet, onko Joseph Smithin profetioista vai mistä.
Itse voisin kuvitella, että voisin mieheni jakaakin, en ole sillä tavalla parisuhdeihminen. Ja viihtyisin varmaan naisporukassa sisarvaimojen kanssa. Mustasukkaisuus tuntuu kuitenkin olevan tuossa perheessä ihan konkreettinen ongelma, joskin sitä kai kaikki kaiken aikaa "työstävät".
En siis ymmärrä millä perusteella ihmisistä tekee Jumalan silmissä parempia se, että elävät tuollaisessa perhemuodossa. Sillähän tuota perustellaan heidän kirkossaan. Toki se varmasti luonnetta kasvattaa, ei siinä mitään.
Olen katsonut useammankin kauden tuota sarjaa ja kyllähän siinä esitetään kuinka perheyhteisö on niin tiivis jne. Netistä vaan luin, että oikeasti se ei ole niin tiivis, vaimot elävät enemmän omaa elämäänsä eivätkä ole toistensa kanssa niin tiiviisti tekemisissä mitä sarjassa vaikuttaa. Kaikki nuo kokoontumiset, koko perheen retket, eri seremoniat jne on siis tekemällä tehtyjä. Ja kyllähän sen tuosta telkkarista jo näkee, että siellä on monella vaimolla kireät välit keskenään, itsekin joskus puhuvat kuinka eivät oikein tule toimeen sen ja sen vaimon kanssa.
Mulle sopisi toisinpäin eli minä ja useampi mies. Pidän seksistä ja mies haluaa kerran viikossa, lisäksi olisi kätevää jos joku osaisi remontoida yms kun mieheni ei sellaisia osaa.
Olen nähnyt sarjaa silloin tällöin muutamia jaksoja, mutta kovin onnellisilta vaikuttavat ja perheen isä vaikuttaa hyvältä isältä lapsilleen. Tosin ihmettelen, että miten nuo vaimot kestävät jakaa miehen? Siis vaimoja on neljä ja lapsia 17. Jo kahden henkilön avioliitossa ei aina riitä aikaa toisilleen, joten tuossa avioliitossa joutuu aika paljon jakamaan. Aika paljon joutuvat nuo naiset yksinäisiä öitä viettämään.